Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niespotykane objawy ciśnienia w ukł. chłodzenia co to za przyczyna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

mam w posiadaniu audi a4 b7 1.9 TDI silnik bke z 2004roku.

Piszę ten temat z takiego powodu że nic na ten temat i mój problem nie znalazłem w necie.

Więc przechodząc do sedna sprawy mój problem z audi wygląda tak:

w ukł.chłodzenia mam duże ciśnienie węże są twarde.

Nie raz jest taka sytuacja że gdy podchodzę do auta i go odpalam wyskakuje mi kontrolka z brakiem płynu chłodzącego . Po odkręceniu korka płyn chłodniczy podnosi się na min. i ucieka to ciśnienie. Jest również problem z ogrzewaniem w środku leci letnie powietrze a gdy zwiękrze obroty do 2tyś, zaczyna lecieć gorące powietrze. Dodam że 3 razy był robiony test na co2 i za każdym razem nie pokazywał obecności w ukł. spalin.

Był wymieniony rozrząd wraz z nową pompą, termostat i korek od zbiorniczka.

Miałem pewną sytuację tydzień temu wracając z pomiaru nie miałem ogrzewania miałem zapowietrzony ukł. więc odkręciłem korek i upuściłem ciśnienie z ukł. Pomogło. po przejechaniu około 15km samochód stracił moc. Ale powodem spadku tej mocy była urwana rurka prowadząca od chłodnicy spalin do EGR. I tak zostało mi do domu około 60km i z tym spadkiem mocy dojechałem do domu . Kiedy wziełem się za odkrecenie tej rurki zauważyłem że w ukł. chłodzenia nie było ciśnienie węże były mieciutkie a zazwyczaj po 4km węże miałem już twarde . I STĄD MOJE PYTANIE CZY PRZEZ UKŁAD EGR UKŁAD RECYRKULACJI SPALIN MOŻE SIĘ PRZEDOSTAĆ JAKIEŚ CIŚNIENIE DO UKŁADU CHŁODZENIA ?????? PROSZĘ O POMOC BO ŻADEN MECHANIK NIE POTRAFI MI POMÓC A POWIEM ŻE NAJPRAWDOPODOBNIEJ USZCZELKA MOŻE ZOSTAĆ WYKLUCZONA

Opublikowano

Jak masz nieszczelność w chłodnicy spalin na połączeniu spaliny - płyn chłodzący, to spaliny mogą się przez nią przedostać do układu chłodzenia .

Żeby to sprawdzić i wyeliminować taką możliwość to odłącz węże układu chłodzenia od chłodnicy spalin i połącz je kawałkiem rurki ze sobą :decayed:

Jak w takiej konfiguracji pojeździsz i ciśnienie w ukł. chłodzenia nie będzie rosło, to masz przyczynę podaną na talerzu :P:)

Opublikowano

Hmm dla mnie zapowietrzony układ chłodzenia, jak odkrecileś korek i upuściłes powietrze nie powiedziane ze teraz układ jest na 100% odpowietrzony

Opublikowano

Ale w takim wypadku gdyby ci ladowało spaliny do płynu to i tak test na co2 w płynie wyszedł by pozytywny nieważne czy upg czy jak piszesz chłodnica spalin to dalej co2. Jaki ci test robili? Zepnij na krutko i kawałek prostej i pożądnie autu w piec daj i czy wywali płyn.

Opublikowano (edytowane)

Ale w takim wypadku gdyby ci ladowało spaliny do płynu to i tak test na co2 w płynie wyszedł by pozytywny nieważne czy upg czy jak piszesz chłodnica spalin to dalej co2. Jaki ci test robili? Zepnij na krutko i kawałek prostej i pożądnie autu w piec daj i czy wywali płyn

O to chodzi że nie wywala płynu . A jeśli chodzi o te przewody to spróbuje je zepiąć to kupy tylko czy po tym spięciu nic sie nie stanie ? W takim sensie że jak do silnika będą trafiać gorące spaliny ?

Hmm dla mnie zapowietrzony układ chłodzenia, jak odkrecileś korek i upuściłes powietrze nie powiedziane ze teraz układ jest na 100% odpowietrzony

Układ był odpowietrzany po takim odkręceniu korka

Ale w takim wypadku gdyby ci ladowało spaliny do płynu to i tak test na co2 w płynie wyszedł by pozytywny nieważne czy upg czy jak piszesz chłodnica spalin to dalej co2. Jaki ci test robili? Zepnij na krutko i kawałek prostej i pożądnie autu w piec daj i czy wywali płyn.

Test był robiony na odbarwienie cieczy wskaźnika i o to chodzi że nie wywala płynu

A czy wam się może jeszcze jakiś pomysł nasuwa co może pompować to ciśnienie do ukł. ? Bo oprócz robionych tych testów brak innych objawów UPG. Jedyny objaw ciśnienie w ukł. twarde węże i problem z ogrzewaniem po dodaniu gazu grzanie powraca

Edytowane przez Lukasz5kk
Opublikowano

Kolego skoro mówisz że odkrecileś korek i powietrze uszło,to odpowiedź mi kto i kiedy zalewał płyn nowy i jak odpowietrzył?

Po drugie dodałeś że na wolnych wieje zimnym a przy dodaniu gazu wieje ciepłym, to jestem pewien że układ jest zapowietrzony. Nie zawsze układ nam się ładnie odpowietrzy po zalaniu, dla przykładu taka sama sytuację miałem niedawno przy wymianie płynu w fordzie, trzebabyło przymać na obrotach i zaciskać wąż, aż wykońcu zachłysnął.

Opublikowano

Niepotrzebnie odkręcasz korek zbiorniczka płynu.

Ma być zakręcony, kontroluj poziom i wystarczy.

Układ sam się odpowietrzy.

Oczywiście aby tak było to plastikowy wirnik pompy wody musi się kręcić.

Możliwe ze wirnik pompy poluzował się na osi lub "utleniły się" łopatki i pompa nie ma odpowiedniej wydajności.

Opublikowano (edytowane)

Jakby wirnik pompy cieczy chłodzącej nie był trwale związany z ośką na której jest zamontowany , to głowica może się miejscowo przegrzewać aż do odparownia płynu chłodzącego i powodować "zapowietrzenie" układu chłodzenia , ale wtedy przy mocnym obciążeniu silnika powinien się on zagotować solidnie i wywalić płyn w cholerę :kox:

Prędzej przyczyną zapowietrzania się układu jest przedostawanie się do układu spalin, obojętnie czy przez chłodnicę spalin, dmuchniętą uszczelkę czy pękniętą głowicę .

W początkowej fazie nie musi to wcale powodować wyrzucania płynu przez odpowietrzenie zbiorniczka , ani dawać pozytywnego wyniku podczas sprawdzania na obecność CO2 :decayed:

Poza tym pierwsze słyszę że w AWX, AVF,BPW,BKE i BRB trzeba stosować jakieś specjalne z abiegi w celu odpowietrzenia układu chłodzenia , wystarczy powoli doprowadzić silnik do temperatury otwarcia termostatu , powoli dolewając chłodziwo potem przegazówka i odpowietrzone :)

W 2010 robiłem u siebie uszczelkę pod czapką, na początku objawy były takie jak u Ciebie, później zaczął wywalać płyn, szczególnie pod większym obciążeniem, jeździłem tak z 10 kkm zanim się przybrałem do roboty i poza tardymi wężami , ubywaniem po trochu płynu w sumie przy normalnej jeździe nic się nie działo.

A no i jeszcze po jakimś czasie takiej jazdy na ściankach zbiorniczka wyrównawczego zaczęła się pojawiać warstewka sadzy :P

Zanim się wziąłem, to odłączyłem chłodniczkę spalin i pojeździłem żeby się upewnić że to nie jej wina :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

ale czarek on założył nową pompę wody.Według mnie albo ten drugi korek co założyłeś też jest wadliwy bo ewidętnie układ jest zapowietrzony

Opublikowano

Wydaje mi się, że na wolnych obrotach ciśnienie spalin nie jest na tyle duże by "przebić się" do układu chłodzenia.

Ja bym zostawił silnik pracujący na wolnych obrotach na dłuższy czas, aż do otwarcia termostatu.

Oczywiście musi być pewność że mały obieg jest zalany

Kontrola poziomu płynu i temperatury przez cały czas.

Ile kolega płynu już zalał do układu?

Opublikowano

Żeby się przekonać czy i jak duże podciśnienie się robi w biorniczku wyrównawczych można odkręcić korek zbiorniczka i założyć rekawiczkę gumową co mają (pielęgniarki) i sprawdzić na wolnych czy się napełnia powietrzem jeżeli na wolnych czy na wysokich obrotach będzie wiadomo czy uszczelka pod głowica, czy chłodnica spalin. A żeby wykluczyć chłodnice spalin należy to ominąć jak koledzy pisali i wtedy będzie wiadomo dokładniej co robi podciśnienie w układzie i twarde węże. Jeżeli się mylę to niech koledzy mnie poprawią ;-)

Opublikowano

Wydaje mi się, że na wolnych obrotach ciśnienie spalin nie jest na tyle duże by "przebić się" do układu chłodzenia.

Ja bym zostawił silnik pracujący na wolnych obrotach na dłuższy czas, aż do otwarcia termostatu.

Oczywiście musi być pewność że mały obieg jest zalany

Kontrola poziomu płynu i temperatury przez cały czas.

Ile kolega płynu już zalał do układu?

nic nie dolewałem

Opublikowano

Koledze "CzarekJ" chodziło ile zalałeś płynu w Litr-ach do pustego układu na początku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...