Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę loga z pomiaru turbiny.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Lukaszooo - klapa gasząca w AFN-ie??

Edytowane przez bigu888
Opublikowano

No tak się rozpędziłem troszkę ale i tak za wiele to nie zmienia.

Opublikowano (edytowane)

Podciśnienie sprawdzasz odpinając cały układ czyli na trójniku za głowicą, tam powinno byc ok -0,80 bar i po zgaszeniu nic nie moze uciekać. Jak ucieka to masz wyrobiony łacznik w grodzi.

Następnie podpinasz układ i zaślepiasz odnoge na N75 i mierzysz przed n18 i wtedy tez nic nie moze uciekać, nastepnie robisz na odwrót odpinasz n18 i mierzysz przed n75. Za kazdym razem odpalasz silnik nabijasz podcisnienie gasisz i nie moze byc ucieczki. Na koniec mierzysz podciśnienie na wyjsciu N18, N75 i na klapę gaszącą, ksiązkowo na n75 powinno byc -0,64 a po zgaszeniu spadnie do 0.

Jeśli sprawdzisz to tak jak opisałem bedziesz miał pewność że jest w 100% szczelnie.

Ok, dzięki, jak znajdę wolną chwilę to się tym zajmę.

Odpinając cały układ za głowicą, podciśnienie rzędu: -0,83bara.

Zaślepiając odnogę na N75 i mierząc podciśnienie przed n18 wynik to: -0,83bara.

Odpinając odnogę w kierunku N18 i mierząc przed N75 podciśnienie wyniosło: -0,83bara.

Do tego momentu wskazania vakuometra po wyłączeniu silnika nie malały.

Ciśnienie mierzone na wyjściu N18 to: -0,32bara, przy gaszeniu silnika ciśnienie wzrosło gwałtownie do 0,4bara po czym powoli spadało.

@EDIT

Wrzucam jeszcze log, który miałem robione z grupy 011BS. a oto on: LOG 011BS

Dziwi mnie to czemu nie ma żadnej różnicy ciśnień pomiędzy On a OFF.

Proszę o odpowiedzi, bo już mnie szlag trafia :angry:

@EDIT

Dziś wyczyściłem turbinkę i oto efekt:

LOG 011 DYNAMICZNY

LOG 011 BS

Edytowane przez chris9922
Opublikowano (edytowane)

Na moje oko kierownice stoją w pozycji minimalnego ciśnienia, założyłeś wężyki wszystkie i wtyczkę na n75??

Edytowane przez bigu888
Opublikowano (edytowane)

Kierownice, na bank nie stoją w miejscu, aktuator ciągnie cięgno turbiny w pełnym zakresie. A wtyczka na N75 nawet nie była ściągana.

Edytowane przez chris9922
Opublikowano

No ale zwróć uwagę: w 011bs nie ma żadnej różnicy między ON a OFF!!! W 011dynamicznym prawie do 4000RPM nie nie osiąga zadanego ciśnienia!!! Coś tu nie gra:(

Opublikowano

No ale zwróć uwagę: w 011bs nie ma żadnej różnicy między ON a OFF!!! W 011dynamicznym prawie do 4000RPM nie nie osiąga zadanego ciśnienia!!! Coś tu nie gra:(

Turbina na 100% jest dobrze złożona, ruch cięgnem turbiny był delikatny i było słychać, że cały układ wewnątrz pracuje. Wężyki były sprawdzane jeszcze przed czyszczeniem turbiny i wszystko było ok, chyba, że któryś z nich uszkodziłem podczas demontażu turbiny, lecz ściągałem tylko węże na zaworze N18 (wąż idący do EGR'a i wypiąłem cały trójnik) .

Opublikowano

W takim razie nie mam pojęcia co to może być. Wykluczyłeś wszystko co podejrzewałem. Zrób takie same logi ze zdjętym wężykiem z aktuatora-okaże się czy wyjdą tak samo.

Opublikowano

W takim razie nie mam pojęcia co to może być. Wykluczyłeś wszystko co podejrzewałem. Zrób takie same logi ze zdjętym wężykiem z aktuatora-okaże się czy wyjdą tak samo.

Ok, jutro postaram się to zrobić. Dzięki za zainteresowanie się tematem.

Opublikowano

Wszystko dobrze a turbo nie dziala ☺ albo zle zlozone turbo albo podcisnienie.

Opublikowano (edytowane)

Wszystko dobrze a turbo nie dziala ☺ albo zle zlozone turbo albo podcisnienie.

Nie wiem w jaki sposób mógłbym źle złożyć turbo, wszystko robione wg. instrukcji na forum. To odpada.

Lukaszooo kiedyś pisałeś: "Na koniec mierzysz podciśnienie na wyjściu N18, N75 i na klapę gaszącą, książkowo na n75 powinno być -0,64 a po zgaszeniu spadnie do 0."

A ja odpisałem: "Ciśnienie mierzone na wyjściu N18 to: -0,32bara, przy gaszeniu silnika ciśnienie wzrosło gwałtownie do 0,4bara po czym powoli spadało."

Podciśnienie w moim przypadku o połowę za niskie... O czym to świadczy? Nieszczelność przewodu?

@EDIT

Z ciekawości sprawdziłem podciśnienie które idzie do gruszki, lecz teraz robiłem pomiar bez używania Vaga przez grupę 011BS, lecz podpiąłem się pod przewód idący do gruszki i uruchomiłem silnik.

Otrzymałem wynik rzędu -0,46bara. Czyli wnioskuję, że niedoładowanie wynika z niedostatecznego dociągnięcia cięgna przez niskie podciśnienie, a zatem czas wrócić do punktu wyjścia :facepalm:

Tak nawiasem, gdy wyciągnąłem przewód podciśnienia z gruszki i się przejechałem to auto było totalnie zamulone, ale to dobry znak.

Edytowane przez chris9922
Opublikowano

Podcisnienie sprawdzasz w ciagu 15 min. W turbo mozesz odwrotnie wsadzic pierscien i wtedy bedzie caly czas przeladowywac.

Opublikowano (edytowane)

Podcisnienie sprawdzasz w ciagu 15 min. W turbo mozesz odwrotnie wsadzic pierscien i wtedy bedzie caly czas przeladowywac.

Proszę tak zamontowałem pierścień.

ef386afa418bd3c6.jpg

Nie wydaje mi się, że jest źle złożone...

Edytowane przez chris9922
Opublikowano

Na foto jest ok. Wiec masz problem ze sterowaniem.

Szybkie pytanie co sie dzieje jak zakladasz i zdejmujesz przewod podcisnienia z gruszki na odpalonym silniku ????

Opublikowano

Na foto jest ok. Wiec masz problem ze sterowaniem.

Szybkie pytanie co sie dzieje jak zakladasz i zdejmujesz przewod podcisnienia z gruszki na odpalonym silniku ????

Sztanga opada. A samochód jedzie jak bym za sobą wlókł cały wagon węgla.

Opublikowano

Jesli jest prawidlowo podpiete to sciagajac wezyk sztanga szybko opada a po zalozeniu ma powoli podciagnac, wazne jest zeby zrobic tak kilka razy i za kazdym razem ma zachowac sie tak samo. Warto tez zobaczyc lusterkiem czy po zalozeniu sztanga dobija do ogranicznika.

Opublikowano

Jesli jest prawidlowo podpiete to sciagajac wezyk sztanga szybko opada a po zalozeniu ma powoli podciagnac, wazne jest zeby zrobic tak kilka razy i za kazdym razem ma zachowac sie tak samo. Warto tez zobaczyc lusterkiem czy po zalozeniu sztanga dobija do ogranicznika.

Ok, jutro zrobię to i dam znać.

A zatem tak, gdy ściągam wężyk z akuatora, to cięgno momentalnie opada na dół za każdym razem. Jeżeli chodzi o cięgno to zapiera się o ogranicznik.

Dziś wymieniłem gumowe przewody podciśnienia i zrobiłem test Vagiem: LOG 011BS.

Podciśnienie na aktuatorze wzrosło nieznacznie z -0.46 bara do -0,49bara.

Tak po za tematem, do trzymaka zaworu N75 jest przymocowana taka czarna jakby kula do której idzie też wąż podciśnieniowy, co to jest? Odłączając ją z obwodu podciśnieniowego to podciśnienie do zaworu N75 wzrastało o wiele szybciej.

Opublikowano

Czy jak zapuscisz 011 BS sztanga podnosi i opada? Tu ale jest zagrycha z Twoim autem :)

Ewentualnie mozesz zapuscic BS zdejmij wezyk z gruszki turbo i zobacz czy ssie - puszcza - ssie - puszcza. Twoj log z 11 BS to czary mary :) albo masz waz od turbo calkiem rozlaczony albo uwalony czujnik cisnienia.

Opublikowano (edytowane)

Czy jak zapuscisz 011 BS sztanga podnosi i opada?

Tak, robi to bez problemu, nawet wziąłem strzykawkę i robiłem to z o wiele większą częstotliwością i zero zacięć. Za chwilę pójdę i załączę 011BS i sprawdzę czy ssie i puszcza podciśnienie, ale jestem w 100% pewny, że tak się dzieje gdyż sztanga opada bez problemu.

Twoj log z 11 BS to czary mary :) albo masz waz od turbo calkiem rozlaczony...

Masz na myśli dolot TIP? Czemu on miałby taki wpływ na te logi?

BTW. Był cały czas podłączony.

@EDIT.

Sprawdzone, wytwarzane jest podciśnienie na aktuator -0,49 bara po czym puszcza i tak w kółko.

Edytowane przez chris9922
Opublikowano (edytowane)

Malo, szukaj dziury.

Edytowane przez lukaszooo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...