Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z utrzymaniem temperatury


makavelli1

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, bin85 napisał:

U mnie jakoś nigdy z Mahle nie było problemu

przerabiałem temat i wiem co pisze

ludzie wkładają mahle/behr do b8 i nie ma poprawy i potem piszą bzdury ze b8 tak ma że nie osiąga 90 stopni

rozmowa z grupy a4 b8 FB

 

image.png

Edytowane przez wyzyk83
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, KoJ@K napisał:

Czekamy na relacje. 

jeśli masz kupować to dla świetego spokoju kup w aso.

w sobotę odbieram swój i pewnie w weekend wymienie. Dam znać o efektach;)

 

m.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to że firma Behr tylko sprawne termostaty pakuje w kartoniki VW a całą resztę uszkodzonych sprzedają pod swoim brandem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bin85 napisał:

Czyli wychodzi na to że firma Behr tylko sprawne termostaty pakuje w kartoniki VW a całą resztę uszkodzonych sprzedają pod swoim brandem.

nie wiem ;) ja nigdy nie wybierałem się do aso po zakup termostatu ;) zweyfikuje ten za aso w weekend;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wymieniłem u siebie łącznie 5 termostatów jeden po drugim, w przeciągu 3 miesięcy, padały po tygodniu. To Behra, to Wahler, to jakiś z MaxGear, to zaś jakiś fiatowski, to z citroena, dopiero za szóstym razem jak kupiłem z allegro termostat  audi VW to śmiga już rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie:)

U mnie problem rozwiązany i żaden termostat główny z ASO nie pomógł.

 

Ale reasumując w aucie wymienione:

Termostat MAHLE ze ZWYKŁEGO sklepu:)

Mały termostat na ścianie grodziowej na wężach

https://allegro.pl/oferta/nowy-oryg-termostat-vw-audi-seat-skoda-1k0121113a-7743165148

Oraz zawór zwrotny numer 1J0122351

 

Według ASO- weryfikacja po VIN dwie ostatnie części NIE występują w moim samochodzie a daję sobie odciąć moją złamaną rękę, że są w każdej konfiguracji 

 

Auto po paru km grzeje się 90 i trzyma temperature.

 

2.0 TDI, 120 koni, skrzynia manualna

2009 rok produkcji.

 

Jeśli macie ten problem sugeruje zakup w ASO tylko małego termostat i zaworu zwrotnego.

Pzdr,

M.

 

 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2019 o 00:55, KoJ@K napisał:

To jak mowicie, kupować meyle z zamiennika czy tylko z aso ?

u mnie dziala i po maaska mam

 

. "główny" termostat w obudowie - mahle,  kupiony w ZWYŁYM(!) sklepie 

2. regulator płynu chłodzącego / termostat o numerze 1K0121113A - tylko ASO

3. zawór zwrotny 1J0122351 - tylko ASO

 

trzyma 90, po paru km , obroty jakies 1500

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2015 o 11:33, makavelli1 napisał:

Witam klubowicze....od pewnego czau zauwazylem,ze autko co prawda osiaga swoja temperature ale bardzo czesto pozniej opada ona o kilka mm w dol.Oczywiscie po jakims czasie moze wrocic ale czesto sie powtarza ten problem.Czym jest owa dolegliwosc spowodowana?Rozumem,ze w korkach moze wzrosnac ale czasem w czasie jazdy na drodze expresowej np. opada.Czy to wina termostatu?

kolego miałem to samo i wymiana 2 termostatu pomogła  teraz sztywno 90 stopni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc grupowicze..... Długo zastanawiałem się czy wymienić części o których mowa w poście. 

Właśnie jestem po wymianie dwóch części (patrz zdjęcie) i cóż.  Nic to nie dało :kwasny:

 

Edit:

wróciłem bo nie mogłem sobie darować tego tematu. A więc doszedłem do wniosku,że wymienię jeszcze główny termostat MAHLE BEHR 03L121111AD i teraz dopiero jestem mega zadowolony :banan:

Pierniczenia co nie miara :chytry: Ale efekt końcowy jest za dowalający. Na zewnątrz 0 stopni, bardzo spokojna jazda po mieście.Max 1500 obrotów i po 7 km mym oczom ukazała 90 stopniowa temperatura. Światła,McDonald wskazówka twardo stoi w miejscu.:banan:  A więc obalam mit że ten typ tak ma :naughty:

20210106_101040.jpg

20210109_191930.jpg

Edytowane przez kamilch-1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomaga wymiana drugiego termostatu tego przy chłodnicy egr (a4b8 3,0tdi) numer termostatu (059121113N - nowy rodzaj bo wcześniejsze były wadliwe numer kończył się na K) koszt w ASO 160zł. U mnie auto praktycznie cały czas miało 50-60*C, po wymianie przejadę 4km i już ma 90*C i nie ma znaczenia czy jest -1 czy -10*C.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem u siebie na termostat główny na mahle/behr do temp - 10 trzyma 90 stopni 2.0 tdi CAHA, przy - 15 ciezko po miescie osiagnac 90 ale złapie lecz na postoju temp potrafi spadac do 60 stopni. Przy ujemnych temp do - 10 trzyma 90, panowie jak jest u was przy wiekszych mrozach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem wczoraj na Mahle/Behr główny i dodatkowy termostat i nic się nie zmieniło - dalej trzeba przejechać min. 20 km albo 30 km żeby rozgrzał się do 90 stopni i temperatura spada jeśli puścić gaz czy jazda w mieście czy na obrotach jałowych. Czyli Mahle to nie jest to samo co Asowski termostat tylko zatarte loga? Jeśli chodzi o zawór to podobno nie warto wymieniać bo tam nie ma co się zepsuć. Głupi już jestem z tego - parę postów powyżej gościu pisze, że u niego też polift CGLC 2014r. i wymienił tylko główny termostat na ASO a wcześniej wymieniał na Mahle i też nie działało  a teraz mu szybko nagrzewa( po 5-6km) i sztywno trzyma potem 90 stopni.

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam takie zjawisko ze auto przy prędkościach autostradowych utrzymuje 90'C natomiast gdy jade ze stałą prędkością powiedzmy 80km/h to spada na pierwszą kreskę przed 90'C i tak się utrzymuje. Wystarczy że dam troche po garach i lapie 90stopni ale wystarczy znowu stala prędkość i lekko spada. 

Na postoju wydaje mi się ze rośnie powoli do 90'C.

Silnik 2.0tdi 143KM. 

Czy w takim wypadku winnyn moze byc termostat główny czy może ten mały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2021 o 20:48, emswisnia napisał:

Witam

Ja mam takie zjawisko ze auto przy prędkościach autostradowych utrzymuje 90'C natomiast gdy jade ze stałą prędkością powiedzmy 80km/h to spada na pierwszą kreskę przed 90'C i tak się utrzymuje. Wystarczy że dam troche po garach i lapie 90stopni ale wystarczy znowu stala prędkość i lekko spada. 

Na postoju wydaje mi się ze rośnie powoli do 90'C.

Silnik 2.0tdi 143KM. 

Czy w takim wypadku winnyn moze byc termostat główny czy może ten mały?

A kiedy wymieniałeś w nim jakikolwiek termostat? To już będziesz znał odpowiedź ty. Objawy wskazują na ten malutki co wygląda jak rurka ,, ten drugi''. Natomiast jeśli nie wymieniałeś żadnego to polecam wymienić dwa i mieć z głowy i tylko oryginał nie szukaj przy tym oszczędności. Jeśli będziesz robić to sam i chcesz przy oszczędzić trochę to polecam zacząć od małego wtedy. Wymień na oryginał i uzupełnij płyn i będziesz widział efekt. Ja miałem takie objawy że musiałem grubo gonić aby temperatura była ok a jak zwalniałem to spadało. Byłem wtedy po wymianie paska i rolek pompy wody. Przed wymiana nie miałem objawów trzymał igła 90 lecz po wymianie zaczęły mi się cyrki więc wymieniłem główny jak się okazało cyrki były dalej więc postanowiłem wymienić ten drugi mały co jest przy chłodniczce egr i wtedy to mi pomogło. Do tej pory igła. A jak się okazało po wyjęciu stary się rozpadł jakim cudem to nie wiem. Więc masz do wyboru 

1.Wymienić,, mały termostat drugi'' zalać płyn odpowietrzyć układ i zobaczyć czy pomogło 

2.Wymienić oba na raz. I nie spuszczać ponownie płynu jak opcja 1 nie pomoże. 

Też nie wiem kiedy wymieniałeś jakikolwiek. 

Ps. Przy mrozach nawet - 15 jak było to gdy tylko złapał 90 to trzymał jak igła 

Daj znać 

Edytowane przez z1_white
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto sprowadzone także zapewne nie odpowiem kiedy był termostat wymieniany. W książce serwisowej wpisu nie znalazłem.

Też właśnie myślałem nad wymianą tego małego.

Niestety nie wiem jaki jest numer części tego małego termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, emswisnia napisał:

Auto sprowadzone także zapewne nie odpowiem kiedy był termostat wymieniany. W książce serwisowej wpisu nie znalazłem.

Też właśnie myślałem nad wymianą tego małego.

Niestety nie wiem jaki jest numer części tego małego termostatu.

PS

Wymieniałeś ten 1K0121113A czy tzw zawór zwrotny 1J0122351

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, emswisnia napisał:

Auto sprowadzone także zapewne nie odpowiem kiedy był termostat wymieniany. W książce serwisowej wpisu nie znalazłem.

Też właśnie myślałem nad wymianą tego małego.

Niestety nie wiem jaki jest numer części tego małego termostatu.

W takim razie wymień oba. Po co ci numer części zamów z serwisu i nie kąbinuj z zamiennikami dobrze ci radzę. Na priv wyślę Ci numer do serwisu Audi bezpośrednio do doradcy. Prowadzą Sprzedaż internetowa jaki serwis i momentami mają lepsze ceny. I tak jak mówię nie szukaj oszczędności na termostacie. Pamiętaj o oringu do małego termostatu oni na schemacie będą mieli chyba. Nie pamiętam już czy jest w zestawie czy osobno ale od razu to też weź jak jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przedstawia sie dokładnie sytuacja tak. Auto się nagrzewa do kreski pionowej na srodku. Po podłączeniu pod vcds pokazuje 83'C. Po czasie gdy otrzyma pion i jadę spokojnie wskazowka opada lekko za srodek ukazując na komputerze 79'C. Po jakim czasie znowu rośnie do pionu i przy spokojnej opada ;)

Nie występuje tak dtastyczny spadek jak w temacie ze nawet do 70'C.

Dzisiaj akurat podczas drogi po podłączeniu vagdpf okazało się że za 1% będzie się wypalał dpf. Zweryfikowalem czy dojdzie do tego i bez problemu filtr się wypalił podczas spokojnej drogi.

Szkoda ze nie ma sposobu aby zweryfikować który to termostat nawala czy główny czy ten mały a może oby dwa. 

Screenshot_20210410-120439_VAG DPF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2021 o 19:11, emswisnia napisał:

U mnie przedstawia sie dokładnie sytuacja tak. Auto się nagrzewa do kreski pionowej na srodku. Po podłączeniu pod vcds pokazuje 83'C. Po czasie gdy otrzyma pion i jadę spokojnie wskazowka opada lekko za srodek ukazując na komputerze 79'C. Po jakim czasie znowu rośnie do pionu i przy spokojnej opada ;)

Nie występuje tak dtastyczny spadek jak w temacie ze nawet do 70'C.

Dzisiaj akurat podczas drogi po podłączeniu vagdpf okazało się że za 1% będzie się wypalał dpf. Zweryfikowalem czy dojdzie do tego i bez problemu filtr się wypalił podczas spokojnej drogi.

Szkoda ze nie ma sposobu aby zweryfikować który to termostat nawala czy główny czy ten mały a może oby dwa. 

Screenshot_20210410-120439_VAG DPF.jpg

powiedz mi kolego kupiłeś auto na dobicie czy dla siebie aby tym pojeździć? Bo kupując auto trzeba wiązać się z kosztami. nikt ci nie powie który to termostat. Bez rozbierania. Zainwestuj w termostat oryginalny. Zacznij od małego skoro już tak szczędzisz na to kasy. 

U mnie to jak coś się psuje to wymieniam od razu auto mam tak doinwestowane że nawet 1/10 nie odzyskam z tego ale mam w głowie to że jest zrobione i nie boje się jechać w trasę bez zastanowienia. I uwierz że szczędzenie na częściach kiedyś ci wyjdzie. Nie wszystko wymieniam na oryginał ale większość. Więc nie zastanawiaj się tylko wymień na oryginał. Ja miałem ten mały roztrzaskany wszystko wyleciało z niego. Podejrzewam że nikt tego nie robił nigdy. Wymień i daj znać. bo tak to stoisz w miejscu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...