Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowania Audi A4 B9 8W 2016-2020


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wykonuj nastaw podstawowych lamp, bo moim zdaniem to nie czujniki są winne. Sprawdź w rozszerzonych blokach  pomiarowych jakie wartości pokazują i czy zmieniają się one przy bujaniu/dociążaniu tyłu pojazdu.

 

Opublikowano (edytowane)

Żeby ustawić prawidłowo reflektory matrix mam tu (namyśli drogowe jak i mijania) potrzebny jest Odis oraz specjalne tablice ?

Edytowane przez duzy616
Opublikowano (edytowane)

Potrzebne jest urządzenie do ustawiania świateł oraz narzędzie diagnostyczne. Nie musi być ODIS. Tablic nie potrzteba.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
12 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

I jeszcze jedno. Kalibracja matrix i kalibracja lamp to dwie pary butów. Kalibrację (nastawy podstawowe lamp) wykonuje się w sterowniku 09 i sterownik posiłkuje się przy tym z czujników samopoziomowania aby ustalić położenie osi.

Coś tu nie rozumiem, jeżeli matrix nie potrzebuje pomocy samopozimowania.  To po co te czujniki ? W xenonach pewnie one informowały, że auto obciążone i dawały sygnał do obniżenia lamp.

A może procedura serwisowa nakazuje wykonać test czujników samopozimowania i wtedy wyskoczył błąd, który skasowali. Może one działają tylko nie w pełnym zakresie i dlatego mi błąd nie występuje. Praktycznie nie jeżdżę obciążonym samochodem.

Takie moje dziwne teorie. Chociaż jeżeli mieli problem z samopozimowaniem to po co ruszali matrixy. 

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, duzy616 napisał(a):

Coś tu nie rozumiem, jeżeli matrix nie potrzebuje pomocy samopozimowania

Lampy matrix podobnie jak full LED korzystają z samopoziomowania tylko dla funkcji świateł mijania. Soczewki zostają dzięki czujnikom somopoziomowania odpowiednio wypoziomowane, aby nie oślepiały.

 

Światła drodowe czyli funkcja matrix są nieruchomym elementem w lampie i nie korzystają z czujników samopoziomowania. Są to segmenty LED w lampie, które sterowane są kamerą, zaświecając lub gasząc poszczególne LED. 

 

Pytanie:

Dlaczego oddałeś auto do warsztatu? Co było tego powodem i jakie dostali zlecenie?

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Chyba zaczyna się kleić.

Na zleceniu było ustawienie świateł mijania jak i drogowych (matrix)

Kiedyś byłem na zwykłej stacji SKP i sprawdzali mi ustawienie świateł. Jedna lampa świeciła za wysoko, Diagnosta skręcił w dół mechanicznie (śrubką) Oczywiście bez podłączania komputera itp.

Później wyczytałem na forum Twoją wypowiedź, że tak nie wolno. Postanowiłem wykonać ustawienie w serwisie. Oto cała historia.

Opublikowano

Tylko po co ruszali matrixy jeżeli widzieli, że samopozimowanie nie działa prawidłowo. Chyba, że jak się już procedura rozpoczęła to było za późno i myśleli że jakoś matrixa ustawią.

Opublikowano

Ok. 

Procedura ustawiania lamp składa się z 2 osobnych czynności.

 

1. Ustawienie świateł mijania z wykorzystaniem funkcji samopoziomu. Lampy wprowadza się w  sterowniku 09 w tryb nastaw podstawowych, następnie reguluje się wysokość granicy światła/cienia świateł mijania, kontrolując efekt na urządzeniu do ustawiania świateł.

 

2. Kalibracja funkcji matrix. W sterowniku kamery A5 aktywuje się kalibrację świateł matrix. Sterownik wtedy zaświeca jeden segment LED aktywując tym kontrolną wiązkę światła, która służy jako punkt odniesienia dla sterownika. Padającą wiązkę światła odczytujemy z urządzenia do ustawiania świateł, które ustawione jest przed lampą. Odczytujemy z tego urządzenia wartość minut kątowych i wprowadzamy te wartości odpowiednio dla każdej jampy do sterownika kamery. 

 

Jeżeli rzeczywiście miałeś rozregulowane lampy, to powwini wykonać obie wyżej opisane procedury.

 

Jeżeli światła mijania byłyby prawidłowo ustawione, a chodziłoby tylko o kalibrację matrix, to wtedy procedura 2 by wystarczyła.

 

Opublikowano

Troszkę  na początku wprowadziłem Was na  w błąd. Myślałem, że ustawienie matrix wiąże się równie wpierw sprawdzeniem (ustawieniem) świateł mijania. Tylko jeżeli to są dwie różne czynności to po co ruszali matrixy jak polegli na mijania ?
Teraz jak najlepiej spróbować wywołać błąd: kołysząc autem, spróbować obciążyć czy robiąc adaptację jeżeli czujnik przycina to też wyskoczy błąd ? 

Jest możliwe, żeby podjechać samemu na SKP po wymianie czujników i ustawić tylko światła mijania VCDS + regulacja mechaniczna ?

Opublikowano

Moim zdaniem gdybyś miał problem z czujnikami samopoziomu:

1. Miałbyś zapisane błędy dotyczące czujników

2. Nie dałoby się przeprowadzić nastaw podstawowych świateł mijania i byłby także błąd o braku nastaw podstawowych.

 

 

Nie wiem dlaczego zabrali się za matrixy, skoro lampa nie została demontowana i nie zmieniła się jej pozycja.

 

Poszukaj jakiegoś fachowca w okolicy zamiast jechać do tego ASO, w którym byłeś.

Opublikowano

Problem w tym, że w okolicy nikogo nie znalazłem. Pozostaje inne ASO.

Ponowie pytanie czy mogę jechać na SKP z VCDS i spróbować ustawić światła mijania. Czy przez te błędy już nic nie zrobie ?

Opublikowano (edytowane)

Powinno dać radę, chociaż myślę, że światła mijania masz już pewnie ustawione.

 

Zapisany błąd to brak kalibracji matrix w sterowniku A5 oraz błąd o niedostępności funkcji matrix w sterowniku 09

 

67735 - Magistrala danych 

          U1123 00 [009] - odebrana wartość usterki

          [MxB not available]

          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

 

 

MxB = Matrix Beam

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

nie da sie sprawdzic vcdsem odczytów z tych czujników poziomu? watpie zeby ASO chcialo Cie naciagnac na czesci, mechanicy ktorzy zlecaja czesci zarabiaja na godzine (jednostke godzinowa) a nie na sprzedazy czesci. mozliwe natomiast ze zlecili wymiane czujnikow ktore są dobre bez glebszej weryfikacji (aso tak dziala - cos sie dzieje (podejrzenie) - wymiana czesci - jesli problem nie ustąpił wymieniamy dalej) jak masz problem z jednym czujnikiem to zlecą wymianę kompletu zebys do nich z tym nie wracał z reklamacją. 

 

moze nie konczy im kalibracji przez to wlasnie ze kiedys ktos recznie regulował lampę śrubą?

 

nie jest powiedziane ze 'ruszali' matrix. byc moze jesli pierwsza procedura (poziomowanie - ustawienie swiateł mijania) nie przejdzie poprawnie to z automatu auto zrzuca funkcje matrix ze wzgledow bezpieczenstwa.

 

2200zl to sporo. chociaz ostatnio ktos tu wrzucał podobna kwote za wymiane zew. klamki w aso (kompletnie 5 minut pracy, koszt czesci 60zł reszta to robocizna).

 

sprawdz odczyt z czujnikow, moze tylko jeden wskazuje źle. a moze jest fizycznie uszkodzony tylko nikt Ci o tym nie powiedzial. moze wystarczy tylko wymienic jeden z czujnikow (nawet na używke) i jechac do nich na same adaptacje. tam jest jeden z przodu jeden z tyłu czy jak w b9?

 

jak bedziesz sprawdzał dzialanie to najlepiej jedź na podnośnik i patrz w vcds czy obydwa odczyty zmieniaja sie rownomiernie. czujniki mogly byc uszkodzone a nie wskazywac bledu wczesniej (zły odczyt 'w zakresie' to nie błąd, a komputer nie ma mozliwosci poruszenia tym czujnikiem i sprawdzenia odczytu w zakresie). na innym forum gosc mial dokladnie te same błędy 67735+67737 po wymianie lamp na matrix i znikły mu one po przeprowadzeniu kalibracji.

 

Edytowane przez wuPiotrek
Opublikowano
10 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

nie jest powiedziane ze 'ruszali' matrix. byc moze jesli pierwsza procedura (poziomowanie - ustawienie swiateł mijania) nie przejdzie poprawnie to z automatu auto zrzuca funkcje

Jest powiedziane. Wartości kalibracyjne same się nie wykasują bez uruchomienia nastaw podstawowych. Poza tym masz wyraźnie zapisany błąd w sterowniku A5, który zostaje posadzony po aktywowaniu  ale noe ukończeniu nastaw podstawowych. 

 

17 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

nie da sie sprawdzic vcdsem odczytów z tych czujników poziomu?

Da się. Napisałem powyżej jak.

Opublikowano
1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Jest powiedziane. Wartości kalibracyjne same się nie wykasują bez uruchomienia nastaw podstawowych. Poza tym masz wyraźnie zapisany błąd w sterowniku A5, który zostaje posadzony po aktywowaniu  ale noe ukończeniu nastaw podstawowych. 

 

pisałeś wcześniej że są dwie osobne procedury (składające się całościowo w kalibrację świateł)

1. swiatła mijania - tutaj są użyte czujniki poziomowania

2. matrix - tutaj użyta jest kamera

 

jest prawdopodobne, że jeżeli pierwsza procedura nie zostanie zakończona poprawnie (błąd poziomowania) to auto z automatu wprowadza funkcję matrix w stan błędu. w końcu są to mocno powiązane ze sobą funkcje (procedu poziomowania nie zakończona - komputer zakłada usterkę świateł / systemu poziomowania - wyłącza funkcję matrix (obsadza te błędy) zakładając że nie będzie zbieżności między tym co 'wycina' a co kamera oznacza jako 'do wycięcia').

 

nie mam pewnosci czy to tak działa, ale to auto zawsze wyłącza dużo zależnych funkcji gdy jest usterka jednego elementu systemu.

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Powinno dać radę, chociaż myślę, że światła mijania masz już pewnie ustawione.

Ale jakbym miał ustawione to tym bardziej pytanie co się stało z matrix. Oczywiście pytanie nie do Ciebie.

Może podjadę na SKP i zobaczę jak świecą mijania. Coś obawiam się że one świecą serwisowo w dół tak, żeby nikogo nie oślepiać.

Możesz podać jaka jest procedura w VCDS przy ustawianiu świateł mijania ?

 

Opublikowano
9 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

jest prawdopodobne, że jeżeli pierwsza procedura nie zostanie zakończona poprawnie (błąd poziomowania)

Mylisz się.

Gdyby pierwsza procedura została przerwana na skutek uszkodzonego czujnika samopoziomu miałbyś zapisany w sterowniku 09 błąd o braku nastaw podstawowych lamp.

Błąd nastaw postawowych matrix posadzi dopiero gdy rozpoczniasz a nie zakończysz kalibrację matrix w sterowniku A5. Pomimo tego, że światła mijania oraz drogowe to jedna lampa, funkcje te działają niezależnie od siebie korzystając z odrębnych sterowników i czujników.

Opublikowano

ok - a czy napewno nie jest tak że zawsze po rozpoczęciu procedury ustawiania świateł mijania (gdzie sprawdzany jest system poziomowania), komputer obligatoryjnie wymusza wykonanie drugiej procedury? 

 

w zasadzie - za dużo gdybania. jak jest dostępny vcds i podnosnik pierwsze co trzeba zrobic to po prostu sprawdzic odczyty. łatwo jest powiedziec ze 'patałachy z aso nie ogarnęły', a moze naprawde ktorys czujnik padł, auto juz prawie 10 lat ma :)

Opublikowano

Te czujniki często się zacierają. Wszystko możliwe, że nie działa w pełnym zakresie itd.

Ale jeżeli jest tak jak pisze Muskel1, że to są dwie inne procedury. To pytanie:

1. Czy można ustawić matrix przy źle działających, źle ustawionych mijania?

2.Czy ustawienie matrix ma sens jeżeli coś nie działa w mijania?

3. Jeżeli w pierwszym pytaniu jest TAK to co się stało, że nie ustawili matrix. Mi powiedzieli, że nie mogą tego wykonać ze względu na uszkodzone samopozimowanie.

Opublikowano

pytanie 4 - po co drążyć co jak i dlaczego? sprawdź te czujniki, jeśli są OK będzie można szukać dalej :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...