Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wahacze SKV


Dystrybutor SKV

Rekomendowane odpowiedzi

Dziekujemy za potwierdzenie, jednocześnie zachęcamy wszystkich forumowiczów do zgłaszania propozycji w jaki sposób można przeprowadzić porównanie.

W innym wątku kolega rachmistrz napisał:

Dystrybutor SKV to konto firmy Esen z Włocławka, oni są faktycznie dystrybutorem SKV.

Ciekawi mnie wynik porównania DELPHI vs SKV który ma zrobić Azure - ja kiedys porównywałem oba i na oko wyglądało na tą samą fabrykę.

Przy porównaniu proponuję zwrócić uwagę na:

- sposób odlewu - zawsze jak lany jest plastik/guma to są ślady kanałów

- ubytki w formie - forma z czasem się "wyrabia" i zawsze zostaje gdzieś niedolewka/nadlewka trzeba na jednym wahaczu to znaleźć i zobaczyć czy w innym jest to samo

- waga

- charakterystyczne ślady powstałe w procesie technologicznym. Np jak tuleja guma jest wypychana z odlewu to zawsze w ten sam sposób - często zostaje jakaś rysa ślad po tym;

-po zdjęciu osłony - porównanie smaru i budowy gniazda sworznia

- ciekawe gdzie Delphi robi napisy, możliwe że w swoich magazynach (popularne wśród dużych koncernów, może fabryka zostawia jakieś "znaki" by później móc poznać że ich produkt jest faktycznie od nich)

- może głupie ale liczba zwojów gwintu na sworzniu

-może jakiś test twardośći aluminium? próba przewiercenia obu wahaczy w tym samym miejscu - choć może to być ciężkie

Podsyłajcie swoje pomysły - a może ktoś ma dostęp do jakiegoś twardościomierza?

Edytowane przez Dystrybutor SKV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dostęp do twardosciomieza świeżo po legalizacji ale nie mam wahaczy hehehe.

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dostęp do twardosciomieza świeżo po legalizacji ale nie mam wahaczy hehehe.

a może po zakończonej trepanacji przez azure mógłbyś je przemierzyć?

Po prostu jesteśmy ciekawi na ile nasze wahacze mogą być porównywalne z innymi firmami.

Czy masz możliwość dokonania innych pomiarów z zakresu materiałoznastwa?

Może potrafisz podsunąć jakąś sugestie jak jeszcze porównać oba wahacze?

Edytowane przez rachmistrz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyślijcie chociaż kawałki to pomierze. Ogólnie to u mnie czasem coś hartują w pracy więc z tąd jest dostęp do tego przyrządu :).

Tylko tak sobie myślę że twardość nic nam nie powie bo nie wiadomo jaka jest najlepsza :). Chyba że jako odnośnik będzie Lem.

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

Edytowane przez bongod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziś wsadziłem zawieszenie SKV - a raczej jego część do auta. Problemem okazały się Proste wahacze na które nie było możliwości założyć amortyzatora, brakuje jakies 1-2cm - przez za bardzo wystającą tuleje.Drugi problem to łączniki stabilizatora - również nie pasują do mojego a4b6 1bv. Łącznik do mojego powinien mieć nagwintowany 1 koniec a nie ma - ja o tym nie wiedziałem. Mechanik założył górne wahacze po czym okazało się że na dole będzie problem...

Jeśli chodzi o wahacze proste to sworznie posiadają średnice 16mm wiec jak do polifta, ale tuleje się sporo różnią i jak widać amortyzator nie wejdzie, nie wiem o co tutaj chodzi:

2016_05.jpg

Reszta:

20160531_181207.jpg

20160531_181226.jpg

20160531_181301.jpg

20160531_181316.jpg

Czekam na wyprostowanie tematu, bo aktualnie jestem bez zbieżności, bez kompletu wahaczy, wyszedłem na idiote o kosztach nie wspominając.

Pozdrawiam

Edytowane przez smokehead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałeś niewłaściwy zestaw, ale niech to potwierdzi dystrybutor. Te wahacze proste jak i łączniki wyglądają jakby były od A4B5, A6C5 i pokrewnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałeś niewłaściwy zestaw, ale niech to potwierdzi dystrybutor. Te wahacze proste jak i łączniki wyglądają jakby były od A4B5, A6C5 i pokrewnych.

Po mimo sworznia o średnicy 16mm - a myślałem(chyba większość też) że tylko tym się różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje amorki kw lekko rozgialem i weszlo. A co do łączników to właśnie moje poprzednie też mialy gwint dlatego wczesniej pytałem którą stroną do stabilizatora. Be te są jakieś inne. Więc jakie tu powinny być?

Możliwe, że przez nieodpowiednie laczniki coś mi stuka po wymianie zawiechy?

Edytowane przez Kshyhu87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etka online:

Wahacz nośny(prosty) - 8E0407151M

Łączniki:

8E0411317-lewy i 8E0411318-prawy

Napęd FWD, 2004 rok

Edytowane przez smokehead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie z jednej strony jest gwintowana tuleja i takie kiedyś miałem...


Kshyhu87, dnia 23 Maj 2016 - 21:24, napisał:
Podpowiedzcie mi proszę łączniki stabilizatora montujemy tą dłuższą tuleją do stabilizatora? Po wymianie zawiechy coś mi stuka przed wymianą tych dźwięków nie mialem. Mam dylemat co do tego łącznika poprzednio mialem lema a tam trochę inaczej łączniki wyglądały. Stuka na nierownosciach i podczas jazdy jak szybko krece kierownicą lewo prawo.


Tak, łączniki montowane są bardziej wystającą częścią tulei do stabilizatora.
Zdjęcia autorstwa kolegi mrporpoise z forum Audi A6

http://www.esen.pl/esen/wahacz_skv_germany.JPG

Kolego czy zawieszenie czasem nie było skręcane na sztywno na podnośniku?

to jest łącznik z a6 a tam inaczej wyglada stabilizator :/

Edytowane przez Kshyhu87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle fajne te porównania Delphi vs. SKV czy też MasterSport vs. SKV. Takie testy mogą łatwo zobrazować sytuację na rynku. Szkoda, że ten wątek nie powstał trochę wcześniej, bo znam typa, który wymieniał u siebie Lemfordery i to byłoby dopiero fajne porównanie z SKV :decayed: . Niestety te wahacze trafiły już na złom.

Ja ogólnie na te swoje SKV jeszcze nie narzekam, ale cholernie jestem ciekaw Waszych testów. Tak w ogóle to od kiedy te wahacze SKV dostępne są na rynku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Dystrybutora SKV. Wolajcie o nr vin bo jak ktos poda rok i dokladny model auta to nie oznacza ze wiadomo jakie czesci siedza w aucie. U mnie byla tez taka sytauacja mimo ze dostalem juz dobre wahacze jezdze na niepelnym zamontowanym zestawie bo nie mam teraz kiedy zmienic pomijajac fakt ze mechanik juz raz kase za robote dostal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku było nieco inaczej - napisałeś, że chcesz wahacze do polifta i takie wysłaliśmy, my patrzeliśmy od strony wahaczy, Ty od strony modelu :) Po prostu nigdy nie chcemy się kłócić z klientem jakie ma auto.

Zgadzam się natomiast, że najlepszym rozwiązaniem jest branie VIN. My mało sprzedajemy w detalu. Sala sprzedaży detalicznej u nas w firmie może 2-3 m2:D

Praktycznie wszystko idzie na hurtownie i sklepy i to oni głównie dobierają część. Jednak w pełni popieram Twoją sugestię - no VIN no ARM`s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie róbcie zamieszania, każdy mechanik który ma trochę pojęcia ogarnia to w 10 min i nie robi problemu.

Na samym początku wątku z rankingiem wahaczy są fotki pokazane przez Dystrybutor SKV z różnicą stożka, nikt na to nie zareagował bo dla osob majacych pojecie wymiar tulei nie sanowil problemu, a osoby bez pojecia sie nie wypowiadaly

Na ladzie sprzedalismy tego dziesiatki sztuk do b6 i klienci sobie z tym radzą. Tutaj przecież wysarczy rozgiąć widelki albo zebrać fleksem troche z tulei - tam jest sporo materialu i w sumie to lepsze niz w oryginale bo tuleja jest bardziej trwala.

Tak samo sprzedaje autolog i kraft.

Jedyne na co może mieć wpływ ta tuleja to wynik testu bo jest bardziej trwała :grin:

Swoją drogą czemu nie ściągnie 04SKV116 czyli identycznej kopii by ludzie nie tworzyli glupich problemów

Łączniki stabilizatora to już wogóle śmiech na sali jak mechanik nie potrafi założyć nakrętki ;)

W Twoim przypadku było nieco inaczej - napisałeś, że chcesz wahacze do polifta i takie wysłaliśmy, my patrzeliśmy od strony wahaczy, Ty od strony modelu :) Po prostu nigdy nie chcemy się kłócić z klientem jakie ma auto.

Zgadzam się natomiast, że najlepszym rozwiązaniem jest branie VIN. My mało sprzedajemy w detalu. Sala sprzedaży detalicznej u nas w firmie może 2-3 m2:D

Praktycznie wszystko idzie na hurtownie i sklepy i to oni głównie dobierają część. Jednak w pełni popieram Twoją sugestię - no VIN no ARM`s

Oj to w detalu byście sobie nie poradzili bo czesto klienci czesto nie wiedza nawet jaki model auta posiadaja , radze tez do apteczki dołączyć zapas valeriana jak chcecie się bawić w detal :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rachmistrz

Nie rozśmieszaj mnie, mam powiedzieć mechanikowi żeby brał flexa i scinał tuleje - bez jaj, rozginał widełki i zmieniał charakterystyke amortyzatora - nie dziękuje. A łączniki stabilizatora są zupełnie inne z gwintem i wybacz ale przykładam sporą wagę do zawieszenia, wiec jak chcesz to możesz w swoim aucie zawieszenie na poxipol kleić jak coś nie pasuje.
Podałem numery VIN i po nim auto było sprawdzone i w moim aucie są łączniki i wahacze proste takie jak wspominałem wcześniej, sprawdzałem w ETCE i też takie są, dziś na podnośniku widziałem inną b6 i też nie ma takiej wystającej tulei, to o czym my mówimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaką znów charakterystykę zmieniać amortyzatora? Części różnych producentów potrafią mieć różny wygląd. Sorry jeśli dla Twojego mechanika przyłożenie nakrętki do łącznika stanowi problem to ja już wymiękam i nie znam żadnego racjonalnego argumentu bo wiesz zapewn lepee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Kshyhu87 "jakoś" sobie poradził i teraz mu coś wali i jest cały w nerwach. Zresztą elementy nie są kompatybilne i nie ma o czym dyskutować, jak ktoś lubi się bawić to niech sobie wkłada, a później niech się martwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skad Ty wiesz, że jest cały w nerwach ? :banan:

spojrz na fotorelacje koloboro w wątku 118, chlop nawet nie wspomnial o problemie bo widać wie co robil.


ostatnie slowo, część każdego producenta może różnić się wyglądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę się nie kłócić. Nie o to chodzi w tym wątku :wink: . Z użytkownikiem "smokehead" jesteśmy w kontakcie i na pewno problem zostanie rozwiązany. Zawsze staramy się pomagać naszym klientom czy kontrahentom.

Jeśli chodzi o same wahacze to po prostu firma SKV tego typu zestawy wprowadza na rynek i nigdy nie było z tym problemów, co mogą potwierdzić nawet użytkownicy tego forum. Wszyscy, którzy kupowali te wahacze bez większego problemu je montowali i przejeździli sporo kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...