Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Plan - zwiększenie parametrów z BFB na BEX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Warto bo Twój kat pewnie nie jest pierwszej świeżości, po zastąpieniu go Dp turbina dużo szybciej wstaje. Przy 2300 obr/min mam już ok. 300 niuta czyli prawie jak w dieslu. Jeszcze kwestia wysokiego egt na jeździe z katem.

Opublikowano

Czy bez kata jak mnie w niemczech zhaltują to wyjdzie , że spaliny nie takie ? I czy przy rezaniu na drugi IC z BEX, będzie to widocznie ? Czy muszę pompę SAI wywalać ? I czy ten IC jest aż tak ważny ?

Opublikowano

Nic nie widać że masz drugi IC po za wlotem powietrza w zderzaku ale wygląda to jak fabryka dała. Bez drugiego ic będziesz miał spadki mocy podczas upalnych dni. Ja SAI wywaliłem bo nie był potrzebny ze względu na usunięcie kata.

Opublikowano (edytowane)

Warto bo Twój kat pewnie nie jest pierwszej świeżości, po zastąpieniu go Dp turbina dużo szybciej wstaje. Przy 2300 obr/min mam już ok. 300 niuta czyli prawie jak w dieslu. Jeszcze kwestia wysokiego egt na jeździe z katem.

Ostatnio przejechalem sie a3 2.0tfsi a potem skoda octavia 1.8t i tam reakcja na gaz jest normalna, szybka a u mnie to taka zamuła ze masakra, zanim to turbo sie nakręci :/ do tego przy gwaltownym dodaniu gaz albo mocnym wcisnieciu slychac takie "świergotanie", nie wiem jak to nazwac. Wrzuce zaraz filmy z tym dzwiekiem. Dzieje sie tak przez pare minut po odpaleniu nawet jak np zaparkuje rozgrzane auto pod sklepem na 15 min, wroce do auta, odpale, temp silnika bd okolo 70' to i tak ten dzwiek wystepuje. Na wolnych obrotach i przy lekkim dodawaniu gazu nie ma tego dzwieku. Czestotliwosc dzwieku zwieksza sie rownomiernie z predkoscia obrotową.

Oto filmiki z porannego odpalania oraz jak kolega na dwójce dociska gazu podczas jazdy. Wybaczcie za szumy w drugim filmie ale mikrofon w telefonie czasami odmawia posluszeństwa.

Edytowane przez tom5151
Opublikowano

Trudno powiedzieć, zależy czy ten dźwięk jest metaliczny czy to tylko takie cykanie powietrza? Mi takie tykanie przy odpalaniu kojarzy się z luźnym łańcuszkiem ale nie straszę bo to można łatwo sprawdzić. Trzeba odkręcić pokrywę zaworów, jeżeli łańcuszek jest wyciągnięty mocno, a przy takim głośnym dźwięku jak tu musiałby być na prawdę mocno wyciągnięty jeśli to on, będziesz miał mocno powycierane okolice łańcuszka. jeżeli nic nie zauważysz no to nie on :)

Opublikowano

Lancuszek to przy porannym odpaleniu przez 2sek, bylo slychac na filmie.

Ostatnio robilem smol i od razu sprawdzalem lancuch i jest Ok. Chodzi mi o ten taki świst dziwny po dodaniu gazu.

Opublikowano (edytowane)

Mam wtryski z bexa na sprzedaż jak by ktoś szukał.

Już poszły.

Edytowane przez Kamil Klimczak
Opublikowano (edytowane)

dodam od siebie że turbo od bex jest dosyć wydajne i jakby je rozkręcić do górnej granicy wydajności to wtedy te wtryski okazują się być za małe, te wtryski są dobre dla kogoś kto robi program na zwykłym k03, dla k03s lepiej od razu kupić większe

Edytowane przez ganjaq
Opublikowano

dodam od siebie że turbo od bex jest dosyć wydajne i jakby je rozkręcić do górnej granicy wydajności to wtedy te wtryski okazują się być za małe, te wtryski są dobre dla kogoś kto robi program na zwykłym k03, dla k03s lepiej od razu kupić większe

:good:

Opublikowano

Chcę wyjąć ze swojego auta turbinę i zobaczyć jak wygląda, moje pytanie brzmi:

Czy trzeba zdejmować pas przedni czy można wyjąć puchę filtra i od tej strony wyjmować?

Czy turbina w BFB jest chłodzona płynem chłodniczym (srebrne od góry)?

Opublikowano (edytowane)

Podsumowując temat, żeby wszystko zrobić po Bożemu, a bez szaleństw wystarczy program+dp+wtryski bex?

Edytowane przez impackt
Opublikowano

Podsumowując temat, żeby wszystko zrobić po Bożemu, a bez szaleństw wystarczy program+dp+wtryski bex?

Jeżeli silnik trzyma serie to to co wymieniłeś plus drugi IC lub centralny FMIC i powinno być dobrze. Dobrym posunięciem jest założenie FMIC i większych wtrysków, tak na przyszłość gdybyś chciał turbo zmienić.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

czy przy modzeniu do ok. 200km drugi IC lub centralny FMIC jest konieczny? i pytanie z innej beczki czy mieliście może do czynienia z czyszczeniem przepływomierza?

Opublikowano (edytowane)

Do mocy 200-250 km prawy z BEXa powinien dać radę. Radzę założyć dodatkowy ic lub FMIC bo latem konie pójdą się paść...

Edytowane przez audicoman
Opublikowano

Ja miałem i kończyło się to fatalnie, nie twierdzę że Tobie się nie uda ale u mnie leży kupa zepsutych wyczyszczonych ;)

Opublikowano

przeplywek sie nie czysci , zaklada sie nowa

Opublikowano

Panowie,

co myślicie o założeniu sportowego filtra powietrza KN ? i jeszcze pytanie dot. katalizatora czy po jego wycięciu jest konieczne montowanie DP czy można wstawić tylko rurkę?

Opublikowano

Filtr mocy raczej nie podniesie, dp to inna nazwa rurki :)

Opublikowano

Warto bo Twój kat pewnie nie jest pierwszej świeżości, po zastąpieniu go Dp turbina dużo szybciej wstaje. Przy 2300 obr/min mam już ok. 300 niuta czyli prawie jak w dieslu. Jeszcze kwestia wysokiego egt na jeździe z katem.

Ostatnio przejechalem sie a3 2.0tfsi a potem skoda octavia 1.8t i tam reakcja na gaz jest normalna, szybka a u mnie to taka zamuła ze masakra, zanim to turbo sie nakręci :/ do tego przy gwaltownym dodaniu gaz albo mocnym wcisnieciu slychac takie "świergotanie", nie wiem jak to nazwac. Wrzuce zaraz filmy z tym dzwiekiem. Dzieje sie tak przez pare minut po odpaleniu nawet jak np zaparkuje rozgrzane auto pod sklepem na 15 min, wroce do auta, odpale, temp silnika bd okolo 70' to i tak ten dzwiek wystepuje. Na wolnych obrotach i przy lekkim dodawaniu gazu nie ma tego dzwieku. Czestotliwosc dzwieku zwieksza sie rownomiernie z predkoscia obrotową.

Oto filmiki z porannego odpalania oraz jak kolega na dwójce dociska gazu podczas jazdy. Wybaczcie za szumy w drugim filmie ale mikrofon w telefonie czasami odmawia posluszeństwa.

Jak uda ci się dojść do tego co daje taki dziwięk to daj znać bo u mnie jest dokładnie tak samo czyli po porannym rozruchu jak działa pompa SAI i w momencie ostrego dodawania gazu na każdym biegu. Próbowałem to sprawdzić i wydaje mi się że to kat lub coś w środku ale pewności niemam a dziwięk doprowadza mnie do szału po mału.

A tak nawiasem mówiąc to też mam plan na zmiany w motorynce BFB tzn wtryski od bex i fmic , mam już wirusa i turbo pompuje 1,3 bar więc auto sprawuje sie godnie ale chcę jeszcze poprawić temp doładowania czyli większy cooler i tu pytanie do kolegów , czy warto nabyć z FMIC.pl czy inne rozwiązanie?

Opublikowano

Warto bo Twój kat pewnie nie jest pierwszej świeżości, po zastąpieniu go Dp turbina dużo szybciej wstaje. Przy 2300 obr/min mam już ok. 300 niuta czyli prawie jak w dieslu. Jeszcze kwestia wysokiego egt na jeździe z katem.

Ostatnio przejechalem sie a3 2.0tfsi a potem skoda octavia 1.8t i tam reakcja na gaz jest normalna, szybka a u mnie to taka zamuła ze masakra, zanim to turbo sie nakręci :/ do tego przy gwaltownym dodaniu gaz albo mocnym wcisnieciu slychac takie "świergotanie", nie wiem jak to nazwac. Wrzuce zaraz filmy z tym dzwiekiem. Dzieje sie tak przez pare minut po odpaleniu nawet jak np zaparkuje rozgrzane auto pod sklepem na 15 min, wroce do auta, odpale, temp silnika bd okolo 70' to i tak ten dzwiek wystepuje. Na wolnych obrotach i przy lekkim dodawaniu gazu nie ma tego dzwieku. Czestotliwosc dzwieku zwieksza sie rownomiernie z predkoscia obrotową.

Oto filmiki z porannego odpalania oraz jak kolega na dwójce dociska gazu podczas jazdy. Wybaczcie za szumy w drugim filmie ale mikrofon w telefonie czasami odmawia posluszeństwa.

Jak uda ci się dojść do tego co daje taki dziwięk to daj znać bo u mnie jest dokładnie tak samo czyli po porannym rozruchu jak działa pompa SAI i w momencie ostrego dodawania gazu na każdym biegu. Próbowałem to sprawdzić i wydaje mi się że to kat lub coś w środku ale pewności niemam a dziwięk doprowadza mnie do szału po mału.

A tak nawiasem mówiąc to też mam plan na zmiany w motorynce BFB tzn wtryski od bex i fmic , mam już wirusa i turbo pompuje 1,3 bar więc auto sprawuje sie godnie ale chcę jeszcze poprawić temp doładowania czyli większy cooler i tu pytanie do kolegów , czy warto nabyć z FMIC.pl czy inne rozwiązanie?

Witam, wg. mnie pierwszy dźwiek przy odpaleniu ten który trwa do 5 sek. to napinacz łańcuszka, być może wystarczy sama wymiana ślizgów i łancucha, co do tego świerkotania to proponuję wymienić uszczelkę pod kolektorem wydechowym :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...