Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problem z temperaturą silnika


Agrzesiek4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem tego typu: od pewnego czasu po przejechaniu ok 10-15 km wskaznik temperatury silnika nie pokazywał mi nawet 60 stopni, znajomy powiedzial mi ze mial to samo, wymienil termostat i teraz szybko nagrzewa mu sie do 90 stopni i jest ok. Pojechalem wiec i wymienilem termostat ale... po przejechaniu 15 km nadal wskaznik nie pokazuje mi nawet 60 stopni, jak zgasze silnik i za chwile odpale pokazuje ok 70 stopni a jak rusze to z powrotem spada mi do 60 stopni. Nie wiem o co chodzi, dodam tez ze mam instalacje gazowa, i na gaz przelacza mi sie dopiero po ok 4-5 km, gdzie mam ustawione na 30 stopni. Co to moze byc? termostat nowy!, uklad tez niby odpowietrzony, wiec co? gdzie szukac rozwiazania!? <help>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw VAG

prawdopodobnie czujnik od wody zdechł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zawsze komp pokaże awarie czujnika, tylko w przypadku zwarcia

zobacz w blokach jaką temperature odczytuje ECU z czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdze czujnik, ale czy 30 stopni powinien lapac dopiero po ok 4-5 km? czy szybciej? temperatura powietrza tak jak dzisiaj ok 2 stopnie na zewnatrz predkosc: ruszam do 100km/h i tak jade

100km/h? Jakie masz przy tym obroty?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zauwazylem znowu cos dziwnego, mianowicie jak zapalam samochod na zimnym silniku to odrazu kreci mi sie wiatrak przy chlodnicy, pozniej jak odpalam tak samo, i jak jade to on caly czas chodzi mimo ze silnik jest jeszcze zimny, zatrzymywalem sie kilka razy i sprawdzalem i on caly czas chodzi, nie wiem dlaczego? czy moze byc to spowodowane tym ze moge miec uszkodzony czujnik temp cieczy czy moze cos sie zacielo? o co kaman? moze dlatego ze ten wiatrak mi sie caly czas kreci silnik nie moze zlapac odpowiedniej temperatury i tak wolno sie nagrzewa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wymieniales termostat to na jaki ? i ile placiles za niego. Wez sobie znajomego do pomocy, i przed odpaleniem samochodu niech trzyma wiatrak tak co by sie nie krecil. Pomecz auto troche na wolnych przy okazji patrz jak szybko Ci sie nagrzewa obserwuj temp. Daj znac pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz ze sprzęgłem wiskotycznym ten wiatrak! Wyjaśnię Ci po krótce jak ono działa! Jak silnik jest zimny to sprzęgło powinno być rozłączone i swobodnie powinieneś obrócić wiatrak ręką, jak gorący to ręką wiatraka nie ruszysz. Możesz też zrobić test i zapalić zimny silnik, następnie zaraz go zgasić- wiatraczek powinien zrobić jeszcze parę obrotów i powoli się zatrzymać. Potem próba na rozgrzanym silniku. I tu po zgaszeniu silnika wiatrak powinien natychmiast stanąć jak przyspawany! Tak się robi test sprawności sprzęgła wiskotycznego :hi:Ale w twoim przypadko to nie ma więkrzego wpływu na prędkość nagrzewania a wiartak zawsze się kręci tylko z różną mocą! Pewnie wcześniej nie zwracałeś uwagi :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...