icemerc Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 (edytowane) Siemka. ostatnio zastanawiam sie na stopem materiałwym na rozpórke przednia górna. Fabrycznie A6 C5 ma rozpórke wykonana z luminium, płaskownik grubości 8mm. Nabyłem taką, podczas skraniania jej zauwazyłęm, że wiertła wchodzą w nią jak w masło. Zastanawiam sie, czy czasem nie zamontować w jej miejsce płaskonica stalowego o grubości powiedzmy 6mm. Ogółem do sedna sprawy - co jest wytrzymalsze na rozciąganie i skręcanie : stal czy aluminium? Nie jestem metaloznawcą, dlatego będe wdzięczny za info :-) Pozdrawiam serdecznie Edytowane 3 Grudnia 2015 przez icemerc
mariuszsmietana Opublikowano 4 Grudnia 2015 Opublikowano 4 Grudnia 2015 http://kopalniawiedzy.pl/stal-aluminium-wytrzymalosc-University-of-Sydney-Simon-Ringer,11423 Zapraszam do lektury
sssV Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Nie zrozum mnie zle ale mam wrazenie, ze sztab inzynierow projektujac auto jednak wiedzial lepiej.
misiek95 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Byly w c5 i stalowe i aluminiowe czasami.
marcinpomoc Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Dobra aluminiowa ma taka samą wytrzymałość jak stalowa więc nie ma się co obawiać.
icemerc Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2015 spoko, dzieki wszystkim za info. narazie zostanie alu, ale płaskownik stalowy o grubości 8mm czeka ;-)
bartolomeo2 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Lepiej zostaw tak, jak jest, żeby czegoś przypadkiem nie sknocić. Zgadzam się z Pawłem, po to sztab specjalistów nad nim pracował, żeby było tak, jak jest
trepek Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Przy takich obciążeniach jakie występują na górnej rozpórce, aluminium w zupełności wystarczy. Jeśli chodzi o wytrzymałość na rozciąganie i skręcanie to można wykonać elementy z jednego i drugiego metalu/stopu o takiej samej wytrzymałości (z aluminium te elementy będą lżejsze). Tylko stal ma taką przewagę nad innymi materiałami, że posiada dość dużą granicę plastyczności. Po przekroczeniu granicy sprężystości (a ta granica uważana jest za granicę wytrzymałości danego materiału bo po przekroczeniu jej są trwałe odkształcenia) aluminium praktycznie zaraz pęka a stal przechodzi w stan plastyczny (można dalej zwiększać obciążenia ale następuje trwałą deformacja) aż do zerwania.
kubson Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Ogólnie do aut te "najlepsze" rozpórki są aluminiowe.
icemerc Opublikowano 23 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2015 zrobiłem kopie rozpórki aluminiowej ze stali o grubości 8mm. zastanawiam sie, czy jak np dla troszke zejscia z masy nawierce powiedzmy 5-6 otworów m10 to nie straci ona swojej wytrzymałości? podobny zabieg robi sie z kołami zamachowymi odelżając je i przy okazji wyważając....
szakal222 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Kola nie maja naprezen takich ,jak nawiercisz istnieje ryzyko ze ci peknie na brzegach wiercenia podczas uzytkowania
trepek Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Możesz zebrać trochę materiału po środku - rozpórka metalowa pracuje na krawędziach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się