Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] Dymił przez zepsutą odmę - 2.0 TDI BPW - jak sprawdzić odmę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Powinny chyba pasować od wszystkich wzdłużniaków 8V , a na pewno od BKE i BRB :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Witajcie

po wielu dniach i różnych sprawdzeniach mam winowajcę kopcenia mojego autka. Mechanicy stwierdzili uszkodzenie odmy w pokrywie zaworów, przez którą wydobywa się olej do dolotu u powoduje puszczanie dymu z rury wydechowej. Jest jeszcze do sprawdzenia przyczyna takiego chlapania pod pokrywą ... ale wykluczono inne możliwości m.in. turbo, pęknięte uszczelki, egry itp.

Ponieważ wcześniej już trochę wydałem na "fachowców", którzy proponowali nawet nowy silnik ( panie jak tak dymi to na pewno pęknięty ... ), zanim kupię nową pokrywę ( prawie 800 zet), chciałbym jeszcze przekonać i upewnić się o słuszności diagnozy.

Czytałem gdzieś o różnych sposobach ale chciałbym się upewnić czy jeżeli odłączę wężyk od wylotu odmy i w zamian dam wężyk np. do jakiejś butelki, puszki itp. to w tym naczyniu powinien gromadzić się olej przepuszczany przez odmę.

Ale co zrobić z przewodem do dolotu ( tym pierwotnym odpiętym od odmy) - tutaj mam sprzeczne wiadomości :

jedna to można na razie zaślepić jakimś korkiem ;

druga: należy także włożyć do "naczynia" wzorem oil catch tank ponieważ dolot wytwarza lekkie podciśnienie, które pomaga w odpowietrzaniu odmie.

Po tym zabiegu jeździć aby sprawdzić ile tego oleju faktycznie wylatuje i czy przy takim zabiegu nie ma dymienia...

Będę wdzięczny za pomoc!

P.S. Szukam pokrywy 038103469AE - czy opłaca się szukać używki czy raczej nową ?

pokrywa zaworów pasuje od Audi A3 w tym samym roczniku tylko rzeba rurke odmy bokiem puszczac

a dome sam sprawdzisz odkrecasz rurke od pokrywy i wdmuc**jesz powietrze a potem zasysasz jak jest przelot to jest ok ja zmarnowalem 4 godziny zeby wyczyścic pokrywe.w pokrywie jest sprezynka i membrana gumowa jak sie popsuje to pokrywa do wyrzycenia i szkoda kasy wydawac na benzyne i inne srodki zeby to czyscic

aha i wyczysc przewody powietrzene moze jeszcze olej Tb sadzi jak ja mialem zatkana odme na maxa to bralo 4litry oleju na 10 km

sprawdz odme jeszcze raz wiadomo jak robia w serwisach.jak nie to pierscienie.Przerabiałem to juz

Opublikowano

Witam,

Ja już nie mam siły do mojego. Odpala od pierwszego, pracuje równo, nie dymi, jak zaczyna łapać temperaturę zaczyna kopcić na biało/niebiesko. Jazda ze stała prędkością ok 80-100 km/h nic nie dymi, postuj na światłach i chmura za autem i więcej jak ruszam. Ciśnienie pomierzone na cylindrach wszystkie po 29, turbo po regeneracji już 2 razy. Co jest nie tak?

Odma ? Pierścień olejowy?

Dajcie jakąś radę.

Wymiana turbiny na nową pomogła w zupełności.

Opublikowano

Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Silnik BRD 16V

Napiszcie koledzy jak sprawdzić czy odma pracuje tak jak przewidział producent tak od A do Z, będzie dla potomnych...

Gdzieś czytałem ze nie powinno dymic z bagnetu po jezdzie, nie odkrecajac korka wlewu oleju. po odkreceniu korka powinno sie pojawić cisnienie na bagnecie. Ile w tym prawdy?

Czy dmuchanie przez małą dziurkę w pokrywie zaworów na tym "grzybku" gdzie podlaczony jest spluw do turbiny jest normalne?

Opublikowano

Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Silnik BRD 16V

Napiszcie koledzy jak sprawdzić czy odma pracuje tak jak przewidział producent tak od A do Z, będzie dla potomnych...

Gdzieś czytałem ze nie powinno dymic z bagnetu po jezdzie, nie odkrecajac korka wlewu oleju. po odkreceniu korka powinno sie pojawić cisnienie na bagnecie. Ile w tym prawdy?

Czy dmuchanie przez małą dziurkę w pokrywie zaworów na tym "grzybku" gdzie podlaczony jest spluw do turbiny jest normalne?

Jeśli chodzi o dmuchanie to tak, jest to normalne. W grzybku znajduje się membrana dociskana sprężyną. Ta dziurka służy do wyrównywania ciśnienia między samą membraną i obudową z dziurką.

Opublikowano

Też mam problem z odmą. Ostatnio ze znajomym myśleliśmy o odkręceniu tej pokrywy (membrany?) i wymianie uszczelki (która się tam znajduje). Z tego miejsca idzie olej do Turbo i co 2-3 miesiące muszę robić dolewki oleju. Ktoś próbował wymieniać ten element? Czy problem został rozwiązany?

http://screenshot.sh/m9kubxwATWUYw

Opublikowano

tyle razy juz było napisane że nie ma części zamiennych. pomoże wymiana pokrywy.

dmuchanie z korka wlewu oleju jest zjawiskiem naturalnym we wszystkich silnikach VW R4 PD.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...