Pretor Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 Dwa dni temu podczas wyprzedzania nagle poczułem lekkie drgania ale myślałem sobie że to nierówna nawierzchnia lecz gdy chciałem ponownie przyśpieszyć drgania pojawiły się znowu. Zjechałem na pobocze i były bardzo wyraźne drgania całego auta. Dość mocno bujał się silnik lecz nie było żadnych niepokojących odgłosów ale gdy popatrzyłem do tyłu to zobaczyłem że z wydechu bardzo mocno kopci na biało. W oleju nie widać płynu, nie pachnie ropą. W zbiorniczku płynu nie ma oleju i jest czysty, a gdy silnik chodzi nie ma bulgotania i węże nie są twarde. Oleju ani płynu nie przybyło. Bardzo natomiast martwi mnie to że jak dziś odpaliłem silnik to jeszcze bardziej telepał i jak wyjąłem bagnet to mocno z otworu po bagnecie dymiło (dym smierdział spalinami) z korka wlewu oleju to samo. Po podpięciu pod kompa na początku nie było żadnych błędów ale po jakimś czasie pojawił się 16686 czyli brak zapłonu na drugim cylindrze. Próbowałem podoginać piny na wtyczkach PD ale nic to nie dało. Jeśli macie jakieś sugestie to bardzo proszę o jakieś podpowiedzi. Zastanawiam się czy nie przepaliło mi tłoka na drugim cylindrze tym bardziej ze mam zrobionego softa trzy lata temu
lukaszooo Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 Zmierz cisnienie i bedziesz wiedzial, dziury w tloku w tym silniku jeszcze nie widzialem, widzialem za to dziure w szklance.
Pretor Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 Taki mialem zamiar bo wtedy bede wiedzial na pewno. Walek i szklanki sa ok, natomiast oringi na PD wymienialem dwa, moze trzy lata temu ( nie pamietam) razem z wałkiem i szklankami.
Lukasz_200616 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) kolego ja miałem podobnie a wyglądało to tak: 1 cylinder nie odpalał uszkodzony okazał się być pierwszy pompowtrysk (mechaniczne uszkodzenie ukruszony element tłoczący ) http://imgbox.com/6Lizoj8V korekcja na 1 cyl grupa 013 ciągle +2.99 http://vaglog.pl/log_233810.html. wymiana pompowtrysku załatwiła sprawe na załączonym filmiku nie widać faktycznie jak mocno silnik dymił ale było coś podobnego jak w kaplicy sykstyńskiej podczas wyboru papieża sprawdź kompresję na zimny jak będzie ok to na 100% pompowtrysk zdechł. Edytowane 5 Marca 2016 przez Lukasz_200616
Pretor Opublikowano 6 Marca 2016 Autor Opublikowano 6 Marca 2016 Wielkie dzięki kolego. U mnie jest dokladnie tak samo jak na filmiku. Stało Ci sie to nagle czy stopniowo?
Lukasz_200616 Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 w przeciągu tygodnia na początku poszarpywał kilka sekund po starcie a później już cały czas tak chodził.
Pretor Opublikowano 8 Marca 2016 Autor Opublikowano 8 Marca 2016 Zrobiłem logi niestety na zimnym ale inaczej nie szło: http://vaglog.pl/log_253446.html Czy mam do wymiany drugą pompkę?
Lukasz_200616 Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) kolego na 100% coś się dzieje z drugim cylindrem podstawa zmierzyć kompresję na zimnym silniku ( ja tak zrobiłem ) jeśli wszędzie będzie podobna powinno być około 30bar to na pewno coś jest nie tak z pompowtryskiem lub z jego uszczelnieniem. Edytowane 8 Marca 2016 przez Lukasz_200616
nik23 Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 Raczej pompka padła, spróbuj uszczelnienia wymienić i zamienić drugi z czwartym miejscami, ale raczej bedziesz sie musiał za pompką rozejrzeć
Pretor Opublikowano 13 Marca 2016 Autor Opublikowano 13 Marca 2016 Miałem zrobić pomiar kompresji ale tester do pomiaru który kupiłem zepsuł się przy pomiarze pierwszego cylindra (chiński szajs) więc wczoraj podmieniłem pompki pierwszą z drugą. Oto wynik logowania: http://vaglog.pl/log_254000.html Wychodzi na to że jednak dziura w tłoku. Nie wiem teraz czy lepiej bawić się w wymianę tłoka (o ile jest uszkodzony sam tłok) czy wymieniać silnik.
nik23 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Miałem zrobić pomiar kompresji ale tester do pomiaru który kupiłem zepsuł się przy pomiarze pierwszego cylindra (chiński szajs) więc wczoraj podmieniłem pompki pierwszą z drugą. Oto wynik logowania: http://vaglog.pl/log_254000.html Wychodzi na to że jednak dziura w tłoku. Nie wiem teraz czy lepiej bawić się w wymianę tłoka (o ile jest uszkodzony sam tłok) czy wymieniać silnik. jedź do jakiegoś mechanika na pomiar ciśnienia i pomiar z próbą olejową, koszt niewielki a dowiesz sie czy tłok czy głowica. Jak masz gdzieś pewny silnik to cały kupuj najlepiej zeby był jeszcze w aucie i żebyś widział jak pracuje.
lukasz51237 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Miałem zrobić pomiar kompresji ale tester do pomiaru który kupiłem zepsuł się przy pomiarze pierwszego cylindra (chiński szajs) więc wczoraj podmieniłem pompki pierwszą z drugą. Oto wynik logowania: http://vaglog.pl/log_254000.html Wychodzi na to że jednak dziura w tłoku. Nie wiem teraz czy lepiej bawić się w wymianę tłoka (o ile jest uszkodzony sam tłok) czy wymieniać silnik. Skąd wiesz, że od razu dziura jest w tłoku? Te silniki mają bardzo mocne doły, może dziura jest w szklance, zawór się wypalił, a jest jeszcze opcja że ze samą wiązką drugiego cylindra jest coś nie tak.
Pretor Opublikowano 24 Marca 2016 Autor Opublikowano 24 Marca 2016 Tak przypuszczam ponieważ mocno dmucha mi z rurki z bagnetu a głowicę robiłem trzy lata temu, ponadto oglądałem (na ile jest to możliwe bez rozbierania) i szklanki i wałek wyglądają bardzo dobrze. Po pomiarze kompresji okazało sie ze drugi cylinder ma tylko 12 bar wiec trzeba rozbierac silnikWczoraj rozebrałem silnik. Okazało sie ze jest pekniety drugi tłok a na pierwszym jest początek pekniecia.
Pretor Opublikowano 24 Marca 2016 Autor Opublikowano 24 Marca 2016 Gładz w cylindrach jest nietknięta i ładnie wyglada wiec wymienie tłoki i jazda dalej
Lukasz_200616 Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 Gładz w cylindrach jest nietknięta i ładnie wyglada wiec wymienie tłoki i jazda dalej dzięki za fotki może się przydać na przyszłość, powodzenia w remoncie motorowni
daros Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 Pretor, domyślam się, że masz auto po programie. Te silniki są rzeczywiście dość odporne, ale jak jest średniej jakości chipie, to tak kończą tłoki. Widzę, że jesteś z SWD. Z miłą chęcia zobaczył bym ten tłok na żywca.
pajda Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 Ja miałem 4 tloki pekniete, przebieg 446 auto po programie. Zdjęcie z moim watku.
lukasz51237 Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 Pretor napisz gdzie robiłeś program?
Pretor Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Opublikowano 25 Marca 2016 Program robiony w Dynosofcie w Katowicach. Co do programy mialem pewne zastrzezenia ale prawie cztery lata na nim śmigałem. Wysyłalem mojego softa kilku osoba ktorzy tez sie tym zajmuja i mowili ze jest niby ok ale oni zrobili by to inaczej. Nie wiem czy winic za to program. Gdy to sie stalo auto jechalo w cyklu miejskim podczas chwilowego wyprzedzania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się