Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadki napięc alternator?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Problem dotyczy chyba alternatora bo mam spadki napięć przy włączaniu odbiorników regulator wymieniony punkty masowe sprawdzone czy alternator pada? diody w nim może siadają? Ładowanie jest prawidłowe o co chodzi?

Opublikowano

Zależy o jakich odbiornikach mowa. Jeśli za duży pobór to altek po prostu nie wydoli.

Opublikowano

Jest to altek 120A standard b5 w najbogatszej wersji, spadki przy włączaniu świateł, grzania tylnej szyby, klimy . Przy pewnych obrotach tez widać ze mrugnie światłami tez jakby przepięcie ale to raczej na zimnym silniku.

Opublikowano

Podepnij multimetr i zobacz co sie dzieje pod obciazeniem i bez.

Opublikowano

Normalnie włączam obciążenie napięcie spada a regulator je wyrównuje ale nie do końca nawet widać to na wskazaniu na zegarach jak spada napięcie ładowania. Ładowanie wzorowe 14.5 po włączeniu spada ale nie poniżej 13.9 po prostu są spadki podczas włączania urządzeń. Może akumulator ale stawiam na alternator cos musi się z nim dziać.

Opublikowano

A akumulator w dobrym stanie? Ile ma lat? Odpala normalnie po dłuższym postoju?

Opublikowano

U mnie podświetla sir clinatronic i swieci intensywnie ale jak zaswiece swiatla mijania to wtedy oświetlenie jest o wiele slabsze, może przez te spadki prądu mi słabo auto pali po calej nocy? Jak juz silnik zagrzany to auto wzorowo odpala..

Opublikowano (edytowane)

Akumulator nie wiem ile ma lat, bo auto świeżo u mnie w posiadaniu. Odpala normalnie nawet teraz przy tych mrozach, co może być nie tak z alternatorem jeśli to nie regulator?

k232


słabo kręci czy jak bo jak na zimnym źle odpala to coś z dawkami startowymi nie tak jaki silnik w ogóle jak to pompa to dawki trzeba zobaczyć oraz kąt wtrysku.

Edytowane przez czajaa22
Opublikowano

najpierw proponuje zamienic aku na dobry i wtedy mozna cos powiedziec ,bo ja tak mialem i tez zachodzilemw głowe o co kaman a to poprostu był słaby aku.

Opublikowano (edytowane)

U mnie aku 100% naladowany, po nocy pierwszym razem zle kreci, po pierwszym razie jak zgaszę i odpalę to juz git pali, sprobuje zalać benzyny pb98 na jakiejś lepszej stacji może z paliwem jakies problemy, a jak nie to cos dalej będę tu pytal i szukal.

Edytowane przez k232
Opublikowano

U mnie aku 100% naladowany, po nocy pierwszym razem zle kreci, po pierwszym razie jak zgaszę i odpalę to juz git pali, sprobuje zalać benzyny pb98 na jakiejś lepszej stacji może z paliwem jakies problemy, a jak nie to cos dalej będę tu pytal i szukal.

Jeśli stał przez noc, i ledwo kręci, ale odpala, to ja obstawiam że któraś z cel padła. Jak już pobudzisz go prądem to odzyskuje chwilowo sprawność. Jednak taki akumulator nadaje się tylko do wymiany.

Opublikowano (edytowane)

Hmm, pasowalo by podpiąć inny aku o takiej samej pojemności ?, moj aku ma 56 Ah może troszkę za duży?

Edytowane przez k232
Opublikowano

ech to benzynka to tak jak kolega mówi może podmień aku i zobacz co się dzieje. Mój problem nadal narasta może tez aku już pada.

Opublikowano

To jeszcze panowie macie benzyniaki wiec aku nawet trochę słabszy lepiej kręci niż disla .obstawiam niestety padnięty akumulator .

Opublikowano

Nawet gdy aku jest naladowany na 100% to i tak padnięty?

Opublikowano

Tzn .co rozumiemy naładowany na 100%?? Bo to chodzi o jego tak zwane "trzymanie" bo co z tego ze naładowalem aku na 100% jak po jednym obrocie silnika ,gaslo wszystko .Główne zadanie aku to magazynowanie "pradu" a jeśli tego nie robi to znaczy ze jest wykończony :-)

Opublikowano

Ja na aku jeżdżę juz dobre 4 miechy, ani razu go nie ladowalem. Wczoraj podlaczylem pod prostownik bo jak mierzylem prąd to pokazywalo 12,4 ale po 10 minutach aku pokazywalo na 0 wiec bez sensu żeby się dalej ladowal jak byl Full, sprobuje pozyczyc taki aku jak mam tylko z innego auta i zobaczę po nocy czy będzie roznica

Opublikowano

Co z tego że ma napięcie, jak nie ma pojemności? Takie mierzenie miernikiem w spoczynku, bo ma 12v, troszkę mija się z celem. Bo może mieć te 12v, ale po włączeniu radia może mieć już np. 3v.

Opublikowano

No właśnie, cholera wie..

Opublikowano

Czyli co u mnie problem z spadkami napięć też może wynikać z padniętego akumulatora nie alternatora? U mnie motor to tdi więc potrzebuje sporo prądu. W mrozy normalnie zapalił trudem ale zapalił, czy lepiej dać do regeneracji alternator?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...