Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem po wymianie na nowe wahacze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. ostanio wymienilem komplet wahaczy caly przod. stare byly jeszcze ori audi. po zalozeniu nowych wahaczy wybralem sie na stacje diagnostyczna zeby sprawdzic czy jest ok na szarpalach zero luzow wszystko ladnie sztywno rok temu wymienilem amory na sachsa zrobilem na nich ok 18tys. problem polega na tym ze teraz po wymianie na nowe wahacze czuje na kierownicy stuki puki piszczenie dzwiek jak by lozyska czy cos latalo czuje to na kierownicy. Nawet jadac prosta droga czuje stukanie na kierowicy jedyn slowem wielkie luzy. jesli mam nowe wahacze i bylo sprawdzane i zero luzow oraz amorki 18tys co to moze byc magiel tak dojechany?? dodam ze stare wahacze mialy juz mega luzy i to kazdy byl wyjechany na maxa. moze na starych wahaczach nie bylo czuc tych luzow ani stukow a po zalozeniu nowych wahaczy wszystko usztywnilo sie i teraz dlatego pojawilo sie stukanie pukanie na kierowicy?? ten dzwiek jest nawet slyszalny w aucie podczas jazdy. dzwiek przypomina jak by lozyska czy cos sie mieliy gdzies ;/ jak moge sprawdzic czy to na 100% magiel albo moze to inna czesc ejst winna jesli tak to bym prosil o jakies rady :) pozdrawiam

Opublikowano

A końcówki / drążki kierownicze zostawiłeś stare?

Opublikowano

Może to poduchy amortyzatorów ? Sprawdź.

Opublikowano

tego stuku nie mialem przed wymiana...drazek 1 nowy i 2 koncowki nowe. nie raz nie slychac tych stukow a nie raz masakrycznie puka jak by caly dol latal...na szarpakach sztywno i nie ma luzow...

Opublikowano

mam podobny problem... pukalo lekko, zmienilem 4 gorne wahacze i na drugi dzien napieprza jak glupie .... wydaje mi sie ze gorne wahacze sa ... za sztywne? czy to jest mozliwe? jak probuje poruszac gornymi wahaczami tak jakby na boki to musze przylozyc bardzo duza sile i jak sie juz lekko ruszą to slychac z nich taki odlgos trzeszczenia.tak jakby sworzen byl za sztywny.. na starych wahaczach chodzily lekko plynnie

Opublikowano

u mnie to samo...zauwazylem ze stuki puki itd najwieksze sa jak auto rozgrzeje sie...czy wahacze dolne robia sie cieple ? bo u mnie jak dotkne to z deczka sa cieple mowa o dolnych. jakiej firmy zalozyles wahacze?

Opublikowano

U mnie też problem powiększa się po Rozgrzaniu auta... Dziwne... Wahacze rts.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Dolne proste mam też zmienione. Stare zostały tylko banany ale nie wykazują żadnych luzow na swoezniach....

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

ja tez mam RTS... gdzie kupiles je? czyzby to wina wahaczy


jeszcze jak ostatnio mialem wymieniane to jedna koncowka drazka byla tak sztywna ze tego trzpienia nie dalo ruszyc sie...magiel chyba takich odglosow by nie robil?

Opublikowano (edytowane)

Nowe wahacze teoretycznie powinny być tak sztywne że ledwo się je powinno dać ruszyć..

Kupowałem od tom77 z forum.

Nie chcę mi się wierzyć żeby nowe wahacze z pudełka pukaly ale no kurde dźwięk zaczął się po ich wymianie na drugi dzień

Dodam że wczoraj pukalo a dzisiaj było cicho hehe ciekawe jak jutro.. Dziwna sprawa ale bardo podobna do Twojej.

U mnie te stuki były takie jakby cała zawiecha miała się rozpasc. Szczególnie słyszalne na bardzo małych nierownoasciach przy niskich predkosciach

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Sprawdź to dokładnie bo zajedziesz raz dwa nowe wahacze. Na dziurach przy niskich prędkościach zwykle winne są koścówki lyb drążki kierownicze. Stabilizator sprawdzałeś?

Opublikowano

Sprawdzałem je i nie mają żadnego luzu :-( ale bez rozpinana.. Gumy staba nowe

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

a co powiecie na to. teraz pojechalem gaznac sie i cisza nic nie skrzypialo, auto stalo od rana.zaczelo pukac po 8-10km znowu to samo stuki pukanie jak skrecam to dzwiek jak by guma naprezala sie. jechalem po trwie to stuki na kierownicy slyszalne w aucie..efekt jak by cos luznego bylo. szarpaki nic nie wykryly wszystko sztywno. mozliwe to ze moga byc zbyt ciasno wprasowane koncowki na wahaczach? bo jedna koncowke mialem felerna i po zalozeniu skrzypiala niemilosiernie i to skrecaniu a po wyjeciu siedzi ten boles tak ze reka nie idzie poruszac....


czlowiek chce dobrze zeby furka smigala jak nowa a tutaj takie cyrki... 90% gorzej na nowych niz na starych...na starych tego nie bylo


a jeszcze jedna sprawa. stare wahacze byly juz ladnie zajechane trzpiene w nich malym paluszkiem ruszalem tak samo gumy mega luzy. teraz nowa zawiecha to maglownica daje o sobie znac i tak puka trzeszczy? stare wahacze mialy luzy to wszystko latalo i nie bylo czuc i slychac magla? co myslicie o tym?

Opublikowano (edytowane)

hidden22, identyko objawy u mnie.. jak lapie za gorne wahacze to nie moge ich w ogole ruszyc, a jak sie rusza to z trzeszczeniem... wymienilem je bo stare wahacze zatarly sie na sworzniach i byl efekt starej wersalki jak skrecalem kierownica, a teraz poprostu puka i tez puka dopiero po rozgrzaniu tak jakby zawieszenia od silnika ... a przed wymiana wlasnie nie pukalo tylko treszczal ten jeden sworzen. :)

.. jaki masz przebieg????, jak ruszasz szybko kierownica na zapalonym silniku to slychac stuki ??????

aha, dodam ze kiera nie wraca mi do polozenia do jazdy na wprost jezeli jade z niska predkoscia i skrecam....

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Obstawiam magiel. Jak kierownica nie wraca. Jak masz dojscie do kanału to spróbuj zlapać za magiel na wejsci listwy z drążkiem i niech ktoś energicznie rusza lewo prawo tak po 10-15 cm jeżeli listwa jest wydarta to bedziesz czuł uderzenia przez obudowe magla. Mozesz tez zdjac gumy z drazkow i za drazki szarpnac.

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

A co do stukania po kilku kilometrach to moze byc olej we wspomaganiu on tez sie rozgrzewa i moze robic sie rzadki

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam. Kolego u mnie było podobnie. Wymieniłem kompletne całe zawieszenie na ori i zaczęły się stuki i puki i inne wkurzajace rzeczy. Wymieniłem maglownice i jak ręka odjal. Poprostu wcześniej luz który miałeś zgral się z Twoim na kierownicy ;D a teraz masz wszystko sztywne i zostaje luz na maglu. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

adasm112 dzieki za odp ;) jaki kupiles magiel? a te piszczenie stuki itd to odrazu miales po jechaniu czy po paru km? u mnie jak wsiadam do zimnego jest wmiare cisza tylko lekko czuc na kierownicy luz a po paru km stuki puki itd gorzej niz w ciagniku...

Opublikowano

Kontynuując. Parę dni pojeździlrm autem i potwierdzam. Rano jest cisza. Po jeździe po mieście tu i tam zaczynają się puki nawet na w miarę prostej drodze przy niskiej prędkości. szykuje się chyba z inwestycją na magiel.....

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

no to mamy taki sam objaw nie wierze ze akurat ty i ja mamy wadliwe wahacze i dwoch mechanikow zle zalozylo wahacze. najdziwniejsze ze to dopiero na cieplym sil po kilku km zaczyna pukacc itd. mielismy stare wahacze z luzami to wszystko latalo tam. teraz nowe wahacze to sztywne wszystko i magiel pokazuje usterke. pamietam juz z 2 lata tamu ze jak krecilem to [ukalo w maglu ;) co proponujecie kupic uzywke z b6,b7 czy exeo albo regeneracje?


poszukalem taka aukcje http://allegro.pl/seat-exeo-1-i-3r1-maglownica-przekladnia-gwaramcja-i5655515079.html co myslicie o niej?

Opublikowano

Tak czytam i chyba mam to samo . Wsio nowe łaczni z hamulcami opony 245 i trzesie kiera jakby luzy na maglu.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

aaa jeszcze jedno jak rozgrzeje sie auto i zaczynaja sie te stuki piszczenie itd to czuje ze kierownica chodzi ciezej cos

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...