tomcio12345 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Witam. Mam problem z mają a4 b6 1,9 tdi avf. Kiedy samochód odstoi kilka godzi ma problem z odpaleniem. Na pierwszy ogień zostały sprawdzone świece oraz czy dostają prąd, następna była wymiana oringów na pompowtryskach (tutaj niestety była nie miła niespodzianka i ich gniazda były już bardzo mocno wybite, a że trzeba było robić rozrząd, zrobione zostały tuleje na gniazdach pompowtrysków i rozrząd). Po tym zabiegu problem wydawać się mogło ustanie, co niestety się nie stało. Dlatego pytanie co może być przyczyną złego palenia po dłuższym postoju? Świece sprawne, gniazda i uszczelnienia pompowtrysków zrobione, kąt synchronizacji ustawiony na okolice 0 (czasem na -0,6 wskoczy). Jak dla mnie to cofa się paliwo albo gdzieś się zapowietrza. Pozostaje popma vacum lub pompa w baku (ewentualnie któryś z pompowtrysków), tylko jak sprawdzić czy są uszkodzone? Dodam, że jak samochód już odpali to puści dużo siwego dymu, kiedy od razu go zgaszę pali na rys.W czym tkwi problem?
nik23 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Kabel i logi 13 18 23 grupy. Odepnij węża przed filtrem paliwa , włóż do słoika i przekręć kluczyk by włączyć zapłon, nie odpalaj. Napisz ile on wyleciało i czy leciał zaraz po przekręceniu czy za chwile. Wymieniałeś filtr paliwa? A co do vacum to przydałboy sie mieć jakiś zegar do pomiaru ciśnienia.
tomcio12345 Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Opublikowano 3 Lutego 2016 Filtr paliwa właśnie wymieniony, nic się nie zmieniło. Po odpięciu węża, po przekręceniu kluczyka, ropa leci od razu przez około 2 sek. dosyć mocnym strumieniem. Czy te logi statyczne wystarczą? Dodam jeszcze, że jak odpali po dłuższym postoju, to jak od razu ruszę to auto nie ma mocy (gdzieś po przejechaniu kilometra jedzie normalnie). A ogólnie podczas jazdy, kiedy zmieniam bieg na wyższy i od razu daję gaz to jest chwilowy brak mocy (dosłownie 0,5-1 sek. ale jest to odczuwalne, tak jakby turbo nie pompowało). Logi statyczne: 023 http://vaglog.pl/log_248691.html 018 http://vaglog.pl/log_248690.html 013 http://vaglog.pl/log_248689.html 007 http://vaglog.pl/log_248688.html 004 http://vaglog.pl/log_248687.html 003 http://vaglog.pl/log_248686.html 001 http://vaglog.pl/log_248685.html Wymieniłem pompe vacum, niestety nic to nie zmieniło (aczkolwiek jest to używka :/). Dzisiaj ruszyłem zaraz po ciężkim odpalniu i jest dziwny dźwięk podczas zmiany biegu takie uwwwww (coś podobnego do dzwięku turbiny jak się ma przelot), w momencie przyciśnięcia sprzęgła, i przyspieszając na 3 biegu auto zgasło i na początku w ogóle nie kręciło silnikiem było tylko słychać chyba rozrusznik, ale silnikiem nie kręciło, dopiero po kilku przekręceniach kluczyka odpalił. Po przejechaniu około kilometra wszystko ustępuje i samochód jedzie wzorowo.
piotrsob1 Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 (edytowane) Tomek logi się robi w momencie jak się coś dzieje , jak jest O.K. to zazwyczaj wychodzą dobre Widać tylko wysoką korekcję na czwartym i zaślepiony albo niedziałający, zamknięty EGR Powtórz statyczne 013, 018 i 023 na jednym logu, od momentu włączenia rozrusznika podczas porannego odpalania, do momentu aż silnik zacznie równo pracować Przejrzyj też rozrusznik . Edytowane 3 Lutego 2016 przez piotrsob1
nik23 Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 (edytowane) Co do muła to sprawdź wężyki od podciśnienia czy niema gdzieś dziury i nie ucieka podciśnienie. Na jaką pompe wymieniłeś? Zakładam że miałeś luka( seria z wadliwym krućcem- luźnieje) wymieniłeś na bosha z wkręcanym krućcem czy luka dalej? Co do logów to jeszcze jest wszystko w granicach normy ale ten czwarty dziwnie narasta trzeba zmierzyć kompresje, Edytowane 3 Lutego 2016 przez nik23
Ralen Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Właśnie miałem zasugerować sprawdzenie kompresji.... ewentualnie może właśnie paliwo się cofa.
nik23 Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Pasowało by zrobić logi dynamiczne gdy masz tego muła. Szkoda że niemasz logów z przed tulejowania i wymiany oringów. Ja zazwyczaj gdy robie uszczelnienia pd to robie logi wcześniej i przekładam pompke z największą korekcją z ta gdzie jest największy minus. Taki manewr daje mi już jakieś znikome informacje na temat stanu pompek ewentualnie jakichś problemów w głowicy pierścieniach. Zasada jest taka jeżeli korekcja zostanie na miejscu to szukamy przyczyny w cylindrze( pomiar kompresji-próba olejowa z pomiarem) jeżeli korekcja pójdzie za pompką to trzeba sie rozglądać za inną pompką (ja niejestem przekonany do firm regenerujących wole znaleźć używki z jakąś gwarancją) A i jeszcze jedno posprawdzaj szczelność rur dolotowych, wypinają sie na złączkach popatrz czy wąż s niema dziury. Niema żadńych błędów w sterowniku silnika? Złe odpalanie może być też spowodowane czujnikiem położenia wałka rozrządu.
Ralen Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 tomku, a powiedz, wymieniasz filtry na czas ? moze cos gdzieś Ci się delikatnie przypycha ?
tomcio12345 Opublikowano 4 Lutego 2016 Autor Opublikowano 4 Lutego 2016 (edytowane) Filtry paliwa, oleju i olej wymieniłem w ubiegłym tygodniu. Logi zaraz po złożeniu samochodu po remoncie głowicy były lepsze, cylindry 1, 2, 3 na lekkim - a czwarty na około +0,7, natomiast przed remontem +0,7 było na 3 cylindrze, a to właśnie dlatego, że zamieniłem pompki właśnie w celu sprawdzenia czy wartości pójdą razem z pompką, więc kompresja powinna być dobra. W dolocie była dziurka, ale rure wymieniłem i jest szczelny dolot. Co do tego czujnika wałka rozrządu, to błędów nie ma żadnych, można jakoś inaczej sprawdzić czy jest dobry? Dziwią mnie korekcje , bo wczoraj zmieniłem vacum, ale na używaną i wyszły logi takie jak wrzuciłem, ale że nic to nie dało, wróciłem dzisiaj do mojej pompy i założyłem przeźroczysty przewód od filtra paliwa do vacum (może pojawi się powietrze). Pompe miałem bosch, zmieniłem na bosch i wróciłem znów do mojej bosch Rozrusznik raczej jest sprawny, szybko kręci silnikiem. Jutro postaram się zrobić logi podczas odpalania po postoju, ale jak wcześniej sprawdzałem to bardzo duże wartości wyrzuca Wymieniłem pompe vacum na moją i korekcje, głównie na 4 cylindrze mocno się poprawiły. Wklejam logi zrobione podczas rozruchu po nocnym postoju: http://vaglog.pl/log_248755.html W przewodzie od filtra paliwa do vacum nie pojawiło się powietrze. Kiedy w grupie 013 na 4 cylindrze wartość się unormuje po odpaleniu to później widać jak wzrośnie do około 1, wtedy zacząłem wyjeżdżać z garażu, później kawałek jechałem autem i na końcu znowu się zatrzymałem i znów zaczły iść w miarę równo Edytowane 4 Lutego 2016 przez tomcio12345
piotrsob1 Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 (edytowane) Widać że korekcje na czwartym się zmieniają w bardzo szerokim zakresie, co oznacza problemy z napełnianiem pompowtrysku paliwem Ja bym wymienił jeszcze raz uszczelniacze pompek, zamieniając podczas roboty miejscami pompki drugą z czwartą Jakby po wymianie korekcje się nie wyrównały i problem z odpalaniem pozostał, to będzie przynajmniej wiadomo czy problem jest w czwartym cylindrze, czy w pompce z czwartego cylindra P.S. Jesteś pewien że na pewno uszczelniacze na pompkach były wymieniane ? Edytowane 4 Lutego 2016 przez piotrsob1
nik23 Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 (edytowane) A jak rozbierałeś głowice to jak wałek i popychacze? Wałek w dobrym stanie czy ma już ślady zużycia? Nie pufa ci z filtra powietrza(takie odbijanie-pufanie) czujnik tylko przez podmianke sprawdzisz, jest w sumie dwa czujniki do sprawdzenia wałka i wału(g40 i g28) ja raczej szukałbym winy wałka rozrządu tylko czy możliwe jest by nie wywaliło błędu i by tylko na zimnie po dłuższym postoju robiło problemy. Zasada jest taka że z uszkodzonym g28 samochód nie odpali wogóle(znaczy nasz bo młodsze zastępują sygnał) natomiast przy uszkodzonym g40 silnik odpali tyle że w trybie awaryjnym obroty chybba do3300 ograniczone dawka paliwa też no i będzie dłużej odpalał bo wał musi wykonać pełny obrót. Wiązki do czujników posprawdzaj, i może rzeczywiście te uszczelnienia. Tylko czemu przy porannym kręceniu na logu widać zerowee korekcje. A i zrobiłbyś loga grupy 13 i 4 23 w jednym logu tak by było widać obroty silnika i korekcje, bipy Spróbuj też liqui molly kupić i na krótko zapodać przez wężyk by ominąć filtr paliwa, tylko trzeba jakiś mały filterek założyć żeby syfu co oczyści nie puszczało spowrotem na pompek. Ale nie oczekuj że uleczy pompki jakaś tam poprawa będzie. Edytowane 4 Lutego 2016 przez nik23
piotrsob1 Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 Tylko czemu przy porannym kręceniu na logu widać zerowee korekcje. Wychodzi chyba na to że silnik odpalił dopiero po ok 30-tu sekundach kręcenia rozrusznikiem
tomcio12345 Opublikowano 4 Lutego 2016 Autor Opublikowano 4 Lutego 2016 (edytowane) Rozrusznik kręci szybko, robiłem rozrusznik w 2,5 tdi afb, tylko ona na ciepłym bardzo długo kręciła i jak rozrusznik słabo kręci to po prostu słychać, a tutaj wykluczyłbym go raczej. Silniik nie odpalił po 30 sek tylko podłączyłem kompa, włączyłem już logi i zamieniłem się z tatą, bo jeszcze zaglądałem czy w wężyku od filtra paliwa do vacum nie pojawiło się powietrze Postaram się jutro jeszcze zrobić logi z tą 4 grupą Wałek i popychacze dobrze wyglądają, z filtra nie pufa. Uszczelnienia na pewno wymienione, bo najpierw wymieniłem uszczelnienia, ale było widać, że gniazda są już wybite, kiedy nic to nie dało, rozebrałem po raz drugi i oringi były ściętę tam gdzie zrobiła się ostra krawędź w gniazdach. Byłem pewny, że tutaj tkwi problem i zrobiłem całą głowicę (planowanie, tulejowanie, docieranie zaworów razem z nowymi uszczelkami, wymiana uszczelnień na pompkach po raz drugi). Całą robotę robiłem sam, więc mam pewność co i jak poskładane. Czy jest ktoś w stanie mi wyjaśnić, dlaczego po zmianie vacum korekcje tak się zmieniły? Jak dla mnie to tu jest gdzieś problem z paliwem, a że w wężyku, który założyłem nie pojawiło się powietrze to zostaje vacum i pompowtryski. Dodam, że autem przez chwilę po odpaleniu trzęsie i puści siwy dymek, mogę od razu zgasić auto i odpali już na rys, czyli problem tylko po postoju, zatem myślę że wałek i popychacze mogę wykluczyć jak i rozrusznik i Jeszcze jedno pytanie, czy można jakoś sprawdzić czy zaworek zwrotny w vacum jest sprawny, czy kiedy zmierzymy ciśnienie paliwa na vacum i zostawimy podpięty manometr ciśnienie powinno się tam utrzymywać, czy jak to jest? I czy może to być wina 4 pompki, mimo tego że później jest na niej około +0,7-0,8? I czy to normalne, że po odpaleniu tak korekcje skaczą, czy może to być spowodowane powietrzem dostającym się do nich (pompowtrysków w sensie )? Edytowane 4 Lutego 2016 przez tomcio12345
piotrsob1 Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 (edytowane) Jak wymieniałeś uszczelniacze na pompkach, to wyczyściłeś dokładnie z nagaru powierzchnie oporowe głowicy i pompowtryskiwaczy w miejscu gdzie przylega do nich mosiężna podkładka termiczna ? Przestrzeń pomiędzy podkładką a dolnym uszczelniaczem jest strefą buforową w której podczas pracy silnika powinno się utrzymywać w miarę stałe ciśnienie spalin, co zapewnia odpowiednie warunki do pracy dolnego uszczelniacza pompki. Jak tej podstawowej szczelności na podkładce nie ma , to ciśnienie oddziałujące na dolny uszczelniacz się bardzo mocno zmienia w takt zapłonów w cylindrze, powodując bardzo szybkie jego zużycie i w efekcie przedostawanie się spalin do szyny paliwowej w głowicy . A podczas unieruchomienia silnika może się przez zużyty uszczelniacz dostawać powietrze do szyny paliwowej Według mnie to właśnie zjawisko powoduje jazdę z korekcjami na czwartym garnku ( przedostające się spaliny powodują problemy z zaopatrzeniem pompki w paliwo) i problemy z porannym odpalaniem . Zauważ że najwyższa korekcja na czwartym , jaką widać na tym logu to +1,81, a najniższa +0,49 , inaczej tak dużej różnicy w tak krótkim czasie wytłumaczyć się nie da Chyba że ktoś wymyśli jakieś inne logiczne wytłumaczenie, to chętnie się z nim zapoznam Wyciągnij przynajmniej tą czwartą pompkę i na niej zmień uszczelnienia zwracając uwagę na to co napisałem, daj nową śrubę mocującą pompkę i wyreguluj jak Pan Bóg przykazał, a powinno wszystko wrócić do normy Sama pompka jest na 99,5 % sprawna Edytowane 5 Lutego 2016 przez piotrsob1
nik23 Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Jak byś miał chwilke to zrób dla mnie logi razem grup 4 13 23 przy porannym odpalaniu. Chce zobaczyć po jakim czasie pompki zaczynają tłoczyć paliwo. I może tak jak mówi Piotr trzeba jeszcze raz pompke wyjąć i obejrzeć uszczelnienie i podkładke.
tomcio12345 Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Opublikowano 5 Lutego 2016 (edytowane) Zrobiłem logi dla grup 004, 013 i 023, odpalając auto po dokładnie 8 godzinach postoju http://vaglog.pl/log_248986.html Teraz patrze, że tam są dwa razy te logi, pierwszy o godzinie 12, wtedy za późno dałem start logu (silnik już pracował), a niżej po godzinie 23, jak klikłem start logu przed odpaleniem. Edytowane 5 Lutego 2016 przez tomcio12345
piotrsob1 Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 (edytowane) Zrób z czwartą pompką to co Ci napisałem dwa posty wyżej i powinno być dobrze Edytowane 6 Lutego 2016 przez piotrsob1
nik23 Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 Ewidentnie jest coś z tą czwartą pompką wyjmij ją i wymień jeszcze raz na niej uszczelnienie ale jeżeli dalej będzie problem to trzeba szukać w niej przyczyny. Zaraz po starcie ecu koryguje już znacznie potem sie troche wrównuje. Po logu widze że dosyć szybko odpalił, może nie natychmiast ale szybko
tomcio12345 Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Opublikowano 6 Lutego 2016 Ok, dzięki za szybkie odpowiedzi. A nie wiecie może czy można taką pompkę sprawdzić jakoś, jak już ją wyciągnę. Ewentualnie jakie mogą być tego koszta?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się