Miron Opublikowano 5 Lutego 2007 Opublikowano 5 Lutego 2007 Witam wszystkich. Moze mółby mi ktoś pomóc i podpowiedzieć co zrobic ??. Otóż wlany mam olej mineralny. Czytałem przykazania odnosnie diesla i czy jest jakas możliwoś przejscia chociaz na półsyntetyk. Dodam ze zrobiłem autkiem prawie 5 tyś km i od momentu zalania poziom oleju wciaz taki sam czyli wogole nie ubyło. Czy to dobrze wróży ? Czy moze jest jakas nadzieja ze po wlaniu półsyntetyka nie rozszczelni sie silnik ?? Czy może wlać półsyntetyk i wrazie czego remontować silnik ??
bratpit Opublikowano 5 Lutego 2007 Opublikowano 5 Lutego 2007 pólsyntetyk mozesz spokojnie wlać byle miał norme vw audi
Miron Opublikowano 5 Lutego 2007 Autor Opublikowano 5 Lutego 2007 Dzieki. Tylo czy nie jest to zależne od tego ile faktycznie motor przejezdził na mineralnym ? Poniewaz tego nie wiem .... Na wymianie oleju stwierdzili ze wlany był minerał więc taki też zalali. Pytałem się mechanika czy da sie chociaz połsyntetyk Sttwidził ze wlać da sie wszystko lecz na moja odpowiedzialnoś . Wolałem nie ryzykować.
BarthPL Opublikowano 5 Lutego 2007 Opublikowano 5 Lutego 2007 Sttwidził ze wlać da sie wszystko lecz na moja odpowiedzialnoś I to jest niestety najlepsza odpowiedz na Twoje pytanie. Tylko jesli wszystko jest OK na minerale to po co chcesz zmieniac. Przeciez mineralny wcale nie znaczy gorszy a od polsyntetyka osiagi sie nie poprawia wiec chyba bez sensu to zmieniac. pozdrawiam
YATES Opublikowano 6 Lutego 2007 Opublikowano 6 Lutego 2007 Ja miałem też wlany mineralny przy przebiegu 90 kkm jak kupiłem Audi i zmieniłem na półsyntetyk Elfa.Przejechałem już 9 kkm i narazie na szczęście nic się nie stało .
Gość Murzyn Opublikowano 6 Lutego 2007 Opublikowano 6 Lutego 2007 Tylko jesli wszystko jest OK na minerale to po co chcesz zmieniac. poczytajcie chlopaki 10 przykazan
Piterex Opublikowano 6 Lutego 2007 Opublikowano 6 Lutego 2007 Minerał to zabójstwo dla turbiny :twisted:
Jarek Opublikowano 6 Lutego 2007 Opublikowano 6 Lutego 2007 Potwierdzam turbina podnie szybciej niż myślisz...poczytaj troche na dobrych stronach firm które regenerują turbiny
damos Opublikowano 6 Lutego 2007 Opublikowano 6 Lutego 2007 Przeciez mineralny wcale nie znaczy gorszy Oj, znaczy.... Mineralny zniesie dużo mniej niż syntetyk (nie chodzi o przebieg a warunki pracy) - dlatego go wymyślili.
piotrl Opublikowano 6 Lutego 2007 Opublikowano 6 Lutego 2007 Mysle ze nie powinno byc problemu według ksiazki norma VW 505 API-CD
adadur Opublikowano 7 Lutego 2007 Opublikowano 7 Lutego 2007 Nie czekaj tylko do końca wymiany tylko wymień odrazu na zalecany półsytetyk (VW 505.00).
spetsnaz Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 Zależy co to za olej.. Przykładowo Specyfikacja Mobil Super Diesel spełnia poniższe normy i specyfikacje: API - CF/SJ ACEA-98 B3,A3 VW 505.00/501.01 JASO VTW/MA/MB Typowa charakterystyka fizykochemiczna Mobil Super Diesel Klasa lepkości SAE - 15W-40 Lepkość kin. w 40°C cSt 108 Lepkość kin. w 100°C cSt 14.5 Wskaźnik lepkości - 130 Temperatura zapłonu °C 226 Temperatura płynięcia °C -30 Liczba zasadowa TBN mg KOH/g 10 Gęstość w 15 °C g/cm3 0.889 Pozostałość po spopieleniu % wag 1.2 Więc wg normy VAG możesz spokojnie lać ten olej do swojego silnika. Pozdrawiam spetsnaz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się