Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z DPF


Filip Ledziński

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moim audi. Z 2 dni temu zapaliła mi się kontrolka filtra cząsteczek stałych , w sumie nie pierwszy raz, zazwyczaj jechałem na autostradę , trochę go przegoniłem i wszystko wracało do normy. Tym razem jednak coś idzie nie tak , filtr przepalić się nie chce, dodatkowo zapaliły mi się jeszcze 2 inne usterki , widoczne na zdjęciu (Spirala mruga). Troszkę mnie to zaniepokoiło , dodatkowo dzisiaj przestała mi działać Turbina co już w ogóle mnie zszokowało , co może być przyczyną ? jakie podjąć kroki ? Z góry dziękuję za pomoc

3cevwh8u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kilka opcji

1 Próbować z poziomu vaga go wypalic jak sie nie uda to filtr do wymiany lub wywalenia koszty wymiany spore

2 wywalić jak wydłubiesz sam plus tuner można jeszcze na tym być na plusie lub w warsztacie wtedy jesteś na zero i pozbywasz sie kłopotu .

Polecam opcja 2 z której sam skorzystałem i jestem zadowolony

Jedyny skutek uboczny spaliny trochę śmierdzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w temacie co napisał Wilu.

Przy okazji można zrobic program.

Jaki masz nalot? Jeżeli sporo powyżej 200k to filtr zwyczajnie się skończył. Jak relatywnie niski to powodem zajechania filtra może być:

a) padniety czujnik różnicy ciśnień

B) lejące wtryskiwacze

c) słabo ładująca turbina / padnięty przepływomierz

Jesli ECU nie zgłaszało takich usterek to zywot filtra dobiegł końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby uniknac zbednych kosztow, podpiac vaga, sprawdzic stan zapelnienia filtra popiolem, sprobowac wymusic jego dopalanie.

jezeli nie pomoze, wymiana, zamiana na katalizator lub jego usuniecie.

warto rowniez zweryfikowac kondycje wtryskiwaczy, robiac logi statyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mruga kontrolka grzania świec i świeci kontrolka "check engine", to coś jest pewnie uwalone w osprzęcie silnika i cegiełka się raczej na pewno nie wypali , do puki wszystko nie będzie usprawnione :decayed:

Z czym jest problem dowiesz się jak zdiagnozujesz silnik VAG-iem :hi:

Dopiero wtedy będzie można podjąć mądrą decyzję co zrobić dalej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koledzy piszą ale niech ktoś sprawdzi Jeszcze drażnosc przewodów od czujnika różnicy ciśnień- czasami potrafią się zabić sądzą...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z moim audi. Z 2 dni temu zapaliła mi się kontrolka filtra cząsteczek stałych , w sumie nie pierwszy raz, zazwyczaj jechałem na autostradę , trochę go przegoniłem i wszystko wracało do normy. Tym razem jednak coś idzie nie tak , filtr przepalić się nie chce, dodatkowo zapaliły mi się jeszcze 2 inne usterki , widoczne na zdjęciu (Spirala mruga). Troszkę mnie to zaniepokoiło , dodatkowo dzisiaj przestała mi działać Turbina co już w ogóle mnie zszokowało , co może być przyczyną ? jakie podjąć kroki ? Z góry dziękuję za pomoc

3cevwh8u.jpg

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi , po weekendzie przejadę się do mechanika zobaczyć co tam trzeba i jaki koszt :) Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny skutek uboczny spaliny trochę śmierdzą

warto zamiast DPF zamontowac katalizator. zwlaszcza dotyczy to parkujacych halach w garazowych. ten zapaszek to nic dobrego i lepiej go nie wdychac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję trochę kotleta, ja mam znowu taki problem, że jak mi się zapali kontrolka DPF i nawet wezmę go, żeby go przegonić to się sam nie dopali, jak za długo będę jechał to nawet tryb awaryjny wskoczy tak jak koledze. W VAGu widać, że jest 5 nieudanych regeneracji. Filtr zapełniony 20% niby. Odpalę wymuszoną regenerację, przejadę, tryb awaryjny zniknie tylko wskazania zapełnienia DPF jakieś dziwne, bo pod koniec dopalania pojawiło się nagle z 20% -> 12% -> 3% i później 0% co wydaje mi się średnio możliwe? Po wyzerowaniu czujnika ciśnień wskoczyło znowu 20%, ale bez kontrolki DPF, auto nieprzymulone, jeździ normalnie. Zastanawiam się o co może chodzić, bo już miałem tak dwa razy w odstępie ok. 1-1,5 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wężyki podciśnienia czy gdzieś nie są pęknięte lub najlepiej wymień na nowe.

Może szwankować czujnik różnicy ciśnień ale to bardzo rzadki przypadek.

Oczywiście "0" innych błędów typu EGR, przepływka, turbina...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wężyki podciśnienia czy gdzieś nie są pęknięte lub najlepiej wymień na nowe.

Może szwankować czujnik różnicy ciśnień ale to bardzo rzadki przypadek.

Oczywiście "0" innych błędów typu EGR, przepływka, turbina...

Oki, sprawdzę. Dzięki za podpowiedź.

W silniku nie ma żadnych błędów, dopiero jak walnie tryb awaryjny pojawia się:

008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność

18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction

Najdziwniejsze jest to, że auto nie jest wgl przymulone, słychać że próbuje robić sam regeneracje wcześniej, ale jak widać nie udaje mu się to. :/ Wymienię te węże podciśnienia, a jak nie to ten czujnik różnicy ciśnień bo wygląda to tak, jakby komputer się gubił.

Wczoraj miałem dokładnie taką samą akcje w trasie, 3 razy włączałem VCDSem wymuszoną regenerację (kod w blokach pomiarowych nie zmieniał się na wymuszoną regenerację), co chwile zapalała się kontrolka DPFa, później oczywiście Awaryjny i po 30 km nagle wszystko zniknęło jak gdyby niby nic...

Edytowane przez pospinany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wężyki podciśnienia czy gdzieś nie są pęknięte lub najlepiej wymień na nowe.

Może szwankować czujnik różnicy ciśnień ale to bardzo rzadki przypadek.

Oczywiście "0" innych błędów typu EGR, przepływka, turbina...

Oki, sprawdzę. Dzięki za podpowiedź.

W silniku nie ma żadnych błędów, dopiero jak walnie tryb awaryjny pojawia się:

008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność

18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction

Najdziwniejsze jest to, że auto nie jest wgl przymulone, słychać że próbuje robić sam regeneracje wcześniej, ale jak widać nie udaje mu się to. :/ Wymienię te węże podciśnienia, a jak nie to ten czujnik różnicy ciśnień bo wygląda to tak, jakby komputer się gubił.

Wczoraj miałem dokładnie taką samą akcje w trasie, 3 razy włączałem VCDSem wymuszoną regenerację (kod w blokach pomiarowych nie zmieniał się na wymuszoną regenerację), co chwile zapalała się kontrolka DPFa, później oczywiście Awaryjny i po 30 km nagle wszystko zniknęło jak gdyby niby nic...

u mnie po wymianie dpf na podrobe z allegro jest git.....ale po wyjeciu starego dpf moim oczom ukazaly sie powypalane kawalki (stopione) na starym dpf wiec puszczal sadze .......u cebie poprostu juz moze dpf ma dosyc ale ze ma jakies luki to sie niezapycha....poprostu moze juz ma jakies wypalone dziury.....co ile ci sie wypala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


.co ile ci sie wypala?

Raz na 2 tysiące kilometrów może. Chciałby się wypalić, ale niedopala się. Najbardziej zastanawia mnie te 20% w blokach pomiarowych zapełnione, które wgl się nie zmienia, czy tryb awaryjny, czy bez trybu, po wypaleniu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr dpf może być zapełniony sadzą lub popiołem. sadza może zostać wypalona. popiół pozostaje i wykazuje trwałe zapełnienie, decydując o zużyciu filtra.

sprawdzałeś układ pomiarowy ciśnień dpf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr dpf może być zapełniony sadzą lub popiołem. sadza może zostać wypalona. popiół pozostaje i wykazuje trwałe zapełnienie, decydując o zużyciu filtra.

sprawdzałeś układ pomiarowy ciśnień dpf?

Mogę zrobić i wrzucić logi na wolych obrotach np. bo średnio wiem jak to interpretować. Chodzi Ci o wartości różnicy ciśnień w VCDSie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...