Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ADR] Czerwona kontrolka oleju :/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. (Audi a4 b5 1.8 benz 125KM ADR) Mam problem z pojawiającą się kontrolką oleju. Np na 100km pojawi się z 2-4 razy, zapala się "pipczy" i gaśnie. Mam tak już od chyba 9 miesięcy i były właściciel też na to się skarżył. 8 miesięcy temu wymieniłem czujnik ciśnienia oleju a miesiąc temu wymieniłem olej na Valvoline 10w40 z filtrem i problem nie zniknął :/ Sprawdzam poziom oleju bardzo regularnie i jest stały poziom (nie ukrywam że mam wlane troszkę za dużo oleju bo na bagnecie jest jakieś 1-2mm ponad poziomem max.- ale nie wiem czy to przeszkadza). Wycieków nie ma i dym z tłumika jest "przezroczysty" tzn prawidłowy.


Up.

Proszę o pomoc

Edytowane przez OFF
Opublikowano

kolego pompa oleju się kończy albo masz zatkany smok ja stawiam na pompę .standard w tych autach wymieniaj bo szkoda motoru.U mnie też to wymieniałem i mam spokój 100tys km i cisza :hi:

Opublikowano

Dzięki, a więc wymienię pompe. Używka może być czy raczej musi być nowa? pozdr

Opublikowano

No chyba nie poważny jesteś oczywiście nowa

Opublikowano (edytowane)

A mogę się dowiedzieć z czystej ciekawości dlaczego podejrzewacie że to pompa poszła? Może jeszcze jakaś inna przyczyna?

Edytowane przez OFF
Opublikowano

jeśli olej jest nie ubywa , nowy czujnik no to tylko pompa można jeszcze spróbować wyczyścić smok ale po ponad 9 miesiącach jak by tak jeździł to smok by już dawno się zalepił i paliła by się cały czas a tu zapewne nie zwróciłeś uwagi na to że jak obroty spadają poniżej jakiś obrotów kontrolka się zapala czyli pompa nie daje rady pompować a jak przytrzymasz po wyżej jakiś obrotów z gaśnie jak wymienisz pompe to poproś o starą i ją rozkręć 4-5 śrub i sam zobaczysz czemu się zapalała tylko radzę wyszyścić porządnie miche

Opublikowano

Dzięki Kolego za wytłumaczenie. Faktycznie masz racje zapala się tylko jak spada poniżej obrotów chyba 3tys (ale już nie pamiętam).

Co do czyszczenia miski, to mechanik będzie pompe wymieniał bo ja za bardzo nie pcham się do mechaniki i moje pytanie czy on tą miskę automatycznie przy wymianie przeczyści czy to jest już druga usługa ? (zakład porządny ;))

Aha i oleju nie musze wymieniać prawda, wleje mi ten co mam w aucie? jest nowy od miesiąca

Pozdro

Opublikowano

Lepiej wymienić bo kij wie co się dzieje w pompie jak pompa siada znaczy że te dwa tryby najczęściej frezują obudowe sam zobaczysz po rozkręceniu że bd z niej wylatywać metalowe opiłki . co do czyszczenia miski to lepiej im przypomnieć albo nalepić kartkę na czole bo czasami im się nie chce mimo że porządnie pracują :) dobrze zrobić nie znaczy żetelnie zrobić :) tylko musze zwrócić ci uwagę że przyczyną zapalania się kontrolki może być też smok tak że nie wiem co zrobisz ale na twoim miejscu wymienił bym tą pompe dla świętego spokoju powinna dać rade +120kkm. Nie szkodzi że się do mechaniki nie pchasz ja też nie ale od czegoś trzeba zacząć :) pompy akurat sam nie wymieniałem bo mechanik mi nie pozwolił :) ale z ciekawości obserwowałem i najelpiej weź starą ,rozkreć , sam zobaczysz jak to chodzi i wgl ja robie tak cały czas :)

Opublikowano

Kurrr mechanik chce za wymiane ok 400 zł (+za wymiane uszczelki pokrywy zaworów bo się poci) a moje pytanko jest takie: Mechanik mówi że dobrze byłoby wymienić też olej bo mówi że mogą być syfy a ja na to że miesiąc temu wymieniałem na Valvoline i tak mówi że wypadałoby wymienić. Wiadomo że lepiej ale mi chodzi też o min. koszty. Co wy sądzicie, konieczne jest te wymienianie oleju i filtra ?

PS Miska będzie oczyszczona z syfu

Opublikowano

Tak olej to konieczność opisałem ci już dla czego lepiej dołożyć niż potem żałować :)

Opublikowano (edytowane)

A mógłby ktoś mi podesłać linka lub napisać jakie powinno być ciśnienie oleju ? Zamierzam zmierzyć dla pewności nanometrem i powiedzcie przy ilu stopniach robić pomiar? Nanometr wkłada się w "rurkę" na miejsce na bagnet ?

Edytowane przez OFF
Opublikowano

tego ci nie powiem chyba w otwór czujnika się wkłada wiem że od jakiegoś starego ciągnika pasował bo miałem przejściówke ale zrezygnować musiałem bo manometr made in CCCP powinno się mierzyć cały czas przez okres nagrzewania się silnika i podczas jazdy na karzdym biegu umnie po około godzinie wyszło szydło z worka tak że cierpliwości ale poco masz się bawić jak już pewne jest że to pompa lepiej wymienić dla świętego spokoju

Opublikowano

W sumie racja ale wiesz człowiek oszczędności szuka bo na pewno dużo tańszą opcją byłoby przeczyszczenie samego smoka więc stąd pomysł na zmierzenie ciśnienia ale nie wiem czy będę się w to bawił :)

A filtr oleju też do wymiany ?

Opublikowano

ja nie wymieniałem ale na wszelki wypadek po 8tyś km zmieniłem olej zresztą sam chciałem nawet jeśli bym pompy nie wymieniał bo poprzedni był czarny jak sadza ... Niewiem jakie tu oszczędności bo jak się okarze pompa to silnik szrot ale wyczyścić smok można spróbowac bo jak okaże się to przyczyną bd jakieś 300zł do przodu odliczając nowy olej zresztą jak ściągniesz miche to bd widział czy jest zapchany czy nie jak nie to od razu wymieniaj pompe nie cackaj się zawsze to inwestycja której nie bd żałował po paru miesiącach a pompa powinna wytrzymać jakieś 120 tyś

Opublikowano

Podjechałem do mechanika, mówi że to raczej nie pompa że na początku wypadałoby przejrzeć czujniki oleju. Ja mówie że był wymieniany a mechanik czy jeden czujnik czy dwa. Mówię że jeden i powiedział że to może drugi jest wadliwy lub ten pierwszy źle wkręcony. Zobaczył pod maskę a tak w centralnej części tak na dole pod maską (trzeba dobrze się tam na dół przyjrzeć) widać bardzo wyraźny wyciek właśnie oleju i powiedział że to na pewno to jest powodem jakaś nieszczelność. Co do pompy to mówił że jakby była zła to by silnik automatycznie zgasł - ponoć takie zabezpieczenie jest. Wszystko ok ale mam pytanie do Was czy serio w tym modelu są dwa czujniki ? Co o tym sądzicie ?
PS Jestem ustawiony przed świętami na kanał żeby zobaczył z czego to cieknie. Pozdro


up

Opublikowano (edytowane)

jest tylko jeden czujnik ciśn.

może ilość czujników pomyliła mu sie z układem chłodzenia,

i zalej pożądnym olejem 5W40 a nie 10W

Edytowane przez darko
Opublikowano

Z tego co widzę to użytkownik wuja1112 napisał w innym temacie że są dwa czujniki: czarny i żółty, prawda to?

Przeglądałem czujniki na allegro i tam widzę tylko niebieskie, białe, czarne i szare

Opublikowano

kolor nie musi znaczyć o rodzaju a o producencie stary adr miał 1 czujnik nowsze silniki po lifcie miały już 2 drugi był w napinaczu łańcucha

Opublikowano

Jednak nie czujnik ani nie pompa bo pompa jest jakby w przedniej części samochodu a wyciek jest pod zbiornikiem płynu do chłodnicy. Ponoć coś pękło na łączeniu takich dwóch gumowych węży które idą do chłodniczki oleju i one są na oringach i może z tymi oringami coś trzeba robić. Mechanik nie podjął się roboty, trzeba szukać dalej ... Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...