babyy82 Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Panowie a nie jest tak czasem ze jak ktoras swieca nie dziala to mruga kontrolka od swiec zarowych?? mi sie wydaje ze to tak powinno byc i wtedy najszybciej widac czy dzialaja czy nie chyba ze sie myle??
Pikuś Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 babyy82, sie mylisz. Najprostszym sposobem sprawdzenia (ktorego nie popieram) jest sprawdzenie czy jest wogole przejscie. Drugim bardziej neutralnym jest sprawdzenie za pomoca zarowki, ktore tez nie daje pewnosci. Trzecie to wykrecenie i sprawdzenie jak sie nagrzewa. |Czwarte to chyba juz pod miernik ( czego nigdy nie stosowalem bo wczesniejsze metody je dyskwalikowaly).
babyy82 Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 Hmmm a ja zawsze myslalem ze ta kontrolka jest od tego. No prosze jak czlowiek moze byc w bledzie. to bede musial jeszcze sprawdzic swiece bo jak zimno to tak odrazu nie zapala wiec moze padly
dark79 Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 na sprawdzenie przekaźnika jest też sposób, odłącza sie czujnik temp. cieczy i grzanie świec (nie ważne jaka jest temp. silnika) załącza się na 20 sek, , czyli podłączany żaróweczkę i jak jest wszy oki to zapala się na 20 sek i powinna zgasnąć. a najprostszym sprawdzianem czy grzeją świece jest przyglądnięcie się lampce oświetleniowej, jak grzeją to przygasa
damian100 Opublikowano 25 Lutego 2007 Opublikowano 25 Lutego 2007 u mnie jest to samo , świeczki kupiłem nowe a lampka nie przygasa, przyłożyłem do masy i nic zimna. Pewnie nie ma napięcia, a kontrolka zapala się normalnie i gaśnie w zależności od temperatury silnika. Czy są od tego jakieś bezpieczniki??? lub jakiś przekaźnik i gdzie go szukać?
Cilek Opublikowano 26 Lutego 2007 Autor Opublikowano 26 Lutego 2007 na sprawdzenie przekaźnika jest też sposób, odłącza sie czujnik temp. cieczy i grzanie świec (nie ważne jaka jest temp. silnika) załącza się na 20 sek, , czyli podłączany żaróweczkę i jak jest wszy oki to zapala się na 20 sek i powinna zgasnąć. a najprostszym sprawdzianem czy grzeją świece jest przyglądnięcie się lampce oświetleniowej, jak grzeją to przygasa Dzięki za odpoiwiedż, tago naprawdę było mi trzeba. Ale powiedz mi jeszcze gdzie dokładnie jest umieszczony ten czujnik temp. cieczy i jak go odłączyć bo nie mam zielonego pojęcia a ten sposób mi bardzo pasuję. dzięki za podpowiedź
dark79 Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 u mnie czyjnik jest za głowicą (z tego co pamiętam ) po prawej stronie jak stoisz przed autem, na króću od płynu, wiec nie powinno być problemu z jego znalezieniem, a odączyć to chyba nie problem, poprostu odpinasz wtyczke z niego i już
babyy82 Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 No panowie mieliscie racje w 200%. Dzis sprawdzilem swieczki i wszystkie spalone :eek: Az dziw jak ten silniczek tak zapalal przy -15 :twisted: A szukalem jeszcze tych swiec od podgrzewacza wody i nie znalazlem nic. moze u mnie nie ma bo to jeden z pierwszych tdi bo z 94 roku czy moze w kazdym byly montowane??
Gość Michał Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 Ja dzisiaj rano sprawdzałem, znaczy obserwowałem lampke w podsufitce i niestety nie przygasła,czyli prawdopodobnie swieczki do wymiany
dark79 Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 No panowie mieliscie racje w 200%. Dzis sprawdzilem swieczki i wszystkie spalone :eek: Az dziw jak ten silniczek tak zapalal przy -15 :twisted: A szukalem jeszcze tych swiec od podgrzewacza wody i nie znalazlem nic. moze u mnie nie ma bo to jeden z pierwszych tdi bo z 94 roku czy moze w kazdym byly montowane?? jak masz klimatronik to i masz swieczki do podgrzewania plynu
babyy82 Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 nie nie mam klimy zadnej. Czyli te dogrzewacze cieczy byly montowane tylko w autach z klima?? To by wyjasnialo ich brak. One z tego co sie dopatrzylem i doczytalem powinny byc przy silniku na przewodzie wychodzacym do nagrzewnicy ale u mnie ich nie widac wiec cyba nie byly montowane w tej wersji czy tak??
rafal_lublin Opublikowano 27 Lutego 2007 Opublikowano 27 Lutego 2007 Ja w koncu sprawdzilem swiece zarowe i wszystkie byly spalone, wczoraj kupilem cztery sztyki beru i wieczorem chcialem wymienic, pierwsza strasznie ciezko szla ale odkrecilem, druga troszke przekrecilem i trach, zerwalem gwint, wku..ilem sie zostawilem to wszystko i dzisjaj mysle co z tym zrobic? jak to teraz wyjac i co dalej? rece mi opadly i ciagnal sie po ziemi
Flaha Opublikowano 27 Lutego 2007 Opublikowano 27 Lutego 2007 To jak mi wcale nie przygasa lampka na podsufitce, to mam pewnie spalone świeczki?? :confused: A zapalał mi naprawdę nieźle, od I strzału choć z kilkusekundowym kręceniem nawet przy - 22. Ile kosztują świeczki do 1Z, jest ktoś na czasie z cenami?
Cilek Opublikowano 27 Lutego 2007 Autor Opublikowano 27 Lutego 2007 Ile kosztują świeczki do 1Z, jest ktoś na czasie z cenami? na allegro od 16zł szt. - beru
pre_pl Opublikowano 27 Lutego 2007 Opublikowano 27 Lutego 2007 ej panowie, ale teraz cieplej się zrobiło... możliwe, że było cieplej niż temperatura poniżej której świece grzeją....
babyy82 Opublikowano 27 Lutego 2007 Opublikowano 27 Lutego 2007 ja wlasne wymienilem wszystkie swieczki bo tez spalone byly a palil na febi za 22zeta ale po znajomosci normalnie kosztuja okolo 30 zeta
damian100 Opublikowano 27 Lutego 2007 Opublikowano 27 Lutego 2007 U umnie już OK myślałem że przekażnik padł a okazało się że silnik był zbyt ciepły i niegrzał świec. Ja kupiłem NGK za 24zł allegro.A Febi to umnie w sklepie kosztują 20zł ale nie zalecają
Cilek Opublikowano 28 Lutego 2007 Autor Opublikowano 28 Lutego 2007 ej panowie, ale teraz cieplej się zrobiło... możliwe, że było cieplej niż temperatura poniżej której świece grzeją.... Bardzo trafne spostrzeżenie ale konkretnie - jaka to temperatura, poniżej której przekaźnik wyłącza grzanie świec żarowych
spanky Opublikowano 28 Lutego 2007 Opublikowano 28 Lutego 2007 ej panowie, ale teraz cieplej się zrobiło... możliwe, że było cieplej niż temperatura poniżej której świece grzeją.... Bardzo trafne spostrzeżenie ale konkretnie - jaka to temperatura, poniżej której przekaźnik wyłącza grzanie świec żarowych powinno juz cos podgrzewac ponizej +5 stopni celcjusza .... innymi słowy przekaznik nie powinien zalanczac swieczek powyze 5 stopni celcjusza ......
Cilek Opublikowano 15 Marca 2007 Autor Opublikowano 15 Marca 2007 Odgrzewam temat, choć już ciepło bo nadal mam świece nie sprawne.. odłączyłem czujnik temp. i napięcia na przewodach nie ma.. bezpiecznik 60A zdrowy a przekaźnik niewiem który sprawdzać więc ponawiam pytanie czy jeden przekaźnik odpowiada za św. żarowe zwykłe i te od dogrzewacza? może ktoś podać nr tego przekaźnika wg Etki? a jak są dwa to numery obu. i gdzie dokładnie jest on umiejscowiony w w tej puszcze z przekaźnikami i kompem. jeżeli się ktoś orientuje to ile kosztuje orginał a ile zamiennik jak jakieś są?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się