rymcio1987 Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 Witajcie, mój szwagier ma problem z swoim 1.9tdi avf. Bardzo mu kopci przy dodawaniu gazu, dodatkowo powyżej 2000~rpm w wnętrzu słychac jak by pod maską miał zamontowaną ogromną suszarkę. Pomyślałem że silnik dostajej lewe powietrze i z tąd te problemy. Pojechaliśmy z szwagrem podpiąć auto pod kompa i okazało się że wtryski sa ok, turbina również, wyszedł jedynie jeden błąd nr .17964 charge pressure control negative. Następnie szwagier podjechał do mechanika, on po oględzinach powiedział mu że musi wymienić zaznaczone na zdjęciu elementy http://1drv.ms/1XomyIg .Pytanie brzmi, (to na dole do rura dolotu do filtra powietrza a na górze chyba łącze elastyczne wydechu) jaka jest ich dokładna nazwa żeby spokojnie poszukać w sieci, ewentualnie jakie są numery tych częśći. Sądzicie że mechanik miał rację ? wymiana elementów pomoże w rozwiązaniu problemów ? z góry dzięki za pomoc
piotrsob1 Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) Te dwa zaznaczone na zdjęciu elementy nie mają nic wspólnego z wcześniej opisaną przypadłością Jeżeli faktycznie są uszkodzone , to kwalifikują się do wymiany ( łącznik elastyczny wydechu i rura filtr- turbina ) Wracając do dymienia, to macie gdzieś nieszczelność na elementach dolotu, od turbiny poprzez intercooler, do kolektora ssącego i to ona jest powodem syczenia i Batorego z komina Posprawdzaj dokładnie w pierwszej kolejności wszystkie łączniki elastyczne i rury plastikowe, może też wypięła się któraś szybkozłączka Edytowane 4 Września 2015 przez piotrsob1
quattro71 Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Witajcie, mój szwagier ma problem z swoim 1.9tdi avf. Bardzo mu kopci przy dodawaniu gazu, dodatkowo powyżej 2000~rpm w wnętrzu słychac jak by pod maską miał zamontowaną ogromną suszarkę. Pomyślałem że silnik dostajej lewe powietrze i z tąd te problemy. Pojechaliśmy z szwagrem podpiąć auto pod kompa i okazało się że wtryski sa ok, turbina również, wyszedł jedynie jeden błąd nr .17964 charge pressure control negative. Następnie szwagier podjechał do mechanika, on po oględzinach powiedział mu że musi wymienić zaznaczone na zdjęciu elementy http://1drv.ms/1XomyIg .Pytanie brzmi, (to na dole do rura dolotu do filtra powietrza a na górze chyba łącze elastyczne wydechu) jaka jest ich dokładna nazwa żeby spokojnie poszukać w sieci, ewentualnie jakie są numery tych częśći. Sądzicie że mechanik miał rację ? wymiana elementów pomoże w rozwiązaniu problemów ? z góry dzięki za pomoc naprawiłeś ? jak nie to zadzwoń podpowiem 500442280
siwy 1981 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Witam.Podpinam się pod temat .Mam ten sam problem od jakiegoś czasu moje TDI AVF daje z komina jak batory najbardziej koło 3000 obr/min.Mocy nie brakuje!!!!!! nadal jest tylko słychać deikatny gwizd pod maską a przedtem wydaje mi się że go nie było.Czy też należało by zacząć od sprawdzenia układu turbo-intercooler????????i wszystkich innych połączeń????????Dzisiaj przegoniłem go po autostradzie tak z 5km z prędkością 200na godzine to został za mną czarny ślad gestego wiszącego dymu.Jedyne co zauważyłem to to że jak rano jade do pracy to jakby mniej kopcił i to też nie zawsze... proszę o podpowiedz
piotrsob1 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Szukaj nieszczelności w dolocie, pomiędzy suszarką a kolektorem dolotowym , na 95% gdzieś zdupca powietrze , jak turbina zaczyna więcej pompować
orango Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Czarny dym jest oznaką nieprzepalonego ON może to być nieszczelnośc w dolocie lub lejące wtryski, a te mozna sprawdzić na stole u pompiarza po demontażu
greg2505 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 często pęka rura pod turbiną w kształcie litery S
siwy 1981 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Czarny dym jest oznaką nieprzepalonego ON może to być nieszczelnośc w dolocie lub lejące wtryski, a te mozna sprawdzić na stole u pompiarza po demontażu Witam.Miałem przypadek w poprzednim aucie jak padły mi pompowtryski VW PASSAT tdi 130 km i wtedy objaw był taki że kopcił na niebiesko i silnikiem targało na wszystkie strony.Tu tego niema i jest nadal moc a w pasku bardzo spadła.A nie powinno być tak samo???????
lukasz51237 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Zrób logi będzie trochę jaśniej
siwy 1981 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Witam.Wczoraj udałem się na kanał do znajomego i muszę powiedzieć że rurki gumowe wygladają ok.kolega podpowiada ze może EGR się przycina i z tąd to dymienie?teraz pytanie mam takie czy wężyk podcisnienia podłączony do egr-a powinien cały czas zasysać powietrze nie zależnie od obrotów silnika czy powinno się zmieniać wraz z obrotami??U mnie cały czas ciągnie niezaleznie czy jest 1000 obr czy 3000 obr.czy to jest ok????
piotrsob1 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Jak tak to masz padnięty elektrozawór sterujący gruchą EGR-a i nic dziwnego że dymi
siwy 1981 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Jak tak to masz padnięty elektrozawór sterujący gruchą EGR-a i nic dziwnego że dymi Czy dalsza jazda z uszkodzonym zaworem może uszkodzić E-gra????????Czy ten zawór to droga sprawa????? Bo wymiane to myślę że sam ogarne............. bo kiedyś to w pasku robiłem tylko w Audi troche dostęp gorszy..
piotrsob1 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Odłącz wężyk od gruchy ( siłownika ) EGR-a i zaślep go. Możesz tak śmiało jeździć do naprawy, prawdopodobie będzie się świecić kontrolka silnika , bo w AVF-ie ECU monitoruje pośrednio przepływ spalin przez EGR. Na moc osiąganą przez silnik nie powinno to jednak wpływać
greg2505 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 check będzie świecił ,poniżej 2003 nie było check-a
siwy 1981 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Odłącz wężyk od gruchy ( siłownika ) EGR-a i zaślep go. Możesz tak śmiało jeździć do naprawy, prawdopodobie będzie się świecić kontrolka silnika , bo w AVF-ie ECU monitoruje pośrednio przepływ spalin przez EGR. Na moc osiąganą przez silnik nie powinno to jednak wpływać Witam.Tak zrobiłem wężyk zdjęty i jest poprawa -dymu niema nawet przy 230km/h niema śladu a wcześniej zostawała czarna droga.Tylko kontrolka silnika się zapaliła i nic pozatym.Byłem w serwisie Audi żeby kupić ten N18 ale na miejscu (cena to 46 euro)nie mieli i może być na środe a w środe już do polski jadę więc kupię w Polsce. dzięki za pomoc
piotrsob1 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 No to spoko , praktycznie po problemie Szerokiej i wesołych
lukaszooo Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Kolego widze ze jesteś z moich stron N18 mozna smiało reanimować, nowego nie ma co kupywać bo szkoda kasy, używki chodzą po 30-50zł. Jak coś mam pare sztuk rozwalonych N18 na części.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się