hejneken Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 Siema. Od dłuższego czasu moja b7 pożera dużą ilość ON. Jeżdżę głównie po mieście w weekend trasa, na pełnym baku robię nieco ponad 700km. Dzisiaj rano sprawdziłem poziom oleju i mam ponad max.. Płynu chłodniczego nie ubywa, korek od wlewu oleju normalny czarny. Przeskanowałem go vcdsem zero błędów na silniku zrobiłem też skan wtrysków: http://i.imgbox.com/WBgJCI8Z.jpg Silnik to 1.9 BRB z filtrem DPF, przelot 225 tyś. Gdzie powinienem zacząć szukać?
jaro1768 Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 Sprawdź krzywki wałka rozrządu, pewnie wytarte i stąd spalanie wysokie. Co do przybywania oleju to wymiana oringów pompowtryskiwaczy powinna pomóc, pod warunkiem że gniazda nie są nadmiernie uszkodzone. Tym silnikiem nie da się jeździć na niskich obrotach, żeby sprawnie działał i dpf dłużej pożył, trzeba utrzymywać powyżej 2000, a dla dobra turba i jej zmiennej geometrii możliwie często kręcić po całym zakresie, np przy zmianie biegów,
hejneken Opublikowano 9 Października 2015 Autor Opublikowano 9 Października 2015 Staram się mieć te 2tyś na obrotomierzu wolno też nie jeżdżę.
jaro1768 Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Dla porównania: mam stałą trasę i na wytartym wałku min co udało mi się zejść to 7,2 litra a po wymianie+oczywiście hydro i dodatkowo uszczelnienia trzonka zaworów udało się uzyskać 5,3 . Z olejem też sie poprawiło, wcześniej co 2 miesiące musiałem "upuszczać" jakieś 3 setki i to mimo wcześniejszej wymiany uszczelnień. Teraz też trochę przybywa, ale można powiedzieć że symbolicznie. Zacznij od zdjęcia pokrywy i sprawdzenia wałka. Przy okazji możesz sprawdzić czy dobrze wyregulowane są pompowtryskiwacze ale na spalanie za bardzo to nie wpłynie.
lukaszooo Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Po co odrazu takie czarne myśli, zawsze zaczyna sie od najprostszych rzeczy. Zacznij od termostatu, czujniku temp wody i synchro wałka co do oleju to sprawdz czy vacum pompa nie puszcze ropy jesli jest mokra bankowo to przez nia dostaje sie olej, jesli to nie ona zostaje uszczelnienie PD.
jaro1768 Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Wiadomo że od tego się zaczyna ale nasze silniki mają niestety tą przypadłość z wałkiem. Wypadające zaślepki otworów smarujących + wymiana oleju w trybie long-life swoje robią i przebiegi takie jak ma Kolega zwykle kończą się tą gorszą czyli droższą opcją. Ja zrobiłem sobie prosty rachunek- ilość km robiona rocznie x ilość dodatkowego spalonego ON x cena do ceny części + ew koszt robocizny i wyszło że zwrot będzie po ok 1-1,5 roku więc była wymiana. Jak się mało jeździ i wszystko mechanior ma zrobić to szkoda głowę sobie zawracać, trochę częściej olej zmieniać i tyle.
lukaszooo Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Walek może być wytarty ale oleju nie może przybywac i to jest zasada dla każdego silnika.
Jarek882 Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 (edytowane) 7.2 litra w trasie to dużo ja mam avf wiadomo w b6 i auto jezdziło w de na przegladach long life wałek troche podtarty ale w trasie na tempomacie przy 150 km/h skrzynia 6 biegów spalanie mam 6.5 do 110km/h spalanie 5.8. Wiadomo auto bez dpfa i po programie na 163 km i 390 nm. Może u Ciebie jest przyczyną to że jezdzisz po mieście i niema wystarczającej temp żeby dpf się wypalił i wtedy ECU daje większą dawkę paliwa i wtedy paliwo leci do oleju. Nie wiem po co trzymasz tego dpfa na Twoim miejscu bym go wyciął wyłączył programowo i wsio Edytowane 9 Października 2015 przez Jarek882
jaro1768 Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Stała trasa to nie trasa po drodze szybkiego ruchu . Przejazd do granic miasta, przez miasto i troszkę poza i znowu odrobinę miasta, w sumie ok 30 km. Na nim sprawdzałem to średnie spalanie. A przejazdy po obwodnicy z podobnymi prędkościami jak u Ciebie są u mnie o ok 0,3 litra większe, ale mam skrzynię 5-kę co pewnie zwiększa odrobinę spalanie, szczególnie dla większych prędkości. Odnośnie dpf-a to jest zdrowy, szkoda go ruszać narazie. Nie wiem jak programowo jest rozwiązane wypalanie filtra, u siebie zaobserwowałem, że uruchamia się zawsze jak silnik jest niedogrzany, zwykle jak jadę do pracy lub wracam po jakimś kilometrze od startu. Trochę to dziwne bo bardziej logiczne byłoby wypalanie na rozgrzanym układzie. Albo na dobrze dogrzanym nie ma tak spektakularnej chmury dymu i nie zwróciłem nigdy uwagi...
Jarek882 Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Gdzieś wyczytałem na forum że dpf załącza całą precedure wypalania powyżej 800 stopni Celcjusza ale zaznaczam CHYBA bo nie jestem pewien więc jeśli tak by było to musiałbyś mieć rozgrzany silnik na 90 stopni.
jaro1768 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Niemożliwe żeby silnik osiągnął taką temp po przejechaniu max 1km. Ale to i tak bez znaczenia, ważne że wszystko działa więc narazie niech dpf siedzi.
robertss Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 witam, jak przybywa oleju silnikowego to oznacza, że gdzieś ON dostaje się on do układu smarowania silnika. Co to oznacza dla silnika,spadek smarności i zatarcie silnika, turbo.
Musashi Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 jeden z najgorszych pomyslow na jaki mozna wpasc, to odsysanie nadmiaru oleju, przeciez jezeli ilosc "oleju" przybywa w misce, to wiadomo ze nie przez przybywanie oleju tylko ON, wiec jezeli wciaz utrzymuje sie jego poziom przez usuwanie tego rostworu, to skutkiem tego w rostworze z kazdym km zmniejsza sie stezenie oleju a rosnie ilosc rozpuszczalnika jakim jest w tym przypadku ON. a pozniej sie luzie dziwia ze sie wycieraja walki... ( a wytarte walki widac, natomiast zuzywa sie wszystko co smarowane a czego nie widac... panewki, czopy walu, gladzie, pierscienie, lozyska turbiny, itp itd...) jedyna opcja, to jezeli nie ma mozliwosci przeprowadzenia natycmiastowej diagnozy i naprawy, nalezy usunac zawartosc miski w takim stopniu aby mozna bylo uzupelnic w to miejsce olej.... zeby ustalic czy przyczyna przybywania sa uszczelnienia PD, czy tez procedura wypalania DPF nalezy podpiac VAG, sprawdzic stan DPF, wymusic i przeprowadzic wypalanie DPF w warunkach okreslonych przez producenta. a najlepiej usunac to dziadostwo mechanicznie i programowo, zastepujac katalizatorem.
niestandardowy Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 U mnie przybywalo oleju wlasnie przez DPF i to szczegolnie od wczesnej jesieni do wczesnej wiosny. Wywal dpfa i bedziesz mial problem rozwiązany Wymienialem wczesniej oringi pompek, uszczelki pompy vacu i nic nie pomagalo. Dopiero usuniecie DPF-a rozwiazalo problem. Procedura wypalania dpfa jest taka ze sterownik silnika dawkuje wieksze dawki paliwa by zwiekszyc temperature spalin ( wlasnie do okolo 800 stopni ) silnik nie daje rady tego przepalic i poprzez pierscienie przedostaje sie do oleju... Dodam ze moj dpf byl w idealnym stanie....
hejneken Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 Okej to tak oglądnąłem egr-suchy, pompa vacum-sucha, sprawdziłem synchro wałka rozrządu -1 do ustawienia. Poważnie zastanawiam się nad wyrzuceniem dpf, niestandardowy u siebie zostawiłeś tą puchę wyciągając tylko środek czy zamieniłeś na kata lub przelot?
niestandardowy Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Zostala pucha. Ale gdybym mial kata pewnie bym go wrzucil
Murdzu12 Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 kolego ja tak mialem jak ty, wymiana uszczelniaczy pompek pomogla na sto pocent, polecam bo zabieg prosty i nie drogi i grupa 023 za wysoka
niestandardowy Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 Oringi tez wymienialem ale po wymianie nadal przybywalo oleju. Dopiero usuniecie dpf-a rozwiazalo problem. Acz kolwiek mozna zaczac od wymiany uszczelniaczy...
hejneken Opublikowano 13 Listopada 2015 Autor Opublikowano 13 Listopada 2015 Mógłby ktoś polecić jakiś dobry warsztat we Wrocławiu, który ogarnia temat dpf, usunięcie i przeprogramowanie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się