Wielki Dao Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Witam, jestem dopiero po serwisie Auta, czyli oleje, filtry i rozrząd. Mam kilka pytać dotyczących tego co w obecnej chwili mogę zrobić. Na początku chciał bym się dowiedzieć co mogę zrobić w takiej sytuacji i czy zagraża to życiu mojego silnika, Po wymianie oleju na Shell Helix Ultra ECT 5w-30. Postanowiłem odkręcić korek i sprawdzić czy jest jakiś brud, zauważyłem coś takiego i w miarę możliwości zrobiłem zdjęcia, dodatkowo silnik na około się poci i jest pełno brudu więc uszczelka pokrywy zaworów do wymiany,: Można to w jakiś sposób wyczyścić? Następna sprawa to cykanie/klekotanie, jak to kto nazywa. http://www.youtube.com/watch?v=7SXDMaFWPhE Rozumiem że na początku słychać napinacz łańcucha i sam łańcuch, które będę musiał wymienić, później słychać inne cykanie które jest denerwujące. Ile może kosztować wymiana łańcucha i napinacza w polsce? Ewentualne czyszczenie silnika w środku oraz (jeżeli się da) usunięcie dziwnego cykania? Za 2 tygodnie czeka mnie trasa 2,200 km do Polski więc chciał bym wiedzieć czy na moim miejscu jechali byście w taką trasę w tym stanie?
davidlive Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 cykaja Ci popychacze zaworowe, a ten brud to norma, Albo wlej środek czyszczący albo wlej olej z diesla. A ten 5w30 to troche słaby olej dla tego silnika, zalecany jest 5w40
jacek70 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Ten brud to nie jest normą . Ja mam czysto , bez takich przepaleń. Zalecam wymianę na Liqui Molly Synthoil High Tech 5w40 bo taki ma być ale wcześniej zrób płukankę.
Wielki Dao Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2015 Czy będę musiał kupić nowy filtr oleju jeżeli bedę wymieniał olej? Cały czas był lany 5w30, wcześniej ktoś lał castrol, zmieniłem na ten myśląc że będzie lepszy, czemu akurat 5w40? Wymienił bym olej na miejscu w Anglii ale tutaj trzeba za takie rzeczy zapłacić fortunę, myślicie że będzie ok jeżeli pojadę na tym do Polski i zrobię to w Polsce? W najbliższym czasie chce doprowadzić silnik do idealnego stanu. Jaki środek polecacie do zrobienia płukanki? Jakaś konkretna firma? Popychacze też do wymiany?
jacek70 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Ja na castrolu miałem podobnie. Po zmianie na LM jest czysto a silnik pracuje ciszej. Płukankę zastosuj też firmy LM. Popychaczy raczej nie trzeba zmieniać.
Unf Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Plukanka tego syfu nie wymyje. Trzeba zdjac pokrywe, wyjac walki, zdjac tez miske i wszystko dokladnie "wyskrobac" i wymyc. Polecam lekture: http://ambytes.com/ambox/autorepair/audi_sludge/ http://www.tegger.com/hondafaq/sludge/cleaning_sludge.html
tomeks80 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Shell rozpuścił syf po castrolu i tak to wygląda shell ma właściwości czyszczące sam używam shell 5w40 i jest w silniku czyściutko a silnik pracuja tak https://youtu.be/niegsccOdPE Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
Wielki Dao Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 (edytowane) Czemu akurat 5w40 a nie 5w30? Z tym czyszczeniem silnika będzie widać dużo problemów ;p jako iż nie znam nikogo w moim mieście w Polsce kto mógł by takie coś szybko zrobić x.x A samemu nie chce ryzykować, spróbuję z płukanką może coś się wyczyści. Ja swojego silnika nie słyszę dokładnie a to wszystko przez wydech 2.5 bez środkowego tłumika. https://www.youtube.com/watch?v=WpHBQLvLLj8 Edytowane 6 Grudnia 2015 przez Wielki Dao
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się