sodlerr12 Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 (edytowane) Witam, posiadam Audi a4 b5 z światłami xenonowymi. Jechałem ostatnio w nocy i zauważyłem, że światła świecą mi w ziemię, więc postanowiłem zainteresować się tym, ponieważ bezpieczeństwo jest dla mnie bardzo ważne i chciałbym szybko uporać się z tym problemem. Przy włączaniu świateł wsłuchiwałem się, czy działają silniczki reflektorów i było słychać, że działa lewy, natomiast prawego w ogóle nie było słychać. Doszedłem również do czujnika, który jest odpowiedzialny za samopoziomowanie, sprawdziłem czy żaden kabel się nie urwał, oraz wyczyściłem go z błota i podłączyłem komputer pod samochód, po czym wyskoczył mi błąd: "lewy przedni czujnik poziomu" i mam parę pytań odnośnie tego. 1. Czy jeśli nie działa mi prawy silniczek samopoziomowania, a lewy działa, to żadne z reflektorów się nie ustawi jak powinno ? 2. Czy ten błąd jest równoznaczny z tym, że mam do wymiany czujnik samopoziomowania świateł ? Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam. Edytowane 29 Września 2015 przez sodlerr12
bobersky Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 U mojego ojca w A8 pokazywał sie błąd czujnika to przelutowałem mu styki na płytce i od dwóch lat wszystko śmiga ok
NoWay Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 Wejdz w vagu w xenon i podejrzyj na blokach czy wartosci z czujnikow sie zmieniaja jak druga osoba przycisnie przod pozniej tyl nadwozia. Bedziesz wiedzial czy czujniki sprawne. Ale.. poziomowanie nie bedzie dzialac jezeli chociaz jeden czujnik dziala poza zakresem lub jest uszkodzony. Tak wiec jezeli u Ciebie z jednej strony dziala silniczek to znaczy ze i z drugiej tez powinien a jak nie dziala to w nim szukalbym przyczyny.
sodlerr12 Opublikowano 10 Października 2015 Autor Opublikowano 10 Października 2015 Okk, dzięki wielkie za odpowiedzi
prezesik18 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Podmień na chwile miejscami lampy, zobaczysz czy nadal nie będzie działał prawy, czy zmieni sie to na lewą lampę. Jeśli po tej próbie nie będzie działał prawy to wina leży po stronie instalacji, jeśli nie będzie działał z lewej strony to znaczy że masz silniczek do wymiany.
booolek Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 prawdpopodobnie zepsuty jeden silniczek powoduje niedziałanie także drugiego. jak cos poslij zdjecie to zobacze u siebie czy mam na stanie taki i ci posle.
notturnomarco Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Witam Podepnę się pod temat. Niedawno kupiłem A4 B5 i światła soczewkowe świecą mi mocno w dół. Autko nie ma regulacji wysokości pokrętłem na kokpicie, a lampy mają silniczki i okablowanie do regulacji elektrycznej więc mniemam że powinien mieć układ samopoziomowania reflektorów - lecz ten nie działa - brak jakichkolwiek oznak życia. Próbowałem podnieść snopy świateł śrubami regulacyjnymi, ale nie udało się - kręcą się tylko o kilka obrotów kluczem i opór... . Od czego powinienem zacząć diagnostykę świateł? jeszcze w żadnym aucie nie miałem samopoziomowania reflektorów i nie bardzo wiem co z czym i jak... . Miernik jakby co posiadam Z góry dzięki za wszelkie informacje i sugestie i pozdrawiam
prezesik18 Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Zacznijmy od tego czy masz zwykłe soczewki czy lampy xenonowe? Jeśli xenon to na 100% musiałeś mieć samopoziomowanie świateł, przeanalizuj ten temat: Jeśli masz sampoziomowanie trzeba będzie podpiąć kompa i sprawdzić błędy. Jeśli jednak nie masz czujników na wahaczu/belce oraz sterownika znaczy że powinieneś mieć poziomowanie z pokrętła(wyjątkiem były auto produkowane na rynek duński lub inny, nie pamiętam).
notturnomarco Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Mam zwykłe soczewki; pokrętła regulacyjnego brak... czyli muszę podpiąć pod kompa... a słuchaj, dyndał mi z prawej strony (stojąc przodem do silnika) taki 2-żyłowy urwany(?) kabel - spod czarnej pokrywki przy zbiorniczku płynu wspomagania prawie do ziemi - czy to może być od czujnika układu poziomującego?...
prezesik18 Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Nie powiem Ci co to za przewód. Najszybciej jak skręcisz koło i sprawdzisz czy masz czujnik przy wahaczu, a w środku czy jest sterownik od samopoziomowania.
notturnomarco Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Rozumiem...a czujnik jest jeden czy jest ich kilka? - bo gdzieś coś czytałem że z tyłu też jest/są(?)...i gdzie powinien być sterownik? - okolice przekaźników nad nogami kierowcy?
prezesik18 Opublikowano 26 Lipca 2017 Opublikowano 26 Lipca 2017 Przeczytaj temat który Ci wcześniej wysłałem,wystarczy tylko pierwszą stronę przeczytać aby poznać odpowiedziWysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
notturnomarco Opublikowano 26 Lipca 2017 Opublikowano 26 Lipca 2017 Dziś przeczytałem bo wczoraj z doskoku byłem przed kompem. Skręciłem kołami i okazało się że nie mam przedniego czujnika... ten dyndający kabelek to chyba od tego brakującego czujnika(?)...ciekawe czy tylni jest (też po lewej stronie powinien być?)...no i teraz pytanie - gdy kupię i zamontuję czujnik to będę potrzebował VAG-a żeby skalibrować system samopoziomowania?...
prezesik18 Opublikowano 26 Lipca 2017 Opublikowano 26 Lipca 2017 Z tylu wedlug opisu z tematu to powinien byc na środku belkiWysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
notturnomarco Opublikowano 26 Lipca 2017 Opublikowano 26 Lipca 2017 (edytowane) Wpełzliśmy pod tył auta - tylnego czujnika też nie widać... chyba ładnie ktoś grzebał w tym aucie...co padło to demontaż... no nic - jutro kanał i dogłębna analiza systemu...niespodzianka za niespodzianką...jprdl... a czy chociaż ta kostka z czerwoną wtyczką pod tylną kanapą na zdjęciach jest sterownikiem samopoziomowania reflektorów?... Edytowane 26 Lipca 2017 przez notturnomarco Nerwy...
prezesik18 Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 Odkręć sterownik i wrzuć jego numery w google,zapewne to od samopoziomowania. Z tego co pamietam u mnie nie mialem sterownika w tym miejscu, także jest duże prawdopodobieństwo. Jak to sterownik od xenonu to rozwiń trochę izolacji przy wtyczce i poszukaj przewodów: żółto-czarny i brązowo-bialy(tu mogą być dwie sztuki). Jeśli nie będziesz chciał naprawiać ukladu samopoziomowania to mozesz podpiąć pokrętło od regulacji wysokości światełWysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
notturnomarco Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 Dziś byliśmy na kanale - z tyłu też nie ma czujnika od układu samopoziomowania... w tylnej belce są otwory (na 99% gwintowane) - 3 obok siebie i obok 2 obok siebie - całość zakonserwowana...przydałoby się zdjęcie poglądowe z większej odległości, jak i do czego to było/powinno być przymocowane...przewodu z kostką brak... . Dodam, że chcę i będę chciał to naprawić.
prezesik18 Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 Sprawdź numery tego sterownika pod tylną kanapą i bedziemy mieli 100% pewność.
notturnomarco Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 Jutro go odkręcę i zrobię śledztwo w google...właśnie kleiłem połamany boczny plastik górnej osłony silnika (przy korku oleju - z napisem "5V")...niektórzy powinni mieć zakaz zbliżania się do aut...na kanale odkryłem też sączenie się oleju z dyfra i powolną destrukcję osłony termicznej między wydechem a podłogą (odrywa się przy śrubach mocujących)...ech...trochę roboty przede mną...
Banan Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 Ta wtyka pod maską koło zbiorniczka to od czujnika otwarcia maski
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się