Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknie paliwo z pompy wtryskowej 1.9 TDI z1


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Mam do was pytanie ponieważ mam wyciek z pompy wtryskowej dzisiaj wymieniłem uszczelki z pod nastawnika no ale niestety to nie pomogło :kwasny: zauważyłem że ten wyciek jest jakby z dołu pompy w okolicy jakiegoś czujnika jest podłączony do niego kabel Gadałem z mechanikiem to mówił że może byc to czujnik temperatury paliwa (ale nie jest pewien) i nie wiem sam czy może właśnie leci z tego czujnika może pod tym czujnikiem jest jakaś uszczelka

Nie wiem co z tym mam zrobic może ktoś z was miał taki przypadek i coś mi podpowie prosze o pomoc bo auta używam na co dzien do pracy

Opublikowano

Można wymienić sam oring pod czujnikiem ale najlepiej wymontować całą pompę i wyienić komplet uszczelek wtedy spokój na długie lata

Opublikowano

Jeżeli masz na myśli N108 to jest on z tyłu od dołu pompy, ale bardziej prawdopodobne, że cieknie z tłokorozdzielacza. Czujnik temperatury paliwa oczywiście jest pod deklem nastawnika, więc ten mechanik chyba nie wie co gada :grin:

Opublikowano

ILE KOSZTUJE TAKA PRZYJEMNOŚC ? OGÓLNIE TRZEBA BEDZIE TO ZROBIC


JEST Możliwe żę cieknie z pod tego czujnika ? czy trzeba wymontowac pompę i dac do zrobienia fachowcom ? bo samemu raczej się tego nie da zrobic

Opublikowano

uszczelnię pompy kosztuje u mnie 200zł sam raczej nie grzeb bo to dość precyzyjnie urządzenie na 99% leći z tłoczkorozdzielacza tam jest taki duży oring z czesem robi się twardy i zaczyna przepuszczać .

Opublikowano

U mnie kosztowało to 500 zł uszczelki i robota, kompleksowo cała pompa.

Opublikowano

u mnie też ciekło z tłokorozdzielacza i ponoć to często się zdarza bo niestety o-ringi lubią puszczać z wiekiem

Opublikowano

Kurde aż 500 zł? MASAKRA :facepalm:

Opublikowano

Może znajdziesz taniej ale generalnie jest dużo roboty, trzeba zdemontowac cały przód, rozrząd itp. żeby wyjąć pompe.

Opublikowano

pompę koledzy to ja sobie sam wyciągnę chodzi mi sama naprawa tej pompy

Opublikowano

Wymontuj wyślij do mnie 2 dnie robocze i masz zpowrotem więcej na Pw

Opublikowano

jak sam wyciągasz pompe to do 200 zł sie zmiescisz

Opublikowano

Uszczelnienie to 150 zł spokojnie sie zmiescisz

Opublikowano

no niestety u mnie za uszczelnienie życzą sobie aż 320 zł :kwasny:

Opublikowano (edytowane)

Uszczelkę z pod tłoko rozdzielacza można wymienić samemu. Niestety nie jest to łatwe ale da się to zrobić samemu. Robiłem to na podstawie filmiku. Wszystko poszło jak należy. Tylko nie ściągałem nastawnika, a tylko zdemontowałem sam dekiel aby swobodnie wykręcić zawór odcinający paliwo.

Tu filmik z którego korzystałem.https://www.youtube.com/watch?v=UWico_0RNJg

Edytowane przez tomcio3
Opublikowano

Operacja nie wygląda na trudną więc spróbuje to wykonac samemu :D


Bo 300 zł drogą nie chodzi :)

Opublikowano
Bo 300 zł drogą nie chodzi :)

Tak samo uważam :grin: Jak się da to trzeba próbować :wink:

Jeśli nie będziesz ściągał nastawnika to będzie Ci trudniej odkręcić zawór odcinający paliwo.

Ja wybrałem tą opcję bo nie chciałem potem znowu ustawić nastawnika na VAGu.

Do odkręcenia używałem dwóch sposobów zależności od tego jak był mocno dokręcony.

Małej żabki lub klucz podcięty 22

Opublikowano

Ok jak coś to tak zrobię bo ja też nie chce ruszac nastawnika :) Ogólnie mam w planie zabarac się za to po Świętach

mam nadzieje że się uda :banan:


A powiedz Nowy oring smarowałeś olejem czy coś dla lepszego poślizgu ? czy sam bez niczego wszedł i uszczelnił

Opublikowano

Należy go przesmarować olejem, bo na sucho to najczęściej się podwija i tym sposobem najłatwiej o jego uszkodzenie.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Ok jak coś to tak zrobię bo ja też nie chce ruszac nastawnika :) Ogólnie mam w planie zabarac się za to po Świętach

mam nadzieje że się uda :banan:

A powiedz Nowy oring smarowałeś olejem czy coś dla lepszego poślizgu ? czy sam bez niczego wszedł i uszczelnił

Ok jak coś to tak zrobię bo ja też nie chce ruszac nastawnika :) Ogólnie mam w planie zabarac się za to po Świętach

mam nadzieje że się uda :banan:

A powiedz Nowy oring smarowałeś olejem czy coś dla lepszego poślizgu ? czy sam bez niczego wszedł i uszczelnił

Ja owijałem głowice rozdzielacza taśmą izolacyjną aby uniknąć mikro zarysowań :wink:

Nie odkręcając nastawnika będzie Ci ciężej odkręcić zawór.

Ja używałem do tego przerobionego klucza lub żabki.

Na klucz nakładałem czasem przedłużkę jeśli była zbyt mocno dokręcona.

Tu masz link przerobionego klucza.

http://zapodaj.net/1a2eea18a50ac.jpg.html

Życzę powodzenia :thumbup1:

Edytowane przez tomcio3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...