Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przestawiony rozrząd? Porada pilnie potrzebna.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wziąłem się za swoją pierwszą wymianę rozrządu i mam problem. Jak chcę ustawić na znaki stary rozrząd to się nie da. Jak ustawie górne koło na znaki to dolne jest odsunięty od strzałki na osłonie o niecałe 9mm. Jak dolne ustawie na znaki idealnie to wtedy górne jest cofniete w lewo o odległość ciut większą niż pół zabka. Czy ten rozrząd jest przestawiony? Jakbym cofnął dolne koło po zdjęciu paska o 1 ząbek to by się idealnie pokrylo, ale nie wiem czy coś się nie zj**ie. Może ktoś kto to robił poda mi numer na priv przedzwonie na szybko?

Opublikowano

ja u siebie mam przyspieszony o pol zeba na wale

w toleracnji wartosci sie zgadzaja

Opublikowano

No tak, z tego co dowiadywałem się o kilka osób to powinno być na wale rozrządu o 4mm w prawo, u mnie jest w lewo więc muszę o jeden ząb to poprawić.

Opublikowano

Najpierw ustawiasz dół a potem gore.

tolerancja jest 1/2 zęba.

Opublikowano

Już założyłem tak jak był stary, bo nie wiedziałem jak będzie poprawnie.

Poprawię to jednak, przestawię o jeden ząb i zobaczę co będzie, bo to auto jest ciut za słabe.

Dev powiedz mi może wiesz, jak masz znak na kole dwumasowym to w jakim dokładnie musi być on położeniu we wzierniku na skrzyni aby osiągnąć GMP?

Opublikowano

Znak masz na kole pasowym i osłonie paska rozrzadu.

Opublikowano

A wiesz może z jakim momentem powinna być dokręcona rolka taka jak na zdjęciu? http://www.czesci.v10.pl/img/zdjecia/zdjecia--czesci--C124R5310520965.jpg

Coś widziałem gdzieś, że 25nm ale nie wiem czy to nie za mało.

Opublikowano

Z tego co się orientuje to na rolke napinacza jest 20nM +1/4 obrotu. (Jeśli dobrze pamiętam)

Opublikowano

Mam podobny problem. Muszę zdjąć głowicę i wymienić pierścienie na tłokach.

Rozebrałem przód i widzę, że mam rozbieżność w ustawieniu znaków. Wszystko widać na zdjęciach.

Kiedy znak na górze pokrywa się, to na wale jest przestawiony w lewo. Kiedy na wale się pokrywa, to na górze jest przestawiony w prawo. Pytanie czy jest w normie tolerancji? Jest równo pomiędzy dwoma zębami z czego jeden to ten ze znakiem.

Druga sprawa, to czy tak go zostawić, czy zdjąć pasek i przestawić na którymś kole? Pasek i tak muszę zrzucić i kręcić korbą, żeby poodkręcać stopy korbowodów, więc chyba nie zaszkodzi poustawiać to wszystko na równo?

Zdjęcia:

https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQU3FGdkhuVTR4aEk/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQRExvX3IxTEJSc28/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQNEQxMGtsd1BPeGs/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQZzdVdEVvMXlkbzg/view?usp=sharing

Opublikowano

Wedle zdjęcia 3 i 4 jest poprawnie. Ten typ tak ma.

Opublikowano

To nie może być poprawne, oglądałem pare anglojęzycznych wymian rozrządu w 1.8T i gość miał wszystko równo na znakach.

Opublikowano

Nie może, a jednak jest. Nie każde 1.8t jest takie samo, a i rozbieżności na zdjęciach mogą być.

Tego się po prostu fizycznie nie da ustawić aby było równo, bo źle jest znak nabity na górze.

Opublikowano

To nie może być poprawne, oglądałem pare anglojęzycznych wymian rozrządu w 1.8T i gość miał wszystko równo na znakach.

Zmieniałem w kilku rozrząd 1.8 t i w żadnym nie było idealnie na znakach .

Opublikowano

teraz pytanie czy lepiej jak znak na kole jest przed znakiem na obudowie czy za skoro nie da sie idealnie ustawic ?

Opublikowano (edytowane)

najpierw ustawiasz wał potem zdejmijesz pokrywę glowicy i patrzysz jak masz znaki na walkach

jak się nie zgadzają to zdejmujesz pasek i ustawiasz wałki 

potem składasz rozrzad

znaki na kole walka rozrządu i pokrywy glowicy nie zawsze się pokrywaja, tolerancja 0.5 zęba

 

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam przy wymianę rozrządu (bez blokad) lewe koło odskoczyło (w prawo jak by na jakiejś sprężynie o jakieś 15 zębów) ale ustawiłem je tak jak było na kreski markerem czy coś się rozwaliło czy mogę skręcać z powrotem ? Wiem ze powinienem robić z blokadami ale tak wyszło ? Proszę o poradę pilne bo auto stoi i czeka ?

a4b5 2.4 ALF Avant 1998

CC55D5BC-E3B4-4217-8189-B53F083254E4.jpeg

Opublikowano

Ten rozrząd bezwzględnie musi mieć blokady

Opublikowano

Coś się stało jeżeli obróciło się kolo zębate w prawo a później pokręciłem w lewo na kreski markerem ? Czy mogę skręcać spokojnie nie posiadam blokad.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, BananKK napisał:

Coś się stało jeżeli obróciło się kolo zębate w prawo a później pokręciłem w lewo na kreski markerem ? Czy mogę skręcać spokojnie nie posiadam blokad.

masz problem z czytaniem ?

do tego rozrzadu podchodzi sie TYLKO z blokadami

markerem to możesz sobie po szybach smarowac

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Nie ważne jak robię, tylko zadałem pytanie i myślałem Ze uzyskam odpowiedzi ale widzę ze tu ciężko jest się czegoś dowiedzieć. I potrafię czytać w przeciwieństwie do ciebie. Spróbowałem bez BLOKAD i mój problem. A dowiem się czegoś na temat mojego pytania czy coś się przestawiło Czy wracając na kreski wróci do tego co było i np. Założenie blokady i będzie git ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...