Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wywalenie kata i wstawienie downpipe, za i przeciw


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Zakupiłem jakiś czas temu Audi A4 1.8t. Sprzedający twierdził że auto jest po programie i że miał jeszcze w planach wycięcie katalizatora ale nie zdążył już tego zrobić.

Może i faktycznie auto ma program bo jest dość mocne, pytanie czy jest sens wycinać tego kata?

Kiedyś miałem a3 ze zwykłym silnikiem 1.8 125km, po wycince kata przy wchodzeniu na wyższe partie obrotów słyszałem jakby trzaskające blachy w tłumiku... efekt okropny :/ Chciałbym tego uniknąć. Czy dźwięk po wycince faktycznie się zmienia? Nie powoduje to szybszego zużycia tłumików?

Mógłbym go wyciąć, nie jest to dla mnie problem. Mam spawarkę i mogę wstawić tam rurę i odbudować kształt taki jak z katem.

Pytanie czy warto. Proszę o porady.

Opublikowano

Dźwięk zmienia sie ale w zasadzie jeżeli zrobisz to dobrze to nie powinno nic strzelać itd.

Musisz rozciąć puche i w środek wspawać rurę średnicy tej samej jak za katem.

Albo jeżeli nie masz problemu z diagnostą olać puche i wspawać samą rure.

Raczej masz 2 sondy wiec albo wyłączysz 2 sondę programowao albo kupisz emulator za ok 30zł będzie ok.

Co do samego kata to masz silnik z T wiec nie zrobisz mu lepszego prezentu jak wypierdzielisz kata i dasz mu trochę odetchnąć,tym bardziej ze już siedzi tam wirus...

Zrób tak powstawiaj mu w nocy otwórz maske i zobacz jak grzeje sie turbo i sam kat,następnie usuń kata i powtórz ta czynność zrozumiesz dlaczego warto podziękować dla kata.

Opublikowano

jak cel wy wyciecie kata?

jestem ciekaw, jak mialbys teraz diesla vw, ubiegalbys sie o odszkodowanie, a potem wycial dpf-a?

Opublikowano

Zwróć uwagę Kolego, że mówimy tu o autach, które z racji wieku, nie są już obarczone gwarancja producenta.

W wielu przypadkach usunięcie kata, który już jest na pograniczu swojej "żywotności", chroni nasz wydech przed konsekwencjami jego samoistnego "rozsypania" się.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Po wycięciu kata turbo będzie żwawsze bo nic nie będzie blokować spalin. Drugą sondę wyłącz programowo u tunera przy okazji robienia korekty . Najlepiej udaj się do Gregor10 na kontrolę i mody.

Opublikowano

Zwróć uwagę Kolego, że mówimy tu o autach, które z racji wieku, nie są już obarczone gwarancja producenta.

W wielu przypadkach usunięcie kata, który już jest na pograniczu swojej "żywotności", chroni nasz wydech przed konsekwencjami jego samoistnego "rozsypania" się.

nie jestem zwolennikiem tych euro4/5/6... ale chronienie wydechu zamiast powietrza... hmm..

Opublikowano

Nie chodzi o chronienie wydechu,chodzi o zapobieganie bo i tak z czasem kat będzie do wymiany.

Jak kolega taki eco to niech krowy wybije itd.

Proponuje koledze poczytać dobrze bo jego auto bez kata wydali mniej a jeżeli kolegi nawet z 2 katami...

Sam wywaliłem kata i zrobię to możliwie gdzie się tylko da.

Jacku autko ma już chipsa :wink:

Opublikowano (edytowane)

Realny i odczuwalny efekt przyniesie wybebeszenie tłumików, usunięcie zdrowego katalizatora niczego nie poprawi.


Jak kolega taki eco to niech krowy wybije itd.

krowy w przeciwieństwie do spalin nie powodują raka i nie wydzielają toksycznych substancji (NOx, HC)..


Nie chodzi o chronienie wydechu,chodzi o zapobieganie bo i tak z czasem kat będzie do wymiany.

Jak nie będziesz dziadem na drodze a auto będzie zdrowe to pożyje długo.. a w razie czego nowy to nie taki mega wydatek.


Proponuje koledze poczytać dobrze bo jego auto bez kata wydali mniej a jeżeli kolegi nawet z 2 katami...

chętnie poczytam, dawaj linka


Sam wywaliłem kata i zrobię to możliwie gdzie się tylko da.

kiedyś tez tak myślałem i robiłem, z wiekiem i wiedzą mi się trochę odmieniło..


Po wycięciu kata turbo będzie żwawsze bo nic nie będzie blokować spalin.

a tłumiki które nie mają ukierunkowanego ruchu spalin nioby co robią ?


Witajcie. Zakupiłem jakiś czas temu Audi A4 1.8t. Sprzedający twierdził że auto jest po programie i że miał jeszcze w planach wycięcie katalizatora ale nie zdążył już tego zrobić.

Może i faktycznie auto ma program bo jest dość mocne, pytanie czy jest sens wycinać tego kata?

Kiedyś miałem a3 ze zwykłym silnikiem 1.8 125km, po wycince kata przy wchodzeniu na wyższe partie obrotów słyszałem jakby trzaskające blachy w tłumiku... efekt okropny :/ Chciałbym tego uniknąć. Czy dźwięk po wycince faktycznie się zmienia? Nie powoduje to szybszego zużycia tłumików?

Mógłbym go wyciąć, nie jest to dla mnie problem. Mam spawarkę i mogę wstawić tam rurę i odbudować kształt taki jak z katem.

Pytanie czy warto. Proszę o porady.

według mnie... jeśli katalizator jest zdrowy (a bez powodu się nie zatyka) to jego wycięcie nie ma żadnego sensu, masz narzędzia wybebesz tłumiki jeśli okaże się że jest za głośno to rura perforowana obwinięta watą ze stali nierdzewnej i się wyciszy.

BTW: z silników N/A katalizatorów się nie wycina.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

twierdzisz ,że Jak nie będziesz dziadem na drodze a auto będzie zdrowe to pożyje długo.. a w razie czego nowy to nie taki mega wydatek.

to napisz jeszcze ile ta przyjemność,oczywiście ori a nie wynalazek pseudo katalizator

Opublikowano

Gadka,gadką ale jak dla mnie sam fakt ze turbo i kat nie świeciło sie tak mocno po konkretnej przejażdżce już starczy.

Co do tłumika to sprawa indywidualna ale ja bym środkowemu podziękował :decayed:

Następne co można zrobić ŹLE to ukierunkować spaliny w silniku doładowanym dając strumienice :facepalm::facepalm:

Opublikowano (edytowane)

Co do tłumika to sprawa indywidualna ale ja bym środkowemu podziękował :decayed:

eee czyli wywalasz kata który Ci da tyle co nic i połowa ludzi reklamuje to jako niemal święty obowiązek przy zwiększaniu mocy a tłumiki które Ci dają wymierne korzyści już są sprawą indywidualną ?

to napisz jeszcze ile ta przyjemność,oczywiście ori a nie wynalazek pseudo katalizator

markowy "wynalazek" nie jest taki zły, zwłaszcza wersja dedykowana do mocniejszych silników. i wydechów 2,5-3''.

Następne co można zrobić ŹLE to ukierunkować spaliny w silniku doładowanym dając strumienice :facepalm: :facepalm:

Strumienica jest do silników N/A które do równej pracy i zachowania mocy na górze potrzebują fali zwrotnej. W silniku turbo fala z czasem może uszkodzić turbosprężarkę a zawsze i wszędzie utrudni jej pracę,

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Piszac sprawa indywidualna mialem na mysli halas...

Jednemu 100db jest ok drugiemu za duzo lub malo....

Dobra koniec gadki bo i tak to nie prowadzi do niczego.

Rob co chcesz ze swoim autem ja radze koledze jeseli chodzi o wyciecie kata.

Jak kiedys zrobisz to u siebie to bedzie tez radzil a nie wiem xzemu chcesz ojca uczyc dzieci robic hehe.

Odp mi na pytanie skoro wyciecie kata nic nie daje to po kij ludzie odpierdziaja porting kolektora????????????????????

Opublikowano (edytowane)

Piszac sprawa indywidualna mialem na mysli halas...

Jednemu 100db jest ok drugiemu za duzo lub malo....

Przeczytaj uważnie co napisałem.

Przy turbo jest ważna siła kinetyczna spalin i łatwość z jaką opuszczą muszlę. Największy spowalniacz za turbo to tłumik końcowy o nieukierunkowanym ruchu spalin, usuwanie KAT'a bez ruszania tłumików jest bezcelowe. . oczywiście nie kwestionuje w 100% usuwanie tego wynalazku, zwiększa się backpressure, temperatura itd. Do wszystkiego trzeba podejść z głową, jeśli robimy budżetowo sensowniej jest dłubać tłumiki, gdy usuniemy wszystko może się zrobić za głośno.. no i ten świst turbo w odbycie..

Warto też przeanalizować czemu niektórzy po usunięciu katalizatora odnotowują wzrost spalania.

Jak kiedys zrobisz to u siebie to bedzie tez radzil a nie wiem xzemu chcesz ojca uczyc dzieci robic hehe.

faktycznie, wywaliłeś kata z jednego auta i teraz jesteś wielki.

Odp mi na pytanie skoro wyciecie kata nic nie daje to po kij ludzie odpierdziaja porting kolektora????????????????????

głównie by zwiększyć pojemność i obniżyć EGT.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Sluchaj mozemy tak bez konca.

Nie spotkalem sie jeszcze z tym zeby ktos dal przelot i zostawil kata.

Fakt ze najlepiej jest dac przelot i kata aut ale tak jak piszesz podstawa to usuniecie kata bo to on a nie tlumik sie zapcha.

A dziury obieraj wedle uznania(bez urazy)

Opublikowano (edytowane)

szybko zmieniasz zdanie...a ponoć to do niczego nie prowadzi.

Założyciel tematu nie narzeka na katalizator, wręcz daje do zrozumienia że jest zdrowy, ot tak się nie zapcha.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Mylisz sie.zdania nie zmienilem.

Dalej uwazam ze kata nalezy wypierdzielic tak czy siak.Tylko ze najlepiej jest wywalic kata i dac przelot czyli wchodzimy do nastepnego etapu o ktorym w ogole nie jest temat!!!!!!!!!!!

Tylko Ty sam juz nie wiesz bo raz piszesz zeby walic zamiennik a nastepnie ze nie negujesz tego w 100%.

Sam zglupialem...

Skad wiesz ile katow wywalilem moze co dnia wywalam ich 10 a moze i zadnego.

Skoro nie wywaliles zadnego katalizatora i nie widziales jaki to daje efekt to w ogole o czym my rozmawiamy????

Musialbys zobaczyc jak suszarka swiecila przed wywaleniem kata a jak po,do tego nie potrzeba papierkow zeby pojac roznice.

Tyle w temacie i koncze duskusje drogi kolego.

Opublikowano

Czy dźwięk po wycince faktycznie się zmienia? - zdecydowanie, ale dzwięk zależy od tego jakie kroki się poczyni

Nie powoduje to szybszego zużycia tłumików? - zużycie tłumików jest takie samo

"Mam spawarkę i mogę wstawić tam rurę i odbudować kształt taki jak z katem" - z kształtem na pewno Ci nie wyjdzie

Ogólnie dawno nie widziałem nabytej 1.8T w pełnej sprawności i trzymającej serię... a bywają i takie które zrobiły 500k km, jednak w większośc trzeba było coś zainwestować.

Katalizatory się zużywają, jednak nie tak szybko, pierwszą przyczyną jego zużycia jest wadliwa turbosprężarka puszczająca olej, skutecznie przytykając katalizatory.

Zbyt wysoka temperatura również je uszkadza, ale tu trzeba szukać przyczyny, usunięcie nie rozwiąże problemów.

Wyrzucenie kata jak wspomniano wiąże się z oszukaniem drugiego czujnika lamby lub jego wykodowanie w sterowniku.

Opublikowano (edytowane)

Skoro nie wywaliles zadnego katalizatora i nie widziales jaki to daje efekt to w ogole o czym my rozmawiamy????

masz magiczną kulę że wiesz lepiej ? Jakąś nie widzę frajdy i sensu chwalnia się takimi zabiegami. Dla Twojej informacji, ostatniego usunięcia bardzo żałuję (zalet żadnych, wzrost spalania, brak ciśnienia szybciej "rozładowuje silnik")

Tylko Ty sam juz nie wiesz bo raz piszesz zeby walic zamiennik a nastepnie ze nie negujesz tego w 100%.

Postaraj się czytać ze zrozumieniem.

wesz82 - doczekam się tej lektury ?

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

wywalanie kata, modernizacja tlumikow itd...

po h... to wszystko, bierzesz s4 albo rs4 i nie musisz sie martwic ze kat sie zapcha.

albo ci co kupuja a4 2.0 z 131km i pytaja jak zwiekszyc moc, dlaczego nie odrazu 1.8t albo 2.0t albo odrazu 3.0.

kurde paranoja :grin:

to tylko takna marginesie... :D

Opublikowano

wywalanie kata, modernizacja tlumikow itd...

po h... to wszystko, bierzesz s4 albo rs4 i nie musisz sie martwic ze kat sie zapcha.

albo ci co kupuja a4 2.0 z 131km i pytaja jak zwiekszyc moc, dlaczego nie odrazu 1.8t albo 2.0t albo odrazu 3.0.

kurde paranoja :grin:

to tylko takna marginesie... :D

Ale po co ja bym sie nie rozdrabniał i brał R8 :decayed:

Małcin kończymy :hi::hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...