Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po odpaleniu po długim postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 1.9tdi AVF mianowicie mam problem (jak wielu na tym forum) z moją Audi rano auto odpala delikatnie telepie silnikiem tak jak by nie równa praca silnika max przez 5sekund i delikatnie zakopci na biało. Teraz tak wymieniłem świece i problem ustał na 3dni i ponownie ten sam problem powrłócił. Gdy wymieniałem świece zauważyłem że zawór egr puszcza olej z tego co wiem to standard w 1.9tdi. Gdy wymieniałem świece 4 (ostania świeca ta co trzeba odkręcić filtr paliwa) gniazdo świecy było zajeb.... olejem nie miałem sprzętu by to przeczyścić i ją tak zamontowałem.

Czy może być świeca zalana olejem? I czy to problem? Pytanie do doświadczonych

Opublikowano

Sprawdz VCDSem jakie masz korekcje na pompowtryskach. Ja obstawiam, że uszczelnienia pompek są do wymiany

Opublikowano (edytowane)

VCDS to program komputerowy służący do diagnostyki pojazdów z grupy VAG. Podjadę do mechanika niech podłączy i zobaczymy. Lepiej na ciepłym czy zimnym czy to bez znaczenia?

Te uszczelnienia pompek to jaki koszt? Tzn materiał + robota ktoś się orientuje?


VCDS to program komputerowy służący do diagnostyki pojazdów z grupy VAG. Podjadę do mechanika niech podłączy i zobaczymy. Lepiej na ciepłym czy zimnym czy to bez znaczenia?

Te uszczelnienia pompek to jaki koszt? Tzn materiał + robota ktoś się orientuje?

Edytowane przez Dawid K-ski
Opublikowano

Komplet uszczelnień na jedną pompke to koszt około 30-35zl. Robota od 150 do 300 zalezy od regionu polski i mechanika. Lepiej dac to do zrobienia komuś kto ma o tym pojęcie, i nie robi tego pierwszy raz. Bo jest tam co popsuć.

Opublikowano

Jest to lekki standard w tych silnikach, wymien uszczeljienia PD a jesli dalej bedzie problem radze wymienic vacum pompe.

Swieca byla w oleju ktory nakapal z dolotu innej opcji nie ma, raczej w niczym to nie przeszkadza.

Za wymiane oringow biere 150-200zl zalezy ile zejdzie sie czasu. Za wymiane pompy max 100zl.

Zrob logi zobaczymy co mowia cyferki ☺

Opublikowano

Dzięki panowie za bardzo dobre rady :) Jak znajdę chwilę czasu to podjadę do mechanika i wrzucę na forum logi

AVE :a4fan:

Opublikowano

Ja ze swoim VP tez mam podobny problem.

Odpala od obrotu,tylko przez chwilke silnik nie pracuje równo,wszystko po ok 7 godz postoju,w zimniejsze dni te szarpanie trwało dłużej teraz ok 5-10 sek.

Podczas kazdego nast odpalenia wsio jest ok.

Świece sprawdziłem jedna była gorsza(w porównaniu do nowej)wiec ją wymieniłem reszta ok.

Sprawdziłem wzrokowo przewody czy nie ma gdzieś wycieku i nic nie znalazłem.

Czujnik temp wody ok tj rożnica 0.5 stopnia.

Czego nie zrobiłem to nie wymieniłem przed zimą filtra paliwa co zawsze robiłem.

Dzis podłaczyłem zaworek a żeby wyeliminować cofające sie paliwo.

Podpowiedzcie co dalej robić jak jutro z rana znów zatelepie????

Opublikowano

Nie co porownywac, inny silnik a do tego modzony.

Opublikowano

Luk ja nie porownuje pd do vp poprostu objawy sa takie same a gdzie nie szukam wszedzie tylko pd ma takie objawy.

Co z tego ze modzony juz pare zim jezdzil pomodzony i nic sie nie dzialo dopiero teraz sie zaczelo.

Myg z zaworkiem nie pomogl wiec idziemy dalej wymieniam swieczki i filtr paliwa jak to nie poskutkuje to idziemh dalej.

Chyba ze ktos cos podpowie...

Opublikowano

Więc tak panowie dziś rano byłem u mechanika podłączył kompa pod Audi. Żadne błędy nie wyskoczyły sprawdził na kompie wszystkie 4 wtryski wszystko ok i w normie. Do najbliższego mechanika mam 100m i podjechałem tam praktycznie jeszcze na zimnym silniku. Za często tam nie jeżdzę bo są wkur...we drodzy. Na moje pytanie zadane do mechanika czy może wymienić na początek uszczelnienia PD, a jak nie zadziała wymiana skutkiem to i wymienic vacum pompe. On na to że te typy tak mają że odpalają tak na zimnym i raczej by z tym nic nie robił. Wkur...we drodzy więc mi tam nie po drodzę. :hi:

Opublikowano

Ja mam 1.9 AWX już 5 lat. I prawde mówiąc to te silniki dobrze odpalają jak są zimne Ten mechanik gada głupoty. Też przechodziłem u siebie wymiane uszczelnień PD, po wymianie lepiej odpala i nie trzęsie.

Opublikowano (edytowane)

Na parkingu przed wczoraj ktoś mi przetarł dzwi :kwasny: do malowania w poniedziałek . Więc powiem mechanikowi żeby wymienił mi uszczelniacze PD.

Nie jestem pewny co do oznaczeń swojej niuni ktoś mi pomoże namierzyć? skrzynia 6manualna AVF czy AWX? http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogue/cars.aspx?a=00005&b=04731

Jak tu się wkleja zdjęcia?

Edytowane przez Dawid K-ski
Opublikowano

AVF - skrzynia 6b

AWX - skrzynia 5b

Opublikowano

Przegrzebałem kilkanaście AVF/AWX i te silniki mają podatność to cięzkiego odpalania i wiecznego trzęsienia się, w 99% przypadkach winny jest przebieg.

Opublikowano (edytowane)

Przegrzebałem kilkanaście AVF/AWX i te silniki mają podatność to cięzkiego odpalania i wiecznego trzęsienia się, w 99% przypadkach winny jest przebieg.

I tu cię muszę złapać za uszy :wink: Mam Audi z przebiegiem w tej chwili 207.000km. Kupiłem pewniaka w Niemczech prywatnie od właściciela z pełną książką serwisowany do konca. Audi sprawdzałem przed Wyjazdem do Niemiec (Norden)w auto-raporcie po vin co do przebiegu i jest potwierdzony 100%.

Edytowane przez Dawid K-ski
Opublikowano

Ty piszesz o jednej sztuce ja o ok 20 i niestety te silniki mają taką przypadłość ze cieżko palą i się trzęsą.

Opublikowano

Można zapobiegać i uzdrawiać nasze mobile po to jest to forum, aby dzielić się wiedzą i w miarę możliwości znaleść awarie :a4fan:

Opublikowano

Wymien uszczelki na pompkach i ustawic pompki katomierzem i bedzie palil i nie bedzie trzeslo ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...