Skocz do zawartości
IGNOROWANY

generalny remont ASN


Kruk_89

Rekomendowane odpowiedzi

być może ale nie o to mnie chodzi tak naprawde bardziej czy wogóle coś daje bo naczytałem sie o ALT czyli 2.0 i tam generalny i tak nic nie daje każdy kto robil dalej ma ten sam problem co przed gościu włożył 5 tysiecy a nic to nie zmieniło itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może ale nie o to mnie chodzi tak naprawde bardziej czy wogóle coś daje bo naczytałem sie o ALT czyli 2.0 i tam generalny i tak nic nie daje każdy kto robil dalej ma ten sam problem co przed gościu włożył 5 tysiecy a nic to nie zmieniło itp.

o co dokladnie pytasz ja robilem remont bo rozrzad sie wysypal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi bardziej o to jakie elementy padajo w tym motorze. mówisz nie warto robić to co lepiej wstawić drugi motor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak poszukasz to kupisz angola z mały przebiegiem za ok 6000-7000 bierzesz silnik reszte sprzedajesz i jak dobrze pójdzie to wychodzisz na zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie nie głupie rozwiązanie.

mam rozumiec ze swoj stary motor potem wrzucam do angola i upycham komus?

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie nie wiem co zrobic bo bierze mi okolo 0.5l oleju na 2tysiase ale do tego mam ciagle takie 2 błedy:

17927 - regulacja wałek rozrządu Bank 1: Awaria (nastawnik rozrządu, bank 1 - błędne działanie)

16395 - Bank 1 wałek wydechowy - opóźnienie nie zostało osiągnięte Opis obydwu błędów wskazuje na problem z zaworem N205 (nastawnik faz rozrządu) lub jego podłączeniem elektrycznym .

A tu opis sposobu diagnozy:

Possible Solutions

  • Check Fuse(s)
  • Check/Replace Camshaft Adjustment Valve Bank 1 (N205)
    • Perform Output Test/Basic Setting
  • Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjustment Valve Bank 1 (N205)
  • Check chain guides of Camshaft Adjuster Unit (N205) for wear

Possible Solutions

  • Check Camshaft Adjustment Valve 1 (N205)
  • Check Fuel Pump Relay (J17)
  • Check Mechanical Timing

nie wiem czy sprobowac dac do mechanika czy szukac drugiego silnika :eusathink:obiawy sa takie ze jak by brak mocy na wysokich obrotach z dolu zbiera sie w miare.

na VCDS w grupie93 rozrząd ustawiony na 3;0;4;4

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że test wałków (nastawy podstawowe - grupa 094 i 096) silnik nie przechodzi?

Możliwe, że fazator masz do wymiany, a przynajmniej do gruntownego przeczyszczenia (ktoś to tutaj robił jeśli dobrze kojarzę...).

Koszt nowego zaworu to jakaś masakra, nie pytaj ile krzyczy za niego aso :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie gdzies tu czytalem ze krocie za takie cos powiem szczerze ze nie robilem tego testu bo nie moge w sobote dorwac zadnego sensownego mechanika a tylko wtedy jestem w domu. mogl bym u kolegi sprobowac bo ma vcds ale z niego taki sam mechanik jak ze mnie astre 1.6 zrobi ale nie to enigme. mozesz opisac jak powinienem zrobic ten test?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd 17927, jest stały czy pojawia się co jakiś czas?

Najprawdopodobniej masz problem z nastawnikiem faz rozrządu, czyli czymś takim:

http://www.directupload.net/file/d/4159/rrv84f3z_jpg.htm

można to kupić od 250 do 350 i wymienić tylko zawory.

Problem może jeszcze leżeć w wiązce silnika, trzeba ją sprawdzić.

Edytowane przez lmarrio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie a mógł by ktoś opisać jak się robi ten test? Nie mam vcds ale mam vag i jak wchodzę do grupy tylko nie pamiętam dokładnie której albo 94 albo 96 to w jednej jest napisane system ok a w drugiej tam gdzie w pierwszej jest system ok jest wył.robiłem do tylko na postoju. Jak by ktoś to opisał był bum wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie, jak większość testów z nastaw podstawowych - wybierasz interesującą Cię grupę (094 lub 096), klikasz na ON na górze okna, naciskasz pedał hamulca lewą stopą a prawą dajesz gaz w podłogę - ECU przejdzie w wymuszony tryb testu i czekasz na wynik - System OK w 3 i 4 oknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd 17927, jest stały czy pojawia się co jakiś czas?

hmm cieżko mi powiedzieć chek pali sie non stop raczej chyba stały. co do wiązki mogło by to mieć na to wpływ? może podczas instalowania gazu cos sknocili ale to nie wiem bo juz go nie ma poprzedni własciciel go wywalil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skasuj i sprawdź.

można sprawdzić rezystancję zaworów i koniecznie wiązkę od zaworów do ECU, można ją uszkodzć przy każdej pracy pod maską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to po kasowaniu wraca znowu ten sam bład. umowilem sie na nastepny weekend z mechaniorem powiem mu co i jak i od czego najlepiej niech zacznie


czyli ogolnie co zaczać od wiązki silnika ktora idzie od zaworow do komputera jeżeli to nie przyniesie efektów to co w nastepnej kolejność?

czytalem na A6Klub że w grupie 93 pierwsze i drugie pole to wałki ssące (wlotowe) tolerancja -16 do +16 natomiast 3 i 4 pole wylotowe tu juz tolerancja jest tylko od -3 do +3 a jak wiadomo moj rorzad ma 3 i 0 na wlotowych a 4 i 4 na wylotowych niby poza normo.

PYTANIE

czy to co odnalazłem jest prawdo czy też bzdurą :eusathink: mowa oczywiście o silniku ASN

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym, że na wylotowych jest tolerancja +/- 3 stopnie to nie słyszałem ale czy tak jest 100% pewności nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCDS faktycznie podaje tylko tolerancję dla zaworów wlotowych [-16...+16] nic nie podpowiadając w dymku dla wylotowych, ale szczerze wątpię by był aż tak wąski zakres, bo ja mam w takim układzie ustawione grubo poza tolerancję a mimo to silnik nie sypie żadnymi błędami :mysli:

Co nie zmienia faktu, że najlepsze ustawienie to: 0 0 0 0


Kruk, mógłbyś podać link do dyskusji z forum A6 nt. rozrządu w ASN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne trzeba przeczytać od 6-9 strony żeby się zorientować co i jak

http://www.a6klub.pl/-asn-30-220-km-dusi-sie-przy-dodawaniu-gazu-bagam-o-pom-vt44146,105.htm


zaobserwowałem jeszcze jedna rzecz najbardziej odczuwalne na 3 biegu gdy przyspieszam tuz przed 3 tysiacami obrotow auto jak by odpuszcza tak jak bym puscil gaz i znowu przyspiesza nie dzieje sie tak zawsze raz na powiecmy piec razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...