dragon1493 Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Witam Piszę tutaj ponieważ już mnie coś bierze, wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia jakie są w silniku na nowe, wymieniłem zawór N75 na nowy (oryginalny Pierburg), rozruszałem sztangę turbiny (myślałem że zapieczone łopatki) najpierw strzykawką 100ml z przewodem podciśnieniowym założonym na gruszkę, a potem ze zdjętym przewodem z gruszki i założonym kluczem 17 na sztangę ruszałem nią góra - dół za 30min. Nic mi się nie przycina, przynajmniej nie wyczułem tego, co najdziwniejsze raz na kilka odpaleń - zgaszenia silnika podczas jazdy zawór normalnie zaczyna zbijać ciśnienie aż do zgaszenia silnika lub zdjęcia przewodu z gruszki (wtedy już znów nie działa). Nie wiem co to może być, borykam się już z tym rok czyli od zakupu auta, nie stosuję raczej PSJ (mam ciężką nogę).Zamontowany na słupku mam zegar doładowania turbiny i turbina na przeładowaniu ładuje 1,5 - 1,8 bar i po chwili wpada mi silnik w tryb awaryjny, a jak ciśnienie zostaje zbijane przez zawór to turbina trzyma 0,9 - 1 bar'a przy przyspieszaniu i wtedy nie przechodzi mi silnik w tryb awaryjny. Dzieje mi się jeszcze tak, bo jak pedałem gazu sobie "sam zbijam" ciśnienie to po ruszeniu ze świateł często turbina nie pompuje czyli wpada znowu w tryb awaryjny? po zgaszeniu i odpaleniu znów pompuje.Nowy zawór N75 ma czarną główkę.Zaślepiony mam zaworek EGR i w przewód podciśnienia który szedł do EGR wkręciłem śrubkę i zacisnąłem opaską. Katalizatora też brak, jest sama puszka bez środka.Powodem może być np. uszkodzony zawór od EGR? Miałbym na podmianę 2 zaworki N75 jeden z czarną główką, a drugi z białą (używane). Edytowane 7 Marca 2016 przez dragon1493
PrzemoA4B6 Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 Miałem kiedyś podobnie w AFN-ie,tez bez egra+chip, na pełnym bucie na 4 biegu przy 3,5 tys obr auto wpadało w awaryjny, po włączeniu i wyłączeniu ok,jak dawałem gaz stopniowo to wszystko było ok, gruszka na "oko" się ruszała, po podpięciu do kompa dmuchało 2 bary, N75 sprawdzony, okazało się że kierownice są zapieczone, po czyszczeniu auto śmiga jak wcześniejszej.
dragon1493 Opublikowano 7 Marca 2016 Autor Opublikowano 7 Marca 2016 Czyli jednak kierownice, dzięki za info . Jaka cena za czyszczenie turbo ?
Chadury89 Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 U mnie tak samo chodzila lekko sztanga i lapalo tryb awaryjny, ale w sobote wzialem pacjeta na stol i taki widok mi sie ukazal okazalo sie ze kierowniczki blokowaly sie w polowie, niestety torxy mialy rozdupcone glowki i nie moglem jej rozkreci do konca, wykorzystalem caly zmywacz do hamulcow zeby wymyc cala sadze, i pozniej juz chodzily leciutko, auto znowu idzie jak trzeba, poza tym, tez wydlubalem kata szkoda ze nie zrobilem foto po czyszczeniu
PrzemoA4B6 Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 Czyli jednak kierownice, dzięki za info . Jaka cena za czyszczenie turbo ? Oj nie powiem Ci bo robiłem nie dość że po znajomości to jeszcze kilka rzeczy za jednym zamachem:/
jospethe Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 JA za czyszczenie zapłaciłem 250 zł. Tak samo mi przeładowywało ale po czyszczeniu chodzi elegancko. Trzeba dobrze czasem przegonić auto żeby nie dopuścić do zapieczenia łopatek.
Hezen Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) Czyszczenie od 200 do 300zł, zależy od mechanika i trudności w jej demontażu - zapieczone śruby i nakrętki. Od siebie ododam że jak czysciłem kolektor ssący i wymieniałem pod nim i kolektorem wydechowym (miałem nieszczelność) uszczelki to wyciąciągnięcie turbiny zajęło mi jakieś 20minut, ale wcześniej była przeze mnie czyszczona i wszystkie śruby, podkładki i nakrętki zakładałem ze stali nierdzewnej (nie zapiekają się, nie korodują) Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 8 Marca 2016 przez Hezen
Hezen Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 Jakieś 8km ode mnie jest sklep "śruby i..." jest tam praktycznie wszystko do budowlanki i konstrukcji stalowych. Wszystko na wage i od koloru do wyboru nawet śruby HV Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
dragon1493 Opublikowano 8 Marca 2016 Autor Opublikowano 8 Marca 2016 Dzięki wszystkim za odpowiedzi, w najbliższym czasie jak będzie więcej pieniędzy to oddam auto do mechanika w celu wyczyszczenia turbiny
lukaszooo Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Czyszczenie turba od zewnatrz zbytnio nie ma sensu, jak sruby sie powyrabialy trzeba wiercic i wykretakami prubowac. Edytowane 9 Marca 2016 przez lukaszooo
Chadury89 Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Spieszylo mi sie ze zlozenie auta, mialem malo czasu Nastepnym razem tak zrobie z tymi srubami, trzeba bedzie sobie takie sprawic za wczasu. Po dokladnym czyszczeniu turbina wytrzymala 4 lata, zobaczymy ile wytrzyma po takim
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się