Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wibracje auta na biegu jałowym i nie tylko 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znajdź uczciwego mechanika, żeby ocenił czy padło sprzęgło czy też dwumas. Najlepiej niech sam pojeździ, potem rozbierze skrzynię i stwierdzi co trzeba a co nie. Stracisz auto na nieco dłużej, ale warto. Mój mechanik ze specjalizacją VAG (póki co zachowuje się bardzo uczciwie, a auto przed wymianami oglądał ponad godzinę wliczając pełnego kompa) twierdzi, że dwumasy w ALT są niemal wieczne i jeśli coś zdycha to niemal zawsze samo sprzęgło. To jest ten sam dwumas co w 1.8T, gdzie jest poddawany o wiele większym obciążeniom.

Wydałeś już pewnie z 600 na poduszki z ASO, szkoda przepłacać za dwumas, jeśli nie ma takiej potrzeby. Sprzęgło 500. Dwumas 1000. Popytaj na forum o dobrego mechanika w Twojej okolicy.

Opublikowano

A jaki masz przebieg kolego że takie rzeczy już wyskakują?

Opublikowano

Witam, przyłącze się do tematu, mam podobne objawy jak właściciel od tematu, masaż w środku auta na PB i LPG, tylko że u mnie słychać nierówną prace silnika. I z wdechu tak jak by to ująć na postoju słychać buczenie, Auto chodzi jak by miało dziurę w dolocie. Ale nigdzie nie mogę zdiagnozować, Przepływomierz nowy gruszka powietrza dobra. Koledzy jakie warto sprawdzić bloki pomiarowe w VCDS aby w miarę zdiagnozować przyczynę?.

Opublikowano

Sprawdź 002 i 033 na postoju. Będzie widać czy prawidłowa dawka paliwa i masa zasysanego powietrza.

Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem grup 2, 22 ,3 , 33 , 26 temperatura robocza 90 stopni.

http://vaglog.pl/log_237573.html

http://vaglog.pl/log_237575.html

http://vaglog.pl/log_237576.html

http://vaglog.pl/log_237577.html

http://vaglog.pl/log_237579.html

Przy okazji powiem ze mam walnięty chyba wariator bo gdy czyszczę błędy to auto cichnie na moment. A tutaj panowie błędy które były przed robieniem logów

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
P1292 - 004 - Open Circuit - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent
16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 001 - Efficiency Below Threshold - Intermittent

Readiness: 0000 0100

błąd 17700 pojawia mi się raz na tydzień.

Edytowane przez crookers20
Opublikowano

Coś źle wrzuciłeś. Wszystkie logi to napięcie z cewek :/

Opublikowano (edytowane)

Przepływomierz założyłeś BOSCH'a czy jakiś zamiennik. Dziwne te wskazania MAF masz. Był błąd ubogiej mieszanki w MULT może to świadczyć o zaniżonym wskazaniu MAF lub problem z dozowaniem paliwa (pompa). Zrób jeszcze log dynamiczny 002+033. Tylko najpierw skasuj błędy - nawet jak ich nie ma, wyzerujesz korekty. Auto bez LPG ?

Ogólnie takie niskie wskazania MAF mogą świadczyć o nieszczelności w dolocie. A jeśli wszystko szczelne to przepływka do wymiany. Ale skoro mówisz, że nowa - to kwestia jeszcze firmy - to szukałbym nieszczelności.

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Przepływomierz nowy w zaplombowanym pudełku przyszedł. Tak posiadam instalację gazową. Nigdzie nie mogę właśnie zlokalizować dziury chodź nie ukrywam że jest właśnie duże prawdopodobieństwo rozwalonej rurki idącej do odmy, gdy autko kupiłem to w silniku była jedna wielka sitwa. połowa przewodów gumowych była uwalona, powymieniałem. Dodam że rzadko kiedy brykają mi obroty ale to sporadycznie. Logi zrobię jutro albo po jutrze.

tutaj masz log z przedmiesiąca po wymianie przepłwomierza

http://vaglog.pl/log_235156.html

na starej przepływce nie uzyskalem więcej jak 50g/s

Opublikowano (edytowane)

Na nowej niestety też szału nie ma. Więc szukaj nieszczelności. Uszczelka pod kolektorem, łączniki gumowe kolektora, o-ringi wtrysków, a najbardziej prawdopodobne miejsca to pod oplotem w odmie, i łączki przy czwórniku odpowietrzającym pokrywy zaworów. Kup sobie preparat do szukania nieszczelności i psikaj - jak wzrosną obroty to będzie gdzieś nieszczelność.

Jak jest LPG to może też zasysać przy wkrętkach kolektora przy wtryskach.

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano (edytowane)

A jaki masz przebieg kolego że takie rzeczy już wyskakują?

Witam. Bo dawno tutaj nie zaglądałem. Otóż moje autko ma nalatane w tej chwili 225.000km.

I temat jak najbardziej aktualny. Otóż wczoraj zgodnie z wcześniejszymi sugestiami kolegów oraz dwiema opiniami różnych warsztatów postanowiłem zakupić komplet : sprzęgło i dwumas. Odstawiłem auto na warsztat (mechanik kupił już potrzebne rzeczy) . Jadę po odbiór auta a tutaj totalny "zonk", facet mówi że jeszcze zanim wziął się za wymianę przejechał się autem, dobrze się mu przyjrzał i ... stwierdził że to nie sprzęgło ani dwumas trzesą autkiem. Wymienił sprzęgiełko alternatora. Efekt jest teraz taki, że podczas jazdy nic już nie buczy w kabinie tak jak wcześniej ale wibracje na kierownicy pozostały. Kategorycznie wyeliminował dwumas jako przyczynę drgań. I co teraz? Zasugerował "odprężenie wydechu" (cokolwiek to znaczy)... kopara opada.... A może to silnik mi już pada , któryś gar niedomaga, przecież moja Audica chla 0.5l oleju na 1000km.? Powiem tak: jeżdżę samochodami już 15 lat i wszystkie auta do kupy razem wzięte nie wychlały mi tyle oleju przez te lata co to Audi przez pół roku!!!!!!

I jeszcze jedna sprawa. Wcześniej pisałem, ze po podpięciu pod kompa wywala mi błąd termostatu. Ten błąd jest juz nie pierwszy raz i wszyscy go ignorują wraz z gazownikiem który montował mi gaz. Może to jest przyczyna nierównej pracy silnika. Zauważyłem że auto w zimniejsze dni zaczęło mi więcej palić. A jak stoję w korku to widzę w lusterku obłoki pary za ogonem.

Edytowane przez Ddarecki
Opublikowano

No to niespodzianka :/

Jak by Ci silnik chodził nierówno to raczej komputer by już dawno płakał błędami, np. że zapłony wypadają, a co do pary, to sam napisałeś jest zimno , więc chyba nic dziwnego ? :P

Opublikowano

U mnie też jak jest zimno to biało za mną jak stoję na postoju,ale taki urok jazdy na LPG :) Przelot u mnie niecałe 192 tyś i zero objawów jakichkolwiek problemów z dwumasą. Dlatego pytam jak przebieg że już pada. Ale widzę że jednak wyeliminowany.

Opublikowano

U mnie też jak jest zimno to biało za mną jak stoję na postoju,ale taki urok jazdy na LPG :) Przelot u mnie niecałe 192 tyś i zero objawów jakichkolwiek problemów z dwumasą. Dlatego pytam jak przebieg że już pada. Ale widzę że jednak wyeliminowany.

No nie bardzo wyeliminowany bo przecież byli tacy co zalecali jej wymianę ale też byli i tacy co twierdzili , że nie trzeba - mowa oczywiście o warsztatach samochodowych. Ja skłaniając się do opinii tych pierwszych zleciłem już wymianę kompletnego sprzęgła ale warsztat w którym miałem to zrobić wycofał się z wymiany...wymienili mi sprzęgiełko alternatora co oczywiście nieco poprawiło komfort jazdy ale nie usunięto wibracji Jestem teraz w przysłowiowej kropce i nie wiem co robić. Serwis ASO???

Opublikowano (edytowane)

A nie masz gdzieś w okolicy warsztatu specjalizującego się w VW/ Skoda? Jak mnie przyszpiliło, że auto utknęło na parkingu pod robotą to kumpel mi polecił właśnie ludzi, którzy ogólnie robią VAGa, w sumie to wszystkie podobne i jak się okazało goście mieli mnie problem na gwałt wcisnąć tyle u nich Audi stało ;)

A półosie i przeguby któryś mechanik sprawdzał ? Z tego też są "dobre" efekty jak są zużyte.

Edytowane przez rade
Opublikowano

A nie masz gdzieś w okolicy warsztatu specjalizującego się w VW/ Skoda? Jak mnie przyszpiliło, że auto utknęło na parkingu pod robotą to kumpel mi polecił właśnie ludzi, którzy ogólnie robią VAGa, w sumie to wszystkie podobne i jak się okazało goście mieli mnie problem na gwałt wcisnąć tyle u nich Audi stało ;)

A półosie i przeguby któryś mechanik sprawdzał ? Z tego też są "dobre" efekty jak są zużyte.

No właśnie mam. Byłem w jednym z nich i zdiagnozowali konieczność wymiany kompletnego sprzęgła, nie zauważyli natomiast uszkodzonego sprzęgiełka alternatora. To w związku z ich diagnozą zdecydowałem się na wymianę. Po pewnym czasie zleciłem wymianę w warsztacie bliższym mojego miejsca zamieszkania. Warsztat zakupił sprzęgło a następnie wycofał się z wymiany twierdząc że to nie sprzęgło powoduje te wibracje. Wymienili mi sprzęgiełko alternatora co w pewnym stopniu polepszyło kulturę pracy silnika ale nie wyeliminowało to drgań na biegu jałowym. Drgania te wzmagają sie również w pewnym zakresie obrotów silnika podczas jazdy powodując nieprzyjemne buczenie.

W poniedziałek odstawiam auto na warsztat i będą szukać przyczyny. Podejrzany jest sztywny wydech oraz źle ułożone poduchy silnika. Jeżeli chodzi o półosie oraz przeguby to nie mają one wpływu na wibracje podczas postoju więc raczej wykluczam ich uszkodzenie.

Opublikowano (edytowane)

Jak wywala błąd termostatu to znaczy, że może być do wymiany. W termostacie jest czujnik temperatury (nierozbieralny). ECU na podstawie tego czujnika (tak sądzę) realizuje skład mieszanki. Odczyt temp. jest również z szarego dwupinowego czujnika temp. umieszczonego na dole chłodnicy (pod samochodem) oraz z zielonego czteropinowego czujnika temp. za blokiem silnika przy samej grodzi. Stąd, może być tak, że ECU źle dobiera skład mieszanki i może być ona za uboga. Koledzy tu na forum wymieniali na termostat Beru. Ja u siebie wymieniałem na ori z ASO. Oczywiście różnica w cenie.

Należy jeszcze sprawdzić połączenia od tego czujnika temp. w termostacie. Pokazuje Ci błąd - obwód otwarty, przerwany. Jeśli przewody dobre to w czujniku temp. występujący termistor osiąga zbyt dużą wartość rezystancję przy wzroście temperatury. Zbyt duża rezystancja jest rozpoznawana przez ECU jako przerwa, rozwarcie. Stąd ten błąd.

Jeśli ECU nie ma bieżącej informacji z czujnika temp. to nie jest w stanie ustawić prawidłowej mieszanki. Może ona być jednakowa dla różnych stanów pracy silnika. Wówczas na postoju, na wolnych obrotach, skład tej mieszanki będzie powodował wibracje.

Edytowane przez Dajmon
Opublikowano

Wezmę oczywiście tę opcję pod uwagę. Bo błąd termostatu występuje od dłuższego czasu, stąd też podwyższone spalanie. Dzięki za podpowiedź. W poniedziałek stawiam autko na dłuższe oględziny zobaczymy co wyjdzie.


Byłem dziś na umówionym sprawdzeniu auta. Generalnie sprawa sprzęgła została wykluczona już wcześniej. Okazało się że nadmierne drgania generowane są przez układ wydechowy za przyczyną rozsypanego , pękniętego wkładu katalizatora. W przyszłym tygodniu wymieniam katalizator i dam znać czy problem ostatecznie zniknął.

Opublikowano

Czekam na info jaki KAT włożysz - najlepiej podaj nazwę i cenę ;) Bo mi też raz na jakiś czas wyskoczy błąd kata i zapewne kiedyś będę musiał wymienić.

Opublikowano (edytowane)

Witam po dłuższej przerwie. Otóż wymiana katalizatora ograniczyła się póki co do wycięcia jego zawartości (rozsypanej zresztą) i wspawania w ordynarny sposób rury o przekroju wydechu. Do przeglądu mam ponad 8 miechów więc postanowiłem dać sobie no i oczywiście mojemu portfelowi czas do namysłu :) . Wibracje które były tematem tego postu oczywiście nie odpuściły i przyjdzie mi chyba je pokochać jak niechciany upierdliwy ból zęba. Da się z nimi jakoś żyć. Konkluzja jest oczywista wszystko co było odpowiedzialne za nietypowe odgłosy podczas jazdy usunąłem : sprzęgiełko alternatora oraz rozp....katalizator. Jedyne co może jeszcze wibrować w tym aucie to nie do końca rozjechana dwumasa z nie do końca rozjechanym sprzęgłem. Z tym autem jest jak z chorym człowiekiem , niby coś boli ale nie wiadomo co, jak zdjagnozują raka wtedy zaczyna się leczenie. Podobnie z moim autem jak coś konkretnie się roz...... wtedy będziemy naprawiać :banan:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Witam po ponad półrocznej przerwie.

Odgrzewam temat gdyż moja walka z wibracjami w mojej A4 niestety trwa dalej. Ostatnio wymieniłem dwumas i sprzęgło. Niestety nic to nie pomogło. Jestem w przysłowiowej d... . Wymienione poduchy i sprzęgło nic nie pomogło. Co robić gdzie szukać? Mechanicy rozkładają bezradnie ręce i mówią "ten typ tak widać ma". Owszem widziałem że tarcza sprzęgła po wymianie była zdarta aż do nitów ale dwumas wyglądał normalnie. Nie znam się na tym ale chyba był dobry. Wymieniłem bo zaleca się wymienić komplet. Dziś zauważyłem , że wibracje widać doskonale przy otwartych drzwiach kierowcy, wibracje widoczne są gołym okiem. Ciekawe jest że na drzwiach pasażera nie są już tak mocne, o czym to świadczy? łącznik elastyczny wydechu już dawno wymieniłem. Wibracje widać też bardzo na końcówce wydechu , wydech wibruje dość mocno.

Jeżeli ktoś przegląda jeszcze ten temat i ma jakiś pomysł to byłbym wdzięczny za sugestie.

Edytowane przez Ddarecki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...