Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

2.0 TDI BRE - Dziwne stukanie po rozgrzaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zauważyłem ze od nie dawna zaczęło mi coś stukać, pukać, brzęczeć jak by to nie nazwać coś tam cyka w silniku. Dźwięk nie aż tak metaliczny ale znacznie słyszalny. Dźwięk zaczyna się pojawiać gdy silnik złapie temperaturę, wcześniej było słyszalne nawet dopiero ok 90 stopni teraz już ok 60.

Dźwięk dochodzi jak by z chłodnicy spalin, ale to nie chodniczka bo już dzisiaj ja wykluczyłem. Bylem u kilku znajomych mechaników i powiem każdy ma mały dylemat. Obstawiana jest dwumas albo dźwigienki czyli hydraulika.?? Dźwięk zanika jak silnik ostygnie. Od siebie dodam tak, 230.000 tys przebiegu, nowy rozrząd wtryski bosch były robione w serwisie ok 0,5 roku temu.(czy pompowtryski mogą tak stukać?) Co do dwumasu przy wciskaniu pedału delikatnie coś tam się zmienia dźwięk ale to bardzo delikatnie dźwięk się zmienia no chyba ze dwumas już jest walnięty na cacy (może już

popękały sprężyny czy coś, silnikiem czasami rzuci co jakiś czas). Nie wiem jak z tą hydrauliką czy ona tak może szwankować. Co do pompy oleju był zrobiony swap na pompę z 2012r już na pasek zębaty. Jak pisałem wcześniej zainteresowała mnie ta hydraulika zaworów, dokładnie te dźwigienki niestety wcześniej nie miałem przyjemności tego weryfikować . Ja by ktoś miał jeszcze jakieś pomysły na diagnozę to z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam.

Opublikowano

Tak pd też może stukać,ale stuka metalicznie jakby coś w silniku się rozpadalo

Prosta patent - kijek, jeden koniec przutknij do ucha drugi koniec przykładaj do silnika,działa jak stetoskop (no chyba że masz w posiadaniu stetoskop) może uda ci się wysłuchać skąd Dochodzi Dźwięk.

A dla nas może to nagraj i wrzuć linki np z yt

Opublikowano

Wymontowałem chłodnice egr-u bo myślałem ze to ona, tak badałem wszystko stetoskopem ale dźwięk jest tak gdzieś rozbity i niesie się specyficznie dziwnie tak ze ciężko mi jest określić skąd się bierze, wyciągnąłem nawet turbinę i sprawdzałem katalizator czy czasami tez się nie oberwał i przy rozgrzanym czy nie lata jak się wszystko rozszerza . Nie mam PD jest to 16v bre. Jak nagram to wrzuce narazie poleci na pierwszą wymianę dwumas. tak ze powoli będę wykluczał usterki. Powiem dwumas jest do wymiany ale dźwięk jest zbyt regularny jak dla mnie zęby to aż tak równo pogrywało. Jutro postaram się nagrać jak to brzmi. Najbardziej zastanawiam się własnie czy to nie dźwigienka zaworów ucieka z niej olej po prostu nie trzyma ciśnienia jak się rzadki olej zrobi ale tego jeszcze nigdy nie przerabiałem także nie ma pojęcia. Jak coś się urodzi dam na bieżąco znać.

Opublikowano

PD - Czyli pompowtrysk... Więc.je masz.

Opublikowano

sory, pomyliło mi się z filtrem cząsteczek stałych. Tez tak myślę ze może to pompowtrysk, były wysyłane do serwisu boscha (Stalowa Wola) jakieś 0,5 roku w temu ale i tak się zdarza.Czy pod kompem wyjdzie ze coś jest nie tak, z tego co pamiętam to chyba kanał 13

Opublikowano

Jeśli puka pd to na kompie nie wyjdzie jest to Uszkodzenie mechaniczne. Ale to jak pompka puka to słychać ewidentnie przy głowicy.ogólnie w 16V zdarza się to sporadycznie najczęściej w 8V.

A osluchiwany był silnik od spodu...

Opublikowano

pod autem tez słuchałem, moim zdaniem dźwięk dochodzi jak by spod dekla klawiatury, ale nie idzie tego aż tak zweryfikować, zdjąłem dekiel ale tak olejem pryska ze nie idzie nic posłuchać. dźwięk zaczyna się po tym jak silnik złapie temperaturę, gdy wystygnie cykanie zanika. Postaram się dzisiaj to nagrać. Pytanie tylko czy tak może dziać się z pompką jak się nagrzeje to sobie gra ??

Opublikowano

Pytanie tylko czy tak może dziać się z pompką jak się nagrzeje to sobie gra ??

moze- bywaja tez egzempalze które stukają jak tylko temp.silnika skoczy na 40* najpierw stukaja tak "miekko" i ze wzrostem temp.coraz bardziej metalicznie(pd był juz okrutnie zmeczony- a korekcje,bipy wszystko eleganckie) jakby cos miało sie urwac ,silnik wystygnie,zapalam nie ma nic , 40* zaczyna sie...

ja to sprawdzałem na pracujacym silniku przykładajac stetoskop nie do pokrywy a do rantu głowicy silnika po długosci pokrywy, potem w celu spr.zamieniałem PD cylindrami odpalałem stukot sie rozpoczął i przeniusł sie z 4go cyl na 1cyl.no to juz miałem 100% pewnosci.

Opublikowano

Z filtra powietrza jak bedzie stukac to dzwigienki popychaczy do wymiany

Opublikowano

Witam, mam film ale nie mam pojęcia jak go tu umieścić. Stawiam jednak na dwumas . Już zamowiony sasch-a.W oko mi wpadł wątek o wymianie skrzyni biegów z BRD na chyba BLB. Ja osobiście ma BRE oznaczenie mojej skrzyni to HCF mam możliwość wymiany na skrzynie HCK widziałem w tabeli ze od 3 biegi są dłuższe. Może ktoś poleci tak zmianę?

Opublikowano

jezeli masz sprawna skrzynie szkoda pieniedzy.

Opublikowano

Witam, mam film ale nie mam pojęcia jak go tu umieścić. Stawiam jednak na dwumas . Już zamowiony sasch-a.W oko mi wpadł wątek o wymianie skrzyni biegów z BRD na chyba BLB. Ja osobiście ma BRE oznaczenie mojej skrzyni to HCF mam możliwość wymiany na skrzynie HCK widziałem w tabeli ze od 3 biegi są dłuższe. Może ktoś poleci tak zmianę?

Załóż sobie konto na YouTube, wrzuć film na yt i potem wrzuć link na forum.

Oby się nie okazało że te stuki pochodzą z koła pasowego sprężarki klimatyzacji. Teraz miałem klienta właśnie na stuki silnika... inny warsztat proponował Panu wymianę panewek i sworzeń tłokowych... Szkoda by było jakby po remoncie dalej występował problem....

Opublikowano

Z filtra powietrza jak bedzie stukac to dzwigienki popychaczy do wymiany

Witam, ja słyszałem od człowieka co słuchał mi silnika, że takie stukanie w filtr powietrza oznacza że wałek rozrządu jest uszkodzony. Jeżeli ktoś może się do tego odnieść był bym wdzięczny. Pozdr

Opublikowano

stukanie dudnienie z filtra powietrza oraz utrata mocy to na 90% wałek jest wytarty

Opublikowano

Witam mam dokładnie taki sam problem czy kolego poradziłes sobie  z tym problemem prosiłbym o podpowiedz bo brakuje mi juz sił ?

Opublikowano
W dniu 10.06.2018 o 19:13, leszko191 napisał:

Witam mam dokładnie taki sam problem czy kolego poradziłes sobie  z tym problemem prosiłbym o podpowiedz bo brakuje mi juz sił ?

Jeśli masz na myśli stukanie z okolic filtra to tak jak najbardziej, wymieniłem wałek, szklanki,uszczelnienia wałka i pompek, panewki, wymieniłem pompki na te co trzeba BJ (wcześniej były od T4 i lały niemiłosiernie ?) szukałem ich ponad miesiąc bo przychodziły w różnym stanie (miały być ok a niektóre były złomem) przy okazji cały rozrząd z pompą wody, pasek osprzętu i olej plus filtry. Koszty łącznie 3700 (części i robota) zrobiłem od tego czasu 30 tyś km i puki co jest ok.

Morał jest taki że trzeba wymieniać olej często (ja wymieniam co 8 lub 9 tyś km. najlepiej jakiś dobry np Motul XClean 8100+) i kontrolować jego stan czy nie przybywa. Niektórzy mówią by pożegnać DPF'a i problem zniknie ale ja tego nie zrobiłem bo u mnie wypalanie 2 razy na jeden bak paliwa więc jeszcze nie ma tragedii. 

Opublikowano (edytowane)

Co Ci mogę doradzić (  i nie tylko Tobie ) to dolewanie do oleju preparatu MILITEC1.

To na prawdę rewelacyjny środek zapobiegający zużyciu metalowych elementów ze sobą współpracujących .

Jest on dostępny w opakowaniach różnych pakowaczy , ale polecić mogę tyko ten:

https://www.iparts.pl/czesc/dodatek-do-oleju-silnikowego-k2-militec-1-250ml-k2t380,1-k2-k2t380-946205.html?&gclid=Cj0KCQjwx43ZBRCeARIsANzpzb8amttTXkoqy9YuanuiaAnrjPgr5vf-ilHOfYTkNtYA_MF6ug-Rua0aAnZnEALw_wcB

Jego opakowanie jest trudne do podrobienia i zakup w "poważnym" sklepie daje praktycznie gwarancję że w środku będzie to za co zapłaciłeś :whistling:

Moje BPW już cztery lata i 27.000 km śmiga na powycieranym wałku i puki co nie słyszę by się coś pogorszyło :P

Po stwierdzeniu zużycia krzywek na wałku rozrządu tymczasowo dolałem Militeca by mieć czas na znalezienie wałka :decayed:

Ale że czas szybko leci, nic się nie dzieje to przy każdej następnej wymianie oleju moje BPW dostaję następne pół opakowania i do tej pory żyje i ma się dobrze :whistling:

Już prawie zapomniałem że mam go szukać ......

Jakby Cię zainteresowało to szczegóły masz w tym temacie :

 

:hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Dziękuje za odpowiedz staram się uporać z tym problemem już prawie rok problem zaczął się z pompowtryskami skończyło się  na wymianie głowicy wszystkich panewek łącznie z tymi na wale ,pierścieniami wałkiem pompy oleju turbiny i wiele innych części ,silnik teraz chodzi bardzo ładnie i równo tylko to cholerne grzechotanie którego się nie mogę pozbyć po rozgrzaniu silnika do 90c wtedy się zaczyna jak bym wiedział ile kasy w niego właduje to wolałbym w nim rozpalić grilla  dzięki i pozdrawiam

Edytowane przez leszko191
Opublikowano

Możesz nagrać filmik z tym grzechotaniem i wrzucić go na YT ?

Opublikowano

Postaram sią wrzucic filmik w weekend poniewaz w tygodniu nie dam rady praca dzięki za zainteresowanie 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...