Skocz do zawartości
IGNOROWANY

co jeszcze AFN ? Nowe graty !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sagon dobrze mówi, właśnie powoli jestem na ukończeniu zmian w swoim AFN, które mi podpowiedział. Turbo z AWX raczej za słabe na taką moc i bez dymu by sie nie obeszło. Dokładnie to zamontowałem turbo z CAHA o nr 03L 145 701E (i to jest raczej najlepsze), z tego co wyczytałem to wstaje bardzo dobrze, jedyne co moge powiedziec to, że przy montazu jednak trzeba sie nakombinowac bo z żadnej strony nie pasuje p&p. Flansze na wydech jesli chcesz to dwie mi zostały bo dorabiając dla siebie, zrobiłem jeszcze dodatkowo dwie wiec polecam: http://allegro.pl/flansza-na-turbo-caha-turbo-do-afn-awx-ajm-i5662052098.html

Oprócz tego pompa 11 zbudowana zgodnie z instrukcjami Sagona z pompy oryginalnej i pompy z Renault a tak właściwie to u mnie tylko fala i przewód z wtyczka poszedł z pompy oryginalnej a reszta to pompa Renault. Do tego wszystkiego mam jeszcze wtryski 216, wałek 38E z SDI i własnie montuje FMIC z A5, zobaczymy co z tego wyjdzie, oby nie korba bokiem... :wink:

Opublikowano (edytowane)

Arek podrzucisz jakieś foty z montażu tego turbo i dokładnie o co caman ze zmianami tj sagon pisał także o kolektorze,czy to wszystko co trzeba zmieniać czy jeszcze cos nie pasuje ?????

Spoko korby zostana na swoim miejscu :wink:

Edytowane przez wesz82
Opublikowano

Wszystko co robiłem było zrobione z pomocą i podpowiedziami Sagona, dzieki kolego :hi: i to on ma w tym temacie wiecej wiadomosci. Mogę napisac to co sie od niego dowiedziałem i co wyszło jeszcze w czasie montażu u mnie, zrobie to wieczorem bo teraz gonie do roboty. Odnosnie kolektora wydechowego to jesli masz dzielony (tzn nie jest jedna czescią z turbosprężarką a w AVG chyba jest własnie dzielony) nie musisz kupowac nowego, bedzie tylko potrzeba przerobienia swojego oraz trzeba bedzie przerobic podłaczenie wydechu do turbospreżarki. Orientacyjnie masz zdjecia w aukcji allegro do której podałem linka. Wiecej napisze wieczorem.

Opublikowano (edytowane)

Nie no kolege sagona joko tako znam wiec podpytam szcsegolowo ale z tej aukcji to za przeproszeniem wielkie g widac tj ani strony zimnej ani tego jak kolektor jest dany...

Sluchaj jak jest z wezem od puchy filtra zostaje ori czy trzeba zmieniac na ten z brd?

Jak.splyw oleju do przerubki czy nie?

Teraz odnosnie tej flanszy co pokazales jak mam zamiennik kata to mam podobna koncowke,musze tez to zmieniac???

Strona zimna i jej wylot w dolol tez widze jakas trujkatna ale to maly pikus.

Wrzuc foty ile masz tutaj a jaki nie to podam meila.

Ps przy takiej mocy zostawiasz kata czy to tulko atrapa???

Edytowane przez wesz82
Opublikowano

Wiec odpowiadając na pytania:

Wyjście na wydech w turbo CAHA jest zupełnie inne niż w turbo AFN/AWX/itp dlatego potrzebujesz flanszy na wydech i zamiennik kata ani orygonalny kat nie podejdzie w żaden sposób, trzeba go przerobic. Poza tym turbo stoi trochę krzywo na kolektorze wydechowym AFN i trzeba tez miedzy flansze na wydechu a jego dalsza cześć wspawać lekkie kolanko żeby to zgrać (jest to widoczne na moich zdjeciach w aukcji).

Dopasowanie turbospreżarki CAHA na kolektor AFN nie jest specjalnie trudne, jest troche inny rozstaw srub/otworów w tych elementach ale daje sie rozpiłować w odpowiednie strone te otwory i to wszystko zmontowac. Sugeruje ustwiajac i namierzejac otwory do rozpiłowania włozyć w otwór wydechu turbo i kolektora włozyć kawałek dopasowanej rurki aby tak rozpiłowac otwory mocujace zeby nie powstał próg na łaczeniu otworów wydechu.

Spływ oleju, oryginalny jest za krótki i koliduje z muszla (inaczej wygieta rurka), najlepszy chyba byłby spływ oryginalny CAHA i wkrecenie w blok silnika gniazda przewodu, które wystepuje w nowszych TDI (nowe OEM koszt 25zł wiec na szrocie pewnie z 10zł), ale przewody spływu sa drogie nawet na szrocie.

Zasilanie powietrzem z filtra do turbo -srednica przewodu pasuje na turbo, ale przewód jest za długi i zle sie układa - musiałem wyciąc jedną harmonijke przewodu doprowadzajacego powietrze i połaczyć go wkładajac w srodek kawałek stalowej, cienkoscciennej rurki plus opaski. Mam jeszcze przewod dolotowy od CAHA ale jeszcze go nie przymierzyłem, czy przewod dolotowy BRD pasuje to nie wiem

Wyjscie strony zimnej jest trojkatne bo do niej przykreca sie taki czarny, plastikowy element tzn rure która jest tłumikiem szmerów -ja ja mam i dopiero z niej wychodze na intercooler

Jak widac pracy jest duzo i nic nie chce pasowac ale mam nadzieje ze sie opłaci...

Zdjecia i jeszcze kilka uwag wieczorem bo jeszcze nie nauczyłem sie wrzucac tu zdjec.

Opublikowano

Spoko to wrzuć na fotosika i daj lint tutaj.

Widzę ze roboty jest wiecej niz sie zdaje...

Opublikowano (edytowane)

9yjl32h9.jpg

Rozpiłowane otwory w kolektorze wydechowym AFN

aizgwvl5.jpg

Rozpiłowany otwór w turbo CAHA

xrvp8jel.jpg

Wspornik turbospreżarki, nie pasuje żaden, trzeba go przerobić, ja akurat zrobiłem jeden z dwóch

tn2p5bcj.jpg

Wstepnie połapany pierwszy odcinek wydechu

3fjkdtnw.jpg

Flansza wspawana na wydech

fl8xpq8f.jpg

Flansza jest z kawałkeime rurki -kolanka dospawana tuz przed złaczka elestyczna

grkxnge2.jpg

Kolektor dolotowy owiniety specjalna tasma termoizolacyjna do wydechów aby ograniczyc podgrzewanie dolotu

4h572ilr.jpg

Turbo CAHA na silniku, łatwiej zamocować je na kolektorze lekko unoszac silnik podnosnikiem, oczywsycie wczesniej odkrecajac dolna nakretkę od poduszki.

r55bfj4x.jpg

W turbo trzeba lekko podciac metalową osłone gruszki bo koliduje z kolektorem dolotowym AWX

rgwxpoyf.jpg

Trzeba tez lekko podciac ten jasny plastik zaznaczony "X" na turbo bo równiez prawie dotyka do kolektore dolotowego AWX

huwersjb.jpg

Spływ oleju -dorobiony i zakuty przewód łaczacy dwie koncówki wykorzystane z oryginalnych przewodów spływu oleju

Właściwa kolejność montażu jeśli owinie sie kolektor wydechowy taśma termoizolacyjna (co utrudnia dostęp do nakrętek turbo i trzeba uważać aby taśma nie podeszła pod kolektor dolotowy przy montażu) to najpierw kolektor wydechowy, turbo i na końcu kolektor dolotowy.

Całą muszla strony zimnej turbo caha można obraca po lekkim poluzowaniu jesli sie nie myle to czterech srub M6 z szerokimi/grubymi podkładkami (bez możliwości ich zdjecia ze srub). Sruby sa na torxa i poźniej je trudno dokręcić bo nie ma dostepu wiec zalecam wymiane tych srub na takie z łbem szesciokatnym 8mm lub 10mm plus podkładki szerokie i grube na około 3 mm - ja dobrałem takie z KTM (są pod sruba mocujaca dźwignie zmiany biegów) - moge podac nr katalogowy,

Edytowane przez arekdkw
Opublikowano

Dzieki za fotorelacje :wink:

Qtwa roboty w ciul jest nie tylko nie pasuje z kolektorem ale takze wydecham i spływem oleju.

Na gwałt w 1 dzień do ogarniecia tylko trzeba mieć pod reką miga,kwasiaka,i zakład co zakuje węzę od ręki.

Ogórnie przeprowadziłęm rozmowę z moim tunerem i powiedział ze jest roboty a turbo jest ciut lepiej wydajniejsze od tego z AWX do tego ma nowszę konstrukcję i o dole jak w typowym BRD można zapomnieć tutaj jest "lux"dół :decayed:

Ciekaw jestem wyników :wink:

Opublikowano

Moim zdaniem gra nie warta swieczki patrząc na ilosc prac, no ale czekam na kreski i filmik. Turbo CAHA jako pierwszy na tym forum montował Piotrek98igo do AJM dobre 3-4 lata temu, wynik całkiem przyzwoity wyszedł, ale tam paliwka o wiele wiecej było niz tutaj.


Te 156km na 230kach i seryjnym turbo bez geometrii wypluło? Jesli tak to nie realne, AGMA?

Opublikowano

Turbo CAHA i sposób jego montazu podpowiedział mi kolega Sagon bo już miałem montować AWX, które teraz wystawiam do sprzedazy na allegro.

Powiem tak, że w czasie montazu tego CAHA chwilami przeklinałem sie że sie tego podjałem bo od AWX dużo łatwiej zamontowac, szczególnie jesli chce soie to zrobic starannie i doipiszczajac kazdy element. No ale, z tego co wyczytałem to CAHA pieknie wstaje (szczególnie to najnowsze 701E - turbo trzeciej generacji) i wydajnosc jednak znacznie lepsza od AWX - tutaj kolega Sagon chyba mógłby cos o tym powiedziec bo zna wymiary wirników itp, sam zreszta mu mierzyłem swoje turbo.

Turbo AWX pracuje normalnie chyba na 1,3-1,35 bar a CAHA na 1,6-1,65 bar jesli sie nie myle.

Opublikowano (edytowane)

tak na 230 z tyrbina seryjna afn no hamownia AGMA wiem ze zawyżone ale i tak mysle ze nie od razu 30km

Koledzy teraz w audi trochę się zmieniło

Jest..

Turbo Brd

Wtryski 230

Pompa 11

Kolektor awx

Przelot

Fmic a5

Warto wkładać ten walek sdi 38e ?

Ogólnie auto teraz zamiata bardzo dobrze wiadome trzeba program zrobić teraz pod te graty ale myślę jeszcze nad wałkiem co wy na to??

Edytowane przez manus2006
Opublikowano

Jak trafisz to wkładaj, jakiegos wielkiego przewrotu w odczuciach po montazu nie będzie, na hamowni z 10-15km moze zyskasz nim, tylko najgorzej to go kupic

Opublikowano

Widziałem na necie za 250 zł trochę dużo jak za walek :/

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

ja kupiłem za 100zł, ale wtedy nie było jeszcze boom, teraz ceny wzrosły bo ludzie myślą że do kiepskich gratów wniesie olbrzymie przyrosty, a to prawdą nie jest

Opublikowano

Trzeba szukać bo jak już robić to że wszystkimi gratami ;) myślę że z wałkiem 190km i koło 380nm wyakoczy

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

A więc doszedł walek sdi w przyszły. Tyg program jeszcze nie wiem gdzie go zrobię zobaczymy co pokaże :D

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pochwal się wynikiem po strojeniu.Życzę oczekiwanego przyrostu KM i NM, a nawet więcej.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...