Muskel1 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Za darmo Ci kosztorys naprawy zrobią. Jak masz przedłużoną gwarancję to moze wyhandlujesz częściowe pokrycie kosztów. W przeciwnym razie tylko z własnej kieszeni. Rękojmia u handlarza Cie nie obejmuje, bo jeżeli sie nie mylę auto kupione w DE, czyli poszło na export i w tym przypadku rękojmia nie obowiązuje.
gregory Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2016 Auto zostało na razie na niemieckich numerach i jest zarejestrowane w De. Auto kupione nie prywatnie, ale od firmy więc rękojmia jest. Mam rok gwarancji wykupiony u handlarza dodatkowo , ale i tak nie wiem czy gwarancja obejmuje coś takiego jak napinacze, to przecież element zużywający się. Nowe Audi jest niekiedy śmieszne, bo problem napinaczy istnieje od kiedy istnieje 3.0TDI, a do nowego modelu wkładają zaś jakiś badziew a za jakiś czas wypuszczają wersję poprawioną, tylko po to aby ludzie przyjechali do serwisu i zostawili u nich kasę.
Muskel1 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Przede wszystkim napinacz i rozrząd na łańcuchu nie jest jest elementem zużywającym się bo w przeciwieństwie do pasków, producent (czyli Audi) nie przewiduje ich wymiany czy serwisowania. Mam to na piśmie od Audi AG. Przerabiałem to więc wiem o czym mówię. Jeżeli w umowie nie zaznaczone masz że auto sprzedane na export to masz rękojmię. W tym przypadku właśnie ona a nie gwarancja wchodzi w grę. Kupiłeś auto w ASO czy u innego handlarza? Co to za gwarancja? ta producenta przedłużona? Nie daj sobie wmówić, że będzie w ramach gwarancji reperowane bo zgodnie z kodeksem cywilnym (BGB) masz rękojmię i w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od kupna handlarz musi pokryć wszystkie koszty naprawy. Po upływie 6 ciu miesięcy musisz udowodnić, że usterka juz była w czasie zakupu i tu jest problem. W każdym razie gdy będą namawiać Cie na skorzystanie z gwarancji nie daj sie wydudkać bo będziesz musiał w zależności od przebiegu pokryć częściowo koszty naprawy. Biorąc pod uwage, ze auto ma ponad 100kkm będzie to chyba ponad 50% Przeczytaj sobie dokładnie warunki tej gwarancji, którą kupiłeś.
gregory Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2016 Rękojmia jest, bo auto kupiłem od handlarza czyli od firmy i umowę taką właśnie sporządziliśmy, czyli nie kupno od prywatnego ale od firmy. Gwarancja nie jest Audi, tylko od Car Assistance DEVK. Auto kupiłem w Październiku więc 6 miesięcy jeszcze nie minęło. Też słyszałem, że jeśli się kupi auto od handlarza to pierwsze 6 miesięcy jest święte i handlarz musi pokryć każdą usterkę. A potem prze kolejne 6 trzeba mu udowodnić. Ciekawe, czy takie handlarz może się wykręcić mówiąc że tu Audi zawiniło. Kolejne pytanie, czy jeśli auto jeździ i jest sprawne poza grzechotaniem przy odpalaniu można to zgłosić jako usterkę. Ktoś powie, że wszystko jest ok.
Muskel1 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Kolego, handlarz nie może się wykręcić bo grzechotanie jest usterką. Jedź do ASO niech Ci potwierdzą usterkę i kosztorys naprawy sporządzą. Podałem Ci wyżej numer TPI ( niech go wklepie w komputer i zobaczysz) który jest w bazie danych i omawia właśnie tą usterkę. Problem będziesz miał jedynie z dostarczeniem auta do Niemiec bo co prawda handlarz ponosi koszty dostarczenia czy dowozu pojazdu ale jest wyrok sądowy mówiący, że gdy auto jest po za granicą nie musi ich pokrywać.
MAJKI Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Przeciez on to auto ma w DE bo tam mieszka
Muskel1 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Nie wynika to z jego profilu a ja jak na razie nie potrafię wróżyć i myśli czytać ;-)
kim84 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 koloryzując sytuacje " auto mi nie chce odpalic, nawet żadna lampka się nie zapala co robić? jedziemy po nowy akumulator... dalej nie działa.... no to do Aso.... a w aso wymieniają bezpiecznik główny:)" nie obrażając nikogo z was, ale mój ojciec tak robi:D moim zdaniem chociaż nie jestem mechanikiem i mogę sie mylic to ja bym sprawdził najpierw podstawy zakładam, że napinacz jest hydrauliczny. może olej jest stary albo ma złe parametry i za wolno napełnia napinacz i to powód grzechotania na początku przy odpalaniu? wydaje mi się, ze gdyby to był łańcuch to by grzechotał i na wolnych obrotach i przy zchodzeniu z wysokich na niskie
Muskel1 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Wymiana oleju nic nie da. Miałem to więc wiem o czym mówię. Napinacz słychać nie za każdym razem przy starcie tylko jak auto zostanie na przynajmniej 20-30min odstawione. Wtedy napinacz traci ciśnienie i go przy rozruchu 1-2 sek słychać. Łańcuch może a nie musi być wydłużony, wszystko zależy od tego jak długo jeżdżąone z zepsutym napinaczem. U mnie akurat był wydłużony.
gregory Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2016 (edytowane) Tak jak napisałem auto jest zarejestrowane w De bo aktualnie tam przebywam. Więc nie ma problemu z dostarczeniem auta do serwisu itp. Olej zmieniony dwa tygodnie temu na Liqui Moly, praktycznie żadnej poprawy, a wydaje się nawet że jest jeszcze gorzej. Wychodzi na to, że Castrol z salonu Audi z de jest lepszy od Liqui Moly. U mnie z tym grzechotaniem jest różnie, bo raz na kompletnie zimnym silniku nie zagrzechota, a na ciepłym po ponownym odpaleniu zagrzechota i na odwrót. Nie ma żadnej reguły. Kolego kim84 tu nie chodzi o lenistwo podniesienia maski czy o dwie lewe ręce, a o uniknięcie pewnym kosztów które według prawa danego kraju nie koniecznie trzeba ponieść. Jeśli by to było np. 1.8T to na garaż i rozbieramy. Ale przy 3.0TDI kosztów nie da się uniknąć nawet robiąc to samemu bo te części nie są tanie. Jeśli ma się rękojmię to można coś podziałać. Edytowane 21 Stycznia 2016 przez gregory
Muskel1 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Dlatego nie zawsze słychać bo na zimnym silniku olej jest gesty, na rozgrzanym czyli krotko po zgaszeniu napinacz jeszcze utrzymuje ciśnienie. Jezeli chcesz za każdym razem słyszeć zrobić następująco rozgrzej auto do temp. roboczej po czym odstaw na 20-30 min.po tym czasie wsiądź do auta otwórz drzwi kierowcy maska zamknięta (żeby odgłosy silnika nie zagłuszały napinacza) zastartuj silnik i wsłuchaj sie w pierwsze 1-2 sek. Skoro jesteś w DE to wal do handlarza puki czas bo później sam zapłacisz. Podstawę prawną masz tutaj: §437 i § 476 BGB http://dejure.org/gesetze/BGB/437.html https://www.gesetze-im-internet.de/bgb/__476.html Wiem co piszę bo sam to przerabiałem, dodatkowo mam na codzien zawodowo doczynienia z normami prawnymi.
A-rek Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 siemka Gregor! Dopiero co natknąłem się na ten temat...... z opóźnieniem ale gratulacje zakupu !!! Ładna A5 choć ja nie jestem zwolennikiem białych aut
ogienkorwa Opublikowano 29 Stycznia 2016 Opublikowano 29 Stycznia 2016 (edytowane) Zawies mnie do slubu i bede mial kolejny problem z bani w natloku spraw 500 za usluge +~ 200 koszty przejazdu bez paragonow Miejsce Ceremoni Zgierz, Sala Łódź Ślub o godz. 17 dnia 25 Czerwca 2016 Przybranie bez problemu jak pojawisz sie u nas wczesniej 605-063-096 Tomasz urlop w polsce by ci nie zaszkodzil ;p ewentualnie zabawa na tradycyjnym polskim weselu na troche innych warunkach Edytowane 29 Stycznia 2016 przez ogienkorwa
griga-st Opublikowano 30 Stycznia 2016 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Gregory, rób tak jak Muskel mówi bo czas działa na twoja niekorzyść I wszystko na piśmie dawaj. Ze zdjęć widać moje strony Spocić!
gregory Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Opublikowano 1 Lutego 2016 Będę działał w tym tygodniu pojadę do Audi aby opisali usterkę i zgłoszę to do handlarza. Kolego z tym weselem to nie raczej nie wypali, bo urlop mam zaplanowany już na inny termin.
Muskel1 Opublikowano 1 Lutego 2016 Opublikowano 1 Lutego 2016 (edytowane) Masz tu odpowiedź jaką przysłali mi z Audi na pytanie czy łańcuch i napiczacz są elementami zużywającymi się : Sehr geehrter Herr ........, vielen Dank fuer Ihre Rueckmeldung. Gerne teilen wir Ihnen mit, dass bei Ihrem Audi A4 Avant, WAUZZZ8K4DA09XXXX, die Steuerung der Nockenwellen ueber eine Steuerkette erfolgt. Diese unterliegt keinem Wechselintervall. Sehr geehrter Herr......, bei weiteren Fragen sind wir gern wieder Ihr Ansprechpartner Freundliche Gruesse aus Ingolstadt i. V. Kay Steinbach i. A. Steffi Schulz AUDI AG 85045 Ingolstadt Tel. +49 (0) 800 2834 7378423 Fax. +49 (0) 800 329 26 2834 mailto:[email protected] http://www.audi.com Czyli nie przewidywana jest ich wymiana czy serwisowanie. Edytowane 1 Lutego 2016 przez Muskel1
pawel1380 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Fajna A5. Gratki Ale w wątku parę byków. Na manualu nie czuć bardziej dynamiki niż na Stroniku. I na manualu nie pali mniej paliwa. Dokładnie jest przeciwnie.
griga-st Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Tak piszą w folderach reklamowych. Rzeczywistość jest inna. W pierwszym jak i w drugim przypadku. Nie wiem jakie kolega ma doświadczenia. Ja mam drugie auto z dsg i w porównaniu z manualem diesel jak i benzyna potrzebują m/w litr więcej przy jednoczesnym obcinaniu momentu. Jest to wyczuwalne zwłaszcza przy dynamicznej jeździe. Mimo to uważam ze to świetny wynalazek.
gregory Opublikowano 21 Lutego 2016 Autor Opublikowano 21 Lutego 2016 (edytowane) Następne będzie w automacie, to będę w stanie porównać. Ale tutaj nie ma co filozofować, S-Tronic czy DSG to automaty i będą więcej brać. To tylko 1 litr czy 1,5 więc niewiele, dla wygody człowiek jest w stanie poświęcić ten 1L/100. Mowa tutaj o trasie, bo w mieście automaty potrafią wziąć więcej. Ale manual po prostu jest bezpieczniejszy. Edytowane 21 Lutego 2016 przez gregory
Pucek Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Gregor, co tam z rozrządem? działasz coś z tym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się