Tyrath Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Czy ktoś może ostatecznie uciąć mity i potwierdzić jak to w końcu jest ze skrzynią 6 biegową DQS z 2.5tdi do afn? Czy pasuje praktycznie p&p jeżeli zostawiam seryjne sprzęgło, zamach i rozrusznik afn? A jeżeli chcę wrzucić sprzęgło 240mm z 2.5tdi to muszę przeszczepić sanki, zamach i rozrusznik? Oczytałem się masę tematów i zwyczajnie zgłupiałem. I jeszcze ostatnia rzecz, nie mogę znaleźć w których wersjach 2.5tdi występowały skrzynie o oznaczeniu DQS. Będę wdzięczny za rzeczowe odpowiedzi, bo kończy mi się sprzęgło i dwumas, wiec przy wymianie chcę przy okazji machnąć swapa skrzyni
kuba84 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Sanki w AFN musisz zmienić to po pierwsze.Jeżeli chcesz sprzęgło 240 to musisz mieć kompletne sprzęgło 240mm z AVF'a - dwumas + sprzęgło oprócz tego rozrusznik. Jeżeli ma zostać to co masz czyli 228mm to jest p&p DQS była w każdej A4 / A6 2.5
Hezen Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Jeżeli chcesz sprzęgło 240 to musisz mieć kompletne sprzęgło 240mm z AVF'a - dwumas + sprzęgło oprócz tego rozrusznik. Zapomniałeś jeszcze o dystansie (5-6mm o ile się nie myle) między silnik a skrzynie żeby 240mm się zmieściło. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Tyrath Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2015 Czyli najlepszą opcją jest zostawić seryjne sprzęgło z dwumasem prawda? Tylko teraz troche z innej beczki pytanie. Czy jeżeli zostawie seryjne sprzęgło i dłubnę trochę w silniku, powiedzmy na 400Nm, to czy seryjne sprzęgło po wzmocnieniu np. u Radzikowskiego przeniesie taki moment? Czy wrzucić może sprzęgło 240mm i ma to jeszcze jakieś dodatkowe atuty?
radimm Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Czyli najlepszą opcją jest zostawić seryjne sprzęgło z dwumasem prawda? Tylko teraz troche z innej beczki pytanie. Czy jeżeli zostawie seryjne sprzęgło i dłubnę trochę w silniku, powiedzmy na 400Nm, to czy seryjne sprzęgło po wzmocnieniu np. u Radzikowskiego przeniesie taki moment? Czy wrzucić może sprzęgło 240mm i ma to jeszcze jakieś dodatkowe atuty? 425Nm znosi seryjne sprzęgło z AWX + seria jeszcze z fabryki dwumasa AFN u mnie.
Tyrath Opublikowano 4 Lutego 2016 Autor Opublikowano 4 Lutego 2016 Panowie, ostatnia sprawa, która zaważy na decyzji kupna skrzyni 6 biegowej. Sporo ludzi twierdzi, że skrzynia dqs jest wolniejsza tzn. ze na niej osiągi samochodu znacznie się pogarszają. Z drugiej strony sporo ludzi twierdzi, że dqs jest ma takie same przełożenia jak skrzynia 5b afn z tym, że dołożona jest szóstka. Czy ktoś kto się zna, może się wypowiedzieć?
fanthomas18 Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 Napisz do Grześka (trepek) on miał DQS w 1Z
Hezen Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 (edytowane) Do 1Z czy do AFN, skrzynia DQS jest za długa. Motor będzie mocno męczony, chyba że bedzie minimum 150KM. DQS jest dłuższa od każdej 5b nawet od np. FHN (montowana w AWX, najdłuższa pod sprzęgło 228mm) DQS ma chyba nieco większe przełożenia 1-5 (musiałbym sprawdzić), 6 bieg jest typowym nadbiegiem na trasy. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Lutego 2016 przez Hezen
Tyrath Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Opublikowano 6 Lutego 2016 Do 1Z czy do AFN, skrzynia DQS jest za długa. Motor będzie mocno męczony, chyba że bedzie minimum 150KM. DQS jest dłuższa od każdej 5b nawet od np. FHN (montowana w AWX, najdłuższa pod sprzęgło 228mm) DQS ma chyba nieco większe przełożenia 1-5 (musiałbym sprawdzić), 6 bieg jest typowym nadbiegiem na trasy. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Zapytałem Al@na, bo wrzucal dqs do avg i powiedział, że mu się lepiej samochód zbiera na nowej skrzyni
Hezen Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 (edytowane) Avg to afn po zmianach "kosmetycznych", ale ta sama moc i moment. Nie wierze że po zmianie skrzyni na dłuższą przy tej samej mocy silnika, lepiej się będzie zbierać... praw fizyki nie da się oszukać :> Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Lutego 2016 przez Hezen
Tyrath Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Opublikowano 6 Lutego 2016 Avg to afn po zmianach "kosmetycznych", ale ta sama moc i moment. Nie wierze że po zmianie skrzyni na dłuższą przy tej samej mocy silnika, lepiej się będzie zbierać... praw fizyki nie da się oszukać :> Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Wiem bo sam mam avg Krążą plotki, że dqs jest niemal identyczna jak skrzynia z 1.9 5b z tym, że dołożony został 6 bieg
radimm Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 Sanki w AFN musisz zmienić to po pierwsze. Jeżeli chcesz sprzęgło 240 to musisz mieć kompletne sprzęgło 240mm z AVF'a - dwumas + sprzęgło oprócz tego rozrusznik. Jeżeli ma zostać to co masz czyli 228mm to jest p&p DQS była w każdej A4 / A6 2.5 A co z poduszkami i łapami skrzyni?
fanthomas18 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 Z tego co wyczytałem w temacie trepka to łapy i poduszki też do wymiany na takie z 2.5TDI Wie ktoś może ile wchodzi oleju do skrzyni DQS?
lapek85 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) zmieniałem skrzynie na DQS z tym, że moje TDI miało moc 178@375 ogólnie wrażenia z jazdy bajka, długie biegi, małe obroty np. 6b 3000obr/min i 170km/h przyśpieszenie? nie odczułem różnicy po przejściu z seryjnej skrzyni 5b co do przełożenia, jeśli zostawisz seryjne sprzęgło przekładka jest bardzo prosta. poza skrzynią potrzebujesz jeszcze wybieraka od 6b co do sanek, można to zrobić na 2 sposoby: 1 wymiana sanek na te ze skrzyni 6b lub z automatu + poduszki od skrzyni 6b 2. zostawić sanki od 5b , wsadzić skrzynię i dorobić flansze/mocowania pomiedzy sanki a poduszki, które raczej też przy tej motodzie montażu pasują od 5b dokładnie wszystkiego nie pamiętam, bo robiłem takie przekładki parę lat temu Edytowane 5 Marca 2016 przez lapek85
Tyrath Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 A pamiętasz może ile tego oleju lałeś do skrzyni?
maniekaudia4 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) przełożenia skrzyni info z audiklub.orgdla porównaniaPrzełożenia skrzyni SILNIK 1.9TDI: AHU AHH Skrzynia manualna Bieg 1 3.500 Bieg 2 1.842 Bieg 3 1.156 Bieg 4 0.838 Bieg 5 0.683 Wsteczny 3.444 Główne 3.889Przełożenia skrzyni SILNIK 1.9TDI: AFN AVG Skrzynia manualna Bieg: 1 3.500 Bieg: 2 1.944 Bieg: 3 1.226 Bieg: 4 0.838 Bieg: 5 0.683 Wsteczny: 3.444 Główne: 3.700Przełożenia skrzyni silnik 2.5TDI AKNSkrzynia manualna Bieg 1 3.500 Bieg 2 1.889 Bieg 3 1.231 Bieg 4 0.871 Bieg 5 0.667 Bieg 6 0.561 Wsteczny 3.455 Główne 3.875Przełożenia skrzyni silnik 1.9TDI AWXSkrzynia manualna 5G / manualna 6G Bieg 1 3.778 / 3.500 Bieg 2 2.176 / 1.889 Bieg 3 1.360 / 1.231 Bieg 4 0.903 / 0.933 Bieg 5 0.686 / 0.730 Bieg 6 --- / 0.600Wsteczny 3.444 / 3.455Główne 3.444 / 3.875 Edytowane 5 Marca 2016 przez maniekaudia4
Tyrath Opublikowano 6 Marca 2016 Autor Opublikowano 6 Marca 2016 A czy mógłbyś to przetłumaczyć na polski uproszczony?
fanthomas18 Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 A czy mógłbyś to przetłumaczyć na polski uproszczony? Po polsku: Jak zmieniać skrzynie to tylko na DQS
Tyrath Opublikowano 6 Marca 2016 Autor Opublikowano 6 Marca 2016 A czy mógłbyś to przetłumaczyć na polski uproszczony? Po polsku: Jak zmieniać skrzynie to tylko na DQS Haha, dzieki Właśnie przywiozłem skrzynię z całym kompletem, sprzęgło i dwumas awx też leży w garażu. Teraz jeszcze tylko łożysko oporowe. Kupować z awx, afn czy wszystko jedno? Czy jest coś ważnego co mogłem pominąć? Mam skrzynie, sanki, poduchy z łapami, wybierak i gałkę, sprzęgło i dwumas awx. Mogę zabierać sie do pracy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się