Skocz do zawartości
IGNOROWANY

samopoziomowanie świateł


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

posiadam Audi a4 b5 z światłami xenonowymi. Jechałem ostatnio w nocy i zauważyłem, że światła świecą mi w ziemię, więc postanowiłem zainteresować się tym, ponieważ bezpieczeństwo jest dla mnie bardzo ważne i chciałbym szybko uporać się z tym problemem. Przy włączaniu świateł wsłuchiwałem się, czy działają silniczki reflektorów i było słychać, że działa lewy, natomiast prawego w ogóle nie było słychać. Doszedłem również do czujnika, który jest odpowiedzialny za samopoziomowanie, sprawdziłem czy żaden kabel się nie urwał, oraz wyczyściłem go z błota i podłączyłem komputer pod samochód, po czym wyskoczył mi błąd: "lewy przedni czujnik poziomu" i mam parę pytań odnośnie tego. 1. Czy jeśli nie działa mi prawy silniczek samopoziomowania, a lewy działa, to żadne z reflektorów się nie ustawi jak powinno ? 2. Czy ten błąd jest równoznaczny z tym, że mam do wymiany czujnik samopoziomowania świateł ?

Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.

Edytowane przez sodlerr12
Opublikowano

U mojego ojca w A8 pokazywał sie błąd czujnika to przelutowałem mu styki na płytce i od dwóch lat wszystko śmiga ok ;)

Opublikowano

Wejdz w vagu w xenon i podejrzyj na blokach czy wartosci z czujnikow sie zmieniaja jak druga osoba przycisnie przod pozniej tyl nadwozia. Bedziesz wiedzial czy czujniki sprawne.

Ale.. poziomowanie nie bedzie dzialac jezeli chociaz jeden czujnik dziala poza zakresem lub jest uszkodzony. Tak wiec jezeli u Ciebie z jednej strony dziala silniczek to znaczy ze i z drugiej tez powinien a jak nie dziala to w nim szukalbym przyczyny.

Opublikowano

Okk, dzięki wielkie za odpowiedzi

Opublikowano

Podmień na chwile miejscami lampy, zobaczysz czy nadal nie będzie działał prawy, czy zmieni sie to na lewą lampę. Jeśli po tej próbie nie będzie działał prawy to wina leży po stronie instalacji, jeśli nie będzie działał z lewej strony to znaczy że masz silniczek do wymiany.

Opublikowano

prawdpopodobnie zepsuty jeden silniczek powoduje niedziałanie także drugiego.

jak cos poslij zdjecie to zobacze u siebie czy mam na stanie taki i ci posle.

Opublikowano

Witam :) Podepnę się pod temat. Niedawno kupiłem A4 B5 i światła soczewkowe świecą mi mocno w dół. Autko nie ma regulacji wysokości pokrętłem na kokpicie, a lampy mają silniczki i okablowanie do regulacji elektrycznej więc mniemam że powinien mieć układ samopoziomowania reflektorów - lecz ten nie działa - brak jakichkolwiek oznak życia. Próbowałem podnieść snopy świateł śrubami regulacyjnymi, ale nie udało się - kręcą się tylko o kilka obrotów kluczem i opór... . Od czego powinienem zacząć diagnostykę świateł? jeszcze w żadnym aucie nie miałem samopoziomowania reflektorów i nie bardzo wiem co z czym i jak... . Miernik jakby co posiadam ;) Z góry dzięki za wszelkie informacje i sugestie  i pozdrawiam :)

Opublikowano

Zacznijmy od tego czy masz zwykłe soczewki czy lampy xenonowe? Jeśli xenon to na 100% musiałeś mieć samopoziomowanie świateł, przeanalizuj ten temat:

Jeśli masz sampoziomowanie trzeba będzie podpiąć kompa i sprawdzić błędy. Jeśli jednak nie masz czujników na wahaczu/belce oraz sterownika znaczy że powinieneś mieć poziomowanie z pokrętła(wyjątkiem były auto produkowane na rynek duński lub inny, nie pamiętam).

Opublikowano

Mam zwykłe soczewki; pokrętła regulacyjnego brak... czyli muszę podpiąć pod kompa... a słuchaj, dyndał mi z prawej strony (stojąc przodem do silnika) taki 2-żyłowy urwany(?) kabel - spod czarnej pokrywki przy zbiorniczku płynu wspomagania prawie do ziemi - czy to może być od czujnika układu poziomującego?...

Kabel.jpeg

Opublikowano

Nie powiem Ci co to za przewód. Najszybciej jak skręcisz koło i sprawdzisz czy masz czujnik przy wahaczu, a w środku czy jest sterownik od samopoziomowania.

Opublikowano

Rozumiem...a czujnik jest jeden czy jest ich kilka? - bo gdzieś coś czytałem że z tyłu też jest/są(?)...i gdzie powinien być sterownik? - okolice przekaźników nad nogami kierowcy?

Opublikowano

Przeczytaj temat który Ci wcześniej wysłałem,wystarczy tylko pierwszą stronę przeczytać aby poznać odpowiedzi

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dziś przeczytałem bo wczoraj z doskoku byłem przed kompem. Skręciłem kołami i okazało się że nie mam przedniego czujnika... :( ten dyndający kabelek to chyba od tego brakującego czujnika(?)...ciekawe czy tylni jest (też po lewej stronie powinien być?)...no i teraz pytanie - gdy kupię i zamontuję czujnik to będę potrzebował VAG-a żeby skalibrować system samopoziomowania?...

Opublikowano

Z tylu wedlug opisu z tematu to powinien byc na środku belki

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Wpełzliśmy pod tył auta - tylnego czujnika też nie widać... :( chyba ładnie ktoś grzebał w tym aucie...co padło to demontaż... :facepalm: no nic - jutro kanał i dogłębna analiza systemu...niespodzianka za niespodzianką...jprdl... :facepalm: a czy chociaż ta kostka z czerwoną wtyczką pod tylną kanapą na zdjęciach jest sterownikiem samopoziomowania reflektorów?...

1.jpg

20446141_1526163267445384_1264189462_o.jpg

20447219_1526163160778728_772704787_o.jpg

20465108_1526163124112065_395145227_o.jpg

Edytowane przez notturnomarco
Nerwy...
Opublikowano

Odkręć sterownik i wrzuć jego numery w google,zapewne to od samopoziomowania. Z tego co pamietam u mnie nie mialem sterownika w tym miejscu, także jest duże prawdopodobieństwo. Jak to sterownik od xenonu to rozwiń trochę izolacji przy wtyczce i poszukaj przewodów: żółto-czarny i brązowo-bialy(tu mogą być dwie sztuki). Jeśli nie będziesz chciał naprawiać ukladu samopoziomowania to mozesz podpiąć pokrętło od regulacji wysokości świateł

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dziś byliśmy na kanale - z tyłu też nie ma czujnika od układu samopoziomowania... :( w tylnej belce są otwory (na 99% gwintowane) - 3 obok siebie i obok 2 obok siebie - całość zakonserwowana...przydałoby się zdjęcie poglądowe z większej odległości, jak i do czego to było/powinno być przymocowane...przewodu z kostką brak... . Dodam, że chcę i będę chciał to naprawić.

Opublikowano

Sprawdź numery tego sterownika pod tylną kanapą i bedziemy mieli 100% pewność.

Opublikowano

Jutro go odkręcę i zrobię śledztwo w google...właśnie kleiłem połamany boczny plastik górnej osłony silnika (przy korku oleju - z napisem "5V")...niektórzy powinni mieć zakaz zbliżania się do aut...na kanale odkryłem też sączenie się oleju z dyfra i powolną destrukcję osłony termicznej między wydechem a podłogą (odrywa się przy śrubach mocujących)...ech...trochę roboty przede mną...

Opublikowano

Ta wtyka pod maską koło zbiorniczka to od czujnika otwarcia maski

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...