Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.6 [AHL] Bierze Olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam a4 b5 1.6 ahl , i bierze troche oleju litr na 1000km

Rano po zapaleniu delikatnie zakopci na niebiesko , co to bedzie ? Uszczelniacze czy pierścienie ? Ile koszt remontu? Warto czy sprzedac Auto ?

Za tydzień zmieniam olej na 10w40 MOTUL 6100

Opublikowano

A jaki masz teraz olej ?

Opublikowano (edytowane)

teraz jest 15w40 - mobil ( chyba taka jest nalepka , takiego dolewam a auto kupione w Kwietniu)

Edytowane przez Boosman
Opublikowano

Witam. Mam a4 b5 1.6 ahl , i bierze troche oleju litr na 1000km

Rano po zapaleniu delikatnie zakopci na niebiesko , co to bedzie ? Uszczelniacze czy pierścienie ? Ile koszt remontu? Warto czy sprzedac Auto ?

Za tydzień zmieniam olej na 10w40 MOTUL 6100

kolego jak zmienisz na żadszy to będzie połykał jeszcze więcej,wybór należy do ciebie,polecam valvoline 10w40 bo już jeżdze ok 10lat

Opublikowano

Z ciekawości jaki przebieg w nim masz? Pewnie jedno z tych dwóch. Co do kosztów to nie bedą jakieś olbrzymie jak zrobisz to pojeździ.

Opublikowano

przebieg 270tys. - a kto powiedział ze 10w40 jest żadszy ?

Opublikowano

Wlej sobie mineralny powinien brać trochę mniej.

Litr na tysiąc to już dość dużo, ale jak nie jeździsz bardzo dużo to bujaj się na tym silniku póki nie padnie, a powiem ci na pocieszenie, że wcale nie musi paść tak szybko.

Mojej ciotki polówka przez 5 lat brała po litrze na tysiąc i nie padł silnik do momentu aż doznała stłuczki i poszła do innego właściciela :P

Opublikowano (edytowane)

jaki polecacie ?

Najwyżej zrobie pierścienie i uszczelniacze i bede jeździł długo długo

Edytowane przez Boosman
Opublikowano

Jak chcesz żeby wciągnął mniej to zalej motul 15w50. Możesz mieć też zapieczone pierścienie więc można próbować z płukanką silnika i na to motul x-clean 5w40.

Opublikowano

Podzielam zdanie ayew, zalej płukanke przez bagnet a potem motula 5W40.

Może odpuszczą i mu się poprawi :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam,

A4 B5 1.6 AHL - musiałem wymienić silnik i tak zrobiłem. ogółem wyglądał dużo lepiej niż ten który wyjąłem ( widoczne trzonki zaworów od strony dolotu były jak nowe w porównaniu do zakopconych w tym wyjmowanym).

Zalałem pół syntetyk i dwa dni po montarzu jadąc do domu wypiął mi się wąż od wody ( od nagrzewnicy do czujnika temp.) i oczywiście wywaliło mi wodę na drogę.

Mam uwalony czujnik poziomu płynu chlodzącego i nie załapałem od razu że wodę wywaliło, powód padał deszcz 24 grudnia i godzina 15 sta temperatura w okolicach 0 stopni. Skojażyłem fakt dopiero jak temperatura zaczeła mi rosnąć to jakaś 1 minut do 3 minut. Termostat był walnięty i na zegarach miałem jakieś 60 stopni. jak zaczeła mi rosnąć pomyślałem że termostat ruszył... dopiero jak temperatura zaczęła rosnąć nad 90 około 95 zjechałem i ustaliłem że jest lipa. od czasu " wypiecia przewodu - ubutku płynu - to jakieś 3 minuty przejechałem jakieś 600 800 m żeby było sie gdzie zatrzymać.

otworzyłem maskę i poszedłem na stację po płyn. zalałem układ po 3 godzinach jak wróciłem.

wymieniłem w domu termostat i niby było ok.

ale okazuje się że w 1 i 2 cylindrze zaoleja mi świece no i wciąga znaczne ilości oleju.

Problem że nie wiem czy wina była bo silnik był juz zajechany i bral ojej  -teraz juz się nie dowiem i czy więcej znikło do wcześniej był mineral z dodatkiem.

Czy tez główny powód to przegrzanie po wycieku wody.

a jeśli tak czy mozliwe ze uszczelniacze ucierpiały bardziej i cieknie z góry.

Wiem ze to takie gdybanie i w sumie nie ustali się przyczyny bez rozbiórki ale hipotetycznie chociaż może , macie dużo większe doświadczenie z Audi. Ja do tej pory jeżdziłem civicem z 95 r d15Z1 i mimo że trochę kopci i ciągnie koło litra na 1000 km no i wody ubywa też trochę no i ma ponag 860000 km to jezdzi wciskam gaz w podłogę i nie ma to tamto nie dzieją się takie rzeczy a nie raz mogłem jajka smażyć, fakt sprzęgło juz prawie umarło..ale chodzi mi o wytrzymałość na takie przypadki,, wiem moje nie dopatrzenie..

czytałem o zapieczonych pierścieniach olejowych, chciałem zmierzyc ciśnienie w cylindrach ale skoro w dwóch pierwszych mam olej ( wyglada na mokre) próba nie ma sensu. może zcieka od góry przez uszczelniacze.

Reasumując mam pytania.

-gdybym użył "płynu do płukania silnika jest opcja że pierścienie ruszą i czy nie pogorszę sytuacji. Czy np. przed użyciem preparatu zdjąć pokrywę zaworów i wymyć z nagaru i miskę ojejową tez zdjąć i sprawdzić czy nie ma za dużo nagazu i dopiero wtedy załać.

- czy wymienic przed ta operacją mycia uszczelniacze zaworowe czy po.

Gdyby ktoś miał ochotę mi jakoś wskazać kierunek bedę wdzięczny

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...