lukasz51237 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Nie wygląda ta świeca jakby tam się płyn chłodzący dostawał? Biały dym to przeważnie płyn chłodzący.
mateusz16 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2015 Ktoś wie w jaki sposób to sprawdzić?
piotrsob1 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Jak sprawdzić to ciśnienie w skrzyni korbowej? Kiedyś z ciekawości mierzyłem , wynik był taki : Co do ogrzewania to masz kimatronik i jak podciągniesz temperaturę o kilka stopni, to zaczyna grzać na maxa i w miarę jak temperatura zbliża się do ustawionej , intensywność ogrzewania z automatu się zmniejsza
mateusz16 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2015 Zmierzę to ciśnienie. Myślę żeby z rana wykręcić świece i przyłożyć do otworów jakiś biały materiał i zakręcić rozrusznikiem, wtedy powinien wypluć albo olej, płyn chłodniczy lub paliwo. Jeśli paliwo to możliwe że oringi na pompkach, jeśli olej to uszczelniacze zaworów a jeśli płyn chłodniczy to uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica. Co o tym myślicie?
piotrsob1 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Myślę że jak zmierzysz ciśnienie w skrzyni korbowej silnika to będziesz już wszystko wiedział
lukaszooo Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 A jaki jest cel tego testu ????sprawdzasz odme czy co ???
piotrsob1 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Łukasz, dla prawidłowej pracy uszczelnień turbawki ciśnienie po stronie zimnej i gorącej musi być równe lub większe od ciśnienia w części olejowej turbiny Jeżeli coś powoduje, że te warunki nie są zachowane , to mamy problem z dymieniem, szczególnie na biegu jałowym i zaraz po zwiększeniu obciążenia po pracy na biegu jałowym, kiedy to co przez uszczelnienia się przedostało jest intensywnie spalane przez silnik i w części gorącej turbiny (powodując też późniejsze problemy z działaniem zmiennej geometrii , blokowanej przez nagar olejowy ). Oprócz awarii odmy bardzo często sami użytkownicy powodują powstanie tego problemu, np wyłączanie odpływu odmy z części ssącej układu dolotowego , albo wywalenie katalizatora/ DPF-a powoduje zachwianie tej zależności i w uturbionych silnikach problem gotowy Czasem do tego dochodzi jeszcze problem ze swobodnym spływem oleju z turbiny, co jeszcze pogarsza sytuację Edytowane 12 Grudnia 2015 przez piotrsob1
lukaszooo Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) To co robisz na tym filmie i to co piszesz to dla mnie cos nowego bo przez kilka lat pracy na sprzęcie i jako mechanik nigdy nie widziałem zeby ktos mierzył ciśnienie na bagnecie Nie żebym sie smiał ale za duzo wspołnego z tematem to nie ma. Edytowane 12 Grudnia 2015 przez lukaszooo
mateusz16 Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Opublikowano 19 Lutego 2016 Odświeżam Wymieniłem uszczelnienia na pompowtryskach i dalej to samo. Chyba następna wymiana jaka nastąpi to wymiana turbiny, ubywa oleju. Może ten dym przez kończąca się turbine....już mi brak pomysłów.
nik23 Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Czy to dymienie występuje przy pierwszym ruszaniu? I to taki jakby wielki obłok dymu? Chodzi mi o to ze ruszasz z miejsca wciskasz gaz a tam wielki siwy bąk. Tak to wygląda czy dymi w sposób ciągły? Jezeli tak to przez jaki okres czasu i do jakiej temperatury? Bo albo leje ci któryś pompowtrysk wtedy było by tak jak opisałem przy pierwszym ruszeniu wielki obłok dymu, Albo masz pierścienie bądz głowice do roboty bedzie dymiło w sposób ciągły az silnik nie złapie około 80 stopni Ewentualnie turbina dym cały casz niezaleznie jaka temp silnika nasilający sie przy ostrym zwiększaniu obrotów 1
mateusz16 Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Opublikowano 19 Lutego 2016 Gdy odpale to po około 15 sekundach z rur wydostaje się dym koloru białego a czasami dodchodzi on pod niebieski. Dymi przez jakieś 2 minuty na wolnych obrotach. Po około 2 minutach jak ręką odjął, koniec dymienia. Jeśli przygazuje po odpaleniu to robi się chmura dymu. Jeśli chodzi o temperature to przez ten czas sie nawet wskazówka nie podniesie. Jak mi się uda to w niedziele nagram filmik jak to wygląda.
nik23 Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Sa problemy z odpalaniem? Trzeba dłuzej krecic? Telepie buda po odpaleniu?
mateusz16 Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Opublikowano 19 Lutego 2016 Odpala niby normalnie ale ten dźwięk jest jakiś dziwny. Inny niż inne Awx lub Avf które słyszałem. Ciężko to określić. Trzeba by posłuchać.
mateusz16 Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Opublikowano 19 Lutego 2016 Latem takie kopcenie jest normalne??Dlaczego dwa inne audi które widze codziennie, jeden awx, drugi avf tak nie robią? Dlaczego B7 1.9TDI 116km też tak nie robi? Dlaczego od razu gdy kupiłem auto tak nie dymiło? Jestem przekonany że to nie jest normalny objaw i coś to powoduje.
hugo911 Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Miałem podobny problem jak tu kolega pisze, zaraz po odpaleniu kopcił delikatnie na biało szczególnie widoczne to było podczas ruszania i wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegu (1 na 2) wtedy wydobywał się taki biały bąk, widać było że jakby powstały z oleju albo płynu chłodzącego bo bo chmura nie chciała się szybko rozwiewać. Po chwili jazdy dymienie znikało jak ręką odjął. Nadmienię że płynu chłodzącego nie ubywało a oleju dolewałem ok 0.8 na 15kkm. Również zaczynałem od świec i oringów na PD ale bez skutecznie. Problem znacząco się powiększył po wymianie turbiny i wywaleniu kata oraz egr i to zaraz po pierwszym odpaleniu na nowej turbinie bo kopcił bardziej obficie aż do momentu jak silnik chwycił troszeczkę temperatury. Myślałem ze to sprawa nowej turbiny i reklamowałem ją. Dostałem nową ale kopcenie nie ustało. Niestety ale problem rozwiązał się dopiero po wymianie uszczelki i zrobieniu głowicy.
nik23 Opublikowano 20 Lutego 2016 Opublikowano 20 Lutego 2016 A pewnie z 1,5k zalezy co tam wiecej MoLiwe ze uszczelniacze zaworowe sa do wymiany i olej scieka po zaworach do cylindra i zanim go silnik wypali to dymi przez jakiś czas. Uszczelnienia da sie wymienić bez sciągania głowicy chociaz jest to praca bardzo mozolna i czasochlonna mechanik pewnie z 300 zl za coś takie każe albo i więcej ja za mniej niz 300 bym tego nie zrobil. Trzeba miec przyrząd do wciśnięcia sprężyny, zwalić walek wyjąć szklanke tylko niepomieszac szklanek lepiej po kolei robić 1
hugo911 Opublikowano 20 Lutego 2016 Opublikowano 20 Lutego 2016 Za zrobienie głowicy dałem 700 a łącznie z robotą koło 2k z uwagi że przy rozbieraniu wyszły jeszcze dodatkowe części.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się