Rzeznik533 Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 (edytowane) Ostatnio zaczyna mnie denerwować delikatne rytmiczne poszarpywanie na biegu jałowym czy ktoś może mi powiedzieć jaka jest tego przyczyna, albo chociaż gdzie jej szukać, rozmawiałem z kolegą który ma passata avf 300tyś przejechane i twierdzi ze jemu nie poszarpuje buda, mój ma 275tyś.Wcześniej mi to nie przeszkadzało ale od paru miesięcy mam tez a6 3.0tdi i tamten diesel nie szarpie. Nie jest to jakieś mocne szarpanie silnikiem, obroty nie faluja, ale jednak coś mu dolega.W 1.9 awx zmieniłem odme (pokrywe zaworów) kupiona w serwisie odziwo podcieka olej z nowej uszczelki nie wiem dlaczego?Nowy egr, zaślepiona cyrkulacja spalin (kolektor-egr)Nowe świece żarowe Zamontowałem również down pipe Oleje wymieniane na czasostatnio zmieniłem rozrząd kupiony w serwisie sprzedali mi bez napinacza INA który zostawiłem stary, ponoć po numerze Vin nie posiada moje auto takiego napinacza. 1Jeden z mechaników mówił, że przyczyna mogą być wyrobione poduszki silnika? 2 Kolejny twierdzi, że przyczyna są nieustawione wtryskiwacze i proponował mi usługę (za200zł) ich ustawienia nie wiem czy to dobra myśl ściągać pokrywę i kręcić oryginalne ustawienie wtryskiwaczy niby ma jakiś przyrząd do tego (mam auto od 2008 i nigdy tego nie robiłem)? 3 Kolejny mechanik obwinia nieustawienie za pomocą komputera czujnika wału po wymianie rozrządu?4 Kolejny proponował mi przerobienie rozrządu, a głownie rozchodziło sie o usunięcie bąź zmiane na nowszy napinacza INA dodatkową zaleta ma być wydłużenie żywotności paska, twierdzi ze z tym napinaczem pasek wymienia się po 60tyś no i dźwięk jakiś lepszy bez tego jest.?Odwiedzę jeszcze kilku mechaników i okaże się, że taniej będzie kupić nowe w salonie, jeśli ktoś jest znawca i rozumie cos z tego to prosił bym aby odniósł się do tych czterech pozycji i napisał mi czy jest sens wykonania tych opcji poprawi to prace silnika nie znam się na tyle aby dać komuś na słowo grzebać w wtryskach no chyba ze to jest jakiś konieczny zabieg co parę tyś km?Czy mogą być jeszcze jakieś tego przyczyny ? Edytowane 12 Października 2015 przez Rzeznik533
quadral20004 Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 kazdy mechanior ma troche racji.jesli dzieje to sie na cieplym i zimnym silniku to stawiam na poduszki
Rzeznik533 Opublikowano 13 Października 2015 Autor Opublikowano 13 Października 2015 (edytowane) Na ciepłym i na zimnym poszarpujeA jak wygląda sprawa zdjęcia pokrywy i ustawienia wtrysków na śrubach warto to robić czy nie potrzebaJak wygląda sprawa z przerobieniem tego napinacza na bodajże na nowszy, już nie pamietam dokładnie o co tam chodziło, jednym słowem mechanik mówił ze często przrabiają te napinacze który ja mam dla lepszej żywotności paska i niby lepszego dźwieku,Przednią poduszke i poduszke skrzyni mam wymieniona bo były słabe. Edytowane 13 Października 2015 przez Rzeznik533
KamoVAG Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Ja tez tak mam ale tylko na gorącym silniku i nie szarpie cały czas tylko szarpnie i przestanie i po chwili znowu, najczesciej w korku :/
marky2552 Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Ja mam tak ale lekko drga ale na zimnym przez chwile i zaraz ustępuje niby chwilowe ale denerwujące
Rzeznik533 Opublikowano 13 Października 2015 Autor Opublikowano 13 Października 2015 to widze ze nie jestem sam ja dzisiaj sprzwdziłem na zimnym i nie poszarpuje, tylko na ciepłym delikatnie rytmicznie poszarpuje motorem na postoju
piotrsob1 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Jak wyglądają korekcje ( grupa 013) na biegu jałowym , na rozgrzanym silniku ?
Rzeznik533 Opublikowano 14 Października 2015 Autor Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) O kurde nie mam czym tego sprawdzić, jak bedę w PL to pojade ustawic wtryski i dam znać czy to rozwiązało problem, a może ktoś poleci jakiś niedrogi programik do diagnozy auta, kolega ostatnio kupił coś niedrogiego i w swoim Passacie dogrywa jakieś funkcje?Na allegro tego dużo, a nie znam się na tym.http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-vag-com-i-polski-vag-i5708572337.html http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-vcds-12-12-vag-com-hexcan-i5729575833.htmlLepsze to juz po tysiaku a taki drogi chyba mi nie potrzebny Edytowane 14 Października 2015 przez Rzeznik533
piotrsob1 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) Teoretycznie do auta o którym mowa powinien wystarczyć ten tańszy, ale jakbyś chciał kiedyś też coś zdjagnozować w swoim 3,0TDI to ten droższy się tylko nadaje do obydwóch Piszę to na podstawie opisu wystawiających kabeki, życie czasem pokazuje że takie opisy to po części tylko pobożne życzenia, dla tego radzę zajrzeć do działu diagnostyka i zapoznać się ze sprzętem tam polecanym, który został przez "naszych" przetestowany Edytowane 14 Października 2015 przez piotrsob1
Rzeznik533 Opublikowano 12 Listopada 2015 Autor Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) Teoretycznie do auta o którym mowa powinien wystarczyć ten tańszy, ale jakbyś chciał kiedyś też coś zdjagnozować w swoim 3,0TDI to ten droższy się tylko nadaje do obydwóch Piszę to na podstawie opisu wystawiających kabeki, życie czasem pokazuje że takie opisy to po części tylko pobożne życzenia, dla tego radzę zajrzeć do działu diagnostyka i zapoznać się ze sprzętem tam polecanym, który został przez "naszych" przetestowany Znalazłem a że jest tego 178 stron to może, ktoś poleci coś dobrego, aby pasowało do moich obu auta, nigdy się tym nie interesowałem zawsze ktoś mi takie rzeczy robił, ale ostatnio jak nasłuchałem się od kolegi, ze ma program i sam sobie dogrywa funkcje postanowiłem poeksperymentować z moim a4. Dodam, że nie chce wydać na to 1-1.5tyś zł bo pewnie mało będę tego używał, z takim czymś pytanie o korekcje grypy 013 nie powinny być już zaskoczeniem. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/322884-vcds-vag-com-viaken-jaki-kupic/page-178 Jak wyglądają korekcje ( grupa 013) na biegu jałowym , na rozgrzanym silniku ? To powracając do tematu mam vcds i chetnie bym sprawdził ta grupę 013 tylko przydała by się podpowiedź gdzie dokładnie szukać tego testu w tym vcds Edytowane 14 Października 2015 przez Rzeznik533
troudyl Opublikowano 13 Listopada 2015 Opublikowano 13 Listopada 2015 Witam. Od niedawna zauważyłem pewien problem z moim AWX. gdy silnik jest zimny czuć jak lekko buja autem na boki ( nie zawsze to występuje). Gdy się rozgrzeje czuć jak buja autem ( trzęsie autem też nie zawsze). W trakcie jazdy przy obrotach do 1800 obrotów na 1 i 2 biegu czuć jak lekko szarpie auto ( przebieg 278 tys, dwumas wymieniany na LUK przy 230 tys). Mam wrażenie, że silnik pracuje twardo ( głośniej, bardziej drży) dodatkowo odnoszę wrażenie, że gdy drży nie pali jeden garn nawet na rozgrzanym silniku. Mam Vag-Com 3.11 nie wiem tylko gdzie i sprawdzić jakie powinny być poprawne pomiary. Myślę, by użyć LM i przeczyścić wtryski ( kupiłem auto przy przebiegu 211 tys nie używałem STP ani LM do tej pory)Proszę o pomoc nie chcę doprowadzić do awari auta. w Trasie auto sprawuje się normalnie, Przy mocno dynamicznym ruszaniu spod świateł ( oczywiście gdy silnik jest rozgrzany) zostaje chmura za mną ( nie wiem jaki kolor, widzę tylko obłoki w światłach auta za mną bo jeżdzę zazwyczaj nocami). Poduszka pod skrzynią wymieniona nie dawno, czujnik temperatury płynu chłodzącego również. wiosną rok temu wymieniane świece na noweforumowicze, liczę na waszą pomoc.( ps obecnie mieszkam we Wrocławiu, w razie co mogę podjechać do kogoś kto byłby skłonny pomóc, sprawdzić objawy)w linku jest screen z measure block engine grupa 13 i 23 http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2i24rw0&s=9#.VkWZeF69GNc
piotrsob1 Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Wszystko w nornie, lekko podwyższona korekcja na trzecim cylindrze. Z jednego screena więcej się nie da wywnioskować Zrób loga grup 013 , 018 i 023 przez kilak minut, wtedy właśnie kiedy telepie na wolnych obrotach, ( możesz przez 30 s lekko przegazować do max 1500 obr/min ) a nie jak jest wszystko dobrze
troudyl Opublikowano 20 Grudnia 2015 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Witam w linku przesyłam logi z 4 grup 04 ( przy wcisnieciu pod koniec gazu do oporu kąt się zmienił do 6 stopni) 13, 18, i 23, przy wszystkich logach silnik rozgrzany teepie budą004:http://vaglog.pl/log_244120.html013: http://vaglog.pl/log_244119.html018:http://vaglog.pl/log_244118.html023:http://vaglog.pl/log_244117.htmlwszystko robione jeden po drugim, w grupi 04 i 018 kilka razy zrobiłem lekką przegazówkę. Proszę o pomoc
piotrsob1 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Opublikowano 20 Grudnia 2015 (edytowane) Popraw synchronizację wałka rozrządu, bo jest poza dopuszczalnym zakresem , może po tym praca motorówki się poprawi . Pozostałe logi w normie . Idealnie to te silniki ( wyposażone w pompowtryskiwacze mocowane jedną śrubką ) nie chodzą praktycznie nigdy Leciutkie poszarpywanie co jakiś czas to praktycznie we wszystkich norma , a wynika to z ich konstrukcji Edytowane 21 Grudnia 2015 przez piotrsob1
troudyl Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Popraw synchronizację wałka rozrządu, bo jest poza dopuszczalnym zakresem , może po tym praca motorówki się poprawi . Pozostałe logi w normie . Idealnie to te silniki ( wyposażone w pompowtryskiwacze mocowane jedną śrubką ) nie chodzą praktycznie nigdy Leciutkie poszarpywanie co jakiś czas to praktycznie we wszystkich norma , a wynika to z ich konstrukcji Dzięki za szybka odpowiedź. Silnik pracuje dość "twardo" i samochodem od pół roku jak stoi buja tak jakby wiał boczny mocny wiatr, przy wysprzęglaniu czuć lekkie szarpnięcie autem tak samo na dolnych biegach gdy puści się gaz i za chwile znów dodać czuć takie szarpięcie autem a przy stałych obrotach około 1800 na 2 i 3 czuć tak jakby szarpanie do przodu,
Czesław112 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Siemka! Mialem to samo.Wymienilem sprzęgło potem dwumas bo sie sypną lipa wiem bo powinienem komplet odrazu ale człowiek uczy sie na błędach.Dalej telepalo!Potem termostat, przegłuby, wahacze, zaslepilem egr, poduszki pod skrzynią i silnikiem i dalej telepalo!Ręce opadają myśle sobie .Przyszedł czas na wymiane rozrządu wymieniłem cały zestaw z pompą wody + pasek altka, klimy,rolki, napinaczki itd no i sprzęgielko alternatora i drgania ustały do tego synchronizacja i ustawiłem pompki bo mocno byly rozlegulowane zwlaszcza czwarrta miala wartosci +2.80,90 teraz w normie wszystkie na okolo -0,15,- 0,40.Takze warto sprzęgielko sprawdzic w jakim jest stanie i ustawic wszystko dobrze (wyregulowac) a potem sie brac za jakies bardziej kosztowne naprawy(silnik pracuje równo i nie ma mowy o jakis drganiach na jałowym).Dodam ze za synchronizacje i ustawienie pompek dalem 90zeta.Teraz borykam sie z innym problemem przy ruszaniu jak puszczam sprzęglo czasem zatelepie jakby silnikiem ale to nie zawsze trzeba szukac bo to nie zawsze pare dni cycus az tu nagle przy ruszaniu drga a potem i spokój.Pozdawiam
Rzeznik533 Opublikowano 27 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2015 ja ustawiłem rozrząd przy pomocy vcds ale nie pomogło umowiłem się z mechanikiem na ustawienie wtrysków ale to jak zawitam do pl za 3 tygodnie to będziemy walczyli jeśli nie to, to będe szukał dalej bo rozrząd był wymieniany ale nie pamiętam czy zmieniłem koło alternatora o ile pamiętam to nie
troudyl Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 (edytowane) Ja dziś byłem u mechaniora, ustawiliśmy rozrząd, teraz skacze 0, 0,6 na jałowym, do tego zdjąłem pokrywe poprawił (podoginał konektory) i coś ustawiał chyba zwory/wtryski ( jedną srubą poluźniał drygą ustawial, i tą pierwszą dokręcał) na pewno zmieniła się praca silnika, jest ciut twardszy w pracy, ciut mocniejszy, ale jeszcze telepanie idzie wyczuć czas, jest słabsze ale wyczuwalne. być moze to już czas na sprzęgiełko alternatora. Mam pytanie, co sądzicie o ceramizer CS? dostałem to i nie wiem czy lać z olejem swezym, czy nie. Edytowane 28 Grudnia 2015 przez troudyl
Czesław112 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Ja dziś byłem u mechaniora, ustawiliśmy rozrząd, teraz skacze 0, 0,6 na jałowym, do tego zdjąłem pokrywe poprawił (podoginał konektory) i coś ustawiał chyba zwory/wtryski ( jedną srubą poluźniał drygą ustawial, i tą pierwszą dokręcał) na pewno zmieniła się praca silnika, jest ciut twardszy w pracy, ciut mocniejszy, ale jeszcze telepanie idzie wyczuć czas, jest słabsze ale wyczuwalne. być moze to już czas na sprzęgiełko alternatora. Mam pytanie, co sądzicie o ceramizer CS? dostałem to i nie wiem czy lać z olejem swezym, czy nie. Ja olej zmieniałem w pażdzierniku więc sobie odpuściłem i zostawiam to na wiosne zrobilem jakieś 5 tysi km więc bez sensu a ten ceramizer to pierwszo słysze ale nic nie zastąpi dobrego oleju jak motul czy liqui moly ale z tym zapytaniem poszukaj w innym dziale tam koledzy podpowiedzą.
Damlok24 Opublikowano 17 Grudnia 2022 Opublikowano 17 Grudnia 2022 Doszedł ktoś do tego co powoduje to poszarpywanie na zimnym i ciepłym silniku na biegu jałowym? Sprzęgiełko sprawne, pompki ustawione, wałek też, poduszki sprawne (jedna nowa ori).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się