Skocz do zawartości
IGNOROWANY

olej mineralny - pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Moze mółby mi ktoś pomóc i podpowiedzieć co zrobic ??. Otóż wlany mam olej mineralny. Czytałem przykazania odnosnie diesla i czy jest jakas możliwoś przejscia chociaz na półsyntetyk. Dodam ze zrobiłem autkiem prawie 5 tyś km i od momentu zalania poziom oleju wciaz taki sam czyli wogole nie ubyło. Czy to dobrze wróży ? Czy moze jest jakas nadzieja ze po wlaniu półsyntetyka nie rozszczelni sie silnik ?? Czy może wlać półsyntetyk i wrazie czego remontować silnik ??

Opublikowano

pólsyntetyk mozesz spokojnie wlać byle miał norme vw audi

Opublikowano

Dzieki. Tylo czy nie jest to zależne od tego ile faktycznie motor przejezdził na mineralnym ? Poniewaz tego nie wiem ...:(. Na wymianie oleju stwierdzili ze wlany był minerał więc taki też zalali. Pytałem się mechanika czy da sie chociaz połsyntetyk Sttwidził ze wlać da sie wszystko lecz na moja odpowiedzialnoś . Wolałem nie ryzykować.

Opublikowano
Sttwidził ze wlać da sie wszystko lecz na moja odpowiedzialnoś

I to jest niestety najlepsza odpowiedz na Twoje pytanie. Tylko jesli wszystko jest OK na minerale to po co chcesz zmieniac. Przeciez mineralny wcale nie znaczy gorszy a od polsyntetyka osiagi sie nie poprawia wiec chyba bez sensu to zmieniac.

pozdrawiam

Opublikowano

Ja miałem też wlany mineralny przy przebiegu 90 kkm jak kupiłem Audi i zmieniłem na półsyntetyk Elfa.Przejechałem już 9 kkm i narazie na szczęście nic się nie stało .

Opublikowano
Tylko jesli wszystko jest OK na minerale to po co chcesz zmieniac.

poczytajcie chlopaki 10 przykazan ;)

Opublikowano

Potwierdzam turbina podnie szybciej niż myślisz...poczytaj troche na dobrych stronach firm które regenerują turbiny

Opublikowano
Przeciez mineralny wcale nie znaczy gorszy
Oj, znaczy.... Mineralny zniesie dużo mniej niż syntetyk (nie chodzi o przebieg a warunki pracy) - dlatego go wymyślili.
Opublikowano

Nie czekaj tylko do końca wymiany tylko wymień odrazu na zalecany półsytetyk (VW 505.00).

Opublikowano

Zależy co to za olej..

Przykładowo Specyfikacja Mobil Super Diesel spełnia poniższe normy i specyfikacje:

API - CF/SJ

ACEA-98 B3,A3

VW 505.00/501.01

JASO VTW/MA/MB

Typowa charakterystyka fizykochemiczna Mobil Super Diesel

Klasa lepkości SAE - 15W-40

Lepkość kin. w 40°C cSt 108

Lepkość kin. w 100°C cSt 14.5

Wskaźnik lepkości - 130

Temperatura zapłonu °C 226

Temperatura płynięcia °C -30

Liczba zasadowa TBN mg KOH/g 10

Gęstość w 15 °C g/cm3 0.889

Pozostałość po spopieleniu % wag 1.2

Więc wg normy VAG możesz spokojnie lać ten olej do swojego silnika.

Pozdrawiam

spetsnaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...