Darek-B1 Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Witam, wiem, że już było dużo tematów o EGR, niestety nie znalazłem odpowiedzi a zależy mi na rozwiązaniu mojego problemu bo już powoli tracę siły.. Zaczęło się od szarpania, dość mocnego. Później raz zgasł mi nawet, na obrotach ok 2 tys, na 2 dzień wyskoczył check... po podłączeniu błąd: 16792 - potencjometr recyrkulacji spalin - sygnał za duży. Wyczyściłem dokładnie EGR, problem szarpania ustąpił ale błąd się nie kasuje. Czyściłem jeszcze raz, razem z przepustnicą, błąd ciągle zostaje i świeci check. Kupiłem nowy zawór EGR, niestety i to nie rozwiązało mojego problemu. Zawór dla pewności sprawdzony w innym samochodzie. wyjmowałem już wtyczki z komp i wszystkie złączki, sprawdzone wszystkie bezpieczniki, i całkowity brak pomysłu w czym dalej szukac. Dodam że jak wypnę kostkę od egr to wyskakuje ten sam błąd tylko sygnał za mały. Jeżeli ktoś ma możliwość sprawdzenia opisu kostki od EGR, to prosiłbym , jakie napięcia gdzie mają być, itp. Przez miesiąc nie było żadnego szarpania, a dziś znów zaczął szarpać. silnik 1,9 BKE 115 KM , bez DPF. 2005r. Jak ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać problemu to proszę o popdpowiedź.
piotrsob1 Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 Sprawdź dokładnie przewody przy wtyczce EGR-a, bo to wygląda tak jakby któryś był przerwany wewnątrz izolacji
Darek-B1 Opublikowano 31 Października 2015 Autor Opublikowano 31 Października 2015 właśnie nie mogę znaleźć nigdzie schematu i opisu pinów, tak to bym wiedział jakie mają być napięcia na którym pinie, i dokad idzie przewód. pomierzyłbym wszystko i miałbym pewność. Dlatego potrzebowałbym pomocy kogoś, kto ma np infotecha albo podobny program....
Musashi Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 spawdz wziazke od egr po ecu, czy nie ma sladow napraw. podobnie zlaczki. i ich konektory, szukaj sladow korozji. sprwdz przejscie elektryczne pomiedzy egr a ecu, (po kolorach)
Darek-B1 Opublikowano 1 Listopada 2015 Autor Opublikowano 1 Listopada 2015 spawdz wziazke od egr po ecu, czy nie ma sladow napraw. podobnie zlaczki. i ich konektory, szukaj sladow korozji. sprwdz przejscie elektryczne pomiedzy egr a ecu, (po kolorach) właśnie znalazłem schemat. Jutro wieczór postaram się zmierzyć wiązkę pomiędzy EGR a ECU, niestety nie mogę nigdzie znaleźć jakie napięcie zasilania powinien mieć EGR, jak mierzyłem woltomierzem to pojawiały mi się napięcia rzędu 5-6V ...
piotrsob1 Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) http://zibiokaj.w.interiowo.pl/BKE%20od%202004.jpg Powyżej masz schemat sterowania silnikiem BKE. Jak widać EGR-em steruje bezpośrednio ECU, masz tam pięć przewodów , na pewno dwa idą do szczotek jego silnika a pozostałe trzy do potencjometru określającego jego położenie. W mierzeniu napięć tam się pojawiających nie widzę większego sensu, bo silnik na pewno jest sterowany PWM. Prześwietl kabelki przy odłączonych wtyczkach od ECU i EGR-a, sprawdź oporność izolacji pomiędzy nimi. Jak wszystko będzie OK, a dalej błąd się będzie pojawiał, to może ktoś coś gmerał w sofcie i tam jest jakaś muka Edytowane 2 Listopada 2015 przez piotrsob1
Darek-B1 Opublikowano 3 Listopada 2015 Autor Opublikowano 3 Listopada 2015 http://zibiokaj.w.interiowo.pl/BKE%20od%202004.jpg Powyżej masz schemat sterowania silnikiem BKE. Jak widać EGR-em steruje bezpośrednio ECU, masz tam pięć przewodów , na pewno dwa idą do szczotek jego silnika a pozostałe trzy do potencjometru określającego jego położenie. W mierzeniu napięć tam się pojawiających nie widzę większego sensu, bo silnik na pewno jest sterowany PWM. Prześwietl kabelki przy odłączonych wtyczkach od ECU i EGR-a, sprawdź oporność izolacji pomiędzy nimi. Jak wszystko będzie OK, a dalej błąd się będzie pojawiał, to może ktoś coś gmerał w sofcie i tam jest jakaś muka dzięki, schemat pokrywa się z tym co ja znalazłem, tylko jest trochę inaczej rozrysowany miałem dziś sprawdzić ale niestety dopiero wróciłem z pracy w każdym razie jutro się postaram sprawdzić przewody, a po konsultacjach dowiedziałem się o podobnym problemie ale w 2.0 PD, tam problem tkwił właśnie w ECU, a dokładniej w spalonych końcówkach mocy, czyli pewno jakiś tranzystor tam będzie. Jeżeli to nie przewody to zostaje chyba tylko ECU sprawdzić... OK problem rozwiązany. Problemem była przerwa na jednym przewodzie w wiązce. Dzięki za pomoc i schemat
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się