Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 ASN - Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Raczej to nie będzie wina katalizatorów ponieważ po odebraniu auta od mechanika silnik chodził elegancko. Dopiero po sprawdzeniu z ciekawości czy są jakieś błędy oraz ich skasowaniu silnik zgasł i po odpaleniu zaczął nierówno pracować i sypać błędami o nieregularnym zapłonie na wszystkich cylindrach. Obstawiam, że powodem tego może być nieszczelność kolektora tak jak u kolegi Damiana. Sondy pokazują wartości ponad +25% co wskazuje na zbyt ubogą mieszankę. Przed wymianą silnika praktycznie stały na 0 a przy pełnym bucie wchodziły na delikatny minus. Dziwne, że dopiero po skasowaniu błędów zaczęły się takie cyrki.

Opublikowano (edytowane)

radze dokładnie uzupełnić profil bo nie wiadomo z czym się ma do czynienia :kwasny:

lub ewentualnie opisać dokładnie o jakim aucie móimy

Edytowane przez Kruk_89
Opublikowano

Kolegi auto, a silnik tak jak w tytule tematu- 3.0 ASN w audi a6 2002r. wymieniony silnik z powodu pęknięcia bloku. resztę opisałem w poprzednich postach. W czwartek postaram się sprawdzić dokładnie cały dolot.

Opublikowano (edytowane)

Raczej to nie będzie wina katalizatorów ponieważ po odebraniu auta od mechanika silnik chodził elegancko. Dopiero po sprawdzeniu z ciekawości czy są jakieś błędy oraz ich skasowaniu silnik zgasł i po odpaleniu zaczął nierówno pracować i sypać błędami o nieregularnym zapłonie na wszystkich cylindrach. Obstawiam, że powodem tego może być nieszczelność kolektora tak jak u kolegi Damiana. Sondy pokazują wartości ponad +25% co wskazuje na zbyt ubogą mieszankę. Przed wymianą silnika praktycznie stały na 0 a przy pełnym bucie wchodziły na delikatny minus. Dziwne, że dopiero po skasowaniu błędów zaczęły się takie cyrki.

Dopiero po skasowaniu błędów dzieją się takie cyrki, bo kasując błędy (klikając clear codes) nawet gdy ich nie ma zerujesz korekty długoterminowe sondy lamda na biegu jałowym oraz przy obciążeniu. W momencie gdy jeździsz autem z nieszczelnością sterownik po jakimś czasie stabilizuje dawkę tak aby nie wypadały zapłony i korekty krótkoterminowe również się zmieniają.

Tak jak wcześniej wspomniałeś zacznij od sprawdzenia nieszczelności. Skasuj błędy, odpal auto, a następnie psikaj w okolicach kolektora np. samostartem, Druga osoba niech obserwuje krótkoterminowe korekty. Jeśli się zaczną zmieniać z 25% na wartośći na - to na 100% jest nieszczelność. Te korekty na poziomie 25% może również powodować układ paliwowy.

Edytowane przez damian92x
Opublikowano

Kolego dobry pomysł podsunąłeś ze sprawdzeniem nieszczelności dolotu. Po dokładnych oględzinach zauważyliśmy pęknięty wąż od odmy, który został wymieniony oraz zostały wymienione uszczelki pod kolektorem ssącym. Po odpaleniu auta zero błędów w sterowniku oraz brak wypadania zapłonów. Silnik elegancko pracuje :) Dziękuje za cenne sugestie, które pomogły zlokalizować usterkę.

Opublikowano

:oklasky:

Opublikowano

Kolego dobry pomysł podsunąłeś ze sprawdzeniem nieszczelności dolotu. Po dokładnych oględzinach zauważyliśmy pęknięty wąż od odmy, który został wymieniony oraz zostały wymienione uszczelki pod kolektorem ssącym. Po odpaleniu auta zero błędów w sterowniku oraz brak wypadania zapłonów. Silnik elegancko pracuje :) Dziękuje za cenne sugestie, które pomogły zlokalizować usterkę.

Cieszę się, że mogłem pomóc :)

Opublikowano

nie wiem, czy pomogę, ale miałem również problem z wypadaniem zapłonów, tylko tyle że w motorze 2.4 BDV. Wymieniłem pompę powietrza wtórnego i problem zniknął. Propozycja moja jest taka, żeby zdemontować pompę, sprawdzić czy nie ma w układzie wody i czy w ogóle pracuje. Może to być przyczyną usterki. Pompa powietrza wtórnego kosztuje od 15-50zł używana

Opublikowano

Kolego dobry pomysł podsunąłeś ze sprawdzeniem nieszczelności dolotu. Po dokładnych oględzinach zauważyliśmy pęknięty wąż od odmy, który został wymieniony oraz zostały wymienione uszczelki pod kolektorem ssącym. Po odpaleniu auta zero błędów w sterowniku oraz brak wypadania zapłonów. Silnik elegancko pracuje :) Dziękuje za cenne sugestie, które pomogły zlokalizować usterkę.

który wąż od odmy? czym go zastąpiliście?

Opublikowano

Jest on pomiędzy zaworem odpowietrzającym (okrągła pucha pod osłoną z logiem Audi) a kolektorem dolotowym.

Najlepiej zastąpić go tym samym, czyli oryginałem :hi:

Opublikowano

Kolego dobry pomysł podsunąłeś ze sprawdzeniem nieszczelności dolotu. Po dokładnych oględzinach zauważyliśmy pęknięty wąż od odmy, który został wymieniony oraz zostały wymienione uszczelki pod kolektorem ssącym. Po odpaleniu auta zero błędów w sterowniku oraz brak wypadania zapłonów. Silnik elegancko pracuje :) Dziękuje za cenne sugestie, które pomogły zlokalizować usterkę.

który wąż od odmy? czym go zastąpiliście?

To był ten dłuższy wąż co idzie z lewej głowicy (stojąc przodem do silnika) do zaworu odpowietrzającego. Założyliśmy wąż olejowy zakupiony w grene - fi 16.

Opublikowano

To był ten dłuższy wąż co idzie z lewej głowicy (stojąc przodem do silnika) do zaworu odpowietrzającego. Założyliśmy wąż olejowy zakupiony w grene - fi 16.

Mam na sprzedaż ori jakby co :wink:

Opublikowano

a stary mam rozumieć jest taki z palstiku karbowanego jak by? (nie karbonu :decayed: )

Opublikowano

To był ten dłuższy wąż co idzie z lewej głowicy (stojąc przodem do silnika) do zaworu odpowietrzającego. Założyliśmy wąż olejowy zakupiony w grene - fi 16.

Nie miałem problemów z zapłonem ale była to jedna z pierwszych rzeczy jakie zrobiłem po zakupie. Poodpinałem elementy odmy, przy próbie czyszczenia połamałem plastiki, wymieniłem prewencyjnie wszystkie na wąż olejowy. Jestem zadowolony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...