kemal2 Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 Witam serdecznie . Od 3 miesięcy stałem się "szczęśliwym" posiadaczem Audi A4 2005r 2.0tdi 140km auto sprowadzone z Belgi przebieg 160tyś "podobno oryginał sprawdzane w serwisie" przy zakupie coś szumiało tak jak by napinacz paska dlatego od razu został wymieniony rozrząd kompletny . Jak się okazało szum nie ustał po czym mój mechanik zdiagnozował uszkodzenie właśnie tego łańcuszka na pompie olejowej oraz kół i napinaczy . A do tego poinformował mnie że to wada fabryczna tego modelu i zamiast tego łańcuszka wprowadzili koła zębate które są nie dostępne !!! Proszę o pomoc gdzie to dostać bo on podobno wszędzie szukał i nie może znaleźć auto stoi już tydzień czasu i Piździa......................wa Już nie jestem szczęśliwym posiadaczem tego auta i jeszcze jaki to jest koszt ?
rookie Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 A dzwonił do ASO np w Warszawie? Jak tak, to proponuje dzwonić do ASO np. w Berlinie. Są dobrze zaopatrzeni. Audi Zentrum Berlin-Charlottenburg GmbH & Co. KG Franklinstraße 24 10587 Berlin Tel: 030/8908-1801 Fax: 030/8908-1809 Chciałbym więcej pomóc
turdzi Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 kemal2 niedostepne bo nie ma na magazynie czy niedostepne bo juz nie produkuja.
Musashi Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 sam zadzwon do ASO w PL - podaj nr VIN oraz nr VAG niezbednych czesci łańcuch 03G 115 230 napinacz 03G 115 124 D kolo napedowe 03G 103 333 E sruba montujaca kolo N 903 554 04 - 4szt
kemal2 Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Opublikowano 19 Listopada 2008 Problem leży w tym że łańcuszek napinacz i pompa olejowa są dostępne i to nawet nie tak drogo ale potrzebne jest jeszcze jakieś jedno większe koło które przymocowane jest do wału i przenosi napęd z silnika na pompę poprzez łańcuszek i właśnie to koło nie jest dostępne ;( (przepraszam za moje nazewnictwo ale jestem TOTALNYM LAIKIEM jeśli chodzi o mechanikę )
jaro4444 Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 Musashi zrób proszę zrzut ekranu z ETKI tak by było widać schemat całego tego napędu bo mam podobny problem - u mnie rój szerszeni budzi się w silniku jak się nagrzeje (czyli ma związek z lepkością oleju) i mam wrażenie, że pochodzi z rozrządu (dźwigienek, wałków, ...) jednak to nie jest stukanie a takie dziwne rytmiczne "szuranie" więc może pochodzić jednak wałków wyrównoważających i ich napędu. Zmieniłem też wałeczek sześciokątny napędzający pompę oleju od wałka wyrównoważającego bo był już lekko "ociosany" . Problem leży w tym że łańcuszek napinacz i pompa olejowa są dostępne i to nawet nie tak drogo ale potrzebne jest jeszcze jakieś jedno większe koło które przymocowane jest do wału i przenosi napęd z silnika na pompę poprzez łańcuszek i właśnie to koło nie jest dostępne ;( (przepraszam za moje nazewnictwo ale jestem TOTALNYM LAIKIEM jeśli chodzi o mechanikę ) Nie wiem czy to koło nie jest nacięte bezpośrednio na wale i dlatego jest niewymienne. Ile kosztują łańcuszek, napinacz, koło wymienne z wałków i śruby?
jaro4444 Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 Dzięki więc wg ETKI jednak koło nacinane jest na wale korbowym. Czy można jeszcze prosić zrzut ETKI z wałem silnika BLB?
Wihajster Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 Dzięki więc wg ETKI jednak koło nacinane jest na wale korbowym. Czy można jeszcze prosić zrzut ETKI z wałem silnika BLB? mówisz i masz
jaro4444 Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 Wałem korbowodowym nie wałkami wyrównoważającymi
Musashi Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 jak to niedostepne??? :gwizdanie: tylko uwaga w zaleznosci od numeru VIN sa dwa rozne
jaro4444 Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 Musashi są dwa typy kół bo silniki np. BLB mają napęd wałków łańcuszkiem, a np. BRD kołami zębatymi, czy są dwa typy zębatki do łańcuszka? Tak czy inaczej najważniejsze, że są wymienne Orientuje się ktoś ile może kosztować komplet dwóch kół zębatych, napinacza, 4 śrub i łańcuszka? Robocizna będzie na pewno droga bo trzeba zrzucić cały przód, zdjąć miskę olejową (by to zrobić trzeba opuścić sanki) i do diabła się nakręcić z gratami...
marewel Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 Obiło mi się o uszy ze łańcuszek można zastąpić kolami zębatymi,ktoś potwierdzi?
Musashi Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 Obiło mi się o uszy ze łańcuszek można zastąpić kolami zębatymi,ktoś potwierdzi? wydaje sie ze teoretycznie mozna, ale wiaze sie to z wymiana zespolu walkow wyrownazajacych. a to juz grubsza kasa. pozostaje wtedy raczej allegro Musashi są dwa typy kół bo silniki np. BLB mają napęd wałków łańcuszkiem, a np. BRD kołami zębatymi, czy są dwa typy zębatki do łańcuszka? Tak czy inaczej najważniejsze, że są wymienne Orientuje się ktoś ile może kosztować komplet dwóch kół zębatych, napinacza, 4 śrub i łańcuszka? Robocizna będzie na pewno droga bo trzeba zrzucić cały przód, zdjąć miskę olejową (by to zrobić trzeba opuścić sanki) i do diabła się nakręcić z gratami... dwa rozne kola lancucha, poniewaz byla zmiana dla silnika BPW. i tak nie kupisz poza ASO, a ASO dobierze wg VIN.
kemal2 Opublikowano 20 Listopada 2008 Autor Opublikowano 20 Listopada 2008 Bardzo proszę niech mi ktoś da namiar na serwis lub sklep gdzie dostane to "Koło łańcuchowe" do silnika BNA bo mi już ręce opadają ;([br]Dopisany: 20 Listopad 2008, 00:10_________________________________________________A więc tak panowie po wydzwonieniu rachunku na prawie 200zł już wiem że "koło łańcuchowe " jest nie dostępne w Polsce ani w Niemczech dzwoniąc do Berlina pan poinformował mnie że nie ma tej części a choć by miał nie mógłby mi jej sprzedać bo takie mają zalecenia i to jest wada fabryczna tego modelu silnika i zaoferował mi zestaw naprawczy który zamienia owy napęd łańcuchowy na koła zębate który kosztuje 1000eu
join7 Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 Coraz wieksze buble wychodza w tym silniku. Chyba jednak trzeba bedzie odpuscic pomysl przesiadki na B7 2.0. Skoro to wada fabryczna to ciekawe od ktorego rocznika jest wyeliminowana? Moze ktos sie orientuje?
Musashi Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 Bardzo proszę niech mi ktoś da namiar na serwis lub sklep gdzie dostane to "Koło łańcuchowe" do silnika BNA bo mi już ręce opadają ;([br]Dopisany: 20 Listopad 2008, 00:10_________________________________________________A więc tak panowie po wydzwonieniu rachunku na prawie 200zł już wiem że "koło łańcuchowe " jest nie dostępne w Polsce ani w Niemczech dzwoniąc do Berlina pan poinformował mnie że nie ma tej części a choć by miał nie mógłby mi jej sprzedać bo takie mają zalecenia i to jest wada fabryczna tego modelu silnika i zaoferował mi zestaw naprawczy który zamienia owy napęd łańcuchowy na koła zębate który kosztuje 1000eu te kola napewno byly dostepne. nie wiem jak to wyglada aktualnie. skoro jest to wada fabryczna to napisz do producenta pismo, poniewaz w przypadku wszystkich wad fabrycznych byly przeprowadzane akcje serwisowe w ramach ktorych wymieniano wadliwe podzespoly na pozbawione wad lub zmodernizowane. zapytaj w polsce w ASO czy nie bylo akcji serwisowej dotyczacej takiej wymiany. jezeli chce sie tobie bawic, mozesz napisac do ASO zapotrzebowanie, jezeli odpisza ze nie dostepne ze wzgledu na wade fabryczna mozesz sie poprocesowac :gwizdanie: albo poodwolywac. poszukaj na allegro, zespolu walkow albo silnika BRE z rozbitego auta, moze byc niesprawny wymontujesz zespol walkow, tylko nalezaloby zewryfikowac czy napewno beda pasowac
kemal2 Opublikowano 20 Listopada 2008 Autor Opublikowano 20 Listopada 2008 Znalazłem cały silnik na allegro za 3000zł bez osprzętu . Umówiłem się z gościem że odkręcę miskę olejową i sprawdzę czy aby tam nie są uszkodzone te zębatki jeśli będzie ok to go kupię zawsze coś się później z silnika kasy odzyska (głowica , pompo wtryski ,itd..) może ktoś coś potrzebuje ??
jaro4444 Opublikowano 21 Listopada 2008 Opublikowano 21 Listopada 2008 Dziś mój szwagier, mechanik, Niemiec ma zadzwonić do serwisu Audi i zapytać dokładnie czy była to wada fabryczna, czy była na to akcja serwisowa i czy można zastąpić dotychczasowy łańcuch kołami zębatymi. Ja osobiście rozważam opcję montażu silnika poprzecznego 2.0 TDI 140 KM 16V z 2007-2008 r. (np. z Golfa V, Leona II, Octavi II) po zmianie miski olejowej, smoka pompy oleju i pokryw rozrządu. Mają one napęd wałków przez koła zębate i poprawione głowice (nie pękają już).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się