Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko pali po wymianie filtra paliwa. 1.9 tdi BKE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, Pacjent Audi A4 B6 1.9tdi BKE
Problem pojawił się po wymianie filtra paliwa na knechta taki sam siedział wcześniej (przy tym wymieniłem filtr oleju i olej)
Po wymianie jak postoi około 8 godzin jak z pracy wracam problem już się pojawia. Auto czasem zakręci 3-4 razy czasem więcej czasem mniej nie ma zasady. I odpala obroty unormowane i potem lata, poparkocze sobie zgasze i na nowo odpale i już od strzała zaskoczy. Sytuacja taka ma miejsce przy tych temp. od około -1 do +8. Takie jak teraz są.
Przy wymianie filtra paliwa nie zalałem go ropą bo nie miałem wdanej chwili i trochę go kręciłem zanim zaskoczył.
Przy takim kręceniu porannym przed pracą po jakimś tygodniu użytkowania wyskoczył mi błąd zczytałem go.

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Monday, 07 December 2015, 10:15:27.

Control Module Part Number: 03G 906 016 CJ

Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 6413

Software Coding: 0000071

Work Shop Code: WSC 06435

VCID: 6DAD4AB73489

1 Fault Found:

17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault

P0673 - 000 - -

Po tym wymieniłem 4 świece na BERU. Błąd samoczynnie zniknął. Poprawy w paleniu nie ma ;/ Wyczytałem, że świece przy temp kolo 5 stopni nie maja nic do gadania i auto powinno zarechotać od strzału. Dodatkowo wcześniej przed świecami wymieniłem aku na nowy bo tamten już ciężko kręcił jak temp. spadała.

myślałem, że może trefne jakieś uszczelki na ten zaworek do filtra (niebieska i czarna) wymieniłem na nowe ale zero poprawy.
Czego szukać ? co sprawdzić ? Jakie logi zrobić?? Już bym jakieś zrobił ale coś nieche mi się laptop z kablem komunikować ;/

Edytowane przez Bilder
Opublikowano

Na plastikowym zaworku podgrzewacza paliwa wymieniłeś dwa o-ringi jak wymieniałeś filtr paliwa ?

Zaw_r_podgrz_paliwa.jpg

Opublikowano (edytowane)

Pisałem ze wymieniłem (może nie dokładnie;)) i w takiej kolejnosci jak na zdjęciu. Wymieniałem filtr w tamtym roku i nie miałem takich problemów tylko w tedy zalałem filtr ropą. A tutaj nie wiem czego się czepić ;/

zrobiłem logi ZIMNE

temperatura z instruments blok 003 temp 6.0

Temp z engine 007 od lewej 5.4, puste okno 7.2,5.4

001

http://vaglog.pl/log_243295.html

003

http://vaglog.pl/log_243292.html

013

http://vaglog.pl/log_243291.html

018

http://vaglog.pl/log_243293.html

023

http://vaglog.pl/log_243294.html

Na rozgrzanym temp na cyferblacie 90 stało ;)
001

http://vaglog.pl/log_243302.html

003

http://vaglog.pl/log_243300.html

004

http://vaglog.pl/log_243299.html

013

http://vaglog.pl/log_243297.html

018

http://vaglog.pl/log_243298.html

023

http://vaglog.pl/log_243301.html

z instruments 007

http://vaglog.pl/log_243296.html

Może teraz coś podpowiecie ?

P.S. widzę że w jednej grupie na 4 cyl znacząco odstają wartości jak mieniałem świece to 3 pierwsze były suche , a czwarta świeca była mokra...

- na rozgrzanym w grupie 018 tam gdzie wskakuje do 128 to przegazówke zrobiłem do 3 tys, tak samo w 023 wartości co się zmieniły to przygazówka do 3 tys.

Co do oleju to do wymiany do wymiany jakieś 200ml dolewałem czyli tyle co nic. wymieniam co 15tys km.
Ten błąd dalej był w błędach

17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault

P0673 - 000 - -
Ale check na desce nie wyskakiwał... wiec sam juz nie wiem. co jest nie tak,

Jakieś pomysły co sprawdzić?

Temat do zamknięcia. Problem rozwiązany.
Zmieniałem gumki na podgrzewaczu na nowe i to dwa razy ale to nie pomogło. Kolega z motoryzacyjnego podpowiedział aby wymienić cały ten podgrzewacz. I tak zrobiłem nowy nie wchodził tak głęboko ale za to ciasno i nie było luzu między zawleczką a filtrem. Bo budowa jego jest troszeczkę inna na wpływie i odpływie paliwa jest wyższa. W każdym razie problem w końcu zażegnany ;)


Witam temat dalej na topie. Poniewaz problem zazegnany na dwa uruchomienia silnika. W przeciagu tego czasu wymienilem 3 razy gumki na tym podgrzewaczu nic to nie dalo. Zakupilem filtr paliwa o oznaczeniu pp839/3 ten bez podgrzewacza a z samymi rurkami wymienilemt. Niestety dalej to samo trzeba troche pokrecic przed pierwszym uruchomieniem po dluzszym postoju. Panowie co sprawdzac. W dalszej kolejnosci. ? Edytowane przez Bilder
Opublikowano

Kąt synchronizacji popraw

Opublikowano

Ale po co zaczepiac kat skoro przed wymiana filtra wszystko bylo dobrze. Samo moglo sie przestawic ? Ile mam a na ile przestawic ? Poszperam to znajde jak to sie robi.

Opublikowano

Synchronizacje Przestaw w poblize -1. Pompke w baku słychać? Masz bipy na - co moze wskazywać na problem z zaopatrzaniem w paliwo pasowało by dokonać pomiaru ciśnienia paliwa na vacum, obejrzyj tez czy vacum nie cieknie.

Na 4 pompce korekcja pod+1 wiec zapewne uszczelnienia pd do wymiany.

Opublikowano

Blad zwiazany z swieca zarowa na 3 cyl lub jej obwodem.

Dwie mozliwosci albo vacum pompa albo uszczelnienia pd. Obadaj jak wyglada vacum i jakiej jest firmy, z tego co pamietam powinien byc bosh.

Jesli zdecydujesz sie na wymiane uszczelnien oddal bym 4 pompke do sprawdzenia tak zeby juz nigdy wiecej sie do tego nie dotykac.

Opublikowano

1. Synchronizacja - temat z b5 ale to chyba analogicznie jak w tym temacie. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/47585-b5-ajm-ustawianie-kata-synchronizacji-w-pd-fotostory/
2. ciśnienie paliwa na vacum pompie oraz czy nie cieknie

To te rzeczy sprawdzę jutro i poinformuję o wynikach. Bo i tak pompek nie zrobię sam (wyciągnąć i złożyć bym dał rade, ale tam ustawiać je trzeba odpowiednio...)


Dobra wszystko posprawdzałem
1. Synchronizacja. Ustawiło mi się na -1.5 za pierwszym razem. Potem trafiłem na 0.0 i tak już to zostawiłem. Auto znacznie lepiej rusza nie jest tak zmulony z dołu i wydaje mi się, że przy odpaleniu mniej rzuca silnikiem - takie pierwsze odczucia mam.
2. Czy vacum nie cieknie to ciężko ocenić tyle rurek nawalone pod i powiem szczerze, że mam między silnikiem i vacu zamulone ciemne, czysto to tam nie jest na pewno. Samo vacum czyli osłona 1 od grodzi sucha.
Cisnienia. Paliwo przy odpaleniu staje na 4 przy 2tys obrotów łapie 8 potem przy 3tys około 9, powyżej 3tys - 10 i więcej nie nabije.

https://picasaweb.google.com/102398836441974185843/Audi?authkey=Gv1sRgCLX12Z658cfI9gE#6261863915965353346

Podciśnienie też sprawdziłem poniżej dodam filmik. Wpiąłem się w przewód po drodze do n75 - i nabiło ciśnienia potem hamulcem pompowałem i na koniec zgasiłem i ciśnienie nie uciekło.
Między n75 a gruszką turbo około 0.66 https://picasaweb.google.com/102398836441974185843/Audi?authkey=Gv1sRgCLX12Z658cfI9gE#6261864273647692578

https://picasaweb.google.com/102398836441974185843/Audi?authkey=Gv1sRgCLX12Z658cfI9gE#6261864807717007794

Model Vacum 038145209c


No i to chyba na tyle.

Opublikowano

Wyglada to ok wiec obstawiam uszczelnienia pd.

Opublikowano

Zapomniałem sprawdzić jeszcze ciśnienie na jałowym zatykając powrót paliwa do baku. Znalazłem, że wtedy ciśnienie ma wskoczyć do 8 barów. Jak nie wskoczy to że uszczelniacze pompek do wymiany.


Dobra sprawdzilem i to. Jak zaciskam przewod paliwowy od powrotu przed filtrem paliwa cisnienie wskakuje na 7 barow.... Wiec raczej uszczelnienia odpadaja ? Co dalej....
Opublikowano (edytowane)

mam podobne korekcje pompek po wymianie oringów ,auto pali od strzała ,nie ważne czy zimne czy ciepłe ,wcześniej jedna pompka miała +2,99 i też palił dobrze ,w grupie 018 co jakiś czas u ciebie wskakuje 128 gdzie powinno być zero ,może na początek podoginaj piny w wiązce pompek

Edytowane przez greg2505
Opublikowano (edytowane)

Tam gdzie 128 wyskoczyło to przy gazówkę robiłem, w każdym razie nie mam pojęcia po co. Te 128 samo z siebie nie wyskakiwało.
Dodam, że dziś też szukałem błędów na silniku, i nic żadnych nie ma tego na 3 cyl czy tam innych. A ostatnio co wyskoczył to wtedy jak logi robiłem.

rzucił mi się w oczy czujnik paliwa, ale nie pamiętam czy w zeszłym roku przy wymianie filtrów i oleju też tak wyglądał|
https://picasaweb.google.com/102398836441974185843/14Marca2016#6261904579088808274
w każdym razie wyczyściłem czujnik i będę obserwował czy będzie robił się mokry. U was ten czujnik podobnie wygląda? tzn tez taki oblepiony?


Nowe logi porobiłem
003
http://vaglog.pl/log_254416.html

004

http://vaglog.pl/log_254417.html

015

http://vaglog.pl/log_254418.html

018

http://vaglog.pl/log_254419.html

013

http://vaglog.pl/log_254420.html

023

http://vaglog.pl/log_254421.html

001

http://vaglog.pl/log_254422.html

Witam chyba wrócę z utawieniem konta coś na -1, spalanie mam 0.8 i skacze do 1. w grupie 015 ...
Co do palenia dzisiaj chciałem go odpalić jak stał nosem w górę to nie odpalił od razu tylko musiałem go kręcić. Jak pod pracą go zostawiłem nosem w dół to odpalił od strzała... W każdym razie ze względu na tą pompkę 4 pompkę podjadę do mechaniora niech zerknie

Edytowane przez Bilder
Opublikowano

Czujnik powinien być suchy jak pieprz. Znalazłeś problem. Cofa ci się paliwo lub zapowietrza układ paliwowy. Zaworek na filtrze zakładaj tylko i wyłącznie z Boscha.

Opublikowano

Nie posiadam zaworka na filtrze paliwa. Wyrzuciłem go i założyłem filtr 839/3 o taki gdzie są tylko 4 rurki. http://efiltry.pl/pl/pp-839-3-filtron-filtr-paliwa.html

A co do czujnika to mówiłem o tym http://auto-truck3.pl/img/p/6956-8756-thickbox.jpgjak dobrze pamiętam to on na powrocie jest.
Czujnik mam dobry bo temperaturę dobrą mierzy więc zostaje wymiana korpusu chyba, że tam w środku jakieś uszczelnienia są które można dokupić i wymienić, muszę obadać temat.

Opublikowano

Jezeli ci odpala gdy bak wyzej niz silnik a gdy odwrotnie to sa problemy to uszczelnienia na pompkach wymieniaj.

Opublikowano

Wymiana oringu na czujniku paliwa nic nie dało. nik23 Zaobserwowałem przez dwa dni jak postoi bak wyżej a silnik niżej - odpala od strzała. Jestem umówiony dopiero na środę na wymianę i dodatkowo rzucę wszystkie wtryski do sprawdzenia. Gdzieś na koniec następnego tygodnia poinformuje co i jak ;)


Witam, Trochę to trwało z uwagi na fakt, że auto potrzebne. Dziś jestem po wymianie uszczelnień i zobaczę co będzie się działo. Wtrysków nie sprawdzałem z uwagi na brak czasu.

Na szybko porobiłem logi po wymianie.

003
http://vaglog.pl/log_257301.html

004

http://vaglog.pl/log_257302.html

015

http://vaglog.pl/log_257298.html

013

http://vaglog.pl/log_257299.html

023 i 018

http://vaglog.pl/log_257297.html

001

http://vaglog.pl/log_257300.html

Wczoraj przed wymianą logowałem tylko 013 i na 4 wtrysku wartości dochodziły na 2.03mg. Już widzę, że jest poprawa w grupie 013 oraz 023 wartości pospadały dużo. Zobaczymy jak będzie z odpalaniem. Jakieś uwagi macie ?? Pozdro ;)


Edit: Zauważyłem, że przepływka przeładowywała na logach, w każdym razie odpiąłem i podpiąłem wtyczkę przy przepływce i wszystko wróciło do normy, ale już nie logowałem jej ponownie. W każdym razie zadaną wartość trzyma.

Opublikowano (edytowane)

Witam,
Dwa razy miałem sytuację, że nie mogłem zapalić auta, objawy takie same jak wcześniej.

Zaznaczam że - auto stało nie palone przez 3 dni i dopiero to się stało, jak użytkuje samochód codziennie to nic się nie dzieje nawet jak zostawię go nosem w górę.)
vacum pompa sucha
Zrobiłem logów trochę rzućcie okiem czy coś widać,


Filmik z odpalania + logi z porannego rozruchu
http://vaglogi.pl/log-013_018_023_3Y7HS.html

https://photos.app.goo.gl/Ws9rbrcD3u6k82gq2

Do tego logi na ciepłym. statyczne
http://vaglogi.pl/log-013_018_023_ZxbXu1.html


Do tego wrzucam logi które robiłem 03.2017r przed programem u Galeto :D
http://vaglogi.pl/log-013_018_023_4K8L2.html

 


Niestety logów z przed wymiany uszczelnień nie mam bo wszystko miałem na vaglogu
Czy jeszcze jakieś inne logi porobić.
Pozdrawiam ;)

Edytowane przez Bilder

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...