kociu84 Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 Nie wiesz gdzie można kupić ?znasz kogoś na forum ? Szukam od miesiąca ....Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 (edytowane) 53 minuty temu, gieras1988 napisał: od BLB 2.0 nie podejdzie pewnie ? Pewnie nie podejdzie, w BLB są dwa wałki Jak DPF ma zostać na pokładzie to możesz szukać też z 1,9 tdi PD z DPF-em lub z przygotowanego do DPF-a Jak DPF out, to może być każdy wałek od 1,9 lub 2,0 tdi 8V na PD, co najwyżej będziesz musiał dać zarobić tunerowi , coby wszystko ogarnął odpowiednim do modyfikacji softem O tutaj masz ori wałek, podobno igła, tylko nie do DPF-a : https://www.olx.pl/oferta/walek-rozrzadu-1-9tdi-perfekcyjny-orginal-fazy-pelny-ideal-CID5-IDjwO0B.html#9db40c053a Daleko nie masz jak na DPF-e Ci nie zależy to bym zapakował cztery litery do auta i pojechał organoleptycznie obadać Edytowane 28 Maja 2017 przez piotrsob1
kociu84 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Dnia 28.05.2017 o 21:56, piotrsob1 napisał: Pewnie nie podejdzie, w BLB są dwa wałki Jak DPF ma zostać na pokładzie to możesz szukać też z 1,9 tdi PD z DPF-em lub z przygotowanego do DPF-a Jak DPF out, to może być każdy wałek od 1,9 lub 2,0 tdi 8V na PD, co najwyżej będziesz musiał dać zarobić tunerowi , coby wszystko ogarnął odpowiednim do modyfikacji softem O tutaj masz ori wałek, podobno igła, tylko nie do DPF-a : https://www.olx.pl/oferta/walek-rozrzadu-1-9tdi-perfekcyjny-orginal-fazy-pelny-ideal-CID5-IDjwO0B.html#9db40c053a Daleko nie masz jak na DPF-e Ci nie zależy to bym zapakował cztery litery do auta i pojechał organoleptycznie obadać Piotrze DPF nie mam . Co masz na myśli "co najwyżej będziesz musiał dać zarobić tunerowi , coby wszystko ogarnął odpowiednim do modyfikacji softem " ?
piotrsob1 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Opublikowano 1 Czerwca 2017 6 godzin temu, kociu84 napisał: Co masz na myśli "co najwyżej będziesz musiał dać zarobić tunerowi , coby wszystko ogarnął odpowiednim do modyfikacji softem " ? Mam na myśli to że jak włożysz wałek który nie obsługuje wymuszonej regeneracji DPF-a , to będziesz musiał odpowiednio skorygować program sterujący pracą silnika, a to już robota dla dobrego tunera. P.S. Zakładam że twój motor to BRB, jasno tego w Twoich wypowiedziach nie doczytałem, wnioskuje tylko po tym od jakiego motoru wałka szukałeś
lukirks83 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Opublikowano 1 Czerwca 2017 kup nowy zamiennik i też bedzie dobrze, kupisz uzywkę i skąd wiesz ile pojeździ? ja bym używki nie pchał tylko kupił nowy zamiennik bo potem będziesz więcej do tyłu niż zapłacisz za nowy, a z wałkiem nie jak z wtryskiem że zmienisz na inny, to tak jak byś pasek rozrządu używany założył
piotrsob1 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Opublikowano 1 Czerwca 2017 1 minutę temu, lukirks83 napisał: kup nowy zamiennik i też bedzie dobrze, kupisz uzywkę i skąd wiesz ile pojeździ? ja bym używki nie pchał tylko kupił nowy zamiennik bo potem będziesz więcej do tyłu niż zapłacisz za nowy, a z wałkiem nie jak z wtryskiem że zmienisz na inny, to tak jak byś pasek rozrządu używany założył Ori wałek bez śladów zużycia na pewno będzie służył dłużej niż najlepszy zamiennik , i to niezależnie od już przelatanych kilometrów Są one powierzchniowo utwardzane i do puki ta warstwa się nie zetrze to mają właściwości takie jak nowy wałek . Materiałowo i technologicznie nowe zamienniki poza nielicznymi wyjątkami do pięt nie dorastają oryginałom. A porównywanie używanego wałka do używanego paska rozrządu to tak jak porównywanie używanego auta do używanego kondona
kociu84 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 9 godzin temu, piotrsob1 napisał: Ori wałek bez śladów zużycia na pewno będzie służył dłużej niż najlepszy zamiennik , i to niezależnie od już przelatanych kilometrów Są one powierzchniowo utwardzane i do puki ta warstwa się nie zetrze to mają właściwości takie jak nowy wałek . Materiałowo i technologicznie nowe zamienniki poza nielicznymi wyjątkami do pięt nie dorastają oryginałom. A porównywanie używanego wałka do używanego paska rozrządu to tak jak porównywanie używanego auta do używanego kondona Piotrze spotkałem się z opiniami że wałek musi być odpowiednikiem oryginalenego nr w danym aucie chodzi. Tzn że krzywki od zaworów mogą być minimalnie pod innym kontem czego gołem okiem nie widać i mogą być problemy, tzn auto owszem będzie chodziło ale nie tak jak powinno. Moment otwarcia zaworu może się różnić minimalnie. Mam właśnie takie też podejrzenia u mnie. Czy ty montowałeś już np do 1.9 116 115 km czy 2.0 również 8 v inne wałki np od 130 km i chodziło to normalnie ?
piotrsob1 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 (edytowane) Patrząc na zastosowania różnych zamienników to są one bardzo uniwersalne, każdy taki wałek obsługuje kilkanaście typów motorów, analizując te informacje można wyciągnąć potrzebne wnioski Ilość fabrycznych oznaczeń przyprawia o leki zawrót głowy a wynika pewnie ze zmiany oznaczeń partii produkcyjnych i takie same wałki pod względem geometrii krzywek występują pewnie pod kilkoma oznaczeniami różniącymi się końcówką Być może te od mocniejszych motorów są wykonane w technologii zapewniającej większą wytrzymałość ( np. lepsza obróbka cieplno-chemiczna , być może też materiałowa ) , bo obciążenia krzywek w motorze 150-cio konnym są na pewno ok 2 razy większe niż w 100 konnym I dotyczy to nie tylko krzywek zaworowych ale i tych napędzających pompki jak i czopów i ich panewek . Generalnie są dwa typy wałków do 1,9 i 2,0 tdi PD 8V, te co obsługują DPF i te co go nie obsługują , różnice konstrukcyjne wałków w ramach tych grup nie mogą być duże bo i różnice w konstrukcji samych silników są prawie żadne, te nowsze mogą być lepiej zoptymalizowane pod coraz bardziej ekologiczne softy, ale to raczej kosmetyczne różnice To co napisałem to moje spostrzeżenia w tym temacie wynikające z moich obserwacji, nie poparte konkretnym dostępem do informacji technicznych, tak że głowy za to co napisałem nie daję . Według mnie większość wałków z tych dwóch grup jest zamienna między sobą, a analiza zamienników może nas w tym upewnić a jakieś wątpliwości mogą spowodować że lepiej zamianę na taki sobie odpuścić Pozdrawiam. P.S. puki co to wałkami nie żonglowałem , moje BPW od dwudziestu paru tysięcy jeździ na powycieranym wałku, i pomimo mojego bardzo ciężkiego buta ma się bardzo dobrze Dla zainteresowanych więcej w moim temacie : Edytowane 2 Czerwca 2017 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się