Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Noo to masz problem :decayed: Nie da się jednocześnie dbać o silnik i DPF :grin:

Chyba że będziesz lał tego LM, i nie zważał na filtr, jak się zacznie przytykać to do tunera i pożegnać się z nim

Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, cabanmat napisał:

Noo to masz problem :decayed: Nie da się jednocześnie dbać o silnik i DPF :grin:

wystarczy olej z HTHS > 3,5MPa.s  i low saps czyli każdy C4

Godzinę temu, ygrek napisał:

Nie znalazłem, więc jak rozumiem nie ma 5W40 z normą 507?

a po co Ci 5w40 ? normy SAE nie odpowiadają za jakość oleju i jego zachowanie w wysokich temperaturach.  Ochrona = film -> HTHS -> klasy ACEA. Ludzie mają parcie na 5w40/50 bo one niejako z natury są bardziej odporne (bo są stare, przed ery eko). Dobry olej 5w30 czyli czysty i odpowiednio chroniący silnik kosztuje i to sporo, tańsze wersje to kompromis albo lepsza ochrona albo większa ekologia tak kompromisem jest np motul specific 5w30, który ma wysokie HTHS i trochę gorszą ekologię.

BTW: normy SAE tyczą się temperatur ZEWNĘTRZNYCH.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano
36 minut temu, marcin4x4 napisał:

a po co Ci 5w40 ? normy SAE nie odpowiadają za jakość oleju i jego zachowanie w wysokich temperaturach.  Ochrona = film -> HTHS -> klasy ACEA. Ludzie mają parcie na 5w40/50 bo one niejako z natury są bardziej odporne (bo są stare, przed ery eko). Dobry olej 5w30 czyli czysty i odpowiednio chroniący silnik kosztuje i to sporo, tańsze wersje to kompromis albo lepsza ochrona albo większa ekologia tak kompromisem jest np motul specific 5w30, który ma wysokie HTHS i trochę gorszą ekologię.

Jak napisałem na początku cena nie ma specjalnego znaczenia (w granicach rozsądku). Czyli jak rozumiem Ty polecasz Synpower 5W30. Co masz na myśli pisząc, że Motul ma gorszą ekologię - że nie "dba" o DPFa?

Opublikowano

Kiedyś popularni producenci lecieli w kulki, marki typu Gulf, Valvoline, LM były bardzo trudno dostępne i drogie więc pojawiał się Motul z całkiem dobrym olejem do PD.  Hejt olejów HC, forumowy marketing sprzedawców i biznes gotowy. Ktoś pisze że Motul jest syntetykiem bo płaci za niego "inny" podatek, inny pisze że jest to taki sam HC jak inny tylko z lepszymi dodatkami i bez rozpuszczalnika a sama formuła i tak się już ponoć zmieniła... opinii i wersji tyle co ludu w stodole.  Idąc na fali marketingu przyjęło się że oleje HC są złe, a syntetyczny jest tylko Motul. Pierwsze jest totalną bzdurą (olej mineralny ma wiele zalet) a drugiego nikt  oficjalnie nie potwierdził.. a co z olejami  GTL, HC-ES i innymi ?? no właśnie... 

Motul jest C3 czyli Mid SAPS, oleje C4 są Low SAPS ale one są dedykowane do aut francuskich. Jeśli jesteś paranoikiem kup np tego Motul'a bo to naprawdę wystarczający olej + jakiś dodatek np nano engine pro tec , lub oleje już z dodanymi nanokomponentami. Całość wymieniaj co 10 tyś km, albo i 5...

Zadaj sobie pytanie czy takie inwestycje mają sens, zwłaszcza jeśli nie jesteś pierwszym właścicielem auta. Według mnie lepiej lać tańszy olej i wymieniać go np co 10 tyś km, niż nie wiadomo jakie cacko w interwale 20-30tyś km. 

 W życiu (zwłaszcza posiadacz audi) są ważniejsze sprawy i problemy.

Opublikowano

Dzięki za wyjaśnienie tematu. W końcu "objawiłeś" trochę wiedzy ;) Na pewno też przyda się innym. Właśnie sprzedałem B5, które jeździło odkąd je miałem czyli od 200tkm do 450tkm, na Motulu 10W40. Wymiany co 10tkm. Nigdy nie miałem z nim problemów, ale też mam świadomość że silnik AFN z natury nie robi problemów. Zamierzam teraz tak samo lać Motula i tak samo wymieniać go co 10tkm, bo mnie nie zawiódł. Nie mniej nie upieram się przy nim i mogę się przesiąść na Valvoline jeśli jest to olej lepszy, a na pewno nie gorszy od Motula.

Opublikowano

To ja dodam od siebie że też mam b5 silnik AHU i 300tys zrobiłem lejac Castrola 10W40 ma teraz 460tysi i jej nie sprzedam bo jak padna te wszystkie nowsze to będę miał czym jeździć :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzięki Marcin że wrzuciłeś ten test.  Czyli Motul porównywalny do Castrola jeśli chodzi o właściwości smarne. Pytanie czy to są oleje tej samej klasy lepkości, bo nie wiadomo z filmu.

Opublikowano

niepodpisane 5w30, podpisane 5w40. Zauważ że w tym teście wszystko wypada podobnie i ten super mega zaj... full syntetyk nie wyróżnia się totalnie niczym od mineralnego łajna. Oczywiście to tylko jeden test a liczy się całość, mimo wszystko coś powinno dać do myślenia.  Swego czasu wielu chwaliło że na matulu silnik bardzo cicho pracuje... cóż na mineralnym też jest bardzo cicho ;]

 

 

 

Opublikowano

No cóż... biorąc to wszystko pod uwagę chyba przesiądę się na Valvoline 5W30.

Opublikowano

Cześć,

Co polecicie do silnika audi 3.0 tdi V6 240km z DPF i przebiegiem 200tys ?
auto nie miało żadnych modyfikacji typu chip, inny wydech itp. - 100% fabryka .
paliwo tylko z shell'a/bp "premium" jeśli to ma znaczenie .
Do tej pory 5w30 castrol ori z aso niestety w trybie LL .
Auto jeżdżone głównie w "trasie" min. 25km .
sporadycznie 4km do sklepu .
Najczęściej zmiana biegów w granicach 2-2,5k rpm także spokojnie,
choć zdarzy się w trasie czasami "przepalić dpf" i do czerwonego pola obroty wyprowadzić .
Chciałbym przejść na wymiany oleju co 12~ tys km .


Miałem zamiar wlać motula X8100 x-clean+, co myślicie o nim ?
Ew. może jakiś valvoline ?

Opublikowano

W temacie jest 19 postów. Od połowy dokładnie o tych dwóch markach o których piszesz.  Obejrzałeś filmy Marcina?

Opublikowano

Problemy, problemy...

Biorąc pod uwagę że w silniku jest około 7,5 litra, to wlałem przy wymianie płukankę Engine Flush Pro-Line LM2662 (zgodnie z instrukcją) półtorej butelki czyli około 750 ml. Skoro miałem około 7,5 litra oleju, to otrzymałem miksturę z 10% zawartości tej płukanki. Czyli wszystkiego zrobiło się coś trochę ponad 8 litrów. Silnik pochodził 13 minut. Zeszło mi z miski trochę ponad 6,5 litra oleju z płukanką, czyli zostało co najmniej 1 litr starego oleju z płukanką. Wlałem nowy olej. No i teraz tak na chłopski rozum, to mam tam ~0,9 litra oleju starego + ~0,1 litra płukanki + 6,5 litra nowego. Czy na pewno tak to ma być? Czemu nie zszedł prawie cały olej czyli co najmniej 7,5 litra?

Opublikowano

może oleju było po prostu mniej ? stosownie płukanek nie ma większego sensu.

Opublikowano

Nie było mniej. Przed operacją było połowa między max i min. A po zalaniu, przepłukaniu i wyłączeniu silnika sprawdziłem poziom i był max (jeszcze przed zlaniem). 

Opublikowano
Problemy, problemy...
Biorąc pod uwagę że w silniku jest około 7,5 litra, to wlałem przy wymianie płukankę Engine Flush Pro-Line LM2662 (zgodnie z instrukcją) półtorej butelki czyli około 750 ml. Skoro miałem około 7,5 litra oleju, to otrzymałem miksturę z 10% zawartości tej płukanki. Czyli wszystkiego zrobiło się coś trochę ponad 8 litrów. Silnik pochodził 13 minut. Zeszło mi z miski trochę ponad 6,5 litra oleju z płukanką, czyli zostało co najmniej 1 litr starego oleju z płukanką. Wlałem nowy olej. No i teraz tak na chłopski rozum, to mam tam ~0,9 litra oleju starego + ~0,1 litra płukanki + 6,5 litra nowego. Czy na pewno tak to ma być? Czemu nie zszedł prawie cały olej czyli co najmniej 7,5 litra?


Jaki Olej ostatecznie wybrałeś?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Motul X-Clean. Ale męczy mnie to, że nie zeszło wszystko i chyba zmienię na dniach ponownie.

Opublikowano

Osobiscie wymienilem olej na Motul Specific 504/507 kupiony z pewnego zrodla i mam mieszane odczucia.

Silnik moim zdaniem jest glosniejszy i po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu po pewnym czasie slychac napinacze lancuszka.

Zdecydownaie nie polecam. Pewnie wroce do Castrola.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...