Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik przerzuca na benzynę podczas mrozu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj robiłem trasę 80 km, bliżej końca trasy po dodaniu mocniej gazu sterownik przerzucił na benzynę i poczułem szarpnięcie. Po ponownym przełączeniu auto jechało na gazie do momentu kiedy znów mocniej wcisnąłem gaz.. W zbiorniku było ok 1/5 gazu. Czyli wg moich obliczeń powinienem z 70 km zrobić. Doturlałem się jeszcze 30 km jadąc spokojnie. Pod koniec trasy zatankowałem do pełna i problem już nie wystapił, silnik ciągnął do odcinki. Domyślałm się, że było za słabe ciśnienie na redktorze poprzez niską temperaturę otoczenia (jest -11).

Czy to jest normalne podczas dużych mrozów, czy mam szukać przyczyny?

Pozdrawiam

Opublikowano

Raczej to normalne w olpu też tak mam niskie ciśnienie niska temperatura zwiększone spalanie i masz czemu się wcześniej gaz skończył. Oczywiście to moje zdanie, może ktoś ma inne.

Opublikowano

Nie skończył bo w butle powinno wejść 42 litry, a weszło 36, czyli 6 litrów jeszcze w zbiorniku było.

Opublikowano

Efekt taki może też robić czujnik temperatury na reduktorze (lub ustawienie czujnika) jak dodasz gazu to spada temperatura (reduktor "zamarza" )i sterownik przełącza na bp.

Lub za małe ciśnienie gazu motor potrzebuje więcej niż reduktor mu dostarcza i sterownik wywala na bp.

Jak dla mnie to najbardziej prawdopodobne.

Opublikowano

Problemem jest parownik. Jest zasyfiony i nie ma swojej wydajności.Przy niskiej temp. dodatkowo membrany stają się niemrawe ale to tylko na początku bo później już nabierają odpowiedniej temp.

Jaki masz parownik i ile lat ??

Kiedy zmieniane filtry gazu ?

Jeśli parownik ma już swoje lata a filtry wymieniałeś niedawno to

Możesz w śmiało regenerować lub kupić nowy parownik jak to zrobiłem ostatnio i po problemie.

Przy walniętym czujniku nie przepiął by w ogóle na gaz a żeby gaz przymroził czujnik podczas jazdy musiał byś mieć mało borygo w układzie

Jeśli na pełnym zbiorniku jest ok to parownik jeszcze pochodzi trochę w taki sposób, później nawet na pełnej butli będzie Ci przepinał.

Opublikowano

Chodziło mi o ustawienie czujnika.

Czyli za mało gazu daje reduktor i sterownik przepina na bp

Opublikowano

Instalacja założona w kwietniu ubiegłego roku, zrobiłem na niej do tej pory niecałe 7,5 tys. km.

Instalacja składa się:

- Stag Qbox

-wtryskiwacze Barracuda (wersja wydajniejsza)

-reduktor AC R01 czerwony zasilonym grubym faro (odpowiednik miedzi fi8mm).

Powinna obsłuzyć do 250 koni. Auto seryjne więc spory zasapas jest. Do tej pory było bezproblemowo i nic się złego nie działo. Filtry gazu planowałem zmieniać za ok. 2 tys km.

Dzisiaj jadę w trasę i zobaczymy jak będzie się sprawować.

Opublikowano

Taki efekt może występować również gdy tankowałeś kiedy było ciepło, a użytkujesz przy dużo niższej temperaturze, gaz zwyczajnie zmniejsza objętość i spada ciśnienie. Mrozy chwyciły dopiero parę dni temu, jeżeli tankowałeś przy dodatniej temperaturze to może, ale nie musi być przyczyna. Zatankujesz teraz i zobaczysz czy problem zniknął.

Opublikowano

Taki efekt może występować również gdy tankowałeś kiedy było ciepło, a użytkujesz przy dużo niższej temperaturze, gaz zwyczajnie zmniejsza objętość i spada ciśnienie. Mrozy chwyciły dopiero parę dni temu, jeżeli tankowałeś przy dodatniej temperaturze to może, ale nie musi być przyczyna. Zatankujesz teraz i zobaczysz czy problem zniknął.

Tak zgadza się zatankowałem jak było jeszcze +10 na dworze. A zazwyczaj jeżdże w weekendy, cały tydzień auto stoi więc może i gaz się skroplił. Dzięki za odpowiedzi :) Będę bacznie obserwował co się dzieje a jak nie to wycieczka do gaziarza, bo w końcu instalka na gwarancji jest :)

Opublikowano

Taki efekt może występować również gdy tankowałeś kiedy było ciepło, a użytkujesz przy dużo niższej temperaturze, gaz zwyczajnie zmniejsza objętość i spada ciśnienie. Mrozy chwyciły dopiero parę dni temu, jeżeli tankowałeś przy dodatniej temperaturze to może, ale nie musi być przyczyna. Zatankujesz teraz i zobaczysz czy problem zniknął.

nic sie nie zmieni, to tak jak byś powiedział ze mając 5L lpg w zbiorniku spadnie ciśnienie i będzie wywalało na BP

Opublikowano

Właśnie wróciłem z trasy. Auto normalnie chodzi i przyśpiesza do samego końca.

Opublikowano

mam dokladnie taki sam problem. Reduktor. Zmieniony 2 tyg temu na Ac r01 czerwony. Przy 2,5 - 3 tys obrotów przyłącza się na benzynę. GAZ dotankowano do pelna. Ehh..

Opublikowano

Właśnie wróciłem z trasy. Auto normalnie chodzi i przyśpiesza do samego końca.

No widzisz. Jeżeli problem powróci, może trzeba będzie po prostu zmienić ustawienia w sterowniku, obniżyć nieco ciśnienie robocze, itp. Z doświadczenia wynika, że przy dużych różnicach temperatury ciśnienie na wyjściu w pełnej butli może spaść nawet o 25%.

mam dokladnie taki sam problem. Reduktor. Zmieniony 2 tyg temu na Ac r01 czerwony. Przy 2,5 - 3 tys obrotów przyłącza się na benzynę. GAZ dotankowano do pelna. Ehh..

W twoim przypadku przyjrzałbym się reduktorowi. Jeżeli niedawno wymieniony to może membrana się układa i trzeba poregulować śrubą, żeby ustawić właściwe ciśnienie.

Opublikowano

Zmieniony 2 tyg temu na Ac r01 czerwony.

czy to czerwony czy czarny acek,to przed montażem dobrze jest mu od razu zwiększyć ciśnienie

Opublikowano

Wpięcie, wpięcie, wpięcie wody. Poczytajcie na forum lpg. jak gazownik spier. wpięcie w obieg wody, to będzie się przełączał.

Opublikowano

a może macie wtryski zabrudzone. W te duże mrozy mój znajomy miał podobny problem, muliło, świecił się check i przy dodawaniu gazu na benzynę przerzucało. Wszystkie objawy ustąpiły po wyczyszczeniu wtrysków w myjce ultradźwiękowej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...