Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AVJ] Brak mocy przy 4tyś.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zauważyłem dzisiaj, że podczas przyspieszania, gdy obroty dojdą do 4 tyś nagle traci moc i nie przyspiesza, zaczyna przerywać.

Do tych 4 tyś na każdym biegu rozpędza się normalnie, ma moc.

Nie wiem jak długo tak jeżdżę, jakiś miesiąc temu miałem awarię cewki w trasie. Niestety kilka kilometrów jechałem z przerywającym silnikiem, nie mogłem się zatrzymać w środku lasu z małym dzieckiem na pokładzie o 23:00 w piątkowy wieczór. Musiałem dojechać do najbliższej osady...

Z początku silnik zaczął przerywać, check się zapalił ale później zaczął mrugać i tu już się zmartwiłem.

Cewkę wymieniłem następnego dnia i tak jeżdżę do dziś.

Co mam sprawdzić?

Pompa paliwa nie wrabia? Turbo się psuje czy to po prostu tryb serwisowy i wystarczy wykasować błędy?

Na postoju obroty idą do końca, problem występuje tylko podczas jazdy gdy mamy wrzucony bieg.

Opublikowano (edytowane)

Przede wszystkim sprawdź jakie masz błędy, prawdopodobnie wypadły Ci zapłony i do sprawdzenia masz na dzień dobry cewki oraz świece, jak z nimi jest wszystko w porządku to w dalszej kolejności sprawdź pompę paliwa i wydajność katalizatora.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Witam,

Błędy pokasowane, regularnie wracają te poniżej:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

Ten pierwszy to zapewne od LPG (do wywalenia druga sonda z ECU) - powiedzmy, że pikuś :)

Drugi i trzeci mnie martwią i to bardzo.

Na pewno stało się to gdy jechałem na padniętej cewce :/

Czy błąd 16705 (czujnik położenia wału) może powodować błąd 16395 (błąd ustawienia rozrządu/błąd napinacza)?

Zaznaczę, że w chłodne poranki gdy odpalam to przez kilka sekund słyszę głośne terkotanie (nie zawsze ale częściej jest niż nie ma).

Zdążyłem wyczytać, że kończy się napinacz łańcuszka bo mam zapchany smok olejowy czy jakoś tak.

Myślę aby wymienić najpierw czujnik położenia wału. Co wy na to?

Opublikowano

Na wymianę jest zawsze czas . Zrób logi to może coś będzie widać?

Opublikowano (edytowane)

Podmieniłbym czujnik G28... on też służy do wyłapywania wypadających zapłonów (ECU robi na podstawie jego odczytów analizę równomierności pracy silnika).

Katalizator radziłbym solidnie przetestować podczas pracy na Pb - VCDS jest w stanie zmierzyć jego współczynnik wydajności katalitycznej.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Znalazłem trochę czasu, zrobiłem logi, proszę o analizę.

Dodam że za każdym razem gdy zaczyna przerywać, wywala błąd czujnika prędkości G28.

Poniżej logi

DYNAMICZNE:
Edytowane przez aiwer
Opublikowano

Podmień najpierw ten g28, jeśli sytuacja się nie zmieni to znaczy że dzieje się coś z napinaczem, logi są w zasadzie ok oprócz kanału 90, w którym własnie przy ok 4 tyś rozjeżdża się odczyt z ustawienia faz rozrządu.

Opublikowano

Dla testów odpiąłem przepływomierz i problem zniknął. Pytanie co przepływka ma wspólnego z czujnikiem położenie wału g28?

Ktoś coś wie na ten temat?

Czujnik G28 wymieniony - problem rozwiązany.

Jeszcze tylko sondy i kat i przestanie w końncu świecić check.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...