Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wartości miernika lakieru


miszaq92

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki mierniczek z allegro GL-1, czytałem że niby w porządku. Mi w niektórych miejscach pokazuje 130-170 a w niektórych 220-230, dlatego pytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi pokazuje na całym aucie od 110 do 150, tam jest oryginał. powiedzmy koło 200 to już delikatny malunek był, tam gdzie np 300 może być z dwa razy malowane albo już poszła delikatna szpachla. Grubiej, to już była rzeźba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi pokazuje na całym aucie od 110 do 150, tam jest oryginał. powiedzmy koło 200 to już delikatny malunek był, tam gdzie np 300 może być z dwa razy malowane albo już poszła delikatna szpachla. Grubiej, to już była rzeźba.

zgadzam się z powyższym z tym że jak było polerowane kilka razy to może być nawet poniżej 100 mikronów, a jak przy samochodzie robił fachowiec to nawet jak będzie grubo szpachli i całe auto malowane dookoła, to miernik może tego nie wykazać (miernik średniej klasy za -/+ 200pln)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200 to odświeżanie lakieru czyli pryśnięty jeszcze raz bez szpachli nic strasznego

ORI ma poniżej 200 miokronów


To fakt co po nie którzy stosują specjalne szpachle z dodatkami opiłków gdzie miernik nie wykryje prawidłowej odległości choć by miał 1cm szpachli pod sobą a na mierniku 150 mikronów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie do 200 nie ma się czego czepiac, ale jak na przykład dach jest w łaty, w jednym rogu 130, w drugim 200 w trzecim 260 to znaczy ze byl pogiety, pytanie tylko czy mozę od jakieś gałęzi czy od dzwona. Trzeba patrzeć na całokształt auta wtedy łatwo dojść która strona mogła być łatana a która odświeżana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100-150 dla blachy na zewnatrz i 40-90 dla wnek. Takie wartosci mozna uznac za ori w b6.

200 - to prawdopodobnie sam bezbarwny, lub druga warstwa ale cienka lakieru.

pow 220-240 to juz pewna druga wartstwa lakieru. Wszystko zalezy od umiejetnosci lakiernika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły na aucie jest dwa razy wartość wnęk, ja fabrycznie mam wnęki 90-110 wiec na aucie miejscami nawet 220 i tak wyjechało z fabryki kolor lava grau

Wysłane z Nokia 6310i za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządny miernik sam informuje ile warstw farby znajduje na samochodzie.

To chyba miernik - wróżbita tak potrafi :grin: Tego typu mierniki mają ustalony algorytm przeliczania zmierzonej grubości na ilość warstw, tylko jaka pewność, że były trzy warstwy po 100um, a nie jedna 100um i reszta np. szpachla.

Ori 100-120um na zewnatrz, w porywach do 160-180um.

Elementy wewnętrzne, słupki, maska od spodu <<100um, zwykle ~50-60um.

mam taki mierniczek z allegro GL-1, czytałem że niby w porządku. Mi w niektórych miejscach pokazuje 130-170 a w niektórych 220-230, dlatego pytam

Jest jeszcze kwestia sposobu pomiaru, przyłożenia sondy. Np. na słupkach i zaokrągleniach nie zawsze dobrze przyłożysz i różne rzeczy mogą wychodzić.

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...