Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Temperatura silnika 60-70*C - po długim czasie dopiero 90*C


michu93

Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie z tą temp. 90st.C to nie jest tak HopSiup i musi trochę potwać. Wiele zależy od obrotów silnika z jakimi się przejeżdża te pierwsze km, a wiadomo, że TDIka się nie pociska zbytnio, więc i czas nagrzewania się przeciąga.

A dodam, że jazda w temp. ujemnych bez dmuchawy jest niemal nie możliwa bo od wewnątrz momentalnie szybki parują, więc nie specjalnie się zaoszczędzi na paliwku. Więcej da przełączenie klimatronika z trybu auto na nadmuch na szybę (góra).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myslę że względy spalania odlożyć można na 2 plan,najważniejsze jest ogrzanie przedniej szyby i środka autka.Nie wyobrażam sobie ogrzewania silnika kosztem marzniecia we wlasnej furce.A te oszczednosci na paliwie nie maja dla mnie takiego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechać z zaparowaną przednią szybą, ryzykując coś więcej niż odrobina spalonego paliwa? Ubranie się na "cebulkę" tylko po to żeby zaoszczędzić 50tkę paliwa? Bez przesady panowie, nie dajmy się zwariować.

A wracając do tematu to muszę się też zabrać za wymianę termostatu, bo u mnie nie chce nawet trzymać równo 90'C. Czy może mi ktoś zdradzić cenę w ASO takiego ustrojstwa? Chciałbym porównać z ceną "sklepową".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechać z zaparowaną przednią szybą, ryzykując coś więcej niż odrobina spalonego paliwa? Ubranie się na "cebulkę" tylko po to żeby zaoszczędzić 50tkę paliwa? Bez przesady panowie, nie dajmy się zwariować.

A wracając do tematu to muszę się też zabrać za wymianę termostatu, bo u mnie nie chce nawet trzymać równo 90'C. Czy może mi ktoś zdradzić cenę w ASO takiego ustrojstwa? Chciałbym porównać z ceną "sklepową".

Toż juz było dziesiątki razy pisane co za ile. Termostat 80 PLN w ASO i innego nie kupuj. Ewentualnie zamontuj go sam albo w zaprzyjaźnionym warsztacie i też będzie gitez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechać z zaparowaną przednią szybą, ryzykując coś więcej niż odrobina spalonego paliwa? Ubranie się na "cebulkę" tylko po to żeby zaoszczędzić 50tkę paliwa? Bez przesady panowie, nie dajmy się zwariować.

Nie jestem zwolnnikiem takiego oszczędzania bo to niczemu nie służy, ale dosłownie kielonek 30ml. autko wypija przy krótkim jednokrotnym mocniejszym depnięciu na gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam w swojej B6 takie same objawy 90 stopni osiąga po 10-11 km. Na termostat to nie wygląda bo ciepłym powietrzem dmucha już po minucie jazdy. Wydaje mi się, że to jest dokładnie dolegliwość diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostacik jednak wymieniłem... żadne wielkie pieniądze a przynajmniej wiem, że mi nie siądzie w niedziele rano przy -14*C :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, :siema:, mój :a4fan: 1.9 :ON: Automat także długo się nagrzewa a w temperaturze minusowej to nie łapie 80 st.C. przeważnie jest 76 st. Kupiłem termostat oryginalny cena około 95 zł z uszczelką i teraz po wymianie zobaczę czy osiągnie wyższą temperaturę .Pozdrawiam wszystkich .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój AFN grzeje się do temperatury 90 stopni około 10 kilometrów i przy włączonym klimatroniku i jak diagnozowałem swoje auto vagiem komputer pokazał 80 stopni także myślę że masz do wymiany termostat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam w swojej B6 takie same objawy 90 stopni osiąga po 10-11 km. Na termostat to nie wygląda bo ciepłym powietrzem dmucha już po minucie jazdy. Wydaje mi się, że to jest dokładnie dolegliwość diesla.

za długo sie nagrzewa, stanowczo za długo max 6-7 km

sprawdz Vagiem jak sie nagrzewa silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nikt tego nienapisał ale tam chłodzenie chłodnicy jest od poczatku uruchomienia silnika a nie jak w wiekszosci mobilkow po osiagnieciu 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIEWIEM CZY NIEZAUWAZYLES ALE TAM WIATRAK OD POCZATKU NAPIERDZIELA BO JST NA TYM PASKU WIELOROWKOWYM WIEC AUTOMATYCZNIE CHŁODZENIE SILNIKA JEST ZWIEKSZONE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje autko też sie wolno nagrzewa, zauważyłem jedną ciekawą rzecz,miałem ori termostat silnik mi sie wolno rozgrzewał a temp na klimatroniku zatzymywała sie przy 50 st na jakies 5 min. podczas jazdy a potem powoli dochodzi do 87-90st i tak trzyma. Wymieniłem termostat na taki tańszy (30zł. ) i jest to samo. sam juz nie wiem co mam robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIEWIEM CZY NIEZAUWAZYLES ALE TAM WIATRAK OD POCZATKU NAPIERDZIELA BO JST NA TYM PASKU WIELOROWKOWYM WIEC AUTOMATYCZNIE CHŁODZENIE SILNIKA JEST ZWIEKSZONE

ten wiatrak dopiero się załącza jak osiagnie ządaną temp. i dopiero wtedy następuje zwiekszone chłodzenie :wink4: od poczatku uruchomienia chodzi na wolnych obrotach,bez problemu możesz zatrzymać go ręką.

kozik1979 nie pisz z caps lockiem, wielkie litery oznaczają krzyk... :bicz3:[br]Dopisany: 29 Grudzień 2008, 23:34_________________________________________________

Wymieniłem termostat na taki tańszy (30zł. ) i jest to samo. sam juz nie wiem co mam robic.

termostat może jakis jest lipny skoro taki tani,lub tez mógł paść Ci czujnik temperatury :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego marvass czujnik klimatronika mierzy temperature od 50 stopni zrób test i bez uruchomiania silnika włącz klimatronik temperatura będzie wzrastać do 50 stopni na zimnym silniku . http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_podgrzewanie_plynu_chlodzacego_3_swiece_tdi-t57270.0.html

Co do temperatury nagrzewania się silnika to u mnie po wymianie termostatu na oryginalny po 8 km nabiera 90 -92 temp. otoczenia -7stopni

Co do wiatraka to niema to znaczenia za temperaturę silnika odpowiada termostat temp. początku otwarcia 87 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jest tak że gdy przejade jakieś 20km przy prędkosći max 110km/h temperatura na blacie osiaga te 90 stopni ale jak sprawdzam na klimatroniku kanał 49 to temp wynosi 85-87 stopni (na postoju spada) a gdy sprawdzam na kanale51 to temp wynosi 90 stopni. Po przejechaniu tych 10km łapie mi juz te 90(kanał51) Czy tak ma być czy jednak cos nie tak jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten wiatrak dopiero się załącza jak osiagnie ządaną temp. i dopiero wtedy następuje zwiekszone chłodzenie od poczatku uruchomienia chodzi na wolnych obrotach,bez problemu możesz zatrzymać go ręką.

Kolego czytaj uwaznie wiatrak jest na pasku przy zaloczeniu sie silnika chodzi od samego poczatku kolega ma racje wystarczy czytac uwarznie :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten wiatrak dopiero się załącza jak osiagnie ządaną temp. i dopiero wtedy następuje zwiekszone chłodzenie od poczatku uruchomienia chodzi na wolnych obrotach,bez problemu możesz zatrzymać go ręką.

Kolego czytaj uwaznie wiatrak jest na pasku przy zaloczeniu sie silnika chodzi od samego poczatku kolega ma racje wystarczy czytac uwarznie :wallbash:

Juz sie pogubiłem :tongue4: albo nie czytałem uwaznie albo jakies bzdury piszę :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...