piotrsob1 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) Powinny chyba pasować od wszystkich wzdłużniaków 8V , a na pewno od BKE i BRB Edytowane 13 Grudnia 2015 przez piotrsob1
oomichalekoo Opublikowano 24 Listopada 2015 Opublikowano 24 Listopada 2015 Witajcie po wielu dniach i różnych sprawdzeniach mam winowajcę kopcenia mojego autka. Mechanicy stwierdzili uszkodzenie odmy w pokrywie zaworów, przez którą wydobywa się olej do dolotu u powoduje puszczanie dymu z rury wydechowej. Jest jeszcze do sprawdzenia przyczyna takiego chlapania pod pokrywą ... ale wykluczono inne możliwości m.in. turbo, pęknięte uszczelki, egry itp. Ponieważ wcześniej już trochę wydałem na "fachowców", którzy proponowali nawet nowy silnik ( panie jak tak dymi to na pewno pęknięty ... ), zanim kupię nową pokrywę ( prawie 800 zet), chciałbym jeszcze przekonać i upewnić się o słuszności diagnozy. Czytałem gdzieś o różnych sposobach ale chciałbym się upewnić czy jeżeli odłączę wężyk od wylotu odmy i w zamian dam wężyk np. do jakiejś butelki, puszki itp. to w tym naczyniu powinien gromadzić się olej przepuszczany przez odmę. Ale co zrobić z przewodem do dolotu ( tym pierwotnym odpiętym od odmy) - tutaj mam sprzeczne wiadomości : jedna to można na razie zaślepić jakimś korkiem ; druga: należy także włożyć do "naczynia" wzorem oil catch tank ponieważ dolot wytwarza lekkie podciśnienie, które pomaga w odpowietrzaniu odmie. Po tym zabiegu jeździć aby sprawdzić ile tego oleju faktycznie wylatuje i czy przy takim zabiegu nie ma dymienia... Będę wdzięczny za pomoc! P.S. Szukam pokrywy 038103469AE - czy opłaca się szukać używki czy raczej nową ? pokrywa zaworów pasuje od Audi A3 w tym samym roczniku tylko rzeba rurke odmy bokiem puszczac a dome sam sprawdzisz odkrecasz rurke od pokrywy i wdmuc**jesz powietrze a potem zasysasz jak jest przelot to jest ok ja zmarnowalem 4 godziny zeby wyczyścic pokrywe.w pokrywie jest sprezynka i membrana gumowa jak sie popsuje to pokrywa do wyrzycenia i szkoda kasy wydawac na benzyne i inne srodki zeby to czyscic aha i wyczysc przewody powietrzene moze jeszcze olej Tb sadzi jak ja mialem zatkana odme na maxa to bralo 4litry oleju na 10 km sprawdz odme jeszcze raz wiadomo jak robia w serwisach.jak nie to pierscienie.Przerabiałem to juz
Aronio Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Witam, Ja już nie mam siły do mojego. Odpala od pierwszego, pracuje równo, nie dymi, jak zaczyna łapać temperaturę zaczyna kopcić na biało/niebiesko. Jazda ze stała prędkością ok 80-100 km/h nic nie dymi, postuj na światłach i chmura za autem i więcej jak ruszam. Ciśnienie pomierzone na cylindrach wszystkie po 29, turbo po regeneracji już 2 razy. Co jest nie tak? Odma ? Pierścień olejowy? Dajcie jakąś radę. Wymiana turbiny na nową pomogła w zupełności.
moniuh Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Silnik BRD 16V Napiszcie koledzy jak sprawdzić czy odma pracuje tak jak przewidział producent tak od A do Z, będzie dla potomnych... Gdzieś czytałem ze nie powinno dymic z bagnetu po jezdzie, nie odkrecajac korka wlewu oleju. po odkreceniu korka powinno sie pojawić cisnienie na bagnecie. Ile w tym prawdy? Czy dmuchanie przez małą dziurkę w pokrywie zaworów na tym "grzybku" gdzie podlaczony jest spluw do turbiny jest normalne?
xkaktusx Opublikowano 29 Września 2016 Opublikowano 29 Września 2016 Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Silnik BRD 16V Napiszcie koledzy jak sprawdzić czy odma pracuje tak jak przewidział producent tak od A do Z, będzie dla potomnych... Gdzieś czytałem ze nie powinno dymic z bagnetu po jezdzie, nie odkrecajac korka wlewu oleju. po odkreceniu korka powinno sie pojawić cisnienie na bagnecie. Ile w tym prawdy? Czy dmuchanie przez małą dziurkę w pokrywie zaworów na tym "grzybku" gdzie podlaczony jest spluw do turbiny jest normalne? Jeśli chodzi o dmuchanie to tak, jest to normalne. W grzybku znajduje się membrana dociskana sprężyną. Ta dziurka służy do wyrównywania ciśnienia między samą membraną i obudową z dziurką.
mA4eusz Opublikowano 29 Września 2016 Opublikowano 29 Września 2016 Też mam problem z odmą. Ostatnio ze znajomym myśleliśmy o odkręceniu tej pokrywy (membrany?) i wymianie uszczelki (która się tam znajduje). Z tego miejsca idzie olej do Turbo i co 2-3 miesiące muszę robić dolewki oleju. Ktoś próbował wymieniać ten element? Czy problem został rozwiązany? http://screenshot.sh/m9kubxwATWUYw
Musashi Opublikowano 30 Września 2016 Opublikowano 30 Września 2016 tyle razy juz było napisane że nie ma części zamiennych. pomoże wymiana pokrywy. dmuchanie z korka wlewu oleju jest zjawiskiem naturalnym we wszystkich silnikach VW R4 PD.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się