Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BFB PROBLEM


jaworek346

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam silnik po kapitalnym remoncie wymiana pierścieni, nowa głowica po regeneracji, termostat wymieniony kilka miesięcy temu(oryginalny), nowy korek w zbiorniku wyrównawczym, układ był prawidłowo odpowietrzony, ogrzewanie działa bez problemu.

Problem polega na przelewaniu przez korek ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego.

Po jeździe gdy jeszcze nie zgaszę silnika to wylatuje płyn i paruje, jest wtedy poziom na MAX, a gdy silnik zgasze to poziom spada poniżej MIN.

Gdy doleje płynu to historia się powtarza, a jak nie doleje to poziom spada i pali się kontrolka od płynu.

Płyn nigdzie indziej nie cieknie, sprawdzałem pod ciśnieniem.

Nie wiem czy to wina gotowania płynu i zwiększania objętości cieczy? Czy mam robić uszczelke pod głowicą?

Proszę o wszelkie porady i wskazówki.

Zalany płyn to K2 Kuler -35stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam silnik po kapitalnym remoncie wymiana pierścieni, nowa głowica po regeneracji, termostat wymieniony kilka miesięcy temu(oryginalny), nowy korek w zbiorniku wyrównawczym, układ był prawidłowo odpowietrzony, ogrzewanie działa bez problemu.

Problem polega na przelewaniu przez korek ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego.

Po jeździe gdy jeszcze nie zgaszę silnika to wylatuje płyn i paruje, jest wtedy poziom na MAX, a gdy silnik zgasze to poziom spada poniżej MIN.

Gdy doleje płynu to historia się powtarza, a jak nie doleje to poziom spada i pali się kontrolka od płynu.

Płyn nigdzie indziej nie cieknie, sprawdzałem pod ciśnieniem.

Nie wiem czy to wina gotowania płynu i zwiększania objętości cieczy? Czy mam robić uszczelke pod głowicą?

Proszę o wszelkie porady i wskazówki.

Zalany płyn to K2 Kuler -35stopni.

Sam robiłeś remont ?? głowica była planowana i blok dobrze wyczyszczony?? Podczas jazdy wyrzuca płyn czy dopiero po zgaszeniu?? Temperatura 90C ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remont robił mechanik, wszystko kompleksowo.

temperatura na vcds rośnie do 102-103 otwiera sie termostat i spada do 96-97. Na zegarach wskazówka cały czas na 90.

nie wiem czy wyrzuca podczas jazdy bo nie mam jak tego zaobserwowac, ale jak sie dzisiaj zatrzymalem to w wezach cos drżało, aż wąż podskawiwał i płyn leciał, ze zbiornika, zgasiłem silnik i dalej bulgotało, a węże podskakiwały delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remont robił mechanik, wszystko kompleksowo.

temperatura na vcds rośnie do 102-103 otwiera sie termostat i spada do 96-97. Na zegarach wskazówka cały czas na 90.

nie wiem czy wyrzuca podczas jazdy bo nie mam jak tego zaobserwowac, ale jak sie dzisiaj zatrzymalem to w wezach cos drżało, aż wąż podskawiwał i płyn leciał, ze zbiornika, zgasiłem silnik i dalej bulgotało, a węże podskakiwały delikatnie.

Przy remoncie głowicy była sprawdzana na mikropęknięcia?? na bloku nie było głębokich wżerów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy remoncie głowicy była sprawdzana na mikropęknięcia?? na bloku nie było głębokich wżerów?

Masz auto z Lpg to że auto grzeje nie znaczy ze jest dobrze odpowietrzone

wiec dobrze odpowietrzyć

sprawdz węzyk odpowietrzajacy czy nie jet czasem zatkany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głowica była sprawdzana na szczelność, płaciłem dodatkowo za to.

nie wiem jak wyglądał blok ale mówił jest jest ok.

mam LPG.

auto było odpowietrzane odpowietrznikiem na głowicy i na wężu do nagrzewnicy.

wężyk nie jest zapchany, gdy go zdejme i jest ponizej zbiornika wyrównawczego to leci płyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że może być to powiązane z jakimś błędem przy składaniu głowicy, wytwarza się ciśnienie i wygania płyn przez zbiorniczek wyrównawczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazem nie wali w reduktorze mam 6miesiecy temu założone nowe membrany, uszczelnienia, itp.

właśnie też mi sie wydaje ze to moze byc cos z głowicą,

bede musiał z mechanikiem o tym pogadac.

a może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

dziekuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kopci na biało na gorącym silniku? Sprubuj zalać silnik plynem przez odpowietrznik na głowicy. Oczywiście na zimnym silniku. Tam musi być płynu aż pod sam korek. Czynność powtarzaj i rób powoli bo tym samym otworem chce uciec powietrze z układu. Jesli to nie pomogło to może być źle założona uszczelka pod głowicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kopci na biało na gorącym silniku? Sprubuj zalać silnik plynem przez odpowietrznik na głowicy. Oczywiście na zimnym silniku. Tam musi być płynu aż pod sam korek. Czynność powtarzaj i rób powoli bo tym samym otworem chce uciec powietrze z układu. Jesli to nie pomogło to może być źle założona uszczelka pod głowicą

Ja również obstawiam uszczelkę pod głowicą - może uległa uszkodzeniu podczas nasadzaniu głowicy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

winna była uszczelka pod głowicą.

uszczelka się rozwarstwiła, mechanik twierdzi, ze to wada fabryczna.

czy to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej firmy była uszczelka?

Dokładnie!! Dobre pytanie jakiej była firmy uszczelka.....jeśli Glaser to zmień mechanika na takiego który się nie rozwarstwia w dodatku zalanie układu chłodniczego płynem K2 to też jakieś nieporozumienie w grupie V.A.G. w tych rocznikach tylko stosuje się oryginalny płyn G12 może być firmy Febi,Swag i inne markowe. Oryginalne płyny G12 mają właściwości przede wszystkim "smarne" które mają wpływ na żywotność pompy wodnej te płyny nawet w dotyku są lekko tłustawe. Te tanie płyny badziewne zapobiegają tylko przeciw zamarzaniu i na tym się kończą ich właściwości nie mówiąc już o anty korozji wewnątrz silnika.

Edytowane przez hehu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka byla firmy reinz, teraz zamontowal elring

plyn k2 takze posiada właściwości i jest zgodny z norma g12 wiec najpierw, proszę przeczytać dane o produkcie a potem hejtowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie właściwości płynu , pompa z mojego ,,nowego'' silnika którą dostałem po swapie wraz z innymi częściami po wymianie rozrządu, dosłownie kruszyła się w rękach , czy to mógł być skutek stosowania zamiennika g12 ? Dodam że pompa miała oznaczenia z 03r logo vw audi , czyli aso lub oryginalna domniemany przebieg swap'oewgo silnika 130kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...