Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.4 BDV Gaśnie przy wysprzęglaniu/zejściu z wysokich obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, na forum jestem od niedawna ale zmagam się z tym problemem już od kilku miesięcy.

Pacjent to Audi A4 B6 2.4 BDV 170km. Auto kupiłem w grudniu z podwyższonymi obrotami i zauważyłem, że od czasu do czasu gaśnie na zakrętach. Po paru dniach wymieniłem akumulator, olej i filtry.Obroty spadły do normalnego poziomu 750-800 ale z biegiem czasu zaczęło się nasilać gaśniecie przy wysprzęglaniu oraz przy dodaniu a następnie odpuszczeniu gazu (przy dojeździe do skrzyżowania ratuje mnie 2x wysprzęglenie). Mój mechanik postawił na ezektor odmy (trójnik) ale po wymianie brak poprawy. Samodzielnie czyściłem a następnie wymieniłem przepusnicę na inną używaną - to samo. Oddałem do drugiego zakładu gdzie również nie doszli do przyczyny ale wytknęli źle ustawiony rozrząd -8 i -4. Wymieniłem komplet rozrządu + pompa i czujnik temp cieczy ale dalej mam problem z gaśnięciem. Brak mi już pomysłów co może być nie halo. Dodam, że problem występuje na benzynie (50% wyratuje się ze spadku obrotów) i na gazie (w 90% gaśnie). Ogólnie nie ma różnicy podczas jazdy.

Z rzeczy które zauważyłem to:

Ssanie nie wyłącza się samo - dopiero po wyłączeniu i włączeniu silnika.
Na ssaniu przy obrotach 1100 spadek przy wysprzęglaniu praktycznie nie występuje.
Czujnik temp zewn. (wymieniony na nowy) pokazuje około 5* wiecej niz powinien - nie wiem czy ma cos do rzeczy
Jedyny bład na kompie który rzucił mi sie w oczy to blad czujnika kąta skrętu - może ze 2-3 razy pojawiła mi się kontrolka esp na blacie
Sprzęgło bierze dość wysoko

Pomocy, zbliża się wiosna a z jazdy 0 przyjemności... :(


Edytowane przez dejmunazimnym
Opublikowano

Jaki reduktor od gazu i jaki jego przebieg ? Miałem podobnie, co prawda inny motor ale objawy te same, po wymianie reduktora i listwy wtryskowej wszystko wróciło do normy.

Opublikowano (edytowane)

Dawno mnie tu nie było. Odnośnie pytania to gaz nie ma tutaj raczej nic do rzeczy bo problem istniał już przed jego założeniem (gaz zakładany 31.12.2015).

Ostatnio zaciekawił mnie odgłos uciekajacego powietrza z zaworu odpowietrzania skrzyni korbowej (takie okrągłe czarne pudełko przy grodzi) - numer czesci 077103245B.

Tylko nie chce wymieniać bezmyślnie części... Najgorsze jest to że brak błędów na komputerze.

Mały update!!! :)

Z tyłu głowy chodziła mi już myśl o sprzedaży samochodu. Postanowiłem dzisiaj odpinać wtyczki od poszczególnych czujników i sprawdzać rezultaty..

Jakim zaskoczeniem było kiedy odpiąłem wtyczkę czujnika położenia walka na prawej głowicy. Silnik przestał gasnąć aczkolwiek obroty nadal bardzo delikatnie spadały ale o 50 a nie 500 obrotów.

Na vagu pojawił się błąd. Po odpięciu lewego czujnika doszedł check engine i samochód stracił moc.

Zamówiłem już zapobiegawczo 2 sztuki tego czujniczka - dla potomnych, chodzi o AUDI 058905161B BOSCH 0232101024.

W piątek je wymienię i podzielę się wynikiem.

Trzymajcie kciuki

Edytowane przez dejmunazimnym
Opublikowano

Rozumiem, że czujnik temperatury sprawdzony? Nie wiem, czy nie był podwójny- jedno wskazanie na kompa a drugie na deskę.

Opublikowano

@golfagn

Czujnik wymieniany 2 razy, w trzech serwisach rozłożyli ręce. Tak jak już wspomniałem wcześniej - po odpięciu czujnika wałka wpięciu i wykasowaniu błędów już nie gaśnie. Jutro zabieram się za wymianę.

Opublikowano

masz VAGa ?

Opublikowano

A jeszcze przepływka- była sprawdzona? Nie wiem też jak w tym przypadku jest, ale może tam być czujnik temperatury też. Sprawdź przy okazji, czy działa i nie jest zabrudzony.

Opublikowano

Wracam do was na tarczy. Zapobiegawczo wymieniłem czujniki wałka obu głowic ale brak poprawy. Samochód nie gasł przez niecałe dwa dni - obroty schodziły ładnie i zatrzymywały sie na 750-800. Mam Vaga, w sterowniku 0 błędów. Nie robiłem logów dynamicznych przepływki bo po odpięciu nie było różnicy z tego co pamiętam. Temperatura na blacie trzyma non stop 90 na Vagu 95-96. Nurtuje mnie temat przepustnicy czy aby na pewno to ona nie jest winowajcą. Wymieniałem ją jako pierwszą w kolejności ale nie przyniosło to żadnych efektów. Być może obie były uszkodzone? Wczoraj troche kombinowałem i odłączyłęm wtyczke od TPS. Samochód naturalnie miał granicę obrotów 1200 ale po odpuszczeniu gazu wskazówka bez zawahania ustawiła się na 750. Z podłączoną przpustnicą po lekkim dodaniu obrotów do 1200 spadłoby do 300-500 i wróciło na 750.

Dzięki za pomoc

Opublikowano

Zrób tak:

Przełącz auto na benzyne. Wejdz w VAGu do błędów, Nawet jeżeli ich nie ma to je skasuj (wyzerowanie korekt) i od razu wejdz do grup pomiarowych i zobacz co sie dzieje w grupie 33, okienko pierwsze i trzecie, wartości procentowe czy oscylują w granicach 0 czy gdzies w komos idą .

Opublikowano

Soul87@

Podłączę dzisiaj kompa po pracy i wrzuce screena z tej grupy.

Opublikowano (edytowane)

Tylko najlepiej jak najszybciej po skasowaniu błędow żeby długoterminowa nie zdążyła załapać

Możesz też przed cała operacja zobaczyć jak wyglądają korekty w grupie 32

Edytowane przez soul87
Opublikowano (edytowane)

Czyżby sondy w ogóle nie prażyły?

033_032.jpg

Edytowane przez dejmunazimnym
Opublikowano (edytowane)

Test robiłeś na odpalonym i rozgrzanym silniku? '=

Patrzyłeś może co się działo po zrobieniu screenów ?

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Po paru minutach od przyjazdu z pracy na włączonym silniku i na benzynie.

Opublikowano

Mega dziwna sprawa... gdyby sondy nie banglały miałbyś check engine...

pojezdzij troche w takim razie i zobacz czy sondy chodzzą i jak korekty sie stabilizują po paru kilometrach

Opublikowano

Później próbowałem raz jeszcze, przegazowałem go trochę i zera nawet nie drgnęły.

Opublikowano

Przed skasowaniem błędów żadnych nie było?

Opublikowano

Żadnych błędów nie było ale wykasowałem tak jak mówiłeś.

Opublikowano (edytowane)

Miales wyłączane drugie sondy? Może ktoś kiedyś wyłączał? Dwa przypadki takie były że tunerzy machneli za dużo w ecu ;)

Skoro brak korekt to auto jeździ po sztywnych mapach....

Edytowane przez Banan
Opublikowano

Faktycznie wygląda to tak jakby sondy były w ogole wyłączone .

Miałeś wycinane katalizatory ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...