bubbba Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 (edytowane) Witam Silnik 1,9 TDI AWX, czy przy temp. zewnętrznej -15 st C i spokojnej jeździe w trasie, temperatura pokazywana na desce rozdzielczej po osiągnięciu 90 st C ma trzymać jak "dzwon", czy może lekko spadać (gdzieś około do 80 st C) jak np. jedzie się z góry hamując silnikiem i potem znów dobijać do 90 st ?. Po zatrzymaniu się i pracy na wolnych obrotach przy tych mrozach też lekko spada poniżej 90 st C. Podejrzewam lekko przepuszczający termostat, ale dzieje się to tylko przy mocnych mrozach stąd moje pytanie. I drugie pytanie, czy jeżeli jest napisane, że termostat ma się otworzyć przy 87 st C, to przy tej temperaturze on dopiero zaczyna się otwierać, czy może jest to temperatura już pełnego otwarcia ? Edytowane 22 Stycznia 2016 przez bubbba
BeyerBrown Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 (edytowane) Wg. instrukcji napraw: 87st.C oznacza początek otwarcia, koniec to ok. 102st.C Skok otwarcia to minimum 8mm Sprawdź też czujnik G2/G62: https://www.youtube.com/watch?v=g1FWtCTmFmQ Edytowane 22 Stycznia 2016 przez BeyerBrown
bubbba Opublikowano 22 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2016 Dzięki kolego za odpowiedź. Odnośnie pierwszego pytania o tym trzymaniu temperatury przy mrozach rzędu -15 st C coś ktoś wie ? Bo na forum można spotkać różne opinie, jedni twierdzą, że silnik AWX ma prawo trochę się słodzić inni powątpiewają w tę teorię i tak na prawdę to sam już nie wiem
kkam Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Może opisze jak to u mnie wygląda: - normalna spokojna jazda, soft ori, EGR nie zaslepiony - dochodzi do 90 stopni po okolo 10km w temp -10. - szybka jazda - zero problemów z utrzymaniem 90;) - jazda na eco chipie(zmieniony początek wtrysku(mniejsze EGT, więcej tlenków NOx itd), EGR działa tylko do temp 60stopni) - problem z nagrzewaniem sie - 90 stopni łapie nawet po 30km - plus tego jest taki, że mam małe spalanie- ~5.2 Mam sterownik silnika z możliwością przepinania map podczas jazdy, więc obserwuje jak mapa ma wpływ na spalanie i temp. Generalnie jeżeli soft jest ori i EGR nie zaslepiony to szybko powinien złapać 90 stopni.
bubbba Opublikowano 22 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2016 Masz osłonę pod silnikiem? Mam
hubertttt4 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Masz osłonę pod silnikiem? Mam Witam. Pytanie do BeyerBrown, jaki wpływ ma osłona silnika z osiąganą przez niego temperaturą pracy - odpowiem NIE MA WPŁYWU. Piszę na tym forum pierwszy raz, nie chcę nikogo obrazić, ale,,, na boga co ma wiatrak do piernika'' - jaka osłona silnika. Panowie zasadnym jest zadać pytanie , czy korzystacie z ogrzewania kabiny, jeśli tak to uwierzcie mi, silnik 1,9 AWX (jak każdy TDI PD) przy temp. -15 stopni będzie miał problem z osiągnięciem właściwej temperatury pracy. Są to naprawdę siniki o dużej sprawności. Duża sprawność - małe straty. Małe straty - mała ilość wydzielanego ciepła. Wszystko na temat. Dolna osłona silnika ma chronić silnik przed zabrudzeniem i jest także elementem wyciszenia.
BeyerBrown Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 (edytowane) W drugim aucie mam mały silnik, też benzynowy a mimo to zimą strasznie długo się nagrzewa (tak było zawsze, od nowości), podczas gdy w Audi duża V-ka osiąga roboczą temperaturę w SIEDEM minut przy mrozach poniżej -10st.C W A4 mam osłonę w tym drugim nie. W ASO dowiedziałem się, że osłony montowano tylko w dieslach. Przypadek? Edytowane 24 Stycznia 2016 przez BeyerBrown
Mat3oMax Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Nawet, że masz osłonę pod silnikiem diesel nagrzewa się 10x dłużej niż benzyna a diesel na wolnych obrotach można powiedzieć, że się studzi nie dziw się kolego, że przy -15°C tak się zachowuję, bo jest to zupełnie normalne zachowanie diesla A jak chcesz mieć równe 90°C zrób sobie zasłonkę na chłodnice np. z tektury i wtedy będzie Ci trzymał te 90°C przy -15°C.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się