Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kąt synchronizacji


przemek121287

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

koledzy mam pytanie a mianowicie u mnie kąt synchronizacji wacha się od 0.0 do 1.7 a mianowicie 0.0 0.6 1.1 i 1.7 czy jest to normalne?

Dodam ze rozrząd wymieniony jakoś 2miesiące temu komplet INA

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem rozrząd jakieś 3mc temu. To już druga samodzielna wymiana i kąt mam 0.0 do 0.6. Wiekszych wahań nie ma. Graty ori pasek Dayco ori. Może za duża przerwa na napinaczu ustawiona, powinno być 5-6 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Może za duża przerwa na napinaczu ustawiona, powinno być 5-6 mm.

Czy aby na pewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książkowo jest ± 4mm, ja zawsze ustawiam ok 5-6 i nigdy nie zdarzyło się by kąt skakał lub wył pasek. Po 110kkm jak demontowałem rozrząd to przerwa wzrosła do 7mm więc nie ma problemu. Dodam że przed wymiana kąt również był stabilny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim stanie jest tłumik drgań wałka rozrządu, bo o ile dobrze kojarzę to tarcza impulsatora czujnika wałka rozrządu jest chyba do niego przymocowana :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzisiaj przestawiłem kąt troszkę na minus ale nie miałem kabelka wiec jutro się podepnę i zobaczymy jak jest niby troszkę lepiej chodzi.

Na pewno mam do wymiany napinacz paska wielorowkowego może to przez niego są takie wahania.

Edytowane przez przemek121287
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno mam do wymiany napinacz paska wielorowkowego może to przez niego są takie wahania.

E, chyba jednak nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek wielorowkowy do zmian kąta synchro nic nie ma, za to luz koła zębatego paska rozrządu na wale korbowym jak najbardziej będzie skutkował jazdą z synchronizacją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a więc po zmianie wygląda to tak, że jest 0.0 na -0.6 i czasami jest -1.1 wydaje mi się ze jest trochę lepiej

STATYCZNE:
Grupa 009, 010, 011: http://vaglog.pl/log_241731.html
Grupa 003, 004, 005: http://vaglog.pl/log_241730.html

STATYCZNE:
Grupa 016, 018, 020: http://vaglog.pl/log_241732.html
Grupa 012, 013, 015: http://vaglog.pl/log_241733.html

Edytowane przez przemek121287
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro na postoju skacze o 1.1 to podczas jazdy pewnie dochodzi do 3-4, korekcje masz dosyć mocno rozjechane, silnik nie poszarpuje ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może troszkę ale wydaje mi się że po przestawieniu i tak lepiej pracuje.

tutaj logi przed przestawieniem kąta

STATYCZNE:
Grupa 003, 004, 007: http://vaglog.pl/log_241537.html
Grupa 011, 012, 013: http://vaglog.pl/log_241531.html
dzisiaj jeszcze wyszło, że mam jedną poduchę pod silnikiem do wymiany :\

tutaj filmik rozrządu

https://youtu.be/y558EWfzr-Q

na moje oko to wszystko tak jak trzeba sam już ni wiem skąd te skoki synchronizacji kąta

Edytowane przez przemek121287
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po przestawieniu korekcje wyglądają lepiej szczególnie na pierwszym cylindrze. Jednak sam kąt synchronizacji dalej skacze, chyba będzie trzeba popatrzeć do rozrządu. Zrób jeszcze logi statyczne grup 13, 18 i 23 jednocześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po przestawieniu korekcje wyglądają lepiej szczególnie na pierwszym cylindrze. Jednak sam kąt synchronizacji dalej skacze, chyba będzie trzeba popatrzeć do rozrządu. Zrób jeszcze logi statyczne grup 13, 18 i 23 jednocześnie.

tak tylko że te na końcu to są przed przestawieniem i wtedy korekcja była na plus a po zmianie jest na minus

Panowie dzisiejsze logi

STATYCZNE:

Grupa 004, 013, 023: http://vaglog.pl/log_242204.html

Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_242203.html

chyba nawet trochę gorzej to wygląda niż poprzednio sam już nie wiem chyba oddam go mechanikowi do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby nie ale dziwi mnie fakt, że tak skacze ten kąt może jutro jeszcze trochę bliżej 0 spróbuje ustawić ten kąt. W sumie na plusie miałem lepsze korekcje na wtryskach.

Edytowane przez przemek121287
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...