Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Trzęsie silnikiem i nadwoziem.


saviolka

Rekomendowane odpowiedzi

Spróbuj synchro dać na -1...1 tak na początek... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem na rowniutkie 0.0 po docisnieciu gazu nawet nie drgnie. Korekcja na wtryskach się wyrównała i jeszce lepsze odejście ma natomiast cały czas drga dość odczuwalne w samochodzie wszystko wyruwnuje się i jest mniej odczuwalne po dodaniu gazu. I czasami tak raz na jakiś czas jest to szarpanięcie. Natomiast gdy jadę czasami naprawdę dość dynamicznie i kręcę do 3-4 tys gdy zwolnie i tak na pierwszym biegu podjadę do domu jakieś 100 metrów. Zgasze silnik i za jakąś chwilę odpalam to zapali ale zgaśnie za pierwszym razem. A tak pali na dotyk, czasami może się zdarzy jak dłużej dzień dwa postoi to ciężej odpala. VCUM wymieniłem bo się pocila.

W filtrze powietrza słychać takie puste dudnienie nie jest to głośne ale słychać, raz mi się zdarzyło że, nagle było to bardzo słyszalne. Ale po przejechaniu bardziej dynamicznie kilkaset metrów wystarczyło i było jak wcześniej.  

Po zmianie zauważyłem że, korekcja trzeciego wtryskiwacza się poprawiła i wygląda to lepiej. Natomiast teraz na 4 się pogorszyła. 

IMG_20180517_002139.jpg

Edytowane przez oneskypemen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi trochę trzęsie budą w 1,9 tdi AVF. NIe mam pojęcia co mam winić. Zauważyłem, że obroty mi falują pomiędzy 870 a 830 obr/min. Czy taki skok obrotów przy temperaturze silnika 50 st może mieć miejsce?

 

 

 

obroty.png

Edytowane przez marpel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobne problemy z drganiem silnika w A4 B6 1.9TDI 130KM AVF.

Mianowicie po zakupie auta odczuwałem minimalne drgania podczas postoju, teraz od trzech tygodni nasiliło się to bardziej i występuje to w następujący sposób.

Odpalając auto rano raz było idealnie a raz automatycznie zaczynało telepać, po rozgrzaniu silnika jadąc i zatrzymując auto to po chwili zaczynało drgać nieraz po dłuższej nawet około 2 minut.

Sprawdzając komputerem po zatrzymaniu auta rozgrzanego:

1. -0,59

2. -0.05

3. 0,33

4. 0,28

i po chwili na 3 cylindrze zaczyna rosnąć nawet do 2,99 automatycznie

1. -1,04

2. -1,27

3. 2,99

4. -0,92

po zwiększeniu obrotów znów spada w granicy 0,5 na trzecim cylindrze i się waha do 1,2 i po dłuższej chwili znów wzrasta wartość na 3 cylindrze.

tu są linki z moich pierwszych logów proszę o wyrozumiałość

Logi robione jeden po drugim, nie udało mi się złapać przejścia od 1mg do 2,99 ale mniej więcej widać jak się zachowują wtryski.

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_AXCG67.html

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_65hfu.html

http://vaglogi.pl/log-000_013_9V84Fp.html  - wtrysk 3 cylinder 2,99

 

Proszę o podpowiedz gdzie szukać przyczyn...!!! wystarczy uszczelnienie czy wymiana!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu to na 95 % problem z uszczelnieniem pompek , taka jazda z korekcjami to potwierdza .

Jak będziesz je wymieniał to zamień miejscami pompki drugą z trzecią, jakby nie pomogło to będzie wiadomo czy nie jest to wina pompki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, piotrsob1 napisał:

Z opisu to na 95 % problem z uszczelnieniem pompek , taka jazda z korekcjami to potwierdza .

Jak będziesz je wymieniał to zamień miejscami pompki drugą z trzecią, jakby nie pomogło to będzie wiadomo czy nie jest to wina pompki :hi:

PIOTRSOB1

Przeglądałeś może moje logi?? czy tylko po opisie wnioskujesz ze uszczelnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PAWLUS napisał:

Witam mam podobne problemy z drganiem silnika w A4 B6 1.9TDI 130KM AVF.

Mianowicie po zakupie auta odczuwałem minimalne drgania podczas postoju, teraz od trzech tygodni nasiliło się to bardziej i występuje to w następujący sposób.

Odpalając auto rano raz było idealnie a raz automatycznie zaczynało telepać, po rozgrzaniu silnika jadąc i zatrzymując auto to po chwili zaczynało drgać nieraz po dłuższej nawet około 2 minut.

Sprawdzając komputerem po zatrzymaniu auta rozgrzanego:

1. -0,59

2. -0.05

3. 0,33

4. 0,28

i po chwili na 3 cylindrze zaczyna rosnąć nawet do 2,99 automatycznie

1. -1,04

2. -1,27

3. 2,99

4. -0,92

po zwiększeniu obrotów znów spada w granicy 0,5 na trzecim cylindrze i się waha do 1,2 i po dłuższej chwili znów wzrasta wartość na 3 cylindrze.

tu są linki z moich pierwszych logów proszę o wyrozumiałość

Logi robione jeden po drugim, nie udało mi się złapać przejścia od 1mg do 2,99 ale mniej więcej widać jak się zachowują wtryski.

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_AXCG67.html

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_65hfu.html

http://vaglogi.pl/log-000_013_9V84Fp.html - wtrysk 3 cylinder 2,99

 

Proszę o podpowiedz gdzie szukać przyczyn...!!! wystarczy uszczelnienie czy wymiana!!!!!!!

A jak odkręcisz korek oleju przy pracującym silniku masz duży wydmuch powietrza? U mnie tak jak piszę wyżej mam drgawki silnika i duże ciśnienie pod korkiem, odma drożna, sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, marpel napisał:

A jak odkręcisz korek oleju przy pracującym silniku masz duży wydmuch powietrza? U mnie tak jak piszę wyżej mam drgawki silnika i duże ciśnienie pod korkiem, odma drożna, sprawdzone.

A te przedmuchy to maja być czy nie? I jak wyczuwalne? I co znaczą te przedmuchy???

I jak sprawdzić odme czy drozna???

Z góry dzięki za odpowiedz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedmuchów nie powinno być prawie wcale, u mnie są i może właśnie uszczelnienia na pompkach są ich przyczyną? Sprawdz u siebie i napisz. Odmę można sprawdzić po zdjęciu wężyka gumowego łączącego pokrywę zaworów z turbiną (dodlot powietrza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, marpel napisał:

Przedmuchów nie powinno być prawie wcale, u mnie są i może właśnie uszczelnienia na pompkach są ich przyczyną? Sprawdz u siebie i napisz. Odmę można sprawdzić po zdjęciu wężyka gumowego łączącego pokrywę zaworów z turbiną (dodlot powietrza)

Ok sprawdzę jutro i dam znać.. . Tzn z odma ma byc tak ze ta rurka ma miec przelot powiwtrza... zeby nue byla zapchana??? Tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PAWLUS napisał:

PIOTRSOB1

Przeglądałeś może moje logi?? czy tylko po opisie wnioskujesz ze uszczelnienie

Wnioskuję to z Twojego opisu, logi przeglądałem i z nich nic  ( poza tym ostatnim ) nie wynika :naughty:

Żeby były do czegoś przydatne to trzeba je zrobić tak by uchwycić na nich problem , przede wszystkim to logować dłużej, takie króciaki to są dobre jak się loguje 011 na trzecim biegu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PAWLUS napisał:

A te przedmuchy to maja być czy nie? I jak wyczuwalne? I co znaczą te przedmuchy???

I jak sprawdzić odme czy drozna???

Z góry dzięki za odpowiedz

 

W każdym PD-ku 8V sadzi przedmuchami z odkręconego korka wlewu oleju , jak się dobrze przyjrzysz to i lekkie dymienie zobaczysz , a korek położony na wlewie mocno podskakuje :D

Jakbyś odmę miał niedrożną to auto na pewno by dymiło na rozgrzanym silniku i biegu jałowym :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Odnośnie mojego wczorajszego zapytania co się dzieje według was z tym 3 cylindrem - poniżej logów cytuje wcześniejszy post!

dodaje logi do wglądu:

- z rana po odpaleniu

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_I7000v.html

- około 2 minuty później po odpaleniu

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_rklQ5F.html

- po 5 minutach od startu rano rośnie ponad 2mg

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_R0mpB5X.html

- po przejechaniu 20 km i temp 90 stopni

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_63auG8T.html

- zimny silnik rozgrzewany do 90 stopni - DŁUGI LOG

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_R0mpB5X.html

- auto rozgrzane po około 15 km - DŁUGI LOG

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_EtTIf34.html

 

Proszę o podpowiedz gdzie szukać przyczyn...!!!

........................................................................................................................................................................................................................

"Witam mam podobne problemy z drganiem silnika w A4 B6 1.9TDI 130KM AVF.

Mianowicie po zakupie auta odczuwałem minimalne drgania podczas postoju, teraz od trzech tygodni nasiliło się to bardziej i występuje to w następujący sposób.

Odpalając auto rano raz było idealnie a raz automatycznie zaczynało telepać, po rozgrzaniu silnika jadąc i zatrzymując auto to po chwili zaczynało drgać nieraz po dłuższej nawet około 2 minut.

Sprawdzając komputerem po zatrzymaniu auta rozgrzanego:

1. -0,59

2. -0.05

3. 0,33

4. 0,28

i po chwili na 3 cylindrze zaczyna rosnąć nawet do 2,99 automatycznie

1. -1,04

2. -1,27

3. 2,99

4. -0,92

po zwiększeniu obrotów znów spada w granicy 0,5 na trzecim cylindrze i się waha do 1,2 i po dłuższej chwili znów wzrasta wartość na 3 cylindrze.

tu są linki z moich pierwszych logów proszę o wyrozumiałość

Logi robione jeden po drugim, nie udało mi się złapać przejścia od 1mg do 2,99 ale mniej więcej widać jak się zachowują wtryski.

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_AXCG67.html

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_65hfu.html

http://vaglogi.pl/log-000_013_9V84Fp.html - wtrysk 3 cylinder 2,99

 

Proszę o podpowiedz gdzie szukać przyczyn...!!! wystarczy uszczelnienie czy wymiana!!!!!!!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo jak i inni podobne przypadki. Na 98% winne są uszczelnienia na 3 pompowtrysku - spaliny przedostają się do szyny paliwowej przez zużyte uszczelnienia i stąd te cyrki. Także pokrywa zaworów do góry i uszczelniacze na 3 pompce do wymiany. Przeszukasz lepiej forum znajdziesz takie przypadki jakie opisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, BartoszBB napisał:

Miałem to samo jak i inni podobne przypadki. Na 98% winne są uszczelnienia na 3 pompowtrysku - spaliny przedostają się do szyny paliwowej przez zużyte uszczelnienia i stąd te cyrki. Także pokrywa zaworów do góry i uszczelniacze na 3 pompce do wymiany. Przeszukasz lepiej forum znajdziesz takie przypadki jakie opisujesz.

I pomogła u Ciebie wymiana uszczelnień wtrysków?? korekty się zmniejszyły?? jaki miałeś przebieg??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, PAWLUS napisał:

Logi robione jeden po drugim, nie udało mi się złapać przejścia od 1mg do 2,99 ale mniej więcej widać jak się zachowują wtryski.

Jakbyś zamiast krótkich logów zrobił jeden długości 5-10 minut to dużo więcej i z większą pewnością by można wywnioskować :decayed:

Mimo wszystko i tak to wina uszczelniaczy na 95%:hi:

Tutaj masz mój temat do poczytania :

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...